• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zboże w porcie, TIR-y blokują ul. Marynarki Polskiej. 11 mandatów od rana

Michał Sielski
8 listopada 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
Ciężarówki skutecznie blokują prawy pas ul. Marynarki Polskiej. Ciężarówki skutecznie blokują prawy pas ul. Marynarki Polskiej.

Kierowcy ciężarówek czekający na załadunek w gdańskim porcie po raz kolejny urządzili sobie parking na prawym pasie ul. Marynarki Polskiej. Efekt? 11 mandatów i częstsze patrole drogówki. Ta sytuacja będzie się powtarzać.



Na miejscu rano pojawiła się policja i ukarała kierowców. Na miejscu rano pojawiła się policja i ukarała kierowców.
O podobnym problemie pisaliśmy nawet dwa lata temu. Wtedy służby odpowiedzialne za porządek nie potrafiły rozwiązać problemu, który powtarza się nawet kilka razy w roku. Teraz okazuje się, że można, choć prowizorycznie.

- Rano policjanci wydziału ruchu drogowego wystawili 11 mandatów zatrzymującym się w miejscu niedozwolonym. Kierowcy ciężarówek - zgodnie z taryfikatorem - otrzymali 1 punkt karny i będą musieli zapłacić po 100 zł - mówi Aleksandra Siewert z gdańskiej policji.

Wszyscy kierowcy mandaty przyjęli i odjechali. Funkcjonariusze będą w najbliższych dniach częściej patrolować okolice ul. Marynarki Polskiej zobacz na mapie Gdańska, bo mechanizm procederu zawsze jest ten sam.

- Do Nabrzeża Zbożowego przypływa statek. Tym razem jest to GLEN, który przybył do portu w poniedziałek. Aby nie ponosić kosztów przechowywania ładunku załadowywany jest on na bieżąco - informuje znający portowe tajniki pan Jakub, nasz czytelnik.

Ładowność statku GLEN to 4299 ton. Jeśli jest cały zapełniony, do jego rozładowania potrzebnych jest ponad 100 ciężarówek. Tymczasem firma Gdańskie Młyny i Spichlerze Dr Cordesmeyer, która dzierżawi nabrzeże, nie ma odpowiedniego parkingu.

- I na razie nic nie wskazuje na to, byśmy go pozyskali, gdyż na dzierżawionym terenie nie ma miejsca, a miasto nie ma środków, by na swoim terenie zbudować parking dla ciężarówek - mówi Kazimierz Meier, kierownik elewatorów 3 i 4 w Gdańskich Młynach i Spichlerzach.

Wcześniej był pomysł, by Zarząd Dróg i Zieleni znalazł pod Gdańskiem teren, który mógłby udostępnić za darmo. Miasto musiałoby jednak zainwestować w urządzenie parkingu, a na to nie ma pieniędzy. Sytuacja będzie się więc powtarzać. Na szczęście najwyżej kilka razy w roku - gdy popyt na produkty spółki rośnie z powodu korzystnej relacji dolara do euro.

- Dzwonimy do spedytorów i informujemy ich, żeby jednorazowo wysyłali maksymalnie kilkanaście samochodów, bo na naszym terenie może zmieścić się osiem, i to wtedy gdy je upchniemy. Nie zawsze się jednak udaje, ale staramy się tak organizować pracę, by było to jak najmniej uciążliwe dla kierowców. We wtorkowy wieczór problem powinien już zniknąć - podkreśla Kazimierz Meier.

Miejsca

Opinie (188) 6 zablokowanych

  • to jest niesamowite

    Miastu powinno zależeć na rozwoju handlu i obrotów , przecież jest miastem portowym i powinno dostosować swoja strukturę do potrzeb a nie karać ludzi za to że pracują

    • 4 1

  • Co to komu przeszkadza?

    • 1 3

  • sKUTECZNA Policja

    Niby OK, niby wlepili mandaty, tyle, że TIRy urządziły sobie parking już od wczoraj, ale panowie policmajstrzy dali radę oślepnąć na kilkanaście godzin... Czyżby przez +10h nie przejechał tamtędy żaden radiowóz?

    • 2 2

  • Gut firma

    Na swojej niemieckiej stronie właściciel pisze ,ze inwestycja w elewatory Gdańsku to niemiecki know how i zapewnia szybki i pomyślny rozwój .O naszych drogach niestety nie wspomina , no ale nie wymagajmy za wiele od młynarzy ... dla dociekliwych :

    • 3 1

  • No i po co nekac Bogu ducha winnych kierowcow? (6)

    Na jasna cholere wlepiac mandaty tym kierowcom, skoro nie stoja tam dla zabawy ani przyjemnosci? Jezdze osobowka i czesto "jade" na "tirowcow", ale w tym wypadku to jakis absurd. Jakies debil doniosl na policje bo nie moze sobie posmigac 100 km/h w zabudowanym bo jeden pas jest zajety?Zamiast utrudniac zycie stojacym w tym ogonku, moze lepiej byloby sie wziac za niedorozwoje parkujace pod blokami gdzie i jak sie da, bo zal przejsc 100m z buda tylko trzeba pod klatka parkowac?

    • 11 10

    • (5)

      Ale gdzie śmigać jak tam non stop stoją! Zresztą kolego - wpakujesz się furką na takiego tira na środku Marynarki Polskiej to zmienisz zdanie.

      • 0 4

      • (4)

        przestan takie bzdury opowiadac. Jezdze czesto tamtedy i jakos sie nie wpakowalem. Uzywam oczu do patrzenbia przez szybe a nie w komorke podczas jazdy i nie ma problemu z dostrzezeniem 40 tonowego klocka na prawym pasie...

        • 1 1

        • (3)

          No to poczekaj, aż któryś otworzy drzwi do kabiny i lekko zahaczy o Twoje auto, albo któryś lekko nagazowany - bo oni to lubią czasami robić, wyjdzie na srodek jezdni. I wtedy to będzie Twoja wina - bo trzeba było przewidzieć taką sytuacje. Kolego weź się zastanów, zanim coś napiszesz. To jest problem społeczny, a nie czyjeś ale. To że Tobie nie przeszkadza, to nie znaczy że go nie ma wcale.

          • 0 3

          • Jan

            jaki ty głupi jesteś

            • 1 1

          • sam jestes nagazowany. Kto w ogole wpuszcza takich kretynow do internetu?

            • 0 2

          • Problemem spoleczny sa debile NOTORYCZNIE zastawiajacy krzyzowki i drogi pozarowe na osiedlach tak, ze osobowka sie nie przescisnie a co dopiero pogotowie czy Straz Pozarna. Nie wspomne o kretynach stajacych na miejscach dla inwalidow, a nie ekipa ciezarowek, stojajca raz od wielkiego dzwonu na dwupasmowej marynarki polskiej...

            • 1 0

  • super !!!

    obok ul.Wyzwolenia biegnie super i hiper ścieżka rowerowa, jedyna chyba w mieście z oświetleniem, niech tam parkują. Autobusy komunikacji miejskiej niech zawracają na Marynarki Polskiej, co tam się będą po krzakach cisnąć?

    • 1 1

  • Brawo!!!

    Brawo, Gdańsk chce być głównym portem w tej części Europy a ma problem aby aby ulokować 8 ciężarówek.Ambicje wielkie i marzenia ale z realizacją gorzej.

    • 7 2

  • taniej wychodzi zaplacic mandat niz ponosic koszty skladowania!Polak potrafi:))

    • 6 0

  • Do znającego portowe tajniki pana Jakuba (3)

    Chyba kiepska ta wiedza. Magazyny/elewatory z gumy nie są, tym bardziej tak pożądane, więc często nie ma możliwości przeładunku pośredniego (z udziałem elewatora) i zostaje wyłącznie relacja bezpośrednia. Oczywiście leży i kwiczy cała infrastruktura (drogi, kolej, transport rzeczny, terminale w kraju), ale nie mając pojęcia najłatwiej psioczyć że klient/spedytor/port chcą oszczędzić. Brakuje u nas zaplecza z prawdziwego zdarzenia (szarakowi ciężko wejść na nab. Wiślane czy Oliwskie i zobaczyć rozpadające się magazyny, fatalne place składowe/manewrowe), więc gdzie ci kierowcy mają się podziać?Przyjeżdża Tusk do Gdańska na DCT, potem Grabarczyk. Chwalą się jak to świetnie, że takie duże statki wchodzą, i że trzeba to rozwijać. Mają w ręku proste rozwiązania, którymi zaczęli by zmieniać szarą rzeczywistość, ale lepiej nic nie robić i gadać.

    • 6 1

    • Dla znającego tajniki pana Karola (1)

      Jak nie ma miejsca to się załatwia ( frachtuje ) mniejsze statki i robi via elewator , dla wszystkich którzy znają port jest jasne ,kto chce zaoszczędzić parę złotych kosztem publicznej drogi , ciekawe czy np w Rostoku albo Kilonii taki cyrk by przeszedł.

      • 0 0

      • Niestety w tym elewatorze często miejsca brakuje z tego co wiem

        a wiele ładunków można obsłużyć wyłącznie w relacji bezpośredniej. Pomijając, że stwierdzenie 'załatwiania sobie mniejszych statków' sugeruje brak wiedzy jak to się odbywa.

        • 0 0

    • widocznie koszty magazynowania są wysokie...

      ... aby obniżyć koszty pomijane są elewatory i magazyny.

      • 0 0

  • wystawiac mandaty

    Wystawiac mandaty a dodatkowo powinni ukarac Port . Po takim parkowaniu, to z asfaltu na drodze nic nie będzie. Jest zakaz więc wystawiac manadt , jeden za drugim i po 500 zł a nie po 100zł.

    • 4 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane