• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zboże w porcie, TIR-y blokują ul. Marynarki Polskiej. 11 mandatów od rana

Michał Sielski
8 listopada 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
Ciężarówki skutecznie blokują prawy pas ul. Marynarki Polskiej. Ciężarówki skutecznie blokują prawy pas ul. Marynarki Polskiej.

Kierowcy ciężarówek czekający na załadunek w gdańskim porcie po raz kolejny urządzili sobie parking na prawym pasie ul. Marynarki Polskiej. Efekt? 11 mandatów i częstsze patrole drogówki. Ta sytuacja będzie się powtarzać.



Na miejscu rano pojawiła się policja i ukarała kierowców. Na miejscu rano pojawiła się policja i ukarała kierowców.
O podobnym problemie pisaliśmy nawet dwa lata temu. Wtedy służby odpowiedzialne za porządek nie potrafiły rozwiązać problemu, który powtarza się nawet kilka razy w roku. Teraz okazuje się, że można, choć prowizorycznie.

- Rano policjanci wydziału ruchu drogowego wystawili 11 mandatów zatrzymującym się w miejscu niedozwolonym. Kierowcy ciężarówek - zgodnie z taryfikatorem - otrzymali 1 punkt karny i będą musieli zapłacić po 100 zł - mówi Aleksandra Siewert z gdańskiej policji.

Wszyscy kierowcy mandaty przyjęli i odjechali. Funkcjonariusze będą w najbliższych dniach częściej patrolować okolice ul. Marynarki Polskiej zobacz na mapie Gdańska, bo mechanizm procederu zawsze jest ten sam.

- Do Nabrzeża Zbożowego przypływa statek. Tym razem jest to GLEN, który przybył do portu w poniedziałek. Aby nie ponosić kosztów przechowywania ładunku załadowywany jest on na bieżąco - informuje znający portowe tajniki pan Jakub, nasz czytelnik.

Ładowność statku GLEN to 4299 ton. Jeśli jest cały zapełniony, do jego rozładowania potrzebnych jest ponad 100 ciężarówek. Tymczasem firma Gdańskie Młyny i Spichlerze Dr Cordesmeyer, która dzierżawi nabrzeże, nie ma odpowiedniego parkingu.

- I na razie nic nie wskazuje na to, byśmy go pozyskali, gdyż na dzierżawionym terenie nie ma miejsca, a miasto nie ma środków, by na swoim terenie zbudować parking dla ciężarówek - mówi Kazimierz Meier, kierownik elewatorów 3 i 4 w Gdańskich Młynach i Spichlerzach.

Wcześniej był pomysł, by Zarząd Dróg i Zieleni znalazł pod Gdańskiem teren, który mógłby udostępnić za darmo. Miasto musiałoby jednak zainwestować w urządzenie parkingu, a na to nie ma pieniędzy. Sytuacja będzie się więc powtarzać. Na szczęście najwyżej kilka razy w roku - gdy popyt na produkty spółki rośnie z powodu korzystnej relacji dolara do euro.

- Dzwonimy do spedytorów i informujemy ich, żeby jednorazowo wysyłali maksymalnie kilkanaście samochodów, bo na naszym terenie może zmieścić się osiem, i to wtedy gdy je upchniemy. Nie zawsze się jednak udaje, ale staramy się tak organizować pracę, by było to jak najmniej uciążliwe dla kierowców. We wtorkowy wieczór problem powinien już zniknąć - podkreśla Kazimierz Meier.

Miejsca

Opinie (188) 6 zablokowanych

  • kierowcy TIR`ów to wyjątka banda drani i drogowych piratów

    • 0 3

  • MANDATY BEZPODSTAWNE! (3)

    Jeżdżę często tamtędy osobówka na prom. Oczywiście wkurzam się na te stojące auta. Sceny kosmiczne. Stoją osobówki, autobusy, inne...Ale faktycznie co tu winni kierowcy którzy jadą Marynarki i stają na końcu korka i czekają na wolny skręt w prawo?!?!?! JAk można ich karać mandatem?? za co?? To tak jak by karać stojących w korku na Obwodowej, bo jest wypadek... Przecież oni chcą kontynuować jazdę w prawo, dalej do portu, ale uniemożliwiają to stojące pojazdy w ul.Wyzwolenia. To co mają zrobić?? Pojechać sobie GDZIEŚ i przyjeżdżać co jakiś czas patrzeć, czy będą mogli skręcić?? Problem trzeba rozwiązać w samym porcie, lub logistyce, a nie karać kierowców!. To jest zabieranie się za problem "od pupy"!

    • 5 6

    • DOKŁADNIE ! POPIERAM

      • 2 0

    • Bezpodstawne mandaty ! (1)

      Jest dokładnie tak, jak napisałeś. Mandaty należą się Spedytorowi. Poza tym, jeżdżę ul. Marynarki Polskiej codziennie i mnie, te auta oczekujące na prawo-skręt nie przeszkadzają. Rozumiem, że są w pracy, ciężkiej pracy i z powodu jakiegoś ch.... muszą tam stać. Kazdy chce mieć pracę i zapewnić byt swej rodzinie. Źle się dzieje jeśli karzemy uczciwie pracujących, a nie lewusów.

      • 1 0

      • Proste - ze względu na brak odpowiedniej infrastruktury mogą nie brać tych ładunków. Z tego co wiem, to szanujące się firmy nie współpracują już z młynami.

        • 0 0

  • Postawcie sie na miejscu kierowcow!!! (2)

    Gdzie niby maja parkowac jak niema zadnego parkingu !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • 4 2

    • Ale nie na ulicy zastawiać cały pas !!!!

      • 0 1

    • Właśnie się postawiłem ! Mam komuś wyjechać na lewy pas będąc zasłoniętym przez stojącego TIRA ?? Walnij się w głowę !

      • 0 0

  • a przepraszam bardzo gdzie maja stawac ?!!! odwalcie sie od tych biednych kierowcow , a po chlebek rano i buleczki to sie chetnie idzie do sklepu nie drogi SNAKE .

    • 2 3

  • bezmyślność i ignorancja

    Gdzie jest i co robi dyrekcja Zarządu Portu?Za co biorą oni pieniądze?Czym zajmuje się p. Adamowicz czyli przewodniczący Rady Nadzorczej.Najlepiej ukarać kierowców, pozamykać ulice stawiając znaki ograniczenia do 10 ton, obarczyć winą klientów, że nie robią sobie parkingów.Jedyne com pozostaje, to postawić jeszcze kilka pomników i ustalić datę likwidacji portu.

    • 2 0

  • Niemiecka firma a tak dziaduje??

    młyny są niemieckie nich war?

    • 1 0

  • Skoro młyny robią interesy na cenach zboża i kursie dolara do złotówki, to mąka i chleb też mniemam powinny być okresami tańsze. ten mechanizm pracuje tylko w jedną stronę dla Gdańskie młyny i spichlerze dr Kordesmeyer. Niech więc, mając w ten sposób uzyskane profity wybudują parking dla swoich przewoźników. Co ma do tego miasto. Gdańsk maszynki do drukowania pieniędzy nie posiada.

    • 3 0

  • w okolicach Lotosu i śmierdziela Wschód, jest tyle terenu, do zagospodarowania

    że i 2 tysiące tirów się zmieści, no ale trudno aby wiadomy pan, ulokował tam kogoś ze swojej rodzinki w charakterze ciecia czy babci klozetowej

    • 0 0

  • Nieprawda, że nie ma miejsca na parking!!!!!!!!! (1)

    Wystarczy, że firma Gdańskie Młyny dogada się z Portem Gdańskim. Na Nabrzeżu Wiślanym, które bezpośrednio sąsiaduje z Nabrzeżem Zbożowym jest wystarczająco dużo miejsca, w którym ciężarówki mogłyby spokojnie oczekiwać na załadunek. Problem w tym, że Gdańskie Młyny wolą urządzać sobie darmowy parking na ulicy niż ponosić koszty organizacji parkingu .... Trudno im się zresztą dziwić. Gdańsk ma wielkie aspiracje bycia miastem portowym, tymczasem stan nabrzeży portowych woła o pomstę do nieba, ostatnie inwestycje portowe pamiętają wczesna lata 70. Proszę pokazać mi jakikolwiek liczący się port w Europie, w którym nie ma parkingu dla ciężarówek? Proszę wskazać mi miasto akceptujące fakt, że ciężkie samochodu niszczą dopiero co wyremontowaną ulicę robiąc z niej parking.Poza tym proszę choć przez jeden dzień spróbować interweniować na policji wzywając patrol na ulicę Marynarki i Wyzwolenia ( dojazdowa do promu na wisłoujściu ). Znam to z praktyki. Są trzy wersje reakcji policji:1. Usprawiedliwianie kierowców i brak reakcji2. Przejazd patrolu, który udziela pouczeń i nie nakazuje odjazdu3. Spychanie odpowiedzialności na straż miejską.

    • 4 0

    • a paniusia ze Straży Wiejskiej ?

      wy zdaje się macie wprawę przy zakładniu blokad ? w czym problem więc ?

      • 1 1

  • Mandat ??

    Śmieszna kara 100 zł . Parodia !! Tiry blokują prawy pas ulicy Wyzwolenia co jestniedopuszczalne !! Jak kierowca osobowego zaparkuje nieprawidłowo to policjaumie działać i mogą odholować samochód . Niech odholują TIRY !! Gdybym nie zadzwonił na 997 to nawet by tyłków nie ruszyli . A TIRY blokując pas stwarzająniebezpieczeństwo na odcinku ulicy Wyzwolenia . Policja nie umie dać sobie rady ?Ale na radarek to umieją łapać ! A GUANO mnie obchodzi co zrobią z TIRAMI .Mam prawo do zapewnienia mi bezpiecznej jazdy i włączania się do ruchu w ulicęWyzwolenia . Jeszcze lepsze kuriozum jak zajęli lewy pas ul Wyzwolenia . Następnym razem sprowadzę policję i dziennikarzy niech pokażą działania policjii nieudolność władz Gdańska .

    • 2 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane