• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Żart na banerze: śmieszny czy żenujący?

ms
28 marca 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Reklamować można wszystko: zarówno sprawy wieczyste, jak i doczesne. Reklamować można wszystko: zarówno sprawy wieczyste, jak i doczesne.

Od lat piętnujemy tandetne banery, które bez ładu, składu i celu rozwieszane są na ulicach Trójmiasta. Niezwykle rzadko bywa jednak, że oprócz poczucia zażenowania, wywołują one także uśmiech.



Takie zestawienie reklam jest twoim zdaniem:

Trudno powiedzieć, czym kierują się firmy wieszający swoje reklamy gdzie popadnie: na płotach, murach, ścianach budynków czy rozpinają je między słupami. Chęcią wypromowania się? Jeśli tak, to naiwność: dla wielu mieszkańców taka forma promocji raczej dyskredytuje, niż buduje pozytywny wizerunek. Bo jak lubić kogoś, kto otwarcie lekceważy wspólne dobro, jakim jest przestrzeń publiczna? Jak cenić firmę, która reklamując się łamie prawo, wieszając - bardzo często - nielegalny baner? Jak wreszcie traktować poważnie reklamodawcę, który promuje się na nieestetycznym, brudnym i podartym banerze.

Czasami potrafimy zapomnieć o tym wszystkim, jeśli wśród zalewu topornych zazwyczaj reklam, pojawi się jedna, której twórcy wykażą się minimalnym choć poczuciem humoru. A tak jest w przypadku dwóch banerów, które zauważył nasz czytelnik, pan Marek.

- Jechałem przez Pruszcz Gdański i  dostrzegłem te reklamy na płocie. Nie dało się pozostać obojętnym wobec nich. Zdjęcie życia. To żaden fotomontaż. Treści tych dwóch reklam obok siebie są autentyczne... - napisał nasz czytelnik.

Co widzimy na zdjęciu? Reklamy dwóch, bardzo różnych rodzajów usług. Można powiedzieć - wiecznych i doczesnych. O ile dom pogrzebowy oferuje "światłość wiekuistą", to punkt masażu erotycznego sugeruje, by "poczuć życie, zanim umrzesz".

Waszym zdaniem takie nawiązanie jest pomysłowe i skuteczne, czy raczej w złym tonie i niesmaczne?
ms

Opinie (173) ponad 10 zablokowanych

  • Ale to sama prawwda te reklamy.

    Najpierw na bara-bara łapiemy hiv i do piaseckiego.

    • 5 0

  • fweffe

    jak to jest dla ciebie zdjęcie życia to co ty masz za życie? w doooopie byłeś i gooowno widziałeś!

    • 2 5

  • Może i jest to śmieszne (3)

    ... ale ten pro-masaż to już trochę przesadza. Gdzie nie spojrzysz to wisi jakiś baner lub naklejka, plakat z pro-masaż. Powinni dostać karę za zaśmiecanie.

    • 3 2

    • (2)

      Dokładnie.
      Z tego co wiem mieszkańcy osiedla gdzie jest to guano nie mogą się panieniek pozbyć. Mają już dość latających gołych d*p. Cóż zrobić.
      Pomijajac problemy sąsiedzkie na pewnych osiedlach to fakt, faktem coś z tym durnym pro-masażem powinni zrobić. Obklejają co się da guanianymi naklejkami różnych wielkości plus inne sposoby reklamy np. kiedyś gdzieś przy kościele.
      Żenada!

      • 2 0

      • to jest wlasnie skuteczna reklama- zareagowaliscie odpowiednio- nie da sie nie zuawazyc i juz pol trojmiasta wie ze takie cos istnieje. Brawo za pomysl i odwage reklamujacej firmy

        • 0 0

      • xxx

        Zenada jest ot ile tępaków chodzi do takiego miejsca, w domu kochani mężowie, a w wolnej chwili na tanie szmaty chodzą brak słów,jak bardoz niedowartościowani musza być że płacą za coś takiego, to nie potrafią żon zmotywować do eksperymentów w łóżku ? naprawdę szkoda gadać

        • 0 0

  • (1)

    to nie smieszne tylko chamskie
    wykorzystywać wiarę i czyjąś śmierć do nabijania kabzy w taki sposób

    • 3 4

    • ".......wykorzystywać wiarę..........do nabijania kabzy........"

      z naciskiem na nabijanie kazby.
      Czyli co?? Zakłady pogrzebowe robią swoje robotę za"friko".
      Widziałem kiedyś baner myślę że ze cztery razy większy niż te oba wzięte razem, na którym widniał olbrzymi napis "HURTOWNIA CHEMICZNA"i pod spodem strzałka skierowana po skosie w dół. Nie byłoby w tym nic dziwnego gdyby nie miejsce gdzie on wisiał, a wisiał on na bocznej ścianie kościoła, a strzałka wyraznie wskazywała na drzwi w niej umieszczone. Czy to nie było chamskie, czy to nie wykorzystywało wiary do nabijania kabzy?

      • 2 0

  • Czy to nie jest Henio Hryszkiewicz ?

    • 2 2

  • ja tam wolę ten drugi baner

    • 1 2

  • gffg

    Ale robicie reklamę tej firmie. Za zupełną darmochę.

    • 2 1

  • dodalbym "idiotyczne" do ankiety

    przypuszczam, ze taka reklama sploszy potencjalnych klientow. W kazdym razie ja bym sobie nie zyczyl zeby robili pogrzeb komus z moich bliskich.

    • 6 1

  • Zartów tu na banerach nie ma - proza życia -Biznes is biznnes I tyle

    • 1 0

  • Walka z banerami- -info z przed wielu lat

    Zaspa - wizyta JP II .Już przed wizytą panowało duże napięcie. Tłumy katolików czekały na słowa otuchy, jakiś znak, który pomoże żyć w coraz bardziej beznadziejnej rzeczywistości PRL. Aparat represji i funkcjonariusze rządzącej monopartii PZPR czuli niepokój, że stanie się coś, co zachwieje ich światem. Napięcie rosło. Z akt po SB wynika, że na krótko przed papieską wizytą w 1987 r. jeden z milicjantów zauważył wielki napis "Jesus Christ Superstar" na gmachu Teatru Muzycznego w Gdyni. Dochodzenie ujawniło, że - na szczęście - nie jest to działanie wrogich sił, tylko reklama musicalu, którą umieszczono na polecenia dyrektora placówki "obywatela Jerzego Gruzy".'

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane