• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

"Zapuszczamy korzenie na czerwonym". Na te skrzyżowania kierowcy narzekają

Szymon Zięba
21 kwietnia 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Długi postój na czerwonym świetle może zirytować. Długi postój na czerwonym świetle może zirytować.

Skrzyżowanie Wielkopolskiej i al. Zwycięstwa w GdyniMapka, ul. BulońskaMapka czy KartuskaMapka w Gdańsku - to tylko wycinek tras, na których sygnalizacja świetlna doprowadza kierowców do białej gorączki. W Raporcie z Trójmiasta regularnie otrzymujemy sygnały o "czerwonej fali". W których miejscach jest najgorzej i od czego to zależy? Sprawdziliśmy.



Na drodze jest korek, widzisz, że zielone światło zmienia się w pomarańczowe. Co robisz?

W Gdańsku są 254 skrzyżowania oraz przejścia dla pieszych z sygnalizacją świetlną. W Gdyni "krzyżówek" ze światłami jest 105, a w Sopocie - 14.

I choć w większości przypadków sygnalizacja zdaje egzamin: ułatwia ruch, poprawia bezpieczeństwo pieszych i pozytywnie wpływa na tzw. przepustowość, są miejsca na trójmiejskich drogach, gdzie kierowcy narzekają na "czerwoną falę".

- Zero zgrania pomiędzy sygnalizacją. Jadąc przepisowo, czerwone światło zapala się wręcz przed nadjeżdżającym pojazdem. Po co? - napisał do naszej redakcji czytelnik, dołączając film z ul. Bulońskiej.
Jak podkreśla, na "czerwoną falę" trafił w nocy, kiedy ruch był minimalny.

Kolejne miejsce to skrzyżowanie ulicy Nowomiejskiej i Jana z KolnaMapka w centrum Gdańska.

Ile kosztuje paliwo? Sprawdź ceny



- Obok pomnika Trzech Krzyży. Stoję w tym miejscu regularnie, "korek" ze światłami to nawet 10 minut... - podkreśla kolejny użytkownik Raportu z Trójmiasta.
Kierowcom życie uprzykrzają także światła przy ul. 3 MajaMapka (w kierunku Armii Krajowej).

Czerwone światło na Bulońskiej. I to nocą.



- Przy areszcie czeka się dłużej na zielone światło. Tworzy się korek od Dworca PKS. Zamknąć tunel i wydłużyć czerwone na jednej z głównych dróg. Ma to "sens" - napisał w Raporcie pan Tomasz.
Podobnie jest z płynnym przejazdem Kartuską.

- Od Łostowickiej po Hucisko każde światło czerwone. Tworzy to duże zatory. Nigdy nie było tam dobrej synchronizacji, ale teraz to po prostu tragedia - twierdzi inny kierowca.
Skrzyżowanie ulicy Nowomiejskiej i Jana z Kolna w centrum Gdańska, obok pomnika Trzech Krzyży. Na tym skrzyżowaniu spędzam kilka minut "na czerwonym" - skarży się nasz czytelnik. Skrzyżowanie ulicy Nowomiejskiej i Jana z Kolna w centrum Gdańska, obok pomnika Trzech Krzyży. Na tym skrzyżowaniu spędzam kilka minut "na czerwonym" - skarży się nasz czytelnik.
Zmotoryzowani narzekają także na "światła" w Gdyni.

- W piątkowy wieczór okolice godziny 21-22 jechałam z Redłowa do centrum przewieźć kilka sprzętów budowlanych. Pomimo że jechałam z przepisową prędkością, to na każdym przejściu od Redłowa do Wendy łapało mnie czerwone światło. To jest ten słynny płynny przejazd? Bo chyba teleportowałam się przypadkiem do innej rzeczywistości, gdzie sławny Tristar nie działa prawidłowo - zauważyła inna czytelniczka.

"Czerwone" przez 10 minut? To możliwe



Co o światłach na skrzyżowaniach piszą urzędnicy?

Magdalena Kiljan z Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni tłumaczy, że długość sygnału zielonego oraz czerwonego na skrzyżowaniach i przejściach dla pieszych z sygnalizacją świetlną jest zależna od wielu czynników, m.in.:
  • długości cyklu programu sygnalizacji świetlnej,
  • liczby faz ruchu,
  • akomodacji sygnałów,
  • cykliczności programów sygnalizacji świetlnych,
  • natężenia ruchu na skrzyżowaniu czy też geometrii skrzyżowania.

- Możliwa jest sytuacja, w której sygnalizacja pracuje cyklicznie i długości sygnałów są stałe, jednak częściej stosuje się skracanie i wydłużanie sygnałów zależnych od aktualnego ruchu na skrzyżowaniu, co z kolei przekłada się na zwiększenie przepustowości skrzyżowania. Stosuje się również pomijanie faz ruchu, na które nie ma aktualnie zapotrzebowania, np. relacja do skrętu w lewo - tłumaczy urzędniczka.
W Gdańsku nie da się jeździć. Czerwone światło, a nikogo na przejściu nie ma. Ulica Świętokrzyska - napisał do nas w Raporcie czytelnik. W Gdańsku nie da się jeździć. Czerwone światło, a nikogo na przejściu nie ma. Ulica Świętokrzyska - napisał do nas w Raporcie czytelnik.
W takiej sytuacji możliwe jest np. nadawanie sygnału czerwonego przez 10 minut aż do pojawienia się zgłoszenia. Średnia długość światła czerwonego w opisanej sytuacji jest zdecydowanie wyższa niż światła zielonego, jednak nie świadczy to o błędnym działaniu programu sygnalizacji świetlnej.

W Gdyni światła przeważnie "dostosowują się" do ruchu



Jaki jest przeciętny czas wyświetlania sygnału czerwonego na skrzyżowaniach? Zapytaliśmy o to w Zarządzie Dróg i Zieleni.

Urzędnicy tłumaczą, że na większości skrzyżowań w Gdyni sygnalizacja świetlna pracuje w trybie akomodacyjnym, tzn. dostosowuje się do zmiennych warunków ruchu.

Niektóre fazy i grupy sygnałowe są pomijane, co oznacza, że wyświetlany jest na nich sygnał czerwony, dopóki nie pojawi się zgłoszenie z detektora (przycisku, pętli indukcyjnej itp.).

Kierowcy narzekają na zbyt krótkie zielone światło na al. Adamowicza na wysokości skrętu w lewo z al. Armii Krajowej. Ich zdaniem w godzinach szczytu przez "kilkusekundowe wąskie gardło" zdążą przejechać raptem trzy samochody. Urzędnicy odpowiadają, że taka sytuacja była spowodowana przejazdem tramwaju, któremu nadaje się priorytet. Kierowcy narzekają na zbyt krótkie zielone światło na al. Adamowicza na wysokości skrętu w lewo z al. Armii Krajowej. Ich zdaniem w godzinach szczytu przez "kilkusekundowe wąskie gardło" zdążą przejechać raptem trzy samochody. Urzędnicy odpowiadają, że taka sytuacja była spowodowana przejazdem tramwaju, któremu nadaje się priorytet.
- Dotyczy to grup sygnałowych na żądanie - część przejść dla pieszych, lewoskręty, część przejazdów rowerowych, wloty boczne, śluzy autobusowe itd. Oznacza to, że średnia będzie zaburzona i zawyżona o długość czasu czerwonego, w którym żaden z uczestników ruchu nie oczekuje na pokonanie skrzyżowania, a w tym czasie sygnał zielony otrzymują pozostałe relacje, na których występuje zapotrzebowanie - mówi Magdalena Wojtkiewicz z ZDiZ.
Tym samym - jak podkreśla urzędniczka, próba udzielenia odpowiedzi na te pytania nie odzwierciedliłaby stanu faktycznego, w którym podczas wyświetlania sygnału czerwonego dla wybranych grup sygnałowych (z nie zawsze oczekującymi uczestnikami ruchu) pozostałe otrzymują sygnał zielony.

- Sprawdziliśmy to na przykładzie kilku wybranych skrzyżowań. Analiza pozwoliła stwierdzić, że średnia długość światła czerwonego bywa większa niż maksymalna długość cyklu, co jest dobitnym przykładem, jak bardzo średnia może odbiegać od wartości, z którą w rzeczywistości mają do czynienia uczestnicy ruchu w przypadku skrzyżowań pracujących akomodacyjnie i acyklicznie. Należałoby rozważyć także, jak traktować grupy sygnałowe z tzw. warunkową strzałką, ponieważ pozwala ona na częściowe poruszanie się w trakcie światła czerwonego - mówi urzędniczka z Gdyni.

Na średnią długość sygnału czerwonego wpływ będzie również miała:
  • liczba grup sygnałowych,
  • ich istotność,
  • podział w cyklu.

- Jeśli spojrzymy na skrzyżowanie, na którym jedna z relacji na drodze głównej posiada znacznie większe natężenie ruchu i tym samym większy udział sygnału zielonego w cyklu, to pozostałe, liczniejsze, lecz mniej istotne pod kątem natężenia ruchu grupy sygnalizacyjne zwiększają wartość średnią czasu czerwonego, pomimo że przepustowość skrzyżowania dzięki takiemu podziałowi cyklu jest znacznie większa - tłumaczy Magdalena Wojtkiewicz.
Należy zwrócić uwagę, że w inżynierii ruchu drogowego nie zostały zdefiniowane metody na ocenę warunków ruchu bazujące na średniej długości światła czerwonego z całego skrzyżowania.

Ile czasu wyświetla się "czerwone" na skrzyżowaniach w Sopocie?



Anna Dyksińska z Zarządu Dróg i Zieleni w Sopocie wyjaśnia, że wszystkie skrzyżowania w mieście podłączone są do systemu Tristar.

- Długość sygnału czerwonego na skrzyżowaniach jest zmienna i niemożliwa do określenia jednoznacznie, ponieważ na terenie Sopotu działa sygnalizacja akomodacyjna dostosowująca się do warunków ruchu drogowego. Czas trwania sygnału czerwonego zależny jest od długości cyklu (120 s, 110 s, 100 s, 90 s i 80 s), wlotu skrzyżowania (główny lub podporządkowany) i natężenia - podsumowuje urzędniczka.

Są kierowcy, którzy nie mają cierpliwości do czekania na czerwonym świetle. Nie jest to jednak odpowiedzialna postawa. I grozi za nią mandat.

Opinie (386) 10 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Opinia wyróżniona

    (3)

    Tak właśnie działa ten słynny Tristar za ciężkie miliony...czy naprawdę nie można tegoż systemu przeprogramować aby dostosować go do aktualnych warunków na drodze,korków i pory dnia?

    • 55 9

    • My w Zieleni nie znamy sie .Znamy sie na udzielaniu pokretnych odpowiedzi.

      Nieda sie.To sie nie da.

      • 9 1

    • Nie na kto tego zrobić! (1)

      Firma która wdrażała ten system już nie istnieje. Pracownicy od Tristara pozwalniali się.

      • 7 0

      • to jak mevo

        miasto to jednak ma pecha, wszyscy jego wykonawcy upadają zaraz po dostawie towaru. sam pracuję jako zakupowiec w firmie, od lat obługują mnie te same firmy. chyba mam po prostu szczescie!

        • 4 0

  • Opinia wyróżniona

    (26)

    Na każdym dużym skrzyżowaniu powinny być sekundniki.

    • 265 22

    • Dokładnie

      Prosta i skuteczna metoda

      • 35 8

    • (5)

      Zmienny czas wyświetlania syganału-światła, więc to nie działa jak trzeba z sekudnikamia.

      • 5 28

      • Da się (2)

        Wystarczy aby wyświetlało odliczanie na 10s przed zmianą światła czerwonego/zielonego. Ten system nie zmienia czasu co sekundę tylko co cykl. Któreś miasto to już zrobiło nawet jak się zdaje.

        • 25 2

        • I zwinęło eksperyment (1)

          Ludzie zaczęli startować jak w F1, nie patrząc, co jest przed nimi i dochodziło do wypadków...

          • 2 18

          • sam startuje jak na F1, tak mi się wypracowało przez 30 lat jazdy , dzieki temu mam bezpiecznie przezd i za a te cale tałatajstwo niech sie miksuje , zajeżdża sobie droge , staje na śrdoku jezdni albo zmienia pasy bez kierunku , po co mnie to, nie lubię być ofiarą czyjegoś braku umiejętności

            • 14 2

      • (1)

        Zmiana długości światła zielonego w systemie Tristar nie odnosi się do jednego cyklu działania. System nie jest na tyle inteligentny, aby takie coś zrobić. Zazwyczaj jak chcemy dać przejechać pojazdom jadącym w jednym kierunku skrzyżowaniem musi kierować Policja.

        • 3 0

        • Działa normalnie

          M.in. jak są pętle indukcyjne. W nocy to dobrze widać m.in. na skrzyżowaniu Wielkopolska-Łowicka. Nie musi kierować policja, bo jakby było inaczej to na/z głównej by nigdy nie szło zjechać/wjechać, a ruch przecież normalnie się odbywa. Więc bez herezji, że wszędzie musi stać policjant kierujący ruchem.

          • 0 1

    • (2)

      Generuje jazdę na czerwonym.

      • 6 20

      • (1)

        W jaki sposób???

        • 15 0

        • bolanda faso

          • 0 0

    • (7)

      Nie ma dowodów że sekundniki poprawiają płynność, ruchu. Poprawiają tylko komfort psychiczny kierowcy nic więcej.

      • 12 24

      • (3)

        Komfort psychiczny = mniej stresu na drodze = mniejsza szansa na błąd kierowcy = mniej wypadków powodujących zatory = zwiększenie płynności ruchu

        • 26 0

        • (2)

          kursy doszkalające dla kobiet , "jak i kiedy wjechać płynnie na RONDO" ... wiele by to usprawniło

          • 5 3

          • (1)

            I urzędowo prawo jazdy powinno być odbierane po 70 roku życia. Męczą się i dziadki i cała reszta kierowców

            • 3 4

            • kontorlny egzamin dopuszczający raz do roku, wiem , w jakim stanie jest mój wujek 87 lat , mdleje , traci przytomność ale dalej za kółkiem bo może

              • 0 0

      • Poprawiają coś kierowcom?

        A, to nie, to nie wolno

        • 8 0

      • Są dowody

        Wg badań przeprowadzonych w Guangzhou w Chinach sekundniki odmierzające czas do zielonego światła poprawiły przepustowość w dzień o 10%, a w nocy o 5%.

        • 10 0

      • wiesz za ile musisz skończyć oglądać dziubki na fejsie - pomaga

        • 0 0

    • Zgadzam sie w 100%

      Tylko w sondach robionych przez i na zlecenie UM :)
      Jestesmy takim miastem europejskim pieknym.
      A realia wiadomo drogi jak w bangladeszu nie robione 20 lat!
      Nie liczac łatania czym POpadnie
      Spójrzcie na inne duze miasta eu u nas GD do popluczyny, wiadomo

      • 6 12

    • Przyciski, nie sekundniki

      Jak kierowca chce przejechać przez skrzyżowanie, to powinien wciskać przycisk. Po co ma się palić zielone (czyli czerwone dla drugiego kierunku) jeżeli nikt nie czeka na przejazd?

      • 11 6

    • wtedy tristar stalby sie zbyteczny

      • 4 1

    • i kamera łapiąca kierowców zombiaków smartfonowych , ile ku..a musze razy trąbic by takiego oderwać od smartpana bo się zagapił zamiast prowadzic auto , korki sa przez frajerów uzależnionych od telefoniku który nimi rządzi

      • 11 0

    • Patrz na światła dla pieszych. (1)

      Zapali się im czerwone to zaraz twoja kolej

      • 0 2

      • Różnie z tym bywa, jeszcze rowerzysta zdąży na czerwonym śmignąć po pasach, nie DR.

        • 0 0

    • Oraz lepsza organizacja świateł!

      • 0 0

    • Czy wskazanie na "sekundniku" 300s na pewno poprawi przepustowość? Nie sądzę

      • 0 0

  • Kierowcy chcieliby żeby zielone było zawsze tam gdzie właśnie jadą. (5)

    A tak nie da się, bo ktoś musi mieć wtedy czerwone.

    • 37 76

    • oni tego i tak nie zrozumieją (3)

      szkoda czasu na tłumaczenie

      jak zrobisz im zieloną falę w jednym kierunku to zaczną płakać że nie mają zielonej fali w poprzecznym kierunku

      • 21 17

      • A jeszcze ruch z kierunku przeciwnego

        • 2 5

      • A jak zrobisz w obu, to i tak będą jechać ponad limit i blokować zieloną falę innym.

        • 5 5

      • To nie rok 2k

        Są dobre sprawdzone technologie do usprawniania ruchu, jak np. cewki w asfalcie, które na każdym pasie osobno kontroluja natężenie, tak jak jest w Holandii. Tam praktycznie nigdy nie stoi się na światłach.

        • 0 0

    • rondo, wystarczy rondo!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      • 0 1

  • kierowcy na wszystko narzekają (4)

    taka ich natura. nie ma się co na nich ogladac.

    Czerwona fala jest gwarantem bezpieczeństwa na drodze. Tak ma być!

    • 26 90

    • Japa tam w tym tramwaju.

      • 10 15

    • nie jest żadbym gwarantem ! jak nie masz pojęcia to sie nie wypowiadaj

      • 8 5

    • Nie ma czegoś takiego jak czerwona fala. Są tylko kierowcy którzy nie mają zawsze zielonego i jak czasem 2-3 razy postoją na czerwonym to piszą artykuły o tym

      • 8 11

    • RONDO! rozwiązanie to ronda!!!!!!!!!!!!!!!!!

      • 0 1

  • Wkrótce paliwa znacznie zdrożeją i problem zniknie. (4)

    Szkoda zawracać sobie tym głowę.

    • 18 46

    • wkrótce zostanie nas w Polsce 8 milionów

      • 9 4

    • Nawet przy 10 zł za litr taniej jeździć autem (2)

      Niż chodzić komunikacją miejską - czemu chodzić? Bo częściej ma awarię niż jeździ i do tego cenowo nawet nie jest połowę tańsza od jazdy samochodem.

      • 22 6

      • Wydajesz 200zł miesięcznie na utrzymanie, zatankowanie i ubezpieczenie samochodu? (1)

        Nieźle :)

        • 2 5

        • Więcej

          ale dziennie oszczędzam 2h czasu na dojazdy komunikacja

          • 5 0

  • To celowe działania. (3)

    Nasi wspaniali włodarze chcą żebyśmy się przesiedli z samochódow do spóźniających, przepełnionych się autobusów,

    • 86 10

    • nieprawda. Zarządcy miasta chcą, żeby mieszkańcy mieli możliwość poruszania się po mieście (2)

      na wiele różnych sposobów, nie traktując samochodu jako głównego środka transportu. Dlatego uspokaja się ruch i poprawia warunki poruszania się pieszym, rowerzystom i pasażerom transportu zbiorowego (klientom GAiT, SKM i PKM).

      • 6 29

      • O, klient Srebrzyska znów nadaje.

        • 12 8

      • Tylko że to my kierowcy płacimy podatki w cenie paliwa , a nie jacyś śmieszni rowerzyści, którzy uważją, że wszystkie drogi do nich należą.

        • 12 4

  • Cały artykuł z perspektywy kierowcy (17)

    Pamiętajcie, że na wasze wygody składają się przede wszystkim piesi sterczący na czerwonym, by nic nie zaburzało św. Przepustowości. Ale wam i tak mało, bo przecież Grunwaldem trzeba na tempomacie na V=120 km/h. Najgorzej piesi i tak mają w Gdyni, gdzie wszędzie są przyciski żebraka. To jest samochodowy kraj.

    • 52 106

    • Jeszcze dwuetapowe

      Jak np na Grunwaldzkiej/Czyżewskiego.

      • 17 3

    • (13)

      W tym mieście wszystko jest robione pod pieszych i rowerzystów. Więc daruj sobie te wpisy.
      Nawet tunele Wam przeszkadzają. Piramowicza zmienili kier ruchu, bo niby rowerzyści są notorycznie masakrowani przez tych okropnych kierowców. Komunikacja za to jest droga!!!! i wcale nie kusi nas do zmiany sposobu jeżdżenia. A miejski inżynier ruchu to by w swojej łaskawości ruszył 4 litery i zobaczył, jak masakrycznie poruszamy się po mieście. A jest co raz gorzej.

      • 32 26

      • (3)

        Tunel pod Wisłą, tunel pod forum, Adamowicza, Żołnierzy Wyklętych, Havla i obwodnica południowa też są pod pieszych i rowerzystów?

        • 21 8

        • Jeszcze wiadukt do Wałowej i drugi do stadionu.

          Kierowcy prosto i łatwo a pieszy musi lawirować nad, pod, w prawo, w lewo i schody.

          • 16 8

        • 3/4 tych inwestycji wybudowało państwo nie miasto

          Także tego

          • 1 0

        • tak - powstały ulice a chodniki wcale

          no i oczywiście żadnych dróg rowerowych ani przejść dla pieszych

          • 0 0

      • jako pieszy i kierowca - mam inne zdanie (1)

        po każdej przebudowie skrzyżowania idąc pieszo pokonuje się je wolniej

        • 19 5

        • chyba się starzejesz...

          • 2 0

      • Co sie martwisz (6)

        co sie smucisz, ze wsi jestes na wieś wieczorem wrócisz, wiec nie ukladaj innym życia. Miasto jest dla ludzi a nie dla samochodów

        • 12 11

        • miasto powinno być dla ludzi, ale przez wiele lat kształtowano je tak, jakby miało być dla samochodów

          i nadal jest głównie dla samochodów, ze szkodą dla wszystkich.

          • 10 8

        • (1)

          Samochodami poruszają się ludzie

          • 9 4

          • wiele przejazdów samochodami nie musi się odbywać samochodami

            kierowcy sami sobie gotują coraz gorszy los

            • 1 6

        • (2)

          Mieszkam nie na wsi, tylko we Wrzeszczu. I nie obrażaj tych, co mieszkają na wsi. Miasto ma tak organizować ruch, by każdy miał w nim miejsce. I kierowca i pieszy, rowerzysta i komunikacja miejska. Obecnie system jest tworzony pod rowerzystów i w małym stopniu komunikację. Gdyby w Gdańsku system biletów był taki, jak w innych miastach, to może by część kierowców przesiadła się. Ale u nas podnosi się ceny i likwiduje bilet 1-przejazdowy. Na Al. Zwycięstwa robi się ograniczenie, choć są 3 pasy, a obok ścieżka i chodnik. Na Hallera robi się bezsensowne zwężenia, a buduje się nowe bloki i będzie jeszcze większy ruch samochodowy. A miasto puszcza linię 5 co 20 min. To ma być wg Was-pieszych super alternatywa? I jeszcze jedno, cena benzyny nie spowoduje znaczącego zmniejszenia ruchu. Na to nie liczcie.

          • 8 7

          • Obecny system *powoli* nadrabia komunikację inną niż prywatny samochód. (1)

            Przez dekady wszystko było robione pod samochody, a jak się okazało, jest to studnia bez dna.

            • 4 5

            • drogi są w Gda tragiczne

              niewiele tu zrobiono w porównaniu do innych miast nie porównując do miast na zachodzie

              • 3 0

    • Kartuska Gdansk

      ... na przejscie przez jezdnie trzeba czekac prawie 2 minuty, wiec nie dziwcie sie, ze wiele osob przevhodzi na czerwonym

      • 7 3

    • święte to jest uspokajanie ruchu

      władze tego już nie kryją

      • 1 1

  • Ważne że przyciski zlikwidowali... (3)

    Bo przecież w nocy tyłu pacjentów ze szpitala na Zaspie przechodzi...

    • 62 12

    • No tak.

      Bo w nocy jest mniejszy ruch chorych i można spokojnie, bez nerw, pacjenta wypisać. Niestety rodziny w tym czasie śpią i biedacy (pacjenci z wypisem), skazani są na transport we własnym zakresie. I zaczynają się pielgrzymki po Zaspie.

      • 5 7

    • I dobrze (1)

      Dzieki temu jedziesz wolniej i jest szansa, ze nie zaliczysz latarni i nie trafisz do szpitala

      • 9 9

      • tylko ignorant mógł tak napisać...

        • 6 6

  • W Gdyni piesi są dyskryminowani.

    W Gdyni skracają czas na przejście pieszym. To co się dzieje na niektórych

    • 24 23

  • (14)

    Czy ktoś wie, po jaki ch... sygnalizacja świetlna działa w nocy?

    • 84 14

    • Nikt nie wie. Ola też nie. (2)

      • 38 10

      • A co ona wie ? (1)

        • 27 1

        • Gdzie krowę kupić

          i colę do tego w obstawie ochroniarza....

          • 0 1

    • Wie. To wina samych kierowców. (2)

      Kiedyś w nocy było żółte migające, ale wtedy wszyscy jeździli stówką od Lotu do Batorego

      • 22 19

      • Kierowcy, którzy przekraczają prędkość podlegają kontroli policji. WIęc po co te światła w nocy? (1)

        Pomysł spowolnienia pajaców lewaków mumijnych?

        • 17 13

        • Wielu z tych co pędzili stówką miało znajomych w policji.

          • 6 3

    • Po to, żeby małolaty z Kartuz nie organizowali wyścigów po mieście (4)

      • 23 14

      • I tak organizują.

        Znaleźli sobie nowe ulice. Na Przymorzu.

        • 16 1

      • (1)

        A gdzie policja ja się pytam

        • 8 0

        • Policja jedyne

          co potrafi, to wystawić mandat za prędkość lub telefon. W innych przypadkach jest brak wykrycia sprawców, mała szkodliwość czynu społecznego lub szkoda zbyt małej wartości aby wszczynać postępowanie.... Przebujać się z takimi pismami i aby do emerytury....

          • 0 0

      • Czyli taki kierowca liczy sie z mozliwoscia trafienia do aresztu za czesc wykroczen, ale czerwone swiatlo to juz swietosc?

        • 6 0

    • Ja wiem, bo pani rzeczniczkini firmy od świateł kiedyś tłumaczyła: (1)

      "Generalnie światła w nocy mogłyby być żółte, migające, bo jest mały ruch, ale dla bezpieczeństwa pieszych pozostawiamy światła działające jak w dzień" - większych głupot to nie słyszał nikt w całym żółwim życiu.

      • 17 8

      • zapewne to odgórny prikaz jak te durne światła mijania w dzień które się do tego kompletnie nie nadają a ciągła jazda na nich powoduje szybkie zużycie kloszy i czyni lampy mniej wydajne ale kasa misiu auto jadące na światłach zużywa więcej wachy co pomnożone przez miliony aut i 365 dni w roku daje miliony metrów sześciennych benzyny więcej i miliardy zł więcej z tytułu podatków to samo jest tu wymuszanie postoju o 1 w nocy na pustym skrzyżowaniu to powodowanie większego zużycia paliwa hałasu i spalin państwo znowu dostaje marchewkę w paliwie a kierowcy bat na siebie że smrodzą hałasują i trzeba w ogóle pozbawić ich możliwości jazdy własnym autem tak to działa gadki o bezpieczeństwie to typowa mowa trawa

        • 9 2

    • Śnieżna

      Tak, szczególnie na skrzyżowaniu ulic Śnieżna/ Marynarki Polskiej. Przecież tam się w nocy nic nie dzieje a za każdym razem trafiam na czerwone...

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane