• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zamykają wyremontowane torowisko w Nowym Porcie

Krzysztof Koprowski
5 stycznia 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Pełny ruch tramwajowy w Nowym Porcie został wznowiony w grudniu. Nz. tramwaj skręcający w ul. Strajku Dokerów. Pełny ruch tramwajowy w Nowym Porcie został wznowiony w grudniu. Nz. tramwaj skręcający w ul. Strajku Dokerów.

Kilka tygodni po otwarciu dla ruchu tramwajów torowisk w Nowym Porcie, znowu wkroczą na nie robotnicy. Powód? Pęknięte szyny w ciągu ul. Strajku Dokerów.



Pęknięcia na szynach powstały na połączeniu wyremontowanego torowiska ze starym. Pęknięcia na szynach powstały na połączeniu wyremontowanego torowiska ze starym.
Ulica Strajku Dokerów zobacz na mapie Gdańska jest jedną z kilku, którą objęty został remont torowisk, a wraz z nim chodników, słupów trakcyjnych oraz elementów małej architektury. Wymiana została dokonana na prawie całym odcinku oprócz fragmentu od łaźni do skrzyżowania z ul. Góreckiego (i dalej). I to właśnie na wysokości łaźni pękło połączenie starych szyn z nowymi. W efekcie każdy tramwaj (jeżdżą tędy linie 92 oraz 94) nie tylko hałasuje, ale wywołuje silne drgania.

- Pęknięciu uległy spawy starych torów w bezpośrednim sąsiedztwie nowo wyremontowanego torowiska. Z tego powodu w dniach 6 - 8 stycznia zostanie wyłączony ruch w ciągu ul. Strajku Dokerów. W tym czasie wymienione zostaną dwa odcinki szyn o dł. 5 - 6 metrów - informuje Aleksandra Jonczyk z biura prasowego Gdańskich Inwestycji Komunalnych, odpowiedzialnych za remonty torowisk w Gdańsku.

Czy podoba ci się nowy wygląd torowisk i ulic w Nowym Porcie?

Budowlańcy skują wpierw nawierzchnię, następnie wytną stare odcinki szyn wraz z podkładami, po czym zamontują nowe podkłady i szyny. Wykonane zostaną cztery spawy termitowe, by na końcu odtworzyć nawierzchnię ulicy.

Za naprawę torów Gdańsk nie zapłaci jednak ani grosza. Wykona je konsorcjum Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury wraz z Wakozem, które zajmowało się wymianą szyn w ramach tego projektu remontu torowisk.

- Ustaliliśmy, że generalny wykonawca wymiany szyn dokona w ramach swojego kontraktu nieodpłatnie. Prace na torowisku w Nowym Porcie były prowadzone prawidłowo, a taka usterka zdarzyć się może zarówno na starym torze, jak ma to miejsce w tym przypadku, jak i na nowym - dodaje Jonczyk.

Gdańskie Inwestycje Komunalne nie planują także domagać się żadnego zadośćuczynienia od wykonawcy, gdyż niezależnie od sposobu połączenia nowych i starych torów, to właśnie stara szyna uległa awarii. Ponadto ruch tramwajów nie będzie wstrzymany, a jedynie skierowany na trasę objazdową przez tzw. dużą pętlę uliczną tj. ulicami: Władysława IV, Oliwską, Rybołowców i Wolności.

Utrudnienia w ruchu potrwają od 6 do 8 stycznia włącznie. Wszystkie odjazdy linii 94 z przystanku "Władysława IV" będą przyspieszone o 3 minuty. Od przystanku Wyzwolenia - Mar. Polskiej w kier. Śródmieścia tramwaje będą kursować już wg stałego rozkładu.

Kolejne zmiany w liniach tramwajowych od 12 stycznia

Wracają tramwaje linii 4, 7 oraz 10. Zostanie uruchomiona także nowa linia 14.

Przebieg linii 4: Zaspa - Mickiewicza - Hallera - Kliniczna - Marynarki Polskiej - Letnica - Nowy Port (Góreckiego). Kursy będą wykonywane tylko w dni powszednie z częstotliwością co 20 minut.

Przebieg linii 7: Chełm Witosa - Centrum - Brama Wyżynna - Dworzec Główny - Jana z Kolna - Marynarki Polskiej - Letnica - Nowy Port (Oliwska). Tramwaje pojadą tzw. dużą pętlą w Nowym Porcie. Kursy będą wykonywane tylko w dni powszednie w godzinach szczytu z częst. co 20 minut. Na tej linii pojawią się wyłącznie tramwaje niskopodłogowe.

Przebieg linii 10: Siedlce - Kartuska - Dworzec Główny - Jana z Kolna - Marynarki Polskiej - Letnica - Nowy Port (Góreckiego). Kursy będą wykonywane tylko w dni powszednie w godzinach szczytu z częstotliwością co 20 minut.

Przebieg linii 14: Nowy Port (Góreckiego) - Letnica - Marynarki Polskiej - Jana z Kolna - Dworzec Główny - Brama Wyżynna - Centrum (powrót przez 3 Maja - Hucisko). Kursy będą wykonywane codziennie.

Linie tymczasowe 92 i 94 zostaną zlikwidowane.

Opinie (199) 1 zablokowana

  • tak to jest jak:

    "znajomykuzyntata ma firmę, spoko loko, dogadamy się, a jak nie ma to szybciutko założy i też będzie ok..."

    • 3 0

  • DOBRA PRACA ZAWSZE SIĘ WSZYSTKIM ...OPLACA..

    • 0 0

  • DOBRA PRACA ZAWSZE SIĘ WSZYSTKIM ...OPŁACA..

    Nie oszukujmy się w kapitalzmie nikt niczego za darmo nie naprawi...To firma sobie gdzieś doliczy przy innych rozliczeniach z miastem Gdańsk>Bylem kierownikiem robót antykorozyjnych i wiem , że pieniądze dla robotników musza się znależĆ , bo roboczogodzina spawacza kosztuje ...
    INŻYNIEROWIE MIASTA GDAŃSKA zatwierdzili wpierw projekty budowy torowiska i PODPISALI PROTOKÓŁ ODBIORU - DLACZEGO???
    zapraszam do współpracy z www.fundacja-slawpol.eu

    • 4 1

  • 4 moglaby jezdzic inaczej (1)

    Zamiast Zaspa - Nowy Port, moglaby jezdzic na trasie Strzyza - Nowy Port przez Wrzeszcz, Kliniczna Szpital.

    • 0 1

    • Odwal się

      My z Zaspy też dojeżdżamy do Letnicy!

      • 0 0

  • 5

    a ja sie pytam dlaczego 5 nie jeździ do oliwy? jakiś bezsens totalny z tymi remontami.

    • 0 2

  • Przecież to takie oczywiste...jaki pan taki kram

    Kwintesencja pracy władz

    • 2 0

  • zaj..sty nowy port

    ty ktory przebiles mi opone
    nic w przyrodzie nie gine
    pamietaj

    • 0 0

  • swiatla

    na skrzyzowaniu kolo zatoki
    porazka

    dziury w nawierzchni kolo poczty
    porazka

    czym tu sie podniecac

    tramwaj nr 10 nadal nie wrocil na stara trase mimo ze torowiska naprawione

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane