• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zawyżone rachunki za prąd. Będzie kontrola w Energa Obrót

Robert Kiewlicz
9 kwietnia 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Po czterech konkursach nadal brak prezesa Energi
Agnieszka Pomaska i Barbara Nowacka - posłanki Koalicji Obywatelskiej, chcą natychmiastowej kontroli Urzędu Kontroli Energetyki i Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w spółce Energa Obrót. Agnieszka Pomaska i Barbara Nowacka - posłanki Koalicji Obywatelskiej, chcą natychmiastowej kontroli Urzędu Kontroli Energetyki i Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w spółce Energa Obrót.

Posłanki Koalicji Obywatelskiej - Agnieszka Pomaska i Barbara Nowacka chcą natychmiastowej kontroli Urzędu Kontroli Energetyki i Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w spółce Energa Obrót. Chodzi o nieuczciwe działania przedstawicieli handlowych firmy, która w imieniu spółki Energa Obrót podpisywała aneksy do umów z klientami energetycznego koncernu, wprowadzając w błąd lub nie informując o szczegółach umowy. Przez to płacili oni wielokrotnie wyższe rachunki za energię elektryczną.



Ile płacisz za prąd?

- Przedstawiciele handlowi, którzy są informowani i szkoleni, jak mają podpisywać umowy z klientami, dostawali dyspozycje, żeby ukrywać pewne opłaty przed klientami. Przez to oszukani klienci, bardzo często seniorzy, płacili rachunki za prąd wyższe nawet o kilkaset złotych - mówi Agnieszka Pomaska. - Stąd nasze spotkanie przed siedzibą spółki Energa Obrót - spółki Skarbu Państwa. Dzisiaj złożymy interwencję w Urzędzie Regulacji Energetyki i Urzędzie Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Chcemy, aby w trybie pilnym ta sprawa została zbadana i wyjaśniła, czy spółka Skarbu Państwa oszukuje klientów. Oszukują polskich obywateli, którzy powinni mieć prąd jak najtańszy.
- Sprawa jest wyjątkowo bulwersująca, bo w czasie pandemii to instytucje państwowe powinny chronić obywateli. Jeśli prawdą jest, że spółka Skarbu Państwa dopuszcza się praktyk nieuczciwych - polegających na oszukiwaniu obywateli i przymuszaniu ich do podpisywania nieuczciwych umów - to jest to niebywały skandal - dodaje Barbara Nowacka. - W czasie, kiedy ludzie tracą pracę, upadają firmy, to przedstawiciele firmy, mając na wizytówkach logo spółki Skarbu Państwa, oszukują ludzi. Ludzie mają prawo ufać państwu, zabieranie im tego prawa przez nieuczciwości w spółkach Skarbu Państwa to potężne nadużycie.

Niekorzystne umowy klientów Energi Obrót



Jak informuje RMF FM, przedstawiciele handlowi jednej z firm, która reprezentowała Energę, zatajali przed klientami Energi Obrót informacje o dodatkowej opłacie. Odbiorcy, którzy podpisali z nimi aneksy do umów, byli zaskakiwani znacznie wyższymi rachunkami.

- Podczas trwania pandemii koronawirusa przedstawiciele handlowi spółki Energa Obrót w ramach akcji sprzedażowej door2door namawiali klientów spółki do podpisywania aneksów do umów na dostawę prądu. Przedstawiając ofertę, zatajali przed nimi informację o dodatkowej opłacie. Aneks miał zagwarantować stałą cenę za kilowatogodzinę przez najbliższe trzy lata, zamiast tego spowodował wzrost rachunków za prąd o około 40 proc. (przykładowo: rachunek przed podpisaniem aneksu - 160-190 zł; po podpisaniu aneksu - 255 zł) - czytamy w piśmie skierowanym do Urzędu Regulacji Energetyki przez posłanki Koalicji Obywatelskiej.

Energa nie wyklucza podjęcia kroków prawnych



Przedstawiciele Grupy Energa twierdzą, że po otrzymaniu informacji dotyczących standardów sprzedaży w kanale door-to-door funkcjonujących w grupie, w której pracował przedstawiciel handlowy, który zgłosił się do spółki, Energa Obrót wdrożyła procedury wyjaśniające, wykraczające poza wewnętrzną kontrolę dokumentów i procedur. Do czwartku, 8 kwietnia 2021 r. w trakcie postępowania odebrano jednej z osób certyfikat przedstawicielstwa handlowego. Po kolejnych czynnościach 9 kwietnia spółka postanowiła decertyfikować kilkunastu handlowców pracujących na rzecz subagenta do czasu pełnego wyjaśnienia sprawy.

- Aktualnie trwa kilkutorowe postępowanie, mające na celu weryfikację nie tylko zgodności prowadzonej sprzedaży ze standardami obowiązującymi w spółce, ale także pod kątem dbałości o ochronę danych osobowych klientów - czytamy w oświadczeniu spółki. - Do partnerów skierowane też zostały przypomnienia obowiązujących wytycznych, standardów oraz konkretne polecenia dotyczące ograniczenia wykorzystania niektórych powszechnie dostępnych komunikatorów. W wyjaśnienie sprawy zaangażowany jest także Inspektor Ochrony Danych Osobowych. Spółka nie wyklucza podjęcia kroków prawnych włącznie z ewentualnym skierowaniem sprawy do prokuratury, jeśli nieprawidłowości znajdą potwierdzenie w wynikach wewnętrznego postępowania wyjaśniającego. Szacuje się, że proces ten może potrwać kilka tygodni. Ewentualne konsekwencje oparte na jego wynikach będą wyciągane w kolejnych krokach.

Miejsca

Opinie (304) ponad 20 zablokowanych

  • No i co tera zrobić (2)

    Aby odkręcić na stare warunki ile czasu jest na reklamacje aby to cofnąć pomocy??? Plis

    • 4 0

    • 14 dni, jeśli poza siedzibą lub przez telefon.

      Moich teściów też tak załatwili, właśnie dzisiaj idę z reklamacją, niestety już po czasie

      • 3 0

    • Aby bezproblemowo to tylko 14 dni, jeśli poza siedzibą lub przez telefon była umowa

      A reklamację zawsze można złożyć. Ja dzisiaj idę, bo moich teściów też naciągnęli, niestety. Wyłudzili też nr tel. do teścia, chociaż mój nr jest do kontaktu i moje personalia jako przedstawiciela.....

      • 2 0

  • Było 200 a ostatnio jest 300

    Chyba rzeczywiście przyjrzę się temu rachunkowi, bo syn się z domu wyprowadził. Podsumujmy: mniej prądu zużywamy, bo nie uruchamialiśmy laptopa, telewizji prawie wcale, bo reklama medyczna, to pytanie, co się zadziało? Ukryte opłaty z chmur? Państwowa firma, a zaufanie spadło, jak ugrupowaniu dobrej zmiany.

    • 5 0

  • Miałem taką sytuację przed 7 laty . Podpisywałem umowę z Energą i pani zaproponowała mi umowę stałej ceny nic nie mówiąc o opłacie handlowej a w umowie tego nie było . Przez 2 lata nie działo sie nic niepokojącego ale po 2 latach ujrzałem na rachunkach pozycję opłata handlowa wtedy to było cos około 17 zł zadzwoniłem z zapytaniem skąd ta dodatkowa opłata usłyszałem ze z tytułu umowy stałej ceny . Kiedy poprosiłem o wskazanie punktu w umowie który by o tej opłacie mówił usłyszałem ze w umowie tego nie ma bo jest to w jakimś 16 załączniku. Poprosiłem o przesłanie mi tego załącznika na którym jest mój podpis poinformowano mnie że ja tego załącznika nie musiałem podpisywać i wchodzi on automatycznie w życie . Tak więc po 2 latach wyrównali sobie z nawiązką różnicę a umowa trwała jeszcze 3 lata . Pamiętajcie jak ktoś chce coś wam dać za darmo to jest to pułapka za którą możecie słono zapłacić ! Tak było i w tym przypadku Energa mówiąc delikatnie okazała się nierzetelnym partnerem ukrywając poza umową dodatkowe opłaty. Płaciłem bo pomimo moich licznych odwołań moich wątpliwości nie uwzględniono i kiedy po 5 latach skończyła mi się ta "korzystna " umowa pani zaproponowała mi podobną umowę podziękowałem co nie znaczy ze dalej nie jestem nabijany w butelkę (opłata mocowa)

    • 11 0

  • Mnie energa tez oszukala (1)

    placilem za garaż 20 złotych za dwa miesiące przy zużyciu 1 KWH. przy tym samym zużyciu po podpisaniu aneksu płacę 60 złotych za dwa miesiące

    • 4 0

    • Brawo Ty!

      • 1 0

  • a to szuje (1)

    panie Obajtek zrób x tym porządek bo tak nie może być żeby oszukiwać obywatela

    • 2 3

    • Ty wzywasz złodzieja żeby zrobił porządek i nie kradł ?

      • 3 0

  • Prognozy

    Zrobić prządek z nimi bo jawnie nas oszukują, podpisałam umowę z Energa żeby mieć prąd w garażu tak na wszelki wypadek. Za ok pół roku przeszedł mi rachunek niespełna 600 zł gdzie światła tak w ogóle nie zapalałam, może przez te pół roku światło paliło się przez 5 minut a tu taki rachunek, oczywiście złożyłam reklamacje i została pozytywnie rozpatrzona bo to absurd był ale ile jest takich rachunków w gospodarstwach domowych gdzie są podwyższone o 50-100 zł i nikt reklamacji nie składa? A oni z tych wszystkich zawyżonych rachunków zbierają gruba kasę.

    • 9 0

  • Stanowisko przedstawicieli Spółki kojarzy się z sytuacją,

    kiedy złodziej złapany za rękę twierdzi, że to nie jego ręka.
    Czy to przedstawiciele handlowi wymyślili taryfę z literką K? Ile musiałaby wzrosnąć cena energii aby zwykły obywatel nie stracił na dodatkowej opłacie handlowej? Kilkadziesiąt procent? A może 100% i więcej jak ktoś musi bardzo oszczędzać? Kim trzeba być aby zgotować coś takiego najbiedniejszym?

    • 10 0

  • K jak kraty

    To jedyny wymiar taryfy dla zarzadu tej spolki wydmuszki

    • 6 0

  • Te dwie poslanki

    Zle wroza slusznej sprawie. Przez kadencję nie zrobily NIC. I nic nie zrobia.

    • 2 5

  • mialam taką sytuację, podpisałam taką umowę, ale po otrzyma iu pierwszego rachunku, złożyłam reklamacę, którą uwzgłędniono po dwóch monitach (opłaceniu dwóch kolejnych rachunków) pieniądze mi zwrócono i podpisałam nową umowę bez dodatkowego punktu o stałej opłacie.

    • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane