• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zaspa. Nowa sygnalizacja odliczy czas pieszym

Maciej Naskręt
9 października 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Nie ma się co niecierpliwić. Piesi od razu będą widzieli, kiedy zaświeci się dla nich zielone światło. Nie ma się co niecierpliwić. Piesi od razu będą widzieli, kiedy zaświeci się dla nich zielone światło.

Na al. Jana Pawła II w Gdańsku ma być bezpieczniej. Naprzeciwko szpitala im. św. Wojciecha do połowy grudnia stanie nowa sygnalizacja. Drogowcy dołożą do niej liczniki zmiany świateł dla pieszych.



Planowany sygnalizator dla pieszych przy al. Jana Pawła II. Planowany sygnalizator dla pieszych przy al. Jana Pawła II.
Gdański Zarząd Dróg i Zieleni rozpisał przetarg na budowę sygnalizacji na przejściu dla pieszych w ciągu al. Jana Pawła II na Zaspie zobacz na mapie Gdańska. Światła mają zostać uruchomione naprzeciwko wyjścia głównego ze szpitala im. św. Wojciecha.

Oprócz ustawienia standardowych sygnalizatorów na masztach dla samochodów i pieszych, projekt przewiduje budowę pętli indukcyjnych w jezdni dla pojazdów oraz w chodniku dla rowerów. Pojawią się też detektory na masztach, wymuszające zmianę świateł ręcznie przez pieszych oraz rowerzystów. Sygnalizacja ma pracować w koordynacji z istniejącą sygnalizacją na skrzyżowaniu al. Jana Pawła II z ul. Meissnera.

Przeczytaj: Prawoskręt zamiast autobusowej zatoczki? ZDiZ: inwestycja jest za droga

Czy nowa sygnalizacja poprawi bezpieczeństwo na al. Jana Pawła II?

Co ciekawe, planowana na Zaspie sygnalizacja świetlna będzie wyposażona w elektroniczne liczniki zmiany świateł. Dzięki temu piesi będą wiedzieli, ile będą czekać, ale też łatwiej będą mogli ocenić, czy zdołają przedostać się na drugą stronę dwujezdniowej ulicy. To pierwsze tego typu rozwiązanie na ulicach Gdańska.

- Firmy zainteresowane zamówieniem mogą składać oferty do 22 października, wtedy nastąpi otwarcie ofert. Budowa sygnalizacji powinna zakończyć się do połowy grudnia - mówi Katarzyna Kaczmarek, rzecznik prasowy Zarządu Dróg i Zieleni.

Zamówienie zrealizuje firma, która zbuduje sygnalizację najtaniej.

Przypomnijmy, że w grudniu 2011 r. roku w miejscu, w którym stanie nowa sygnalizacja, doszło do śmiertelnego potrącenia. Wtedy w komentarzach pod artykułem o tym tragicznym zdarzeniu czytelnicy utyskiwali na fatalne oświetlenie przejścia, a także na maszt fotoradaru, który nie był od dłuższego czasu załadowywany urządzeniem do pomiaru i rejestracji wykroczeń.

Budowa sygnalizacji w ciągu al. Jana Pawła II to kolejna inwestycja ZDiZ w poprawę bezpieczeństwa na gdańskich ulicach. Wcześniej urzędnicy zlecili wykonanie świateł na splocie ul. Śnieżnej i ul. Marynarki Polskiej. zobacz na mapie Gdańska Dochodziło tam do wielu niebezpiecznych zdarzeń. Budowa sygnalizacji kosztowała ok. 250 tys. zł, trwała ok. dwóch miesięcy.

Miejsca

Opinie (172) ponad 10 zablokowanych

  • Nowe światła! Super!

    Na Jana Pawła jest ich stanowczo za mało!!

    • 9 1

  • na Al. Jana Pawła

    to ja bym jeszcze dołożył progi zwalniające, żeby tym kretynom na motocyklach i w sportowych wózkach raz na zawsze odechciało się wyścigów na tej alei
    a tak swoją drogą, dlaczego stojący tam fotoradar NIE DZIAŁA?

    • 4 4

  • słyszałem o 'licznikach' dla aut - co ma sens, ale dla pieszych??? (2)

    ??????????

    • 0 4

    • (1)

      Czytaj ze zrozumieniem - te liczniki wskażą czas pozostający do zmiany świateł! (4,3,2 - zielone), a nie będą cokolwiek lub kogokolwiek zliczały!

      • 1 0

      • czytaj ze zrozumieniem - nie tylko licznik ujety w cudzysłów, ale uzyto nazwy z artykułu

        a teraz wytłumacz zasadność 'licznika' dla pieszych

        dla samochodów ma sens, a dla pieszych?

        co będziesz stawał w blokach startowych?

        • 0 0

  • Bardzo dobrze

    Spotkałam się z taka sygnalizacją w Toruniu i uważam, że jest bardzo przydatna. widać za ile zapali się zielone i za ile czerwone.

    • 2 0

  • tristar kupa, bo nie wdrażają tego patentu

    bieda w związku z tym. odliczanie znacznie usprawniłoby jazdę, bo najczęściej, gdy samochody ruszają spod świateł, to zanim pierwszy ruszy d*pę, to zielone świeci się już parę dobrych sekund. W Rumunii jest to standard w wielu miastach na wszystkich skrzyżowaniach... w nieogarniętym Gdańsku, jak zwykle, wielka rewelacja.

    • 1 0

  • Spoooko

    EMERYCTWO i tak będzie popylać przez jezdnię wg własnego uznania, odpychając się laską, bo po co zaczekać na zielone. No ale oni zawsze wiedzą lepiej. Nawet frunąc w powietrzu bez butów...

    • 4 1

  • (8)

    pętla indukcyjna na chodniku dla rowerów ? A co rower ma do robienia na chodniku ? Nic, Na chodniku rowerów nie powinno być, chodnik jest dla pieszych !

    • 4 2

    • Nie opluj sobie klawiatury! (7)

      W tym miejscu, poza przejściem dla pieszych, jest również przejazd rowerowy, łączący ze sobą dwie wyodrębnione z chodnika ścieżki rowerowe. Warto zerknąć na stan faktyczny zanim się ktoś zaperzy.

      • 0 0

      • (6)

        no to niech pętla indukcyjna będzie na ścieżce rowerowej, a nie na chodniku ! Chodnik jest dla pieszych.

        • 0 0

        • I tak prawdopodobnie będzie. (5)

          Podejrzewam że to zwykła nieścisłość w artykule i pętla będzie w części chodnika wydzielonej na ścieżkę.

          • 0 0

          • (4)

            A ja podejrzewam, że to niefrasobliwość projektantów, i że pętla będzie na całości, i na ścieżce i na chodniku. Dla niektórych osób ścieżka i chodnik to to samo. Nie dosyć, że zabrano część chodnika na ścieżkę rowerową, to jeszcze z części łaskawie pieszym pozostawionym, siłą się ich wypycha takimi działaniami.

            • 1 1

            • Nikogo się nie wypycha (3)

              Jeżeli nawet pętla będzie na całej szerokości przejścia (w co wątpię) to i tak jest tam wytyczona ścieżka, której rowerzyści powinni się trzymać. Nikt nie mówi, że żeby zadziałała pętla, rowerzysta będzie musiał zjechać z wyznaczonego pasa ruchu i wjechać między pieszych. Odrobinkę zdrowego rozsądku, proszę!

              • 0 0

              • (2)

                To zależy w którym miejscu pętla będzie najlepiej działała i wykrywała rowery. prawdopodobnie najlepsza wykrywalność rowerów będzie na środku, a najsłabsza po bokach. Rowerzysta będzie więc wjeżdżał na część dla pieszych, aby go pętla wykryła.

                • 0 1

              • Oczywiście rowerzysta będzie (1)

                wjeżdżał na środek. Gratuluję daru jasnowidzenia. To samo dotyczy pewności że pętla będzie pod całą szerokością przejścia. Numery w totku też przewidujesz, czy tyczy się ta prekognicja tylko infrastruktury drogowej?
                Pamiętałeś o klawiaturze?

                • 1 0

              • gratuluję optymizmu

                • 0 1

  • Nareszcie!

    Dlaczego dopiero teraz i akurat tam instaluje się tak prosta rzez, jak licznik wskazujący czas do zmiany świateł. W niektórych miejscach aż się prosi, aby w ten sposób pohamować przebieganie na czerwonych światłach, czy skłonić kierowców do energiczniejszego ruszania, a tym samym większej przepustowości na skrzyżowaniu. Takie rozwiązania stosuje się powszechnie nawet w Turcji!!

    • 1 0

  • hehe

    Ale mi nowość w Toruniu już dawno jest tego typu sygnalizacja , ale jak widać w Gdańsku robią z tego sensacje .

    • 3 0

  • W prowincjonalnym Toruniu

    coś takiego funkcjonuje ,,od zawsze".

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane