- 1 Solorz otworzył stację wodoru w Gdańsku (108 opinii)
- 2 Bursztynowy Ołtarz z nowymi elementami (77 opinii)
- 3 Będą trzy pasy na Obwodnicy Trójmiasta? (438 opinii)
- 4 Ponad 20 tys. zł za kurs taksówką (248 opinii)
- 5 Nurkowie odkryli wrak z szampanem (38 opinii)
- 6 Pili, zażywali narkotyki i wsiadali za kółko (87 opinii)
Zboże w porcie, TIR-y blokują ul. Marynarki Polskiej. 11 mandatów od rana
Kierowcy ciężarówek czekający na załadunek w gdańskim porcie po raz kolejny urządzili sobie parking na prawym pasie ul. Marynarki Polskiej. Efekt? 11 mandatów i częstsze patrole drogówki. Ta sytuacja będzie się powtarzać.
O podobnym problemie pisaliśmy nawet dwa lata temu. Wtedy służby odpowiedzialne za porządek nie potrafiły rozwiązać problemu, który powtarza się nawet kilka razy w roku. Teraz okazuje się, że można, choć prowizorycznie.
- Rano policjanci wydziału ruchu drogowego wystawili 11 mandatów zatrzymującym się w miejscu niedozwolonym. Kierowcy ciężarówek - zgodnie z taryfikatorem - otrzymali 1 punkt karny i będą musieli zapłacić po 100 zł - mówi Aleksandra Siewert z gdańskiej policji.
Wszyscy kierowcy mandaty przyjęli i odjechali. Funkcjonariusze będą w najbliższych dniach częściej patrolować okolice ul. Marynarki Polskiej , bo mechanizm procederu zawsze jest ten sam.
- Do Nabrzeża Zbożowego przypływa statek. Tym razem jest to GLEN, który przybył do portu w poniedziałek. Aby nie ponosić kosztów przechowywania ładunku załadowywany jest on na bieżąco - informuje znający portowe tajniki pan Jakub, nasz czytelnik.
Ładowność statku GLEN to 4299 ton. Jeśli jest cały zapełniony, do jego rozładowania potrzebnych jest ponad 100 ciężarówek. Tymczasem firma Gdańskie Młyny i Spichlerze Dr Cordesmeyer, która dzierżawi nabrzeże, nie ma odpowiedniego parkingu.
- I na razie nic nie wskazuje na to, byśmy go pozyskali, gdyż na dzierżawionym terenie nie ma miejsca, a miasto nie ma środków, by na swoim terenie zbudować parking dla ciężarówek - mówi Kazimierz Meier, kierownik elewatorów 3 i 4 w Gdańskich Młynach i Spichlerzach.
Wcześniej był pomysł, by Zarząd Dróg i Zieleni znalazł pod Gdańskiem teren, który mógłby udostępnić za darmo. Miasto musiałoby jednak zainwestować w urządzenie parkingu, a na to nie ma pieniędzy. Sytuacja będzie się więc powtarzać. Na szczęście najwyżej kilka razy w roku - gdy popyt na produkty spółki rośnie z powodu korzystnej relacji dolara do euro.
- Dzwonimy do spedytorów i informujemy ich, żeby jednorazowo wysyłali maksymalnie kilkanaście samochodów, bo na naszym terenie może zmieścić się osiem, i to wtedy gdy je upchniemy. Nie zawsze się jednak udaje, ale staramy się tak organizować pracę, by było to jak najmniej uciążliwe dla kierowców. We wtorkowy wieczór problem powinien już zniknąć - podkreśla Kazimierz Meier.
Miejsca
Opinie (188) 6 zablokowanych
-
2011-11-08 13:17
to jest niesamowite
Miastu powinno zależeć na rozwoju handlu i obrotów , przecież jest miastem portowym i powinno dostosować swoja strukturę do potrzeb a nie karać ludzi za to że pracują
- 4 1
-
2011-11-08 13:17
Co to komu przeszkadza?
- 1 3
-
2011-11-08 13:19
sKUTECZNA Policja
Niby OK, niby wlepili mandaty, tyle, że TIRy urządziły sobie parking już od wczoraj, ale panowie policmajstrzy dali radę oślepnąć na kilkanaście godzin... Czyżby przez +10h nie przejechał tamtędy żaden radiowóz?
- 2 2
-
2011-11-08 13:21
Gut firma
Na swojej niemieckiej stronie właściciel pisze ,ze inwestycja w elewatory Gdańsku to niemiecki know how i zapewnia szybki i pomyślny rozwój .O naszych drogach niestety nie wspomina , no ale nie wymagajmy za wiele od młynarzy ... dla dociekliwych :
- 3 1
-
2011-11-08 13:23
No i po co nekac Bogu ducha winnych kierowcow? (6)
Na jasna cholere wlepiac mandaty tym kierowcom, skoro nie stoja tam dla zabawy ani przyjemnosci? Jezdze osobowka i czesto "jade" na "tirowcow", ale w tym wypadku to jakis absurd. Jakies debil doniosl na policje bo nie moze sobie posmigac 100 km/h w zabudowanym bo jeden pas jest zajety?Zamiast utrudniac zycie stojacym w tym ogonku, moze lepiej byloby sie wziac za niedorozwoje parkujace pod blokami gdzie i jak sie da, bo zal przejsc 100m z buda tylko trzeba pod klatka parkowac?
- 11 10
-
2011-11-08 13:53
(5)
Ale gdzie śmigać jak tam non stop stoją! Zresztą kolego - wpakujesz się furką na takiego tira na środku Marynarki Polskiej to zmienisz zdanie.
- 0 4
-
2011-11-08 15:09
(4)
przestan takie bzdury opowiadac. Jezdze czesto tamtedy i jakos sie nie wpakowalem. Uzywam oczu do patrzenbia przez szybe a nie w komorke podczas jazdy i nie ma problemu z dostrzezeniem 40 tonowego klocka na prawym pasie...
- 1 1
-
2011-11-08 15:32
(3)
No to poczekaj, aż któryś otworzy drzwi do kabiny i lekko zahaczy o Twoje auto, albo któryś lekko nagazowany - bo oni to lubią czasami robić, wyjdzie na srodek jezdni. I wtedy to będzie Twoja wina - bo trzeba było przewidzieć taką sytuacje. Kolego weź się zastanów, zanim coś napiszesz. To jest problem społeczny, a nie czyjeś ale. To że Tobie nie przeszkadza, to nie znaczy że go nie ma wcale.
- 0 3
-
2011-11-08 17:01
Jan
jaki ty głupi jesteś
- 1 1
-
2011-11-08 17:44
sam jestes nagazowany. Kto w ogole wpuszcza takich kretynow do internetu?
- 0 2
-
2011-11-08 17:47
Problemem spoleczny sa debile NOTORYCZNIE zastawiajacy krzyzowki i drogi pozarowe na osiedlach tak, ze osobowka sie nie przescisnie a co dopiero pogotowie czy Straz Pozarna. Nie wspomne o kretynach stajacych na miejscach dla inwalidow, a nie ekipa ciezarowek, stojajca raz od wielkiego dzwonu na dwupasmowej marynarki polskiej...
- 1 0
-
2011-11-08 13:26
super !!!
obok ul.Wyzwolenia biegnie super i hiper ścieżka rowerowa, jedyna chyba w mieście z oświetleniem, niech tam parkują. Autobusy komunikacji miejskiej niech zawracają na Marynarki Polskiej, co tam się będą po krzakach cisnąć?
- 1 1
-
2011-11-08 13:43
Brawo!!!
Brawo, Gdańsk chce być głównym portem w tej części Europy a ma problem aby aby ulokować 8 ciężarówek.Ambicje wielkie i marzenia ale z realizacją gorzej.
- 7 2
-
2011-11-08 13:49
taniej wychodzi zaplacic mandat niz ponosic koszty skladowania!Polak potrafi:))
- 6 0
-
2011-11-08 13:59
Do znającego portowe tajniki pana Jakuba (3)
Chyba kiepska ta wiedza. Magazyny/elewatory z gumy nie są, tym bardziej tak pożądane, więc często nie ma możliwości przeładunku pośredniego (z udziałem elewatora) i zostaje wyłącznie relacja bezpośrednia. Oczywiście leży i kwiczy cała infrastruktura (drogi, kolej, transport rzeczny, terminale w kraju), ale nie mając pojęcia najłatwiej psioczyć że klient/spedytor/port chcą oszczędzić. Brakuje u nas zaplecza z prawdziwego zdarzenia (szarakowi ciężko wejść na nab. Wiślane czy Oliwskie i zobaczyć rozpadające się magazyny, fatalne place składowe/manewrowe), więc gdzie ci kierowcy mają się podziać?Przyjeżdża Tusk do Gdańska na DCT, potem Grabarczyk. Chwalą się jak to świetnie, że takie duże statki wchodzą, i że trzeba to rozwijać. Mają w ręku proste rozwiązania, którymi zaczęli by zmieniać szarą rzeczywistość, ale lepiej nic nie robić i gadać.
- 6 1
-
2011-11-08 14:45
Dla znającego tajniki pana Karola (1)
Jak nie ma miejsca to się załatwia ( frachtuje ) mniejsze statki i robi via elewator , dla wszystkich którzy znają port jest jasne ,kto chce zaoszczędzić parę złotych kosztem publicznej drogi , ciekawe czy np w Rostoku albo Kilonii taki cyrk by przeszedł.
- 0 0
-
2011-11-09 12:10
Niestety w tym elewatorze często miejsca brakuje z tego co wiem
a wiele ładunków można obsłużyć wyłącznie w relacji bezpośredniej. Pomijając, że stwierdzenie 'załatwiania sobie mniejszych statków' sugeruje brak wiedzy jak to się odbywa.
- 0 0
-
2011-11-09 14:17
widocznie koszty magazynowania są wysokie...
... aby obniżyć koszty pomijane są elewatory i magazyny.
- 0 0
-
2011-11-08 14:02
wystawiac mandaty
Wystawiac mandaty a dodatkowo powinni ukarac Port . Po takim parkowaniu, to z asfaltu na drodze nic nie będzie. Jest zakaz więc wystawiac manadt , jeden za drugim i po 500 zł a nie po 100zł.
- 4 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.