- 1 Przyjdź zobaczyć wodowanie z historycznej pochylni (58 opinii)
- 2 Kontrola CBA w Urzędzie Miasta Gdyni (207 opinii)
- 3 Próbowali "odbić" przemyconą kokainę (88 opinii)
- 4 Chciał dać 700 zł łapówki drogówce (78 opinii)
- 5 Barszcz Sosnowskiego kwitnie. Gdzie zgłosić? (80 opinii)
- 6 Kumulacja prac na Jasieniu utrudni życie (78 opinii)
Zboże w porcie, TIR-y blokują ul. Marynarki Polskiej. 11 mandatów od rana
Kierowcy ciężarówek czekający na załadunek w gdańskim porcie po raz kolejny urządzili sobie parking na prawym pasie ul. Marynarki Polskiej. Efekt? 11 mandatów i częstsze patrole drogówki. Ta sytuacja będzie się powtarzać.
O podobnym problemie pisaliśmy nawet dwa lata temu. Wtedy służby odpowiedzialne za porządek nie potrafiły rozwiązać problemu, który powtarza się nawet kilka razy w roku. Teraz okazuje się, że można, choć prowizorycznie.
- Rano policjanci wydziału ruchu drogowego wystawili 11 mandatów zatrzymującym się w miejscu niedozwolonym. Kierowcy ciężarówek - zgodnie z taryfikatorem - otrzymali 1 punkt karny i będą musieli zapłacić po 100 zł - mówi Aleksandra Siewert z gdańskiej policji.
Wszyscy kierowcy mandaty przyjęli i odjechali. Funkcjonariusze będą w najbliższych dniach częściej patrolować okolice ul. Marynarki Polskiej
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
- Do Nabrzeża Zbożowego przypływa statek. Tym razem jest to GLEN, który przybył do portu w poniedziałek. Aby nie ponosić kosztów przechowywania ładunku załadowywany jest on na bieżąco - informuje znający portowe tajniki pan Jakub, nasz czytelnik.
Ładowność statku GLEN to 4299 ton. Jeśli jest cały zapełniony, do jego rozładowania potrzebnych jest ponad 100 ciężarówek. Tymczasem firma Gdańskie Młyny i Spichlerze Dr Cordesmeyer, która dzierżawi nabrzeże, nie ma odpowiedniego parkingu.
- I na razie nic nie wskazuje na to, byśmy go pozyskali, gdyż na dzierżawionym terenie nie ma miejsca, a miasto nie ma środków, by na swoim terenie zbudować parking dla ciężarówek - mówi Kazimierz Meier, kierownik elewatorów 3 i 4 w Gdańskich Młynach i Spichlerzach.
Wcześniej był pomysł, by Zarząd Dróg i Zieleni znalazł pod Gdańskiem teren, który mógłby udostępnić za darmo. Miasto musiałoby jednak zainwestować w urządzenie parkingu, a na to nie ma pieniędzy. Sytuacja będzie się więc powtarzać. Na szczęście najwyżej kilka razy w roku - gdy popyt na produkty spółki rośnie z powodu korzystnej relacji dolara do euro.
- Dzwonimy do spedytorów i informujemy ich, żeby jednorazowo wysyłali maksymalnie kilkanaście samochodów, bo na naszym terenie może zmieścić się osiem, i to wtedy gdy je upchniemy. Nie zawsze się jednak udaje, ale staramy się tak organizować pracę, by było to jak najmniej uciążliwe dla kierowców. We wtorkowy wieczór problem powinien już zniknąć - podkreśla Kazimierz Meier.
Miejsca
Opinie (188) 6 zablokowanych
-
2011-11-08 12:28
Problem w tym ze takie korki zdarzają sie tylko kilkanascie dni w roku.
A Zarząd Portu nie wynajmie chcocby nieutwardzonego placu pobliskiej przy Handlowej na krócej niz 3 miesiące. Elewator 3/4 nie ma na to środków aby dzierżawić plac i łudzic sie ze moze zostanie wykorzystany.Winowajcą jest Zarząd Portu, który kosi niezłe pieniadze za dzierżawy a sam nie robi nic aby stworzyc ogólnodostepny parking w porcie wewnetrzym.Mandaty powinny byc kierowane do ZMPG a nie do kierowców.Nie mądrale z forum powiedzą co ma zrobic taki kierowca? jezdzić przez 12 godzin (a czasem i dłuzej) po Nowym Porcie?Taki parking to zasr... obowiązek ZMPG, w poblizu jest tez Elewator 2, Kontenerówka GTK, Nab Oliwskie, oni jakos sobie radzą bo mają troche placów, ale to wszystko generuje ruch TIRÓW i ZMPG powinien cos zrobic.
- 8 1
-
2011-11-08 12:32
Jak zwykle...Tandeta
Miasto, buduje drogi, port sie rozwija - wszystko piękne i cudowne, tylko kierowcy kórzy są bogu ducha winnai płacą mandaty.Śmiech na sali..
- 10 2
-
2011-11-08 12:33
Przypłynął statek i od razu pół miasta przeżywa paraliż.... (1)
Żeby to się stało w Zakopanem, bo bym się nie zdziwił. Ale przecież Gdańsk ma aspiracje do bycia miastem portowym, przeładunkowym, spedycyjnym, oknem na świat dla połowy Europy.... A ma problem z 5 tysiącami ton kukurydzy i 8 ciężarówkami... Żenujące
- 16 1
-
2011-11-08 12:41
Tak kolego - skoro miasto pretenduje, to powinno robić to w sposób odpowiedzialny! Jak u Ciebie pod domem postawimy 20 tirów i będziesz musiał przeciskać się pomiędzy - to wtedy może zmienisz zdanie. Spójrz na to obiektywnie, a nie jak....
- 0 5
-
2011-11-08 12:40
dlaczego miasto ma się martwic o parking na potrzeby jakiejś prywatnej spółki? jak potrzebują, to niech sobie zrobią. nie rozumiem, dlaczego miałyby na to iść pieniądze z naszych podatków
- 11 0
-
2011-11-08 12:48
Totalny
syf w tym Gdańsku a policaje tylko kasują , złodzieje , to gdzie te TIRy mają czekać ????
- 11 7
-
2011-11-08 12:51
panie redaktorze! Niech pan sie zdecyduje statek bedzie rozładowywany czy załadowywany??? (2)
a na zdjeciu widac jak byk ze Tiry czekają na rozładunek, poza tym Elewator 3/4 nic nie produkuje, wiec zaden popyt na ich produkty nie istnieje. (produkuje to ich młyn na Ostowiu), także el 3/4 to typowa spółka portowa przeładowywujaca zboże i pasze.Trochę rzetelnosci.....
- 6 2
-
2011-11-08 13:04
a jak widzisz na zdjęciu czy będzie załadunek czy rozładunek? (1)
:)
- 0 0
-
2011-11-08 16:19
jakbys byl kumaty....
to bys wiedzial ze auto zaplandekowane ma towar na pace.
- 1 0
-
2011-11-08 12:53
A gdzie nasi włodarze?
Czyż nie szykują się na manifestację na 11 listopada?Mają gdzieś problemy z parkingami, z dojazdem do portu...
- 2 2
-
2011-11-08 12:59
transport wodny (1)
cała Europa przenosi swój transport na wodę ,my mając port morski i taką "potencjalną arterię " jak Wisła nie robimy nic! zapominamy że to miasto powstało w tym miejscu właśnie dlatego że leżało u zbiegu morskiej i śródlądowej drogi wodnej! A prześwietna unia wypięła się właśnie na polskie drogi wodne widząc brak zainteresowania tym tematem ze strony władz .polecam
- 10 0
-
2011-11-08 13:37
transport kolejowy
gdyby transport kolejowy mial silniejsze lobby to by takich sytuacji nie bylo. ale oczywiscie autofile nie widza innej mozliwosci przewozenia towarow niz "tirami". w transport srodladowy tez warto by bylo zainwestowac tylko kto mialby sie za to u nas zabrac? przeciez nie nasi politykierzy...
- 2 1
-
2011-11-08 13:11
(1)
Gdańskie Młyny - i wszystko jasne. Ci w odwalaniu popeliny są mistrzami - nie tylko przy produkcji mąki. Jaki prezes, taka firma...
- 4 0
-
2011-11-08 18:14
:)
co, chlało się w pracy i wyrzucili, to teraz "prezes samo zło":)
- 0 0
-
2011-11-08 13:14
się Pan Redaktor zdecyduje
czy statek przypłynął z towarem, czy po niego, bo raz jest on załadowywany, a raz ciężarówki są potrzebne do rozładunku...
- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.