• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zboże w porcie, TIR-y blokują ul. Marynarki Polskiej. 11 mandatów od rana

Michał Sielski
8 listopada 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
Ciężarówki skutecznie blokują prawy pas ul. Marynarki Polskiej. Ciężarówki skutecznie blokują prawy pas ul. Marynarki Polskiej.

Kierowcy ciężarówek czekający na załadunek w gdańskim porcie po raz kolejny urządzili sobie parking na prawym pasie ul. Marynarki Polskiej. Efekt? 11 mandatów i częstsze patrole drogówki. Ta sytuacja będzie się powtarzać.



Na miejscu rano pojawiła się policja i ukarała kierowców. Na miejscu rano pojawiła się policja i ukarała kierowców.
O podobnym problemie pisaliśmy nawet dwa lata temu. Wtedy służby odpowiedzialne za porządek nie potrafiły rozwiązać problemu, który powtarza się nawet kilka razy w roku. Teraz okazuje się, że można, choć prowizorycznie.

- Rano policjanci wydziału ruchu drogowego wystawili 11 mandatów zatrzymującym się w miejscu niedozwolonym. Kierowcy ciężarówek - zgodnie z taryfikatorem - otrzymali 1 punkt karny i będą musieli zapłacić po 100 zł - mówi Aleksandra Siewert z gdańskiej policji.

Wszyscy kierowcy mandaty przyjęli i odjechali. Funkcjonariusze będą w najbliższych dniach częściej patrolować okolice ul. Marynarki Polskiej zobacz na mapie Gdańska, bo mechanizm procederu zawsze jest ten sam.

- Do Nabrzeża Zbożowego przypływa statek. Tym razem jest to GLEN, który przybył do portu w poniedziałek. Aby nie ponosić kosztów przechowywania ładunku załadowywany jest on na bieżąco - informuje znający portowe tajniki pan Jakub, nasz czytelnik.

Ładowność statku GLEN to 4299 ton. Jeśli jest cały zapełniony, do jego rozładowania potrzebnych jest ponad 100 ciężarówek. Tymczasem firma Gdańskie Młyny i Spichlerze Dr Cordesmeyer, która dzierżawi nabrzeże, nie ma odpowiedniego parkingu.

- I na razie nic nie wskazuje na to, byśmy go pozyskali, gdyż na dzierżawionym terenie nie ma miejsca, a miasto nie ma środków, by na swoim terenie zbudować parking dla ciężarówek - mówi Kazimierz Meier, kierownik elewatorów 3 i 4 w Gdańskich Młynach i Spichlerzach.

Wcześniej był pomysł, by Zarząd Dróg i Zieleni znalazł pod Gdańskiem teren, który mógłby udostępnić za darmo. Miasto musiałoby jednak zainwestować w urządzenie parkingu, a na to nie ma pieniędzy. Sytuacja będzie się więc powtarzać. Na szczęście najwyżej kilka razy w roku - gdy popyt na produkty spółki rośnie z powodu korzystnej relacji dolara do euro.

- Dzwonimy do spedytorów i informujemy ich, żeby jednorazowo wysyłali maksymalnie kilkanaście samochodów, bo na naszym terenie może zmieścić się osiem, i to wtedy gdy je upchniemy. Nie zawsze się jednak udaje, ale staramy się tak organizować pracę, by było to jak najmniej uciążliwe dla kierowców. We wtorkowy wieczór problem powinien już zniknąć - podkreśla Kazimierz Meier.

Miejsca

Opinie (188) 6 zablokowanych

  • Problem w tym ze takie korki zdarzają sie tylko kilkanascie dni w roku.

    A Zarząd Portu nie wynajmie chcocby nieutwardzonego placu pobliskiej przy Handlowej na krócej niz 3 miesiące. Elewator 3/4 nie ma na to środków aby dzierżawić plac i łudzic sie ze moze zostanie wykorzystany.Winowajcą jest Zarząd Portu, który kosi niezłe pieniadze za dzierżawy a sam nie robi nic aby stworzyc ogólnodostepny parking w porcie wewnetrzym.Mandaty powinny byc kierowane do ZMPG a nie do kierowców.Nie mądrale z forum powiedzą co ma zrobic taki kierowca? jezdzić przez 12 godzin (a czasem i dłuzej) po Nowym Porcie?Taki parking to zasr... obowiązek ZMPG, w poblizu jest tez Elewator 2, Kontenerówka GTK, Nab Oliwskie, oni jakos sobie radzą bo mają troche placów, ale to wszystko generuje ruch TIRÓW i ZMPG powinien cos zrobic.

    • 8 1

  • Jak zwykle...Tandeta

    Miasto, buduje drogi, port sie rozwija - wszystko piękne i cudowne, tylko kierowcy kórzy są bogu ducha winnai płacą mandaty.Śmiech na sali..

    • 10 2

  • Przypłynął statek i od razu pół miasta przeżywa paraliż.... (1)

    Żeby to się stało w Zakopanem, bo bym się nie zdziwił. Ale przecież Gdańsk ma aspiracje do bycia miastem portowym, przeładunkowym, spedycyjnym, oknem na świat dla połowy Europy.... A ma problem z 5 tysiącami ton kukurydzy i 8 ciężarówkami... Żenujące

    • 16 1

    • Tak kolego - skoro miasto pretenduje, to powinno robić to w sposób odpowiedzialny! Jak u Ciebie pod domem postawimy 20 tirów i będziesz musiał przeciskać się pomiędzy - to wtedy może zmienisz zdanie. Spójrz na to obiektywnie, a nie jak....

      • 0 5

  • dlaczego miasto ma się martwic o parking na potrzeby jakiejś prywatnej spółki? jak potrzebują, to niech sobie zrobią. nie rozumiem, dlaczego miałyby na to iść pieniądze z naszych podatków

    • 11 0

  • Totalny

    syf w tym Gdańsku a policaje tylko kasują , złodzieje , to gdzie te TIRy mają czekać ????

    • 11 7

  • panie redaktorze! Niech pan sie zdecyduje statek bedzie rozładowywany czy załadowywany??? (2)

    a na zdjeciu widac jak byk ze Tiry czekają na rozładunek, poza tym Elewator 3/4 nic nie produkuje, wiec zaden popyt na ich produkty nie istnieje. (produkuje to ich młyn na Ostowiu), także el 3/4 to typowa spółka portowa przeładowywujaca zboże i pasze.Trochę rzetelnosci.....

    • 6 2

    • a jak widzisz na zdjęciu czy będzie załadunek czy rozładunek? (1)

      :)

      • 0 0

      • jakbys byl kumaty....

        to bys wiedzial ze auto zaplandekowane ma towar na pace.

        • 1 0

  • A gdzie nasi włodarze?

    Czyż nie szykują się na manifestację na 11 listopada?Mają gdzieś problemy z parkingami, z dojazdem do portu...

    • 2 2

  • transport wodny (1)

    cała Europa przenosi swój transport na wodę ,my mając port morski i taką "potencjalną arterię " jak Wisła nie robimy nic! zapominamy że to miasto powstało w tym miejscu właśnie dlatego że leżało u zbiegu morskiej i śródlądowej drogi wodnej! A prześwietna unia wypięła się właśnie na polskie drogi wodne widząc brak zainteresowania tym tematem ze strony władz .polecam

    • 10 0

    • transport kolejowy

      gdyby transport kolejowy mial silniejsze lobby to by takich sytuacji nie bylo. ale oczywiscie autofile nie widza innej mozliwosci przewozenia towarow niz "tirami". w transport srodladowy tez warto by bylo zainwestowac tylko kto mialby sie za to u nas zabrac? przeciez nie nasi politykierzy...

      • 2 1

  • (1)

    Gdańskie Młyny - i wszystko jasne. Ci w odwalaniu popeliny są mistrzami - nie tylko przy produkcji mąki. Jaki prezes, taka firma...

    • 4 0

    • :)

      co, chlało się w pracy i wyrzucili, to teraz "prezes samo zło":)

      • 0 0

  • się Pan Redaktor zdecyduje

    czy statek przypłynął z towarem, czy po niego, bo raz jest on załadowywany, a raz ciężarówki są potrzebne do rozładunku...

    • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane