• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zawyżone rachunki za prąd. Będzie kontrola w Energa Obrót

Robert Kiewlicz
9 kwietnia 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Po czterech konkursach nadal brak prezesa Energi
Agnieszka Pomaska i Barbara Nowacka - posłanki Koalicji Obywatelskiej, chcą natychmiastowej kontroli Urzędu Kontroli Energetyki i Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w spółce Energa Obrót. Agnieszka Pomaska i Barbara Nowacka - posłanki Koalicji Obywatelskiej, chcą natychmiastowej kontroli Urzędu Kontroli Energetyki i Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w spółce Energa Obrót.

Posłanki Koalicji Obywatelskiej - Agnieszka Pomaska i Barbara Nowacka chcą natychmiastowej kontroli Urzędu Kontroli Energetyki i Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w spółce Energa Obrót. Chodzi o nieuczciwe działania przedstawicieli handlowych firmy, która w imieniu spółki Energa Obrót podpisywała aneksy do umów z klientami energetycznego koncernu, wprowadzając w błąd lub nie informując o szczegółach umowy. Przez to płacili oni wielokrotnie wyższe rachunki za energię elektryczną.



Ile płacisz za prąd?

- Przedstawiciele handlowi, którzy są informowani i szkoleni, jak mają podpisywać umowy z klientami, dostawali dyspozycje, żeby ukrywać pewne opłaty przed klientami. Przez to oszukani klienci, bardzo często seniorzy, płacili rachunki za prąd wyższe nawet o kilkaset złotych - mówi Agnieszka Pomaska. - Stąd nasze spotkanie przed siedzibą spółki Energa Obrót - spółki Skarbu Państwa. Dzisiaj złożymy interwencję w Urzędzie Regulacji Energetyki i Urzędzie Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Chcemy, aby w trybie pilnym ta sprawa została zbadana i wyjaśniła, czy spółka Skarbu Państwa oszukuje klientów. Oszukują polskich obywateli, którzy powinni mieć prąd jak najtańszy.
- Sprawa jest wyjątkowo bulwersująca, bo w czasie pandemii to instytucje państwowe powinny chronić obywateli. Jeśli prawdą jest, że spółka Skarbu Państwa dopuszcza się praktyk nieuczciwych - polegających na oszukiwaniu obywateli i przymuszaniu ich do podpisywania nieuczciwych umów - to jest to niebywały skandal - dodaje Barbara Nowacka. - W czasie, kiedy ludzie tracą pracę, upadają firmy, to przedstawiciele firmy, mając na wizytówkach logo spółki Skarbu Państwa, oszukują ludzi. Ludzie mają prawo ufać państwu, zabieranie im tego prawa przez nieuczciwości w spółkach Skarbu Państwa to potężne nadużycie.

Niekorzystne umowy klientów Energi Obrót



Jak informuje RMF FM, przedstawiciele handlowi jednej z firm, która reprezentowała Energę, zatajali przed klientami Energi Obrót informacje o dodatkowej opłacie. Odbiorcy, którzy podpisali z nimi aneksy do umów, byli zaskakiwani znacznie wyższymi rachunkami.

- Podczas trwania pandemii koronawirusa przedstawiciele handlowi spółki Energa Obrót w ramach akcji sprzedażowej door2door namawiali klientów spółki do podpisywania aneksów do umów na dostawę prądu. Przedstawiając ofertę, zatajali przed nimi informację o dodatkowej opłacie. Aneks miał zagwarantować stałą cenę za kilowatogodzinę przez najbliższe trzy lata, zamiast tego spowodował wzrost rachunków za prąd o około 40 proc. (przykładowo: rachunek przed podpisaniem aneksu - 160-190 zł; po podpisaniu aneksu - 255 zł) - czytamy w piśmie skierowanym do Urzędu Regulacji Energetyki przez posłanki Koalicji Obywatelskiej.

Energa nie wyklucza podjęcia kroków prawnych



Przedstawiciele Grupy Energa twierdzą, że po otrzymaniu informacji dotyczących standardów sprzedaży w kanale door-to-door funkcjonujących w grupie, w której pracował przedstawiciel handlowy, który zgłosił się do spółki, Energa Obrót wdrożyła procedury wyjaśniające, wykraczające poza wewnętrzną kontrolę dokumentów i procedur. Do czwartku, 8 kwietnia 2021 r. w trakcie postępowania odebrano jednej z osób certyfikat przedstawicielstwa handlowego. Po kolejnych czynnościach 9 kwietnia spółka postanowiła decertyfikować kilkunastu handlowców pracujących na rzecz subagenta do czasu pełnego wyjaśnienia sprawy.

- Aktualnie trwa kilkutorowe postępowanie, mające na celu weryfikację nie tylko zgodności prowadzonej sprzedaży ze standardami obowiązującymi w spółce, ale także pod kątem dbałości o ochronę danych osobowych klientów - czytamy w oświadczeniu spółki. - Do partnerów skierowane też zostały przypomnienia obowiązujących wytycznych, standardów oraz konkretne polecenia dotyczące ograniczenia wykorzystania niektórych powszechnie dostępnych komunikatorów. W wyjaśnienie sprawy zaangażowany jest także Inspektor Ochrony Danych Osobowych. Spółka nie wyklucza podjęcia kroków prawnych włącznie z ewentualnym skierowaniem sprawy do prokuratury, jeśli nieprawidłowości znajdą potwierdzenie w wynikach wewnętrznego postępowania wyjaśniającego. Szacuje się, że proces ten może potrwać kilka tygodni. Ewentualne konsekwencje oparte na jego wynikach będą wyciągane w kolejnych krokach.

Miejsca

Opinie (304) ponad 20 zablokowanych

  • PO- maska (1)

    a jak sie maja ceny enrgi w Niemczech , bo napewno kradniemu im prad , i dlatego Nimcy płaca mniej a my wiercej,

    • 11 9

    • A ty jesteś the Bill, jeździsz 20-letnim VW

      a w dodatku jesteś analfabetą z chińskim sr*mfonem w łapie

      • 0 3

  • Energą teraz ta księgowa z Pcimia rządzi? (1)

    • 10 4

    • Tak. Podobno zbiera hajc na jakies mieszkanie w Wawie. Ruszyła promocja od dewelopera, 1mln taniej za mieszkanie. Dlatego trzeba rachunki za energię podwyzszyc

      • 2 0

  • Wystrzegać się biura Enegi w Leclercu na Przymorzu!!!!!!!!! (3)

    Wystrzegać się biura Enegi w Leclercu na Przymorzu!!!!!!!!! , to tylko przedstawiciel . Rok czasu walczyłem o odkręcenie umowy z opłatą handlową którą mi tam wcisnęli. Prosiłem umowę standardową/ podstawową bez żadnych dodatków , a dostałem G11k . Oni wiedzą że tak najczęściej ludzie proszą i tak nazwali te umowy które zawierają opłatę handlową . Trzeba twardo prosić taryfę urzędową ( taka nazwa) czyste G11 bez żadnych literek. Jeżeli już to tylko biuro Enegi w Oliwie na Grunwaldzkiej.

    • 12 1

    • (1)

      Na grunwaldzkiej wcisnęli mi taryfę z opłatą handlową, wiec żadna ich placówka nie jest lepsza. Pewnie wszyscy pracownicy mają przykaz kosić frajerów.

      • 5 0

      • Pewnie ładna prowizja za wcisk

        • 3 0

    • Złodzieje

      Oni w każdym punkcie obsługi, dają takie umowy , nawet nie informując klienta. Złodzieje , to ewidentne wyłudzenie , wiadomo ,że człowiek nie czyta wszystkich kartek podsunietych pod nos . Chcesz przepisać prąd na siebie z innej osoby , myślisz ,że dalej tak jak było- zmienia się tylko osoba, a tu masz rachunek z opłatą handlową.
      Powinni ich ukarać za zlodziejskie praktyki i zdjąć tą opłatę.

      • 2 0

  • Tak, mam zastrzeżenia do Energy , ale jak mają to kontrolować panie o ujemnym IQ to dziekuję

    • 9 7

  • Dwie znakomite ekonomistki.

    Skoro raz wezmą sprawy w swoje ręce to wyjaśnią.Nikt ich nie zwiedzie.Drogie Panie ,brawo.Jak starczy czasu to spróbujcie wyjaśnić, co stało się z funduszami OFE?

    • 9 8

  • Proszę o kontrolę w energa operator i energa obrót - natychmiast!

    • 11 2

  • A Kacperek podkulił ogonek i udaje że afera nie w Gdańsku, a na Marsie?

    Zamilkł prawnik na amen...

    • 9 12

  • Pomaska niech się zajmie szczepieniami w Niemczech

    • 10 8

  • A co te dwa pośmiewiska tam chcą ? :) (1)

    kosmici są bardziej wiarygodni niż te stworki z POKO.

    • 8 8

    • Odezwał się fan Obajtka i Pinokia

      • 2 3

  • Oo

    Bo to jest polskie szambo

    • 9 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane