• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zarząd SKM zwolniony. "Walizki były popakowane"

Michał Brancewicz
10 lipca 2024, godz. 13:10 
Opinie (318)
Maciej Lignowski nie jest już szefem spółki PKP SKM w Trójmieście. Maciej Lignowski nie jest już szefem spółki PKP SKM w Trójmieście.

Potwierdziły się nasze informacje. Rada Nadzorcza spółki PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście odwołała ze stanowisk: Macieja Lignowskiego - prezesa zarządu oraz Jarosława Kożyczkowskiego - członka zarządu, dyrektora ds. finansowych spółki. Czasowo obowiązki prezesa przejmie Eugeniusz Manikowski.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


Odwołanie zarządu SKM to:

O tym, że zarząd ma zostać zwolniony, wiedzieliśmy już we wtorek (9.07). Jednak ani Leszek Bonna, wicemarszałek województwa zajmujący się m.in. koleją, ani wiceprezydent Piotr Borawski, który zasiada w radzie nadzorczej spółki PKP SKM Trójmiasto, nie znaleźli dla nas czasu, by to potwierdzić.

"Walizki są już spakowane"



Oddzwonić obiecywał również wiceminister infrastruktury Piotr Malepszak, ale telefon milczał.

- Walizki w zasadzie są już popakowane - mówił nasz informator w SKM. I to się potwierdziło.


Z kolei inna osoba znająca dobrze środowisko kolejowe mówiła nam, że powołano niejawny zespół roboczy składający się z członków ministerstwa infrastruktury i pomorskich samorządowców, który ma się zająć procesem usamorządowienia SKM. Obecnie najwięcej udziałów ma PKP.

Dwuosobowy zarząd odwołany



Od jesieni zeszłego roku, gdy ze względów osobistych odszedł Bartłomiej Buczek, zarząd spółki był dwuosobowy.

  1. Maciej Lignowski - prezes zarządu - dyrektor przedsiębiorstwa
  2. Jarosław Kożyczkowski - członek zarządu - dyrektor ds. finansowych

Maciej Lignowski pełnił funkcję szefa SKM od 15 lat.

W środę Polskie Koleje Państwowe SA poinformowały, że Rada Nadzorcza spółki PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście odwołała obu członków zarządu.

Krok w stronę usamorządowienia SKM



Tymczasowo obowiązki prezesa SKM obejmie Eugeniusz Manikowski (drugi od lewej), wieloletni pracownik Urzędu Marszałkowskiego, specjalista ds. transportu. Tymczasowo obowiązki prezesa SKM obejmie Eugeniusz Manikowski (drugi od lewej), wieloletni pracownik Urzędu Marszałkowskiego, specjalista ds. transportu.
Do czasowego wykonywania czynności prezesa zarządu PKP SKM w Trójmieście delegowany został Eugeniusz Manikowski . Przez ponad 20 lat Urzędzie Marszałkowskim Województwa Pomorskiego, jako zastępca dyrektora Departamentu Infrastruktury ds. Transportu. A od 2021 r. zasiada w Radzie Nadzorczej Pomorskiej Kolei Metropolitalnej, pełniąc stanowisko przewodniczącego Rady.

Zmiany w składzie zarządu spółki mają na celu intensyfikację procesu przygotowania do jej usamorządowienia oraz wzmocnienia jej potencjału taborowego i organizacyjnego przed czekającymi ją postępowaniami przetargowymi na realizację przewozów pasażerskich w województwie pomorskim.

Opinie (318) 7 zablokowanych

  • (4)

    Tylko młody Tusk nadaje się na to stanowisko

    • 4 10

    • co tak skromnie (1)

      na zastępcę ojca niech idzie, jak na Białorusi

      • 10 1

      • Hehe

        • 0 0

    • Nie no Białorus już tu jest. Polacy trzeba działać. Jak

      Nowa kimona idzie z pięknym uśmiechem. Ale ten uśmiech niebawem się skończy.

      • 1 0

    • tak samo się nadaje...

      jak do OLT

      W tramwajach też pokazał... humanistyczne wykształcenie...

      • 4 2

  • Czemu na przystanku SKM Gdańsk Srodmiescie nie moga zatrzymywac sie sklady z kierunku Pruszcza i Tczewa (2)

    Czy moze wreszcie ktos zrobi porzadek z tym przystankiem. Pamietam czasy, jak reklamowo jego budowe jako miejsce,ktore ulatwi dojazd ludziom z kierunku Pruszcza i Tczewa. Do budzetu tej budowy dolozyly sie tez gminy z tych okolic. I co? Klamstwo, bo ktos przyklepal projekt przystanku bez tzw. wpiecia pociagow z kierunku Pruszcza. I ludzie z tych okolic dalej jezdza do Glowniego,zeby potem sie cofnac do pracy w Marszalkowskim, Wojewodzkim czy innych biurach.....Mamy dosc. Czemu nie szanuje się mieszkancow z tych okolic, ktorzy dojezdzaja do pracy do Gdańska?

    • 5 12

    • Zmień pracę i nie marudź. (1)

      Ciesz się, że możesz chodzić.

      • 4 5

      • Otwórz w Tczewie stragan - nie będziesz miał problemów

        • 1 0

  • Opinia (1)

    Witam serdecznie ta zecz powinna być zrobiona wcześniej prezes nic nie robił żeby polepszać sytuację skm.Pan Janikowski jest odpowiednim który się zna na kolei i jestem za bo go znam.

    • 1 14

    • nawet w tak marnych rejonach

      znajdzie się jakiś Jarząbek.

      • 4 0

  • to ten

    to ten fachowiec co zakupił te nowe składy SKM i każe nam teraz skakać do tych składów,to ten który nowymi składami wykluczył niepełnosprawnych z pociągów SKM,czyli dalej dołowanie tej kolejowej firmy.........

    • 17 2

  • to proste przesuwaja stołki by synel donalda dostal lepsza posade

    • 9 4

  • Ludzie (16)

    Jedyny sensowny kolejowy transport w mieście to metro. Nie ważne czy pod, czy na ziemi ale ma jeździć jak klasyczne metro: szybko i często. Przeciez to jest oczywiste że nikt nie będzie jeździł koleją do pracy jeśli to będzie zabierać więcej czasu niż jazda samochodem. I jeśli to będzie tak beznadziejnie niekomfortowe jak teraz. Koniec, kropka.

    • 91 35

    • (2)

      Chyba dawno ktoś nie jechał

      • 9 2

      • Jeżdżę raz na jakiś czas (1)

        Ostatnio coraz częściej widuję składy, które super by się nadawały na pociąg osobowy do Chojnic, ale na kolei aglomeracyjnej to śmiech na sali.

        • 7 6

        • nie nadaja sie do Chojnic...

          Do Chojnic pradu nie dowiezli...

          Miedzy innymi dzieki ludziom, ktorzy wpychaja sie na stolki w wojewodztwie i w SKM.

          • 3 0

    • (3)

      O układzie siedzeń można dyskutować czy jak teraz, czy może wzdłuż ściany, ale przede wszystkim trzeba kupić tabor co będzie miał przyspieszenie większe niż wóz drabinisty jak jest teraz

      • 22 5

      • Racja

        Przyspieszenie to raz, a dwa to prędkość. Min. 80km/h

        • 7 0

      • Nie znasz sie (1)

        Zmodernizowane stare składy mają lepsze przyspieszenie niż najnowsze impulsy. One są bardzo mułowate. W deszczu bardzo skaczą.

        • 10 1

        • Bo impulsy nie sa na linie skm

          Mają naped tylko na pierwszy i ostatni wózek na sklad 4 wagonowy, jamnik en71 ma napued na 4 wózki. Pierwszy w deszczu czesto sie ślizga choć z piaskiem nie powinien chyba ze na linii skm nie używa sie piasku

          • 8 1

    • "beznadziejnie niekomfortowe jak teraz" (5)

      lektyki i baldachimów się zachciewa?!

      Metro nie jest wygodne, co jest dopuszczalne na dystansie 30 min max.

      • 7 9

      • (2)

        Wystarczy klima i wagony dostosowane do specyfiki transportu (conajmniej czworo drzwi, swobodne przejście między wagonami).

        • 5 3

        • Pięcioro drzwi na wagon. (1)

          Najlepiej zeby cała burta od strony peronu opadala i żeby dalo sie wyjść. Problemem jedt ze obecnie drzwi sa za waskie i ludzie wysiadają gęsiego pojedynczo zamiast dwójkami. Po drugie, wszystkie sklady musialy by byc wymienione bo inaczej rozklad bedzie ustawiany pod wolniejszy tabor.

          • 5 2

          • Tu nie ilosc drzwi a slupy w przejsciu i drzwiach stojace normalnie dwie osoby wysiada na raz ale jak slupy stoja to ledwo jedna

            • 6 0

      • (1)

        W 30min to ty z Gda do Gdy może dotrzesz jak masz szczęście.

        • 3 5

        • i to jest gorna granica wytrzymalosci, czyli 20km

          A gdzie pozostale 30km??!

          • 2 1

    • powiedz to Berlinowi...

      I S-Bahn...

      Powiedz to Londynowi...
      Powiedz to Paryzowi i Kopenhadze, bo pewnie nie wiedza o tym i uparcie rozwiaja kolej. Rowniez pod ziemia...

      Metro to odpowiedz na gesta zabudowe i kosmiczne ceny gruntow. A to nie ma miejsca w Trojmiescie... Z wyjatkiem Poludnia Gdanska, gdzie te granice przekroczono przez absurdalne decyzje Adamowicza, ktory oddal rezerwy komunikacyjne pod zabudowe...

      • 7 2

    • Metro?

      A czym w istocie jest SKM? Czy sama nazwa "metro" w magiczny spkosób zmienia zasadę funkcjonowania? Jeździ, wozi pasażerów w obrębie aglomeracji i cóż więcej?

      • 5 1

    • SKM to jest metro.

      Ale SKM to jest metro. Metro naziemne.

      • 3 1

  • Na pewno nie jest to zmiana na lepsze. (4)

    Oby nie na gorsze! Manikowski to klakier Struka i Labudy, betonu który wykończył kolej regionalną na peryferiach województwa.

    • 24 0

    • (3)

      Za rzadko pisze się o powiązaniach rodzinnych Struka i Labudy. W prawie nazywa się to nepotyzm i protekcja

      • 18 0

      • (2)

        Przecież Turecki Kurier regularnie biegał do UMWP. Przez całe lata. Ciekawe czy nadal biega?

        • 10 0

        • (1)

          Czy jesteś w stanie przybliżyć kulisy powstania określenia Turecki Kurier? Artykuł na infokolej jest niestety niedostępny

          • 10 0

          • Organizował "kolejowe wycieczki" wagonem socjalnym do Turcji, w którym to różne rzeczy się woziło aż się wykryło i ktoś poszedł siedzieć za szmugiel substancji deko szkodliwych

            • 0 0

  • (1)

    dziady zamówili nowe kolejki które wejścia do nich są niższe niż peron

    • 9 1

    • Wyglądają jak szynobusy ściągnięte z obsługi linii na Hel.

      • 0 1

  • Ale to już było

    nie etykietki partyjne, samorządowe są ważne, ale ludzie z pomyślunkiem. A tych brak.

    • 19 0

  • Wszystko sprzedadzą...poczta Orlen SKM też wchłonie miasto. (3)

    Także ludzie niebawem każdy zrozumie swój błąd...tragedia się toczy w kraju. Na każdym szczeblu. Tylko zachwyceni sami sobą jeszcze nie rozumieją . Ale myślę że każdy ( oprócz gangsterów) zobaczy że jest nie ok. ..szkoda tylko kraju. Bardzo.

    • 11 8

    • Coś ci na kolację zaszkodziło? (1)

      Czy sanitariusz nie zdążył z lewatywą? A może jaka trauma po spożyciu salcesonu i trzeba egzorcyzmów? Współczuje ci.

      • 5 6

      • Dzięki za troskę. Mam się super. Nie znasz się na kolei to widać gołym okiem. Myślę że jesteś kucharzem :)

        • 1 0

    • Szoda tylko sałatki

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane