• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zawyżone rachunki za prąd. Będzie kontrola w Energa Obrót

Robert Kiewlicz
9 kwietnia 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Po czterech konkursach nadal brak prezesa Energi
Agnieszka Pomaska i Barbara Nowacka - posłanki Koalicji Obywatelskiej, chcą natychmiastowej kontroli Urzędu Kontroli Energetyki i Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w spółce Energa Obrót. Agnieszka Pomaska i Barbara Nowacka - posłanki Koalicji Obywatelskiej, chcą natychmiastowej kontroli Urzędu Kontroli Energetyki i Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w spółce Energa Obrót.

Posłanki Koalicji Obywatelskiej - Agnieszka Pomaska i Barbara Nowacka chcą natychmiastowej kontroli Urzędu Kontroli Energetyki i Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w spółce Energa Obrót. Chodzi o nieuczciwe działania przedstawicieli handlowych firmy, która w imieniu spółki Energa Obrót podpisywała aneksy do umów z klientami energetycznego koncernu, wprowadzając w błąd lub nie informując o szczegółach umowy. Przez to płacili oni wielokrotnie wyższe rachunki za energię elektryczną.



Ile płacisz za prąd?

- Przedstawiciele handlowi, którzy są informowani i szkoleni, jak mają podpisywać umowy z klientami, dostawali dyspozycje, żeby ukrywać pewne opłaty przed klientami. Przez to oszukani klienci, bardzo często seniorzy, płacili rachunki za prąd wyższe nawet o kilkaset złotych - mówi Agnieszka Pomaska. - Stąd nasze spotkanie przed siedzibą spółki Energa Obrót - spółki Skarbu Państwa. Dzisiaj złożymy interwencję w Urzędzie Regulacji Energetyki i Urzędzie Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Chcemy, aby w trybie pilnym ta sprawa została zbadana i wyjaśniła, czy spółka Skarbu Państwa oszukuje klientów. Oszukują polskich obywateli, którzy powinni mieć prąd jak najtańszy.
- Sprawa jest wyjątkowo bulwersująca, bo w czasie pandemii to instytucje państwowe powinny chronić obywateli. Jeśli prawdą jest, że spółka Skarbu Państwa dopuszcza się praktyk nieuczciwych - polegających na oszukiwaniu obywateli i przymuszaniu ich do podpisywania nieuczciwych umów - to jest to niebywały skandal - dodaje Barbara Nowacka. - W czasie, kiedy ludzie tracą pracę, upadają firmy, to przedstawiciele firmy, mając na wizytówkach logo spółki Skarbu Państwa, oszukują ludzi. Ludzie mają prawo ufać państwu, zabieranie im tego prawa przez nieuczciwości w spółkach Skarbu Państwa to potężne nadużycie.

Niekorzystne umowy klientów Energi Obrót



Jak informuje RMF FM, przedstawiciele handlowi jednej z firm, która reprezentowała Energę, zatajali przed klientami Energi Obrót informacje o dodatkowej opłacie. Odbiorcy, którzy podpisali z nimi aneksy do umów, byli zaskakiwani znacznie wyższymi rachunkami.

- Podczas trwania pandemii koronawirusa przedstawiciele handlowi spółki Energa Obrót w ramach akcji sprzedażowej door2door namawiali klientów spółki do podpisywania aneksów do umów na dostawę prądu. Przedstawiając ofertę, zatajali przed nimi informację o dodatkowej opłacie. Aneks miał zagwarantować stałą cenę za kilowatogodzinę przez najbliższe trzy lata, zamiast tego spowodował wzrost rachunków za prąd o około 40 proc. (przykładowo: rachunek przed podpisaniem aneksu - 160-190 zł; po podpisaniu aneksu - 255 zł) - czytamy w piśmie skierowanym do Urzędu Regulacji Energetyki przez posłanki Koalicji Obywatelskiej.

Energa nie wyklucza podjęcia kroków prawnych



Przedstawiciele Grupy Energa twierdzą, że po otrzymaniu informacji dotyczących standardów sprzedaży w kanale door-to-door funkcjonujących w grupie, w której pracował przedstawiciel handlowy, który zgłosił się do spółki, Energa Obrót wdrożyła procedury wyjaśniające, wykraczające poza wewnętrzną kontrolę dokumentów i procedur. Do czwartku, 8 kwietnia 2021 r. w trakcie postępowania odebrano jednej z osób certyfikat przedstawicielstwa handlowego. Po kolejnych czynnościach 9 kwietnia spółka postanowiła decertyfikować kilkunastu handlowców pracujących na rzecz subagenta do czasu pełnego wyjaśnienia sprawy.

- Aktualnie trwa kilkutorowe postępowanie, mające na celu weryfikację nie tylko zgodności prowadzonej sprzedaży ze standardami obowiązującymi w spółce, ale także pod kątem dbałości o ochronę danych osobowych klientów - czytamy w oświadczeniu spółki. - Do partnerów skierowane też zostały przypomnienia obowiązujących wytycznych, standardów oraz konkretne polecenia dotyczące ograniczenia wykorzystania niektórych powszechnie dostępnych komunikatorów. W wyjaśnienie sprawy zaangażowany jest także Inspektor Ochrony Danych Osobowych. Spółka nie wyklucza podjęcia kroków prawnych włącznie z ewentualnym skierowaniem sprawy do prokuratury, jeśli nieprawidłowości znajdą potwierdzenie w wynikach wewnętrznego postępowania wyjaśniającego. Szacuje się, że proces ten może potrwać kilka tygodni. Ewentualne konsekwencje oparte na jego wynikach będą wyciągane w kolejnych krokach.

Miejsca

Opinie (304) ponad 20 zablokowanych

  • Ta firma powinna byc zlikwidowana. I to nie tak, ze ja przejmie jakas inna firma tylko wszyscy od sprzataczki az do prezesa powinni byc zwolnieni a firma rozgoniona na 4 wiatry. Kazda inna metoda spowoduje, ze bylejakosc przetrwa w jej strukturach. Jesli nie potrafia wyslac przez rok faktury, jesli strone www do obslugi platnosci potrafia wylaczyc na kilka tyg, jesli zawyzaja rachunki to juz nie ma na co czekac.

    • 4 0

  • Szanowni gdyńscy wyborcy pani Nowackiej

    zadowoleni jesteście z wyboru, dużo zrobiła dla Gdyni?

    • 7 3

  • Teraz albo wcale

    W rozmowie telefonicznej Pani reprezentująca Energę przedstawiła "rewelacyjną ofertę promocyjną", odczytując - w tempie jak na końcu reklamy leków - stawki, które proponuje Energa i kończąc "oczywiście decyduje się Pani na zawarcie umowy, więc poproszę o podanie numeru PESEL". Na moją prośbę o przesłanie na maila ogólnych warunków umowy wskazała, że nie ma takiej możliwości, bo oferta jest ważna tylko do jutra i nie ma czasu... Nie uwierzyłabym, gdyby mi się to nie przytrafiło...

    • 7 0

  • Historia starą jak świat, nie istotne która partią przy władzy. Kto pamiętam super oferte "gwarancja stałej cenny" :)

    • 6 0

  • Bezczelnie oszuku jąpatrząć człowiekowi w oczy

    Do mnie też przyszła przedstawicielka z propozycją podpisania aneksu.Kiedy ją zapytałam o opłatę handlową , którą widziałam na umowie ,stwierdziła ,ze nie jest to nowa opłata i ze mam ją na fakturze i od dawna ją płace.Po jej wyjściu sprawdziłam fakturę i okazało się że bezczelnie kłamała .Poza tym zadzwoniłam do Energii -Obrót i upewniłam się ,ze dodatkowa opłata jest na aneksie .Zamierzam złożyć skargę na tą przedstawicielkę .Z drugiej strony mam pewność ,że celowo szkolą pracownikow żeby ukrywali tą opłatę przed klientami.

    • 9 0

  • LW

    Poprzedni rachunek za 2 miesiące 215 zł obecny za miesiąc 190 zł. 2 pracujące osoby, większość dnia mieszkanie stoi puste. Poprzednie mieszkanie (inna dzielnica) rachunki po 70 zl

    • 8 0

  • Popieram

    Akcję posłanek. Do mojego Ojca Emeryta też przyszedł Przedstawiciel w trakcie pandemii z ofertą mobilną. Ojciec nie prowadzi auta, a propozycja miała polegać niby na zamrożeniu stawek prądu i rabacie przy tankowaniu na stacji paliw-coś takiego. Nie kojarzę, żeby mu mówili o dodatkowej opłacie, ale on nie podpisał

    • 5 0

  • Widac

    Niestety z upływem lat ,że z prądem idzie nam pod prąd

    • 5 0

  • Biuro stacjonarne

    Ja byłem w biurze u nich w siedzibie na dworcowej w Olsztynie i również podniesli mi rachunki za prąd bo wprowadzili opłatę handlowa.

    • 4 0

  • Senior

    do mnie też dzwonili strasząc tym niemal podniesionym głodem. Dzwonili 3 krotnie -bezczelnie.
    Czułem fałsz bo by.li zbyt natarczywi i się nie zgodziłem a rachunki mam i tak bardzo wysokie- NIK powinien ich sprawdzić i Skarbówka i CBA

    • 9 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane