• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zamykają wyremontowane torowisko w Nowym Porcie

Krzysztof Koprowski
5 stycznia 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Pełny ruch tramwajowy w Nowym Porcie został wznowiony w grudniu. Nz. tramwaj skręcający w ul. Strajku Dokerów. Pełny ruch tramwajowy w Nowym Porcie został wznowiony w grudniu. Nz. tramwaj skręcający w ul. Strajku Dokerów.

Kilka tygodni po otwarciu dla ruchu tramwajów torowisk w Nowym Porcie, znowu wkroczą na nie robotnicy. Powód? Pęknięte szyny w ciągu ul. Strajku Dokerów.



Pęknięcia na szynach powstały na połączeniu wyremontowanego torowiska ze starym. Pęknięcia na szynach powstały na połączeniu wyremontowanego torowiska ze starym.
Ulica Strajku Dokerów zobacz na mapie Gdańska jest jedną z kilku, którą objęty został remont torowisk, a wraz z nim chodników, słupów trakcyjnych oraz elementów małej architektury. Wymiana została dokonana na prawie całym odcinku oprócz fragmentu od łaźni do skrzyżowania z ul. Góreckiego (i dalej). I to właśnie na wysokości łaźni pękło połączenie starych szyn z nowymi. W efekcie każdy tramwaj (jeżdżą tędy linie 92 oraz 94) nie tylko hałasuje, ale wywołuje silne drgania.

- Pęknięciu uległy spawy starych torów w bezpośrednim sąsiedztwie nowo wyremontowanego torowiska. Z tego powodu w dniach 6 - 8 stycznia zostanie wyłączony ruch w ciągu ul. Strajku Dokerów. W tym czasie wymienione zostaną dwa odcinki szyn o dł. 5 - 6 metrów - informuje Aleksandra Jonczyk z biura prasowego Gdańskich Inwestycji Komunalnych, odpowiedzialnych za remonty torowisk w Gdańsku.

Czy podoba ci się nowy wygląd torowisk i ulic w Nowym Porcie?

Budowlańcy skują wpierw nawierzchnię, następnie wytną stare odcinki szyn wraz z podkładami, po czym zamontują nowe podkłady i szyny. Wykonane zostaną cztery spawy termitowe, by na końcu odtworzyć nawierzchnię ulicy.

Za naprawę torów Gdańsk nie zapłaci jednak ani grosza. Wykona je konsorcjum Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury wraz z Wakozem, które zajmowało się wymianą szyn w ramach tego projektu remontu torowisk.

- Ustaliliśmy, że generalny wykonawca wymiany szyn dokona w ramach swojego kontraktu nieodpłatnie. Prace na torowisku w Nowym Porcie były prowadzone prawidłowo, a taka usterka zdarzyć się może zarówno na starym torze, jak ma to miejsce w tym przypadku, jak i na nowym - dodaje Jonczyk.

Gdańskie Inwestycje Komunalne nie planują także domagać się żadnego zadośćuczynienia od wykonawcy, gdyż niezależnie od sposobu połączenia nowych i starych torów, to właśnie stara szyna uległa awarii. Ponadto ruch tramwajów nie będzie wstrzymany, a jedynie skierowany na trasę objazdową przez tzw. dużą pętlę uliczną tj. ulicami: Władysława IV, Oliwską, Rybołowców i Wolności.

Utrudnienia w ruchu potrwają od 6 do 8 stycznia włącznie. Wszystkie odjazdy linii 94 z przystanku "Władysława IV" będą przyspieszone o 3 minuty. Od przystanku Wyzwolenia - Mar. Polskiej w kier. Śródmieścia tramwaje będą kursować już wg stałego rozkładu.

Kolejne zmiany w liniach tramwajowych od 12 stycznia

Wracają tramwaje linii 4, 7 oraz 10. Zostanie uruchomiona także nowa linia 14.

Przebieg linii 4: Zaspa - Mickiewicza - Hallera - Kliniczna - Marynarki Polskiej - Letnica - Nowy Port (Góreckiego). Kursy będą wykonywane tylko w dni powszednie z częstotliwością co 20 minut.

Przebieg linii 7: Chełm Witosa - Centrum - Brama Wyżynna - Dworzec Główny - Jana z Kolna - Marynarki Polskiej - Letnica - Nowy Port (Oliwska). Tramwaje pojadą tzw. dużą pętlą w Nowym Porcie. Kursy będą wykonywane tylko w dni powszednie w godzinach szczytu z częst. co 20 minut. Na tej linii pojawią się wyłącznie tramwaje niskopodłogowe.

Przebieg linii 10: Siedlce - Kartuska - Dworzec Główny - Jana z Kolna - Marynarki Polskiej - Letnica - Nowy Port (Góreckiego). Kursy będą wykonywane tylko w dni powszednie w godzinach szczytu z częstotliwością co 20 minut.

Przebieg linii 14: Nowy Port (Góreckiego) - Letnica - Marynarki Polskiej - Jana z Kolna - Dworzec Główny - Brama Wyżynna - Centrum (powrót przez 3 Maja - Hucisko). Kursy będą wykonywane codziennie.

Linie tymczasowe 92 i 94 zostaną zlikwidowane.

Opinie (199) 1 zablokowana

  • Nowe Tory (2)

    Ulica prezentuje sie pieknie, bruk ma swoj niewątpliwy urok. Remont sie przeciągal, ale jest OK.No i tramwaje jezdza zdecydowanie ciszej, nie trzęsa sie szyby w oknach:) Wiem, bo ostatnio nocowalam przy Strajku Dokerów. pozdrawiam

    Naprawią w ramach reklamacji i czym sie denerwowac?

    • 11 4

    • Drgania mogą być czasem pożądane.... (1)

      zwłaszcza gdy się nocuje na Strajku Dokerów

      • 3 0

      • Niestety musze sie z tym zgodzic:)

        Wiem co masz na mysli:)

        • 1 0

  • TYLKO SMIECH,, NA WASZE OPINE

    ale Bóg zapłać.....

    • 3 2

  • A kiedy zamkną wykonawcę robót?

    • 8 3

  • "Panie ekspercie ..... czas jednak wrócić na studia :) (1)

    Torowisko nie leży na asfalcie, tylko na podkładach i odpowiedniej podbudowie. Asfalt to tylko uzupełnienie. Podobnie jak kostka brukowa. Poziom edukacji spada, a widać to na powyższym przykładzie :)"

    to jaki ma sensremont- skoro stare w połączeniu z nowym pęka? Panie mądraliński proszę o wyjaśnienie?

    • 1 2

    • Aha.

      Czy Pan Mądraliński jest Z Urzędy Miejskiego, ZTM-u - ZKM-u, czy jest pracownikiem wykonawcy?

      • 1 1

  • Dlaczego

    Nie było nic o wczorajszej wichurze?
    Znów przyczepka zaginęła

    • 0 0

  • Dlaczego 10 tylko w szczycie?

    Co za mądra głowa wymyśliła 10 do Siedlec szczytowo, a 14 do Centrum całodziennie. Od kilkunastu lat 10 była podstawową relacją w ciągu komunikacyjnym Centrum-Nowy Port. Teraz będzie zapchaj dziurą 14-ki. Przyzwyczajeni przez lata pasażerowie dostają nie lada prezent:) Dobrze chociaż, że 4 całodziennie w powszednie została, bo znając te mądre głowy to można było się spodziewać jakiegoś kolejnego dziwolonga typu skrócenia trasy do odcinka Węzeł Kliniczna- Port:) Mam nadzieje, że rozkład 10 nie będzie tak poroniony jak pseudorozkład 92 - pierwszy kurs z Portu do Centrum o 6.45 !!!! i chociaż od tej 5 do 8 uzupełni zapchaną 14:) A teorie z pojazdokilometrami widzę słuszne - niewiele się w sumie zmienii, 92 przerobią na 10, 94 na 14 z której pewno kursów okoroją tak by na te ochłapowe ilości kursów 7 i 10 starczyło.

    • 11 2

  • Po co te dyskusje.

    Przecież to żałosne jest. Zamykkać coś co dopiero zostało wyremontowane. O czym tu dyskutować? To porażka i inaczej nazwać tego nie można.

    • 4 3

  • (1)

    Zapraszam na Most Siennicki, tu codziennie spawają szyny aby parę dni później robić to znowu. Ciekawe kto tak trwoni kasę.

    • 8 0

    • Codziennie czy co parę dni?

      • 0 1

  • Nazwę to inaczej.

    Robota została spie.....na. a są tu osoby popierające?

    • 5 3

  • wielkie brawa (2)

    to juz jest śmieszne juz nic nie mowie ze na trasie stogi przerobka jest masakra jedzic tramwajem przeciez urzednicy wola robic cały czas Nowy Port (no tak wszystko pod Euro) ale Linia nr 14 hmmm do centrum tymi samymi trasami jak 10 i 7 hahaha czemu nie zrobia linii na Stogii co my kurde gorsi jestesmy??? nie rozumiem tego przeciez to kpiny albo zrobic linie ze Stogow na Chełm ? co stogi i przertobka gorsze sa od innych no ludzie wydaja pieniadze na linie nie potrzebne brawo dla urzedników

    • 6 2

    • Stogowa jest w Gdańsku najgorsza, ale patrząc na standardy polskie to jest w dobrym stanie.

      • 0 0

    • Rozumiem, że popierasz wyższe ceny biletów, bo to wynika z Twojego postu.

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane