- 1 Tunel czy pasy: co wybierają piesi? (104 opinie)
- 2 Nocny hałas z lotniska. Cena za rozwój? (316 opinii)
- 3 Okupacyjne losy jednego z symboli Gdyni (64 opinie)
- 4 Historia 200-letniej gdańskiej wyspy (71 opinii)
- 5 Jarmark: zobacz jego pierwszy dzień (129 opinii)
- 6 Trójmiejskie mola, których już nie ma (111 opinii)
Zamykają wyremontowane torowisko w Nowym Porcie
Kilka tygodni po otwarciu dla ruchu tramwajów torowisk w Nowym Porcie, znowu wkroczą na nie robotnicy. Powód? Pęknięte szyny w ciągu ul. Strajku Dokerów.
Ulica Strajku Dokerów jest jedną z kilku, którą objęty został remont torowisk, a wraz z nim chodników, słupów trakcyjnych oraz elementów małej architektury. Wymiana została dokonana na prawie całym odcinku oprócz fragmentu od łaźni do skrzyżowania z ul. Góreckiego (i dalej). I to właśnie na wysokości łaźni pękło połączenie starych szyn z nowymi. W efekcie każdy tramwaj (jeżdżą tędy linie 92 oraz 94) nie tylko hałasuje, ale wywołuje silne drgania.
- Pęknięciu uległy spawy starych torów w bezpośrednim sąsiedztwie nowo wyremontowanego torowiska. Z tego powodu w dniach 6 - 8 stycznia zostanie wyłączony ruch w ciągu ul. Strajku Dokerów. W tym czasie wymienione zostaną dwa odcinki szyn o dł. 5 - 6 metrów - informuje Aleksandra Jonczyk z biura prasowego Gdańskich Inwestycji Komunalnych, odpowiedzialnych za remonty torowisk w Gdańsku.
Za naprawę torów Gdańsk nie zapłaci jednak ani grosza. Wykona je konsorcjum Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury wraz z Wakozem, które zajmowało się wymianą szyn w ramach tego projektu remontu torowisk.
- Ustaliliśmy, że generalny wykonawca wymiany szyn dokona w ramach swojego kontraktu nieodpłatnie. Prace na torowisku w Nowym Porcie były prowadzone prawidłowo, a taka usterka zdarzyć się może zarówno na starym torze, jak ma to miejsce w tym przypadku, jak i na nowym - dodaje Jonczyk.
Gdańskie Inwestycje Komunalne nie planują także domagać się żadnego zadośćuczynienia od wykonawcy, gdyż niezależnie od sposobu połączenia nowych i starych torów, to właśnie stara szyna uległa awarii. Ponadto ruch tramwajów nie będzie wstrzymany, a jedynie skierowany na trasę objazdową przez tzw. dużą pętlę uliczną tj. ulicami: Władysława IV, Oliwską, Rybołowców i Wolności.
Utrudnienia w ruchu potrwają od 6 do 8 stycznia włącznie. Wszystkie odjazdy linii 94 z przystanku "Władysława IV" będą przyspieszone o 3 minuty. Od przystanku Wyzwolenia - Mar. Polskiej w kier. Śródmieścia tramwaje będą kursować już wg stałego rozkładu.
Wracają tramwaje linii 4, 7 oraz 10. Zostanie uruchomiona także nowa linia 14.
Przebieg linii 4: Zaspa - Mickiewicza - Hallera - Kliniczna - Marynarki Polskiej - Letnica - Nowy Port (Góreckiego). Kursy będą wykonywane tylko w dni powszednie z częstotliwością co 20 minut.
Przebieg linii 7: Chełm Witosa - Centrum - Brama Wyżynna - Dworzec Główny - Jana z Kolna - Marynarki Polskiej - Letnica - Nowy Port (Oliwska). Tramwaje pojadą tzw. dużą pętlą w Nowym Porcie. Kursy będą wykonywane tylko w dni powszednie w godzinach szczytu z częst. co 20 minut. Na tej linii pojawią się wyłącznie tramwaje niskopodłogowe.
Przebieg linii 10: Siedlce - Kartuska - Dworzec Główny - Jana z Kolna - Marynarki Polskiej - Letnica - Nowy Port (Góreckiego). Kursy będą wykonywane tylko w dni powszednie w godzinach szczytu z częstotliwością co 20 minut.
Przebieg linii 14: Nowy Port (Góreckiego) - Letnica - Marynarki Polskiej - Jana z Kolna - Dworzec Główny - Brama Wyżynna - Centrum (powrót przez 3 Maja - Hucisko). Kursy będą wykonywane codziennie.
Linie tymczasowe 92 i 94 zostaną zlikwidowane.
Opinie (199) 1 zablokowana
-
2012-01-06 15:04
Numeracja (1)
No i po co taki numer jak 14? Znowu będzie luka w numeracji. Nie po to zmieniano 15 na 5 a 13 na 3, by teraz znowu wymyślać linię nr 14. Wolny jest przecież numer 1...
- 4 1
-
2012-01-06 18:57
sam jestes numerem
- 0 0
-
2012-01-06 16:26
Linie nie jeżdżą ! (4)
Jeżdżą tędy linie..... Redaktorku zapamiętaj, że jężdżą tramwaje a nie linie. Linia to jest innymi słowy trasa i ona z pewnością nie "jeżdzi". Kto was uczyl polskiego?
- 4 0
-
2012-01-06 17:06
(1)
twoja stara
- 0 2
-
2012-01-07 10:41
oto poziom jakiego właśnie spodziewam się PO tej "redakcji".
- 0 0
-
2012-01-06 17:53
motorniczy (1)
Was- pisz z wielkiej litery do cho-ery !
- 0 2
-
2012-01-06 20:50
Z wielkiej litery piszesz wtedy, kiedy chcesz wyrazić komuś szacunek
- 2 0
-
2012-01-06 17:27
Stara niemiecka stal nie trzyma się wytanionej chińskiej. Dlatego pękło.
.
- 4 0
-
2012-01-06 17:28
Winny jest MRÓZ ale nie wiadomo gdzie pracuje
- 2 0
-
2012-01-06 18:30
HEH
HEH.. CZY TA MA SENS JAK I TAK POTEM COS BD NIE TAK... WIEC TO W SUMIE NIE MA SENSU ALE DOBRA NIECH TO ROBIA CZIEKAWE NA JAK DULO??...NIKT TEGO NIE WIE!!;).....
- 0 0
-
2012-01-06 20:26
nie mają tematów normalnie. Jak coś się zepsuje to trzeba naprawić.
Normalne- nic nie jest wieczne.- 0 0
-
2012-01-06 21:38
j.;l;p (1)
zkm to patola 1
- 2 0
-
2012-01-07 08:08
twoja stara to patologia
- 0 0
-
2012-01-07 00:06
RAJBUD
Rajbud tam wykonywał pracę i wszystko jasne ; DD
- 1 0
-
2012-01-07 09:04
Nie jestem fachowcem, ale nie rozumiem po co to spawają (1)
przecież stal pracuje zależnie od temperatury. Pospawali latem i było ok, a zimą stal się ściągnęła i spaw zerwało. Jak pospawają to teraz to może się okazać, że latem szyna zacznie się wypaczać, albo znowu pęknie.
- 5 0
-
2012-01-07 22:22
Bo to są tzw. spawy pracujące. Latem spaw jest ściskany między szynami, więc rozłazi się na boki natomiast zimą jest rozciągany więc patrząc z boku "kurczy się"
- 0 0
-
2012-01-07 10:40
wow, kolorowy chodnik.
ładnie wygląda
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.