• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zawyżone rachunki za prąd. Będzie kontrola w Energa Obrót

Robert Kiewlicz
9 kwietnia 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Po czterech konkursach nadal brak prezesa Energi
Agnieszka Pomaska i Barbara Nowacka - posłanki Koalicji Obywatelskiej, chcą natychmiastowej kontroli Urzędu Kontroli Energetyki i Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w spółce Energa Obrót. Agnieszka Pomaska i Barbara Nowacka - posłanki Koalicji Obywatelskiej, chcą natychmiastowej kontroli Urzędu Kontroli Energetyki i Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w spółce Energa Obrót.

Posłanki Koalicji Obywatelskiej - Agnieszka Pomaska i Barbara Nowacka chcą natychmiastowej kontroli Urzędu Kontroli Energetyki i Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w spółce Energa Obrót. Chodzi o nieuczciwe działania przedstawicieli handlowych firmy, która w imieniu spółki Energa Obrót podpisywała aneksy do umów z klientami energetycznego koncernu, wprowadzając w błąd lub nie informując o szczegółach umowy. Przez to płacili oni wielokrotnie wyższe rachunki za energię elektryczną.



Ile płacisz za prąd?

- Przedstawiciele handlowi, którzy są informowani i szkoleni, jak mają podpisywać umowy z klientami, dostawali dyspozycje, żeby ukrywać pewne opłaty przed klientami. Przez to oszukani klienci, bardzo często seniorzy, płacili rachunki za prąd wyższe nawet o kilkaset złotych - mówi Agnieszka Pomaska. - Stąd nasze spotkanie przed siedzibą spółki Energa Obrót - spółki Skarbu Państwa. Dzisiaj złożymy interwencję w Urzędzie Regulacji Energetyki i Urzędzie Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Chcemy, aby w trybie pilnym ta sprawa została zbadana i wyjaśniła, czy spółka Skarbu Państwa oszukuje klientów. Oszukują polskich obywateli, którzy powinni mieć prąd jak najtańszy.
- Sprawa jest wyjątkowo bulwersująca, bo w czasie pandemii to instytucje państwowe powinny chronić obywateli. Jeśli prawdą jest, że spółka Skarbu Państwa dopuszcza się praktyk nieuczciwych - polegających na oszukiwaniu obywateli i przymuszaniu ich do podpisywania nieuczciwych umów - to jest to niebywały skandal - dodaje Barbara Nowacka. - W czasie, kiedy ludzie tracą pracę, upadają firmy, to przedstawiciele firmy, mając na wizytówkach logo spółki Skarbu Państwa, oszukują ludzi. Ludzie mają prawo ufać państwu, zabieranie im tego prawa przez nieuczciwości w spółkach Skarbu Państwa to potężne nadużycie.

Niekorzystne umowy klientów Energi Obrót



Jak informuje RMF FM, przedstawiciele handlowi jednej z firm, która reprezentowała Energę, zatajali przed klientami Energi Obrót informacje o dodatkowej opłacie. Odbiorcy, którzy podpisali z nimi aneksy do umów, byli zaskakiwani znacznie wyższymi rachunkami.

- Podczas trwania pandemii koronawirusa przedstawiciele handlowi spółki Energa Obrót w ramach akcji sprzedażowej door2door namawiali klientów spółki do podpisywania aneksów do umów na dostawę prądu. Przedstawiając ofertę, zatajali przed nimi informację o dodatkowej opłacie. Aneks miał zagwarantować stałą cenę za kilowatogodzinę przez najbliższe trzy lata, zamiast tego spowodował wzrost rachunków za prąd o około 40 proc. (przykładowo: rachunek przed podpisaniem aneksu - 160-190 zł; po podpisaniu aneksu - 255 zł) - czytamy w piśmie skierowanym do Urzędu Regulacji Energetyki przez posłanki Koalicji Obywatelskiej.

Energa nie wyklucza podjęcia kroków prawnych



Przedstawiciele Grupy Energa twierdzą, że po otrzymaniu informacji dotyczących standardów sprzedaży w kanale door-to-door funkcjonujących w grupie, w której pracował przedstawiciel handlowy, który zgłosił się do spółki, Energa Obrót wdrożyła procedury wyjaśniające, wykraczające poza wewnętrzną kontrolę dokumentów i procedur. Do czwartku, 8 kwietnia 2021 r. w trakcie postępowania odebrano jednej z osób certyfikat przedstawicielstwa handlowego. Po kolejnych czynnościach 9 kwietnia spółka postanowiła decertyfikować kilkunastu handlowców pracujących na rzecz subagenta do czasu pełnego wyjaśnienia sprawy.

- Aktualnie trwa kilkutorowe postępowanie, mające na celu weryfikację nie tylko zgodności prowadzonej sprzedaży ze standardami obowiązującymi w spółce, ale także pod kątem dbałości o ochronę danych osobowych klientów - czytamy w oświadczeniu spółki. - Do partnerów skierowane też zostały przypomnienia obowiązujących wytycznych, standardów oraz konkretne polecenia dotyczące ograniczenia wykorzystania niektórych powszechnie dostępnych komunikatorów. W wyjaśnienie sprawy zaangażowany jest także Inspektor Ochrony Danych Osobowych. Spółka nie wyklucza podjęcia kroków prawnych włącznie z ewentualnym skierowaniem sprawy do prokuratury, jeśli nieprawidłowości znajdą potwierdzenie w wynikach wewnętrznego postępowania wyjaśniającego. Szacuje się, że proces ten może potrwać kilka tygodni. Ewentualne konsekwencje oparte na jego wynikach będą wyciągane w kolejnych krokach.

Miejsca

Opinie (304) ponad 20 zablokowanych

  • Do mnie też dzwonili namolnie

    jakoś jesienią. Panie oferowały stałą cenę za prąd, że nieważne czy wszędzie prąd podrożeje to mi i tak nie podrożeje. Bardzo naciskały, żeby się decydować już teraz bo ona musi już wiedzieć i zaznaczyć czy chcę tą stałą stawkę czy nie. Trochę się zdziwiłam że tak naciskają i pomyślałam, że to jakieś oszustwo więc zadzwoniłam do Energi czy faktycznie to ich pracownicy tak wydzwaniają - pracownik Energi to potwierdził. Kiedy odebrałam bodajże czwarty telefon z tą super ofertą i stanowczo powiedziałam, że nie będę podawać swoich danych typu Pesel przez telefon i że proszę o przesłanie umowy na maila pani się poddała, powiedziała że wyśle umowę na maila. I nie wysłała.

    • 9 0

  • mam za duże rachunki

    Mam 61 m2 mieszkania, 2 razy w tygodniu pralka z suszarką, 3 razy w tygodniu zmywarka, syn na zdalnym komputerze w domu i rachunki po 360 zł.co 2 m-ce. Ludzie mają domy 1-rodzinne i tyle płacą a tu coś nie hallo.

    • 7 1

  • Te indywidua z V kolumny to niech spółki niemieckie sobie kontrolują!

    • 8 6

  • Eob

    Jak tam ma być dobrze skoro cała kadra zarządzająca to zaciąg osób z nadania politycznego, znajomi i pociotki.

    • 9 1

  • Gwiazdy Platformy

    No tak, przeciez wystarczy mieć własny rozum i czytać co się podpisuje. Żadna umowa z ofertą nie jest obowiązkowa. A Nowacka i jej koleżanka inaczej by śpiewały, gdyby tylko PO miało swoich w zarządzie... Celebrytki się obudziły.

    • 8 8

  • Energa to nieuczciwa firma

    Dlaczego.
    Kiedyś ( ponad 10 lat temu) policzyli wpłatę we wrześniu za listopad. a w listopadzie uznali, że to zapłata za wrzesień, i oczywiście naliczyli odsetki, Pisałem reklamacje , jak grochem o ścianę, nie raczyli odpowiedzięć. Dopiero pismo ze skargą do UOKIK , odpowiedzieli urzedowi, który mi przesłał kopię, w którym napisali, że mieli awarię systemu informatycznego. Rok temu zawierałem umowę w punkcie na Kartuskiej. Pani wciskała bajke że nie ma taryfy G11, chciała naciągnąć mnie na 22 zł opłaty handlowej z taryfą G11k.

    • 9 0

  • Do tego nie przysyłaja faktur w terminie a potem naliczaja karne odsetki , nie wspominajac o zawyżonych rachunkach.

    Zużycie pradu maleje a rachunki rosna.

    • 13 1

  • Pomaska i Nowacka moga duzo chciec, kon by sie usmial.

    • 6 5

  • napiszcie jakie złodziejstwo jest na fotowoltaice

    • 6 0

  • Pomaska to wszystko chce

    Kontrolować, szkoda że jak jej PO było przy korycie to cicho siedziała. Wszędzie pełno tej krzykaczki.

    • 13 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane