• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zamykają wyremontowane torowisko w Nowym Porcie

Krzysztof Koprowski
5 stycznia 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Pełny ruch tramwajowy w Nowym Porcie został wznowiony w grudniu. Nz. tramwaj skręcający w ul. Strajku Dokerów. Pełny ruch tramwajowy w Nowym Porcie został wznowiony w grudniu. Nz. tramwaj skręcający w ul. Strajku Dokerów.

Kilka tygodni po otwarciu dla ruchu tramwajów torowisk w Nowym Porcie, znowu wkroczą na nie robotnicy. Powód? Pęknięte szyny w ciągu ul. Strajku Dokerów.



Pęknięcia na szynach powstały na połączeniu wyremontowanego torowiska ze starym. Pęknięcia na szynach powstały na połączeniu wyremontowanego torowiska ze starym.
Ulica Strajku Dokerów zobacz na mapie Gdańska jest jedną z kilku, którą objęty został remont torowisk, a wraz z nim chodników, słupów trakcyjnych oraz elementów małej architektury. Wymiana została dokonana na prawie całym odcinku oprócz fragmentu od łaźni do skrzyżowania z ul. Góreckiego (i dalej). I to właśnie na wysokości łaźni pękło połączenie starych szyn z nowymi. W efekcie każdy tramwaj (jeżdżą tędy linie 92 oraz 94) nie tylko hałasuje, ale wywołuje silne drgania.

- Pęknięciu uległy spawy starych torów w bezpośrednim sąsiedztwie nowo wyremontowanego torowiska. Z tego powodu w dniach 6 - 8 stycznia zostanie wyłączony ruch w ciągu ul. Strajku Dokerów. W tym czasie wymienione zostaną dwa odcinki szyn o dł. 5 - 6 metrów - informuje Aleksandra Jonczyk z biura prasowego Gdańskich Inwestycji Komunalnych, odpowiedzialnych za remonty torowisk w Gdańsku.

Czy podoba ci się nowy wygląd torowisk i ulic w Nowym Porcie?

Budowlańcy skują wpierw nawierzchnię, następnie wytną stare odcinki szyn wraz z podkładami, po czym zamontują nowe podkłady i szyny. Wykonane zostaną cztery spawy termitowe, by na końcu odtworzyć nawierzchnię ulicy.

Za naprawę torów Gdańsk nie zapłaci jednak ani grosza. Wykona je konsorcjum Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury wraz z Wakozem, które zajmowało się wymianą szyn w ramach tego projektu remontu torowisk.

- Ustaliliśmy, że generalny wykonawca wymiany szyn dokona w ramach swojego kontraktu nieodpłatnie. Prace na torowisku w Nowym Porcie były prowadzone prawidłowo, a taka usterka zdarzyć się może zarówno na starym torze, jak ma to miejsce w tym przypadku, jak i na nowym - dodaje Jonczyk.

Gdańskie Inwestycje Komunalne nie planują także domagać się żadnego zadośćuczynienia od wykonawcy, gdyż niezależnie od sposobu połączenia nowych i starych torów, to właśnie stara szyna uległa awarii. Ponadto ruch tramwajów nie będzie wstrzymany, a jedynie skierowany na trasę objazdową przez tzw. dużą pętlę uliczną tj. ulicami: Władysława IV, Oliwską, Rybołowców i Wolności.

Utrudnienia w ruchu potrwają od 6 do 8 stycznia włącznie. Wszystkie odjazdy linii 94 z przystanku "Władysława IV" będą przyspieszone o 3 minuty. Od przystanku Wyzwolenia - Mar. Polskiej w kier. Śródmieścia tramwaje będą kursować już wg stałego rozkładu.

Kolejne zmiany w liniach tramwajowych od 12 stycznia

Wracają tramwaje linii 4, 7 oraz 10. Zostanie uruchomiona także nowa linia 14.

Przebieg linii 4: Zaspa - Mickiewicza - Hallera - Kliniczna - Marynarki Polskiej - Letnica - Nowy Port (Góreckiego). Kursy będą wykonywane tylko w dni powszednie z częstotliwością co 20 minut.

Przebieg linii 7: Chełm Witosa - Centrum - Brama Wyżynna - Dworzec Główny - Jana z Kolna - Marynarki Polskiej - Letnica - Nowy Port (Oliwska). Tramwaje pojadą tzw. dużą pętlą w Nowym Porcie. Kursy będą wykonywane tylko w dni powszednie w godzinach szczytu z częst. co 20 minut. Na tej linii pojawią się wyłącznie tramwaje niskopodłogowe.

Przebieg linii 10: Siedlce - Kartuska - Dworzec Główny - Jana z Kolna - Marynarki Polskiej - Letnica - Nowy Port (Góreckiego). Kursy będą wykonywane tylko w dni powszednie w godzinach szczytu z częstotliwością co 20 minut.

Przebieg linii 14: Nowy Port (Góreckiego) - Letnica - Marynarki Polskiej - Jana z Kolna - Dworzec Główny - Brama Wyżynna - Centrum (powrót przez 3 Maja - Hucisko). Kursy będą wykonywane codziennie.

Linie tymczasowe 92 i 94 zostaną zlikwidowane.

Opinie (199) 1 zablokowana

  • Numeracja (1)

    No i po co taki numer jak 14? Znowu będzie luka w numeracji. Nie po to zmieniano 15 na 5 a 13 na 3, by teraz znowu wymyślać linię nr 14. Wolny jest przecież numer 1...

    • 4 1

    • sam jestes numerem

      • 0 0

  • Linie nie jeżdżą ! (4)

    Jeżdżą tędy linie..... Redaktorku zapamiętaj, że jężdżą tramwaje a nie linie. Linia to jest innymi słowy trasa i ona z pewnością nie "jeżdzi". Kto was uczyl polskiego?

    • 4 0

    • (1)

      twoja stara

      • 0 2

      • oto poziom jakiego właśnie spodziewam się PO tej "redakcji".

        • 0 0

    • motorniczy (1)

      Was- pisz z wielkiej litery do cho-ery !

      • 0 2

      • Z wielkiej litery piszesz wtedy, kiedy chcesz wyrazić komuś szacunek

        • 2 0

  • Stara niemiecka stal nie trzyma się wytanionej chińskiej. Dlatego pękło.

    .

    • 4 0

  • Winny jest MRÓZ ale nie wiadomo gdzie pracuje

    • 2 0

  • HEH

    HEH.. CZY TA MA SENS JAK I TAK POTEM COS BD NIE TAK... WIEC TO W SUMIE NIE MA SENSU ALE DOBRA NIECH TO ROBIA CZIEKAWE NA JAK DULO??...NIKT TEGO NIE WIE!!;).....

    • 0 0

  • nie mają tematów normalnie. Jak coś się zepsuje to trzeba naprawić.
    Normalne- nic nie jest wieczne.

    • 0 0

  • j.;l;p (1)

    zkm to patola 1

    • 2 0

    • twoja stara to patologia

      • 0 0

  • RAJBUD

    Rajbud tam wykonywał pracę i wszystko jasne ; DD

    • 1 0

  • Nie jestem fachowcem, ale nie rozumiem po co to spawają (1)

    przecież stal pracuje zależnie od temperatury. Pospawali latem i było ok, a zimą stal się ściągnęła i spaw zerwało. Jak pospawają to teraz to może się okazać, że latem szyna zacznie się wypaczać, albo znowu pęknie.

    • 5 0

    • Bo to są tzw. spawy pracujące. Latem spaw jest ściskany między szynami, więc rozłazi się na boki natomiast zimą jest rozciągany więc patrząc z boku "kurczy się"

      • 0 0

  • wow, kolorowy chodnik.

    ładnie wygląda

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane