• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zakręty-katapulty na ważnym łączniku na południu Gdańska?

Szymon Zięba
5 października 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (232)

Zdaniem naszego czytelnika łącznik między Łuczniczą a Niepołomicką jest źle wyprofilowany.

Wyczekiwany przez mieszkańców południa Gdańska łącznik między ul. Łuczniczą a NiepołomickąMapka to trasa, na której można trafić na "zakręty-katapulty". Czytelnicy alarmują, że droga jest źle wyprofilowana, a zimą lub podczas dużych opadów auta łatwo wypadną z zakrętu na pobocze.



Uważasz, że zakręty na łączniku mogą być niebezpieczne?

Łącznik ulic Łuczniczej i Niepołomickiej ma zaledwie 325 m. To jednak szczególnie ważna droga, na którą mieszkańcy południowych dzielnic Gdańska bardzo czekali.

Wszystko dlatego, że dzięki tej krótkiej trasie udało się rozładować korki, które w godzinach szczytu paraliżowały dzielnicę. Długość zatorów sięgała wówczas nawet 2,5 km.

I choć mieszkańcy cieszą się, że inwestycję wreszcie udało się oddać, niektórzy z nich mają wątpliwości co do tego, czy jej wykonanie zostało dobrze przemyślane.

- Czy po pierwszych przymrozkach i opadach śniegu samochody nie będą wypadać na pobocze? - zastanawia się pan Wojciech.
Jak wskazuje nasz rozmówca, zakręty na łączniku "wyprofilowane" są do zewnętrznej strony jezdni, co powoduje, że auta, wchodząc w zakręt, mocno przechylają się w kierunku pobocza.

- Z reguły zakręty mają spadek "do wewnątrz", tak by siła odśrodkowa pomagała pojazdowi zostać na drodze. W tym przypadku przy większych opadach deszczu albo "szklance" samochód wypadnie z takiego zakrętu jak z katapulty - uważa kierowca.

Rowy odprowadzą wodę, kierowcy powinni przestrzegać ograniczenia prędkości



Co na to drogowcy? Ewa Parafjanowicz-Potuczko z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska przekazała, że łącznik został wykonany zgodnie z projektem.

Jak tłumaczy, by można było połączyć ulicę Łuczniczą z Niepołomicką, trzeba było dopasować fragment trasy do już istniejącego układu drogowego.

Nasza rozmówczyni przyznaje, że na trasie faktycznie jest "duży spadek", woda na drodze stać jednak nie powinna, ponieważ na poboczach trasy wybudowano specjalne rowy odprowadzające deszczówkę.

Zakręt-katapulta na Trasie WZ Zakręt-katapulta na Trasie WZ

Zakrętów nie można było także "wyprofilować" w drugą stronę w związku z ukształtowaniem terenu.

Przedstawicielka DRMG podkreśla także, że na drodze obowiązuje ograniczenie prędkości do 30 km/h. Stosowanie się do niego ograniczy więc ryzyko wypadnięcia z zakrętu.

Opinie (232) 5 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Czy na Łuczniczej są zakręty-katapulty?

    Normalny zakręt (5)

    Te katapulty to są tylko w waszych głowach

    • 94 106

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Czy na Łuczniczej są zakręty-katapulty?

      Będą i w realu (3)

      Jeśli husaria nie nauczy się respektować ograniczeń prędkości. Ale to już problem zap..dalającego. Droga prawidło pozbędzie się patałacha wyrzucając go na pobocze. A skoro wyląduje na poboczu, a nie na przeciwległym pasie, to problemu nie widzę.

      • 16 24

      • Opinia do filmu

        Zobacz film Czy na Łuczniczej są zakręty-katapulty?

        (2)

        Naucz się pierw prowadzic a nie tracisz energię na narzekanie

        • 16 11

        • Opinia do filmu

          Zobacz film Czy na Łuczniczej są zakręty-katapulty?

          (1)

          Ja narzekam? A w którym to miejscu? Może zacznij czytać ze zrozumieniem.

          • 10 12

          • Opinia do filmu

            Zobacz film Czy na Łuczniczej są zakręty-katapulty?

            zanim sie zorientujesz bedziesz w rowie.

            • 5 1

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Czy na Łuczniczej są zakręty-katapulty?

      Przyjdzie zima, zobaczymy.

      • 2 0

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Czy na Łuczniczej są zakręty-katapulty?

    Opinia wyróżniona

    Jak kierowcy nie będą szaleć to nie wypadną

    • 21 9

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Czy na Łuczniczej są zakręty-katapulty?

    Opinia wyróżniona

    A jakby zakręt był wyprofilowany zgodnie ze sztuką to byłoby prawidłowo i bezpiecznie

    • 13 6

  • Katapulty zakręty są niezykle ważne dla dogrzewania opon. Powie to każdy slalom policjant na motorze...

    • 14 0

  • No to kto podpisał odbiór? Albo kto zaprojektował i podpisał projekt? (5)

    Urzędników do odpowiedzialności! dość dziadostwa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • 73 44

    • proponuję prześledzić zasady interpunkcji (1)

      • 8 8

      • miażdżący, merytoryczny argument

        brawo

        • 9 3

    • Szurostwo i interpunkcja. Dwa światy.

      • 1 5

    • (1)

      Nie skowycz tylko jeżdzij jak człowiek.

      • 0 4

      • Zamiast bronić fuszerki zajmij się czymś pożytecznym.

        • 3 0

  • Obyty (6)

    Jeżeli "czytelnik" ma pojęcie o otaczającej go rzeczywistości (a zakładam, że nie bardzo...) to powinien dostrzec, że jest wyraźne oznakowanie zarówno odcinka jak i pozostałej drogi jako strefa 30... Tym samym, katapulta przy jeździe zgodnej z przepisami raczej jest niewykonalna...

    • 66 71

    • no to pojedź sobie rowerem 30 km/h (2)

      i jeszcze raz zastanów się czy jest niewykonalna.

      • 12 9

      • Jedyna możliwość wylecenia stamtąd rowerem przy 30km/h to bycie zepchniętym przez jadącego "szybko ale bezpiecznie" Janusza.

        • 7 12

      • Jechałem tam rowerem wielokrotnie

        Potwierdzam, katapulta niewykonalna, chyba że ktoś jeździć nie potrafi

        • 4 5

    • (1)

      Wjazd do tunelu pod Wisła jadąc w kierunku Hallera też jest na zewnątrz tj zakręt w prawo a pochyl w lewo i nikt nie wali w ściany jadąc 7 złotych czynawet więcej więcej

      • 2 2

      • A po polsku?

        • 1 0

    • Ale kto jeździ 30km/h? Przecież to praktycznie prędkość stania. Zgodnie z regułami dobrej sztuki należy taką mikro-prędkość przekroczyć o 10km/h i do tego zakręt powinien być przystosowany.

      • 4 1

  • Nie da się wyprofilować....normalnie

    W Gdańsku można tylko...odwrotnie

    • 38 22

  • (1)

    Zbuduj coś dla kierowców, to i tak będą niezadowoleni. Strata kasy.

    • 39 60

    • Peowczyki zawsze sa niezadowolone

      Nie dogodzisz, a jak masz inne zdanie to cie może zhejtują, a na pewno obrażą

      • 2 14

  • A te zapory w rowie do czego służą ?? (4)

    • 9 20

    • Do zatrzymania tych co wypadną.

      • 24 1

    • Żeby mistrz jadący dozwolona+49

      po zaklinowaniu się na nich bokiem kołami zaczął obrót o 90 stopni i skończył ten piruet na betonowych słupach, co się je później dostawi

      • 7 2

    • To jest mini retencja

      Mają spowolnić płynięcie wody. Ale że zakręt jest wyprofilowany w drugą stronę będą też hamować auta które wypadną z drogi.

      • 9 2

    • do niszczenia zawieszeń pojazdów które wypadną z zakrętu

      lub będą musiały zjechać na pobocze

      • 4 1

  • No przy naszych kierofczykach to będzie rzeź (4)

    mało który nawet prosto potrafi jechać, a tu taki zakręt.

    • 52 64

    • Skasuje auto to się nauczy (2)

      Że ograniczenie do 30 po coś jednak tam jest.

      • 11 18

      • całe szczęście że chodnik jest po wewnętrznej. (1)

        • 10 1

        • myślisz że auto w poślizgu nie może wypaść na wewnętrzną stronę??

          • 1 4

    • Napisał pieszofczyk, którego nie stać na samochód! :)))

      • 15 11

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane