• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zastawiają samochodami drogę do szpitala, a strażnicy miejscy walczą z koronawirusem

Szymon Zięba
20 października 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
  • Kierowcy regularnie zastawiają chodniki w okolicy UCK.
  • Kierowcy regularnie zastawiają chodniki w okolicy UCK.
  • Kierowcy regularnie zastawiają chodniki w okolicy UCK.
  • Kierowcy regularnie zastawiają chodniki w okolicy UCK.
  • Kierowcy regularnie zastawiają chodniki w okolicy UCK.

Kierowcy ignorują znaki, łamią przepisy i tarasują przejście dla pieszych - w tym również dla pacjentów zmierzających do szpitala UCK w Gdańsku. Problemu nie udało się rozwiązać, mimo instalacji słupków przy chodnikach. Nie widać także większych szans na to, by sprawą mogły zająć się dodatkowe patrole służb porządkowych - gdańscy strażnicy miejscy zostali bowiem oddelegowani do walki z koronawirusem.



Czy straż miejska powinna zostać oddelegowana do walki z koronawirusem?

Chodniki przy Uniwersyteckim Centrum Klinicznym, w tym m.in. na wysokości ulic SmoluchowskiegoMapkaDębinkiMapka, są zastawione samochodami. Kierowcy zostawiają auta w przestrzeniach między słupkami i w ten sposób uniemożliwiają swobodne poruszanie się pieszym, zwłaszcza osobom niepełnosprawnym.

Problem z zaparkowanymi nielegalnie samochodami w tej okolicy nie jest nowy - opisywaliśmy go m.in. w maju tego roku. Wówczas miejscy urzędnicy tłumaczyli, że chcą zainstalować więcej słupków, uniemożliwiły to jednak pozostawione na chodnikach auta.

Pół roku później sytuacja wygląda niewiele lepiej, o czym poinformował nas nasz czytelnik, pan Tomasz.

Kierowcy parkują auta na chodnikach



- Kierowcy za nic mają słupki, które są źle zamontowane i które można omijać z drugiej strony - parkując na chodniku. Miejscy inżynierowie chyba nie przewidzieli pomysłowości kierowców - zauważa nasz czytelnik.
Podkreśla, że osoby starsze i chore, poruszające się nierzadko na wózkach, mają problem, by poruszać się chodnikiem, prowadzącym do szpitala.

- Dotyczy to także chodnika do centrum onkologii, który także jest wiecznie zastawiony - podkreśla pan Tomasz.
Jak się okazuje, problem regularnie zgłaszany jest gdańskim strażnikom miejskim. Jak usłyszeliśmy od mundurowych, tylko od początku czerwca tego roku na numer 986 wpłynęło 27 zgłoszeń dotyczących nieprawidłowego parkowania na ulicach sąsiadujących z Uniwersyteckim Centrum Klinicznym.

Straż Miejska problem zna, ale walczy z koronawirusem



I choć funkcjonariusze SM problem znają, to może okazać się, że nie będzie tak łatwo go rozwiązać, np. poprzez częstsze patrole w okolicy.

- Jeśli ktoś jest świadkiem nieprawidłowego parkowania, może zgłosić ten fakt na numer 986. Informujemy jednak, że w związku z decyzją wojewody pomorskiego z 13 października Straż Miejska w Gdańsku ma realizować przede wszystkim zadania związane z zapobieganiem rozprzestrzeniania się choroby zakaźnej COVID-19. Wiąże się to z utrudnieniami w naszej codziennej pracy i ogranicza liczbę przyjmowanych zgłoszeń do tych najpilniejszych i wymagających natychmiastowej interwencji. Dlatego należy liczyć się z wydłużonym czasem oczekiwania na realizację innych zgłoszeń - tłumaczy Marta Drzewiecka z SM w Gdańsku.
Funkcjonariuszka przypomina, że istnieje możliwość wysłania do straży miejskiej zdjęć w formie elektronicznej, na których widać popełnione wykroczenie.

Warto wówczas pamiętać o podaniu daty, godziny i miejsca, w którym popełniono wykroczenie. Dodatkowo należy dołączyć takie dane potrzebne do wszczęcia postępowania wyjaśniającego.

Urzędnicy: sytuacja w rejonie UCK jest priorytetem



Magdalena Kiljan z Gdańskuego Zarządu Dróg i Zieleni podkreśla, że urzędnicy na bieżąco obserwują rozwijającą się sytuację w obrębie rejonu UCK i "etapowo wprowadzają działania zmierzające do ograniczenia złego sposobu parkowania."

- Poprawa sytuacji w rejonie UCK jest zadaniem priorytetowym. W ubiegłym roku zrealizowany został projekt poprawiający bezpieczeństwo oraz warunki ruchu pieszego i środków transportu zbiorowego. Uporządkowana została cała ulica Smoluchowskiego, co zapewniło przejezdność w obu kierunkach i miejsca postojowe. Ustawionych zostało 150 słupków, które również zabezpieczyły i uwolniły chodnik dla pieszych - wylicza Magdalena Kiljan.
Dodaje, że w tym roku ustawiono słupki na ulicy Hoene-Wrońskiego, które umożliwiły wjazd karetkom Regionalnego Centrum Krwiodawstwa, a słupki zlokalizowane na ulicy Dębinki poprawiły warunki pieszych przy korzystaniu z przystanku autobusowego uwalniając tym samym chodnik od parkujących samochodów.

- Z kolei 24 słupki udrożniły nieprzejezdną wcześniej ulicę Fahrenheita oraz zabezpieczyły zieleń, a ulica Smoluchowskiego jeszcze w ubiegłym miesiącu miała dostawiane nowe słupki m.in. przy przejściu dla pieszych - tłumaczy urzędniczka.

Będzie bezpieczniejszy przystanek autobusowy



To jednak nie wszystko. Po interwencji radnych - Anny GolędzinowskiejEmilii Lodzińskiej - poprawione zostanie bezpieczeństwo podróżnych, korzystających z przystanku Centrum Medycyny Inwazyjnej przy UCK.

- Przystanek został zaprojektowany wiele lat temu z myślą o midibusach. Wtedy organizacja ruchu nie pozwalała na wprowadzenie regularnych autobusów. Obecnie ulica Smoluchowskiego jest już obsługiwana przez regularne składy, ale pojazdy nie mieszczą się w zatoczce, co naraża pasażerów - często osoby z trudnościami w poruszaniu się - na pokonywanie najpierw krawędzi chodnika, a później wysokiego progu pojazdu - tłumaczy Anna Golędzinowska.
Wiadomo już jednak, że w przyszłym roku, w miejscu istniejącej zatoki autobusowej (która z uwagi na zagospodarowanie terenów przyległych nie może być wydłużona), wybudowany zostanie peron przystankowy. Rozwiązanie - oprócz poprawy bezpieczeństwa - powiększy także przestrzeń dla pasażerów, czekających na autobus.

Do końca listopada zostanie także zrealizowana koncepcja poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego, która zakłada m.in. budowę nowego chodnika, ustawienie znaku zakazu zatrzymywania się oraz montaż słupków blokujących możliwość parkowania na poboczach w obrębie skrzyżowania.

W najbliższym czasie ma powstać również projekt na uzupełnienie słupków na ulicy Smoluchowskiego przy SP 15 i przejściu dla pieszych w celu odblokowania chodnika oraz rozważana jest możliwość ustawienia słupków na nie wygrodzonym odcinku przy al. Zwycięstwa 31/32.

Miejsca

Opinie (368) ponad 10 zablokowanych

  • UCK i Szpital Zakaźny to duże szpitale, więc nic dziwnego że generują duży ruch samochodowy. I ten ruch zawsze tam będzie. W ich okolicy brak niestety odpowiedniej liczby miejsc parkingowych. Ich liczba jeszcze się ostatnio zmniejsza na skutek prac podjętych przez miasto. W rejonie tych szpitali konieczne jest zwiększanie liczby miejsc parkingowych, a nie ich zmniejszanie. Należałoby rozważyć budowę dużego parkingu kubaturowego, który rozwiązałby, przynajmniej w dużym stopniu, problem możliwości parkowania. Natomiast karanie kierowców za złe parkowanie problemu nie rozwiąże, chyba że chodzi o zwiększenie wpływów do kasy miasta.

    • 7 2

  • Wystarczy zmienić prawo (3)

    10 tysięcy za zaparkowanie na chodniku w niedozwolonym miejscu, 5000 na zakazie zatrzymania, 1000 za nieprawidłowy sposób (np. prostopadle zamiast skosem).
    Ludzie by poznali zasady w tydzień...
    a jak nie ma kar to d**ile szaleją.

    • 4 13

    • 20 tysiecy

      Za zaparkowanie na pakingu pod urzedem przez zatrudnionego tam urzedasa

      • 2 0

    • (1)

      30 tysięcy za przejechanie przez rowerzystę na czerwonym świetle. 40 tysięcy za jazdę po jezdni, kiedy obok jest droga rowerowa. Kara śmierci za potrącenie pieszego przez rowerzystę na chodniku.

      • 2 2

      • 50 tys.

        za głupie wpisy na trojmiasto.pl

        • 1 0

  • (1)

    Bywam tam często i większość osób wysiadających z samochodów nie wygląda na aż tak chorych,aby nie mogła skorzystać z komunikacji autobusowej.

    • 2 8

    • Tylko tu chodzi o czas

      • 2 2

  • Superarchitekt

    Tak zaprojektowal za 40 mln szpital. Nagroda sie nalezy dla pana 12 procent.

    • 3 0

  • Zmienić przepisy

    Tylko trzeba zmienić przepisy. Wystarczy, żeby zajęła się tym problemem zewnętrzna firma. Fotka, że auto stoi na zakazie, laweta, parking dla "niedowidzących" znaków drogowych jakieś 50 km dalej, holowanie i koszt parkingu płatny przed odbiorem auta. Ceny jak przy lotnisku. Po tygodniu NIKT nie zostawi auta. Dla dowożących ludzi na badania wjazd typu KISS&FLY na 10 czy 20 minut.

    • 1 6

  • Nie ścigać kierowców

    Ścigać prezydent tego miasta i dyrektora UCK!
    Jestem schorowanym, niepełnosprawnym człowiekiem. Stale muszę zgłaszać się do przychodni lub na specjalistyczne badania w tym szpitalu i na samą myśl, ze znowu muszę tam jechać robi mi się słabo. Nie mam gdzie zaparkować, a z dalszej odległosci nie dojdę. ZERO niebieskich kopert w stosunku do potrzeb. Zero prawdziwego parkingu dla pozostałych kierowców. Wstyd i hańba, ze trwa to w nieskończoność

    • 11 3

  • Parkingi zamiast słupķów

    Rozwiązanie na miarę władz miasta - nie ma miejsc parkingowych , to jeszcze słupki nastawiamy, to już całkiem uniemozliwimy dojazd...
    Tereny wyprzedane, kasa od developerów jest, a o miejsca parkingowe nikt nie dba...i tak przy każdej inwestycji w tym mieście

    • 6 0

  • Kierowcy ignorują znaki, łamią przepisy

    w gdyni? niemożliwe

    • 0 1

  • uwaga uwaga

    i bardzo dobrze, nikt się jeszcze nie ze**ał od ominięcia samochodu na pieszo bo stoi na chodniku, ludzie przyjeżdżają do UCK bo muszą a nie bo chcą. Jak mają bezpiecznie dotrzeć do UCK? Może komunikacją miejską? Czyżby celem artykułu jest promowanie komunikacji miejskiej, zarażenia się w czasie covidu i śmierci?

    • 5 2

  • Zatoka autobusowa została utwożona z postoju TAXI, po co wypisywać bzdury, jak się nie zna faktów.

    Nikt jej nie projektował pod tabor większy, czy mniejszy. To był postój taksówek.
    A gdyby na linii nie położyli swoich łap awanturnicy z Nowego Portu, to daje by kursowały małe autobusy.

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane