• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zarząd SKM zwolniony. "Walizki były popakowane"

Michał Brancewicz
10 lipca 2024, godz. 13:10 
Opinie (318)
Maciej Lignowski nie jest już szefem spółki PKP SKM w Trójmieście. Maciej Lignowski nie jest już szefem spółki PKP SKM w Trójmieście.

Potwierdziły się nasze informacje. Rada Nadzorcza spółki PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście odwołała ze stanowisk: Macieja Lignowskiego - prezesa zarządu oraz Jarosława Kożyczkowskiego - członka zarządu, dyrektora ds. finansowych spółki. Czasowo obowiązki prezesa przejmie Eugeniusz Manikowski.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


Odwołanie zarządu SKM to:

O tym, że zarząd ma zostać zwolniony, wiedzieliśmy już we wtorek (9.07). Jednak ani Leszek Bonna, wicemarszałek województwa zajmujący się m.in. koleją, ani wiceprezydent Piotr Borawski, który zasiada w radzie nadzorczej spółki PKP SKM Trójmiasto, nie znaleźli dla nas czasu, by to potwierdzić.

"Walizki są już spakowane"



Oddzwonić obiecywał również wiceminister infrastruktury Piotr Malepszak, ale telefon milczał.

- Walizki w zasadzie są już popakowane - mówił nasz informator w SKM. I to się potwierdziło.


Z kolei inna osoba znająca dobrze środowisko kolejowe mówiła nam, że powołano niejawny zespół roboczy składający się z członków ministerstwa infrastruktury i pomorskich samorządowców, który ma się zająć procesem usamorządowienia SKM. Obecnie najwięcej udziałów ma PKP.

Dwuosobowy zarząd odwołany



Od jesieni zeszłego roku, gdy ze względów osobistych odszedł Bartłomiej Buczek, zarząd spółki był dwuosobowy.

  1. Maciej Lignowski - prezes zarządu - dyrektor przedsiębiorstwa
  2. Jarosław Kożyczkowski - członek zarządu - dyrektor ds. finansowych

Maciej Lignowski pełnił funkcję szefa SKM od 15 lat.

W środę Polskie Koleje Państwowe SA poinformowały, że Rada Nadzorcza spółki PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście odwołała obu członków zarządu.

Krok w stronę usamorządowienia SKM



Tymczasowo obowiązki prezesa SKM obejmie Eugeniusz Manikowski (drugi od lewej), wieloletni pracownik Urzędu Marszałkowskiego, specjalista ds. transportu. Tymczasowo obowiązki prezesa SKM obejmie Eugeniusz Manikowski (drugi od lewej), wieloletni pracownik Urzędu Marszałkowskiego, specjalista ds. transportu.
Do czasowego wykonywania czynności prezesa zarządu PKP SKM w Trójmieście delegowany został Eugeniusz Manikowski . Przez ponad 20 lat Urzędzie Marszałkowskim Województwa Pomorskiego, jako zastępca dyrektora Departamentu Infrastruktury ds. Transportu. A od 2021 r. zasiada w Radzie Nadzorczej Pomorskiej Kolei Metropolitalnej, pełniąc stanowisko przewodniczącego Rady.

Zmiany w składzie zarządu spółki mają na celu intensyfikację procesu przygotowania do jej usamorządowienia oraz wzmocnienia jej potencjału taborowego i organizacyjnego przed czekającymi ją postępowaniami przetargowymi na realizację przewozów pasażerskich w województwie pomorskim.

Opinie (318) 7 zablokowanych

  • Fajnie to poustawiane. Wiceprezydent , tutaj rada nadzorcza jedna druga, a baranki wierzą jak to jest biednie.Jaka to jest jakość pracy, to wiadomo.

    • 16 0

  • To się będzie działo. Ratuj się kto może.

    Sodoma i Gomora razem wzięte. Geniu ma doświadczenie w stemplowaniu pism a nie w zarządzaniu firmą jeszcze taką jak SKM. Widać, że marszałek chciał się pozbyć chłopa z urzędu.

    • 30 1

  • no i co - tygodniowy z tego bedzie czy tylko brazowa plma.

    • 4 0

  • Ciekawe kto teraz zastąpi Manikowskiego w urzędzie? (7)

    Skoro dyrektor od kolei w Urzędzie Marszałkowskim E. Manikowski przeszedł do SKM, którą tak w ostatnich latach krytykował i atakował, to teraz ma okazję pokazać jak powinien funkcjonować ten przewoźnik żeby i pasażerowie, i władze województwa byli zadowoleni.
    A skoro zmiany w SKM już stały się faktem, to teraz o wiele bardziej interesujące jest to, kto zastąpi Manikowskiego w Urzędzie Marszałkowskim i będzie go teraz nadzorował w SKM. Bo to akurat trzeba Manikowskiemu oddać, że trzymał twardą ręką organizację kolei na Pomorzu. No może poza jego (i marszalka) słabością do pomorskiego PatoRegio, które już dawno powinno być zaorane, bo w porównaniu z SKM to dopiero jest mentalne średniowiecze i kolejowy XIX wiek. Ale zarządzający tym skansenem Turecki Kurier jest nie do ruszenia nawet przez marszałka. W końcu rodziny się nie rusza!
    Więc ciekawe kto teraz przejmie stery pomorskiej kolei w Urzędzie Marszałkowskim - bo wśród urzędników podległych dotychczas Manikowskiemu nie ma żadnego następcy z wystarczająco mocnym kręgosłupem i doświadczeniem. Więc pewnie będzie to ktoś z zewnątrz żeby miał jakiekolwiek szanse w nadzorowaniu SKM i PatoRegio z ich obecnymi szefami. :)

    • 30 0

    • Już w maju było wiadomo (4)

      Michałek zastąpi Gienka

      • 8 2

      • Świetny żart! Ale dla pasażerów masakra (2)

        Jeśli to się potwierdzi, to daje pomorskiej kolei górą 2 lata zanim się to wszystko posypie. Przecież Michałek nie ma ani żadnej wiedzy, ani doświadczenia, a jedyne co ma to nazwisko. Już raz tylko z powodu tego nazwiska trafił do jednej firmy transportowej, która go wykorzystała, z czego potem musiał tłumaczyć się przed komisją śledczą.
        I to tyle jeśli chodzi o jego kompetencje w tematach transportowych.

        • 10 0

        • Niech sie wykaże (1)

          Ja pamiętam jego teksty jak był jeszcze dziennikarzem. I to był chyba najlepszy jego okres zawodowy, naprawdę miało się wrażenie że to jedyny pismak w Trójmieście który ma pojęcie o kolei. Ryzyko jest zawsze, natomiast tutaj przynajmniej z betonu urzedniczo-kolejowego raczej mu nie podskoczą. Czy to wykorzysta, to inny temat. Trudno żeby było gorzej więc nie ma trudno ;)

          • 3 3

          • juz sie wykazal...

            i**otycznymi pomyslami w tramwajach, forsowanymi za pomoca sfory atywiszczy...

            Wprowadzi nowe standardy i przyspieszy SKM przez wdrozenie skladow napedzanych wspolnym pedalowaniem pasazerow w rowerowej SKM.

            O wyksztalceniu i "karierze" zawodowej tez nalezy pamietac, bo "delfin" idzie sladami ojca...

            Czyli od kolesia, do kolesia.

            • 5 0

      • Donaldinho już się szykuje.

        • 6 1

    • Na pewno przywiozą nominację z Wwy

      • 0 0

    • to jest wiadome i nieciekawe

      zastąpi go delfin.

      Gdzieś trzeba zdobyć doświadczenie i kasę bez ryzyka...

      • 3 0

  • czy prezes skm (4)

    mógłby choć raz w roku przejechać się skm? a nie tylko służbowym samochodem

    • 20 6

    • Lignowski jeździł i to często (2)

      • 9 1

      • Bzdura

        • 0 3

      • Dwoma samochodami.

        Nową Skodą Super B albo taką samą tylko ciut starszą.

        • 1 0

    • Tak to jest. Nie wiem. Szef bez butów chodzi.

      • 0 0

  • No to teraz (1)

    Michał Tusk zostaje dyrektorem zamiast Gienia :)

    • 28 2

    • Zgadza się Michał Tusk ma objąć posadę po Gienku

      • 11 1

  • Praca dla POkemonow! Dalej uśmiechajcie się!

    • 15 3

  • Oby zmiana na lepsze (6)

    Juz dawno tak powinni zrobic. Nowe sklady, rewitalizacja peronow i linii a przede wszystkim skrocenie czasu oczekiwania na kolejke. Oby naprawde dalo sie z tym skansenem cos zrobic..

    • 36 26

    • ja te twarze znam...

      lepiej nie będzie.

      • 12 0

    • (4)

      Akurat niemal wszystkie perony na linii SKM (Gdańsk Śródmieście - Rumia Janowo) są po remoncie w ciągu ostatnich kilku lat. A ostatnie które jeszcze nie doczekały się rewitalizacji, będą jej poddane w najbliższym czasie. SKM dba o swoją infrastrukturę. Wymieniana jest sieć trakcyjna, modernizacji podlegają urządzenia sterowania ruchem. W kwestii nowego taboru też w końcu coś się zaczęło dziać. A więcej kursów pociągów to już wyłączna gestia Urzędu Marszałkowskiego, jako instytucji zamawiającej przewozy.

      • 9 0

      • Tylko

        Tylko że za bardzo tego nie widać. Na pewno po starych strugach jeżdżących na torach i notorycznych spóźnieniach. A te 'nowe' dworce już się rozsypują. Oliwa wygląda tragicznie...

        • 1 7

      • Po 30 latach (1)

        W kwestii nowego taboru w końcu zaczęło się coś dziać!!! Zaczęło!!!!! Na litość boską zacząć dziać to się miało przynajmniej 20 lat wcześniej. Teraz jest za późno żeby z SKMki zrobić jakiś poważny środek transportu. No chyba że jakiś Szejk nam odnowi tabor w ciągu roku i zacznie to kursować jak metro, co kilka minut.

        • 1 9

        • z tych 30 lat polowa to knowania Swilskiego, Manikowskiego i Struka aby zniszczyc SKM

          Jak nie wiesz, to sie dowiedz, ze SKM ma tylko jednego klienta, jest nim samorzad wojewodztwa. To samorzad wojewodztwa tworzy rozklad jazdy i placi za jego realizacje.

          A placi po uwazaniu, w ramach rocznych kontraktow, tak aby SKM nie miala oparcia do wziecia kredytu na sprzet...

          Ty taki glupi czy kupiony??!

          • 6 0

      • W naszym klimacie

        takie przystanki powinny być całkowicie zadaszone i osłonięte od wiatru. To co zrobili to jest tylko face lifting a nie żadna modernizacja. Dziadostwo po prostu.

        • 1 6

  • Kolej to kolej. Nie łączyć z miastem! To jest tragedia. (2)

    • 15 1

    • zdecydowanie nie łączyć z samorządem (1)

      już pokazał w autobusach i tramwajach, co potrafi.

      A raczej czego nie potrafi.

      • 10 0

      • I po to go tu dają. Stary prezes to kolejarz i wie co to kolej. Nie dał się miastu.

        Tak go usuwają dziady.

        • 6 1

  • Manikowski??! Świlski?!!

    Zapomnijcie o SKM.
    Przekonacie się, że może być gorzej.

    • 29 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane