- 1 Kto obawia się tramwaju przez Klonową? (245 opinii)
- 2 Jarmark: zobacz jego pierwszy dzień (90 opinii)
- 3 Trójmiejskie mola, których już nie ma (93 opinie)
- 4 Zwężenie w centrum i remont we Wrzeszczu (336 opinii)
- 5 Pozbieraliśmy śmieci, ale nie dorzucajcie (90 opinii)
- 6 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (531 opinii)
Zawyżone rachunki za prąd. Będzie kontrola w Energa Obrót
Posłanki Koalicji Obywatelskiej - Agnieszka Pomaska i Barbara Nowacka chcą natychmiastowej kontroli Urzędu Kontroli Energetyki i Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w spółce Energa Obrót. Chodzi o nieuczciwe działania przedstawicieli handlowych firmy, która w imieniu spółki Energa Obrót podpisywała aneksy do umów z klientami energetycznego koncernu, wprowadzając w błąd lub nie informując o szczegółach umowy. Przez to płacili oni wielokrotnie wyższe rachunki za energię elektryczną.
- Sprawa jest wyjątkowo bulwersująca, bo w czasie pandemii to instytucje państwowe powinny chronić obywateli. Jeśli prawdą jest, że spółka Skarbu Państwa dopuszcza się praktyk nieuczciwych - polegających na oszukiwaniu obywateli i przymuszaniu ich do podpisywania nieuczciwych umów - to jest to niebywały skandal - dodaje Barbara Nowacka. - W czasie, kiedy ludzie tracą pracę, upadają firmy, to przedstawiciele firmy, mając na wizytówkach logo spółki Skarbu Państwa, oszukują ludzi. Ludzie mają prawo ufać państwu, zabieranie im tego prawa przez nieuczciwości w spółkach Skarbu Państwa to potężne nadużycie.
Niekorzystne umowy klientów Energi Obrót
Jak informuje RMF FM, przedstawiciele handlowi jednej z firm, która reprezentowała Energę, zatajali przed klientami Energi Obrót informacje o dodatkowej opłacie. Odbiorcy, którzy podpisali z nimi aneksy do umów, byli zaskakiwani znacznie wyższymi rachunkami.
- Podczas trwania pandemii koronawirusa przedstawiciele handlowi spółki Energa Obrót w ramach akcji sprzedażowej door2door namawiali klientów spółki do podpisywania aneksów do umów na dostawę prądu. Przedstawiając ofertę, zatajali przed nimi informację o dodatkowej opłacie. Aneks miał zagwarantować stałą cenę za kilowatogodzinę przez najbliższe trzy lata, zamiast tego spowodował wzrost rachunków za prąd o około 40 proc. (przykładowo: rachunek przed podpisaniem aneksu - 160-190 zł; po podpisaniu aneksu - 255 zł) - czytamy w piśmie skierowanym do Urzędu Regulacji Energetyki przez posłanki Koalicji Obywatelskiej.
Energa nie wyklucza podjęcia kroków prawnych
Przedstawiciele Grupy Energa twierdzą, że po otrzymaniu informacji dotyczących standardów sprzedaży w kanale door-to-door funkcjonujących w grupie, w której pracował przedstawiciel handlowy, który zgłosił się do spółki, Energa Obrót wdrożyła procedury wyjaśniające, wykraczające poza wewnętrzną kontrolę dokumentów i procedur. Do czwartku, 8 kwietnia 2021 r. w trakcie postępowania odebrano jednej z osób certyfikat przedstawicielstwa handlowego. Po kolejnych czynnościach 9 kwietnia spółka postanowiła decertyfikować kilkunastu handlowców pracujących na rzecz subagenta do czasu pełnego wyjaśnienia sprawy.
- Aktualnie trwa kilkutorowe postępowanie, mające na celu weryfikację nie tylko zgodności prowadzonej sprzedaży ze standardami obowiązującymi w spółce, ale także pod kątem dbałości o ochronę danych osobowych klientów - czytamy w oświadczeniu spółki. - Do partnerów skierowane też zostały przypomnienia obowiązujących wytycznych, standardów oraz konkretne polecenia dotyczące ograniczenia wykorzystania niektórych powszechnie dostępnych komunikatorów. W wyjaśnienie sprawy zaangażowany jest także Inspektor Ochrony Danych Osobowych. Spółka nie wyklucza podjęcia kroków prawnych włącznie z ewentualnym skierowaniem sprawy do prokuratury, jeśli nieprawidłowości znajdą potwierdzenie w wynikach wewnętrznego postępowania wyjaśniającego. Szacuje się, że proces ten może potrwać kilka tygodni. Ewentualne konsekwencje oparte na jego wynikach będą wyciągane w kolejnych krokach.
Miejsca
Opinie (304) ponad 20 zablokowanych
-
2021-04-10 00:12
Ta firma powinna byc zlikwidowana. I to nie tak, ze ja przejmie jakas inna firma tylko wszyscy od sprzataczki az do prezesa powinni byc zwolnieni a firma rozgoniona na 4 wiatry. Kazda inna metoda spowoduje, ze bylejakosc przetrwa w jej strukturach. Jesli nie potrafia wyslac przez rok faktury, jesli strone www do obslugi platnosci potrafia wylaczyc na kilka tyg, jesli zawyzaja rachunki to juz nie ma na co czekac.
- 4 0
-
2021-04-10 01:15
Szanowni gdyńscy wyborcy pani Nowackiej
zadowoleni jesteście z wyboru, dużo zrobiła dla Gdyni?
- 7 3
-
2021-04-10 01:20
Teraz albo wcale
W rozmowie telefonicznej Pani reprezentująca Energę przedstawiła "rewelacyjną ofertę promocyjną", odczytując - w tempie jak na końcu reklamy leków - stawki, które proponuje Energa i kończąc "oczywiście decyduje się Pani na zawarcie umowy, więc poproszę o podanie numeru PESEL". Na moją prośbę o przesłanie na maila ogólnych warunków umowy wskazała, że nie ma takiej możliwości, bo oferta jest ważna tylko do jutra i nie ma czasu... Nie uwierzyłabym, gdyby mi się to nie przytrafiło...
- 7 0
-
2021-04-10 02:02
Historia starą jak świat, nie istotne która partią przy władzy. Kto pamiętam super oferte "gwarancja stałej cenny" :)
- 6 0
-
2021-04-10 02:12
Bezczelnie oszuku jąpatrząć człowiekowi w oczy
Do mnie też przyszła przedstawicielka z propozycją podpisania aneksu.Kiedy ją zapytałam o opłatę handlową , którą widziałam na umowie ,stwierdziła ,ze nie jest to nowa opłata i ze mam ją na fakturze i od dawna ją płace.Po jej wyjściu sprawdziłam fakturę i okazało się że bezczelnie kłamała .Poza tym zadzwoniłam do Energii -Obrót i upewniłam się ,ze dodatkowa opłata jest na aneksie .Zamierzam złożyć skargę na tą przedstawicielkę .Z drugiej strony mam pewność ,że celowo szkolą pracownikow żeby ukrywali tą opłatę przed klientami.
- 9 0
-
2021-04-10 05:29
LW
Poprzedni rachunek za 2 miesiące 215 zł obecny za miesiąc 190 zł. 2 pracujące osoby, większość dnia mieszkanie stoi puste. Poprzednie mieszkanie (inna dzielnica) rachunki po 70 zl
- 8 0
-
2021-04-10 05:41
Popieram
Akcję posłanek. Do mojego Ojca Emeryta też przyszedł Przedstawiciel w trakcie pandemii z ofertą mobilną. Ojciec nie prowadzi auta, a propozycja miała polegać niby na zamrożeniu stawek prądu i rabacie przy tankowaniu na stacji paliw-coś takiego. Nie kojarzę, żeby mu mówili o dodatkowej opłacie, ale on nie podpisał
- 5 0
-
2021-04-10 05:53
Widac
Niestety z upływem lat ,że z prądem idzie nam pod prąd
- 5 0
-
2021-04-10 06:21
Biuro stacjonarne
Ja byłem w biurze u nich w siedzibie na dworcowej w Olsztynie i również podniesli mi rachunki za prąd bo wprowadzili opłatę handlowa.
- 4 0
-
2021-04-10 07:11
Senior
do mnie też dzwonili strasząc tym niemal podniesionym głodem. Dzwonili 3 krotnie -bezczelnie.
Czułem fałsz bo by.li zbyt natarczywi i się nie zgodziłem a rachunki mam i tak bardzo wysokie- NIK powinien ich sprawdzić i Skarbówka i CBA- 9 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.