- 1 Zamkną przystanek SKM na pół roku (62 opinie)
- 2 Nawałnica wycięła spory kawałek lasu (153 opinie)
- 3 Gwałtowna ulewa nad Trójmiastem (321 opinii)
- 4 Nowe życie dawnej szkoły w Brzeźnie (67 opinii)
- 5 Po pożarze hali. Zakaz kąpieli do piątku (151 opinii)
- 6 Szukają świadków... zderzenia rowerzystów (252 opinie)
![](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/2/22/300x0/22038__kr.webp)
- Wychodzimy z założenia, że konsumenci usług turystycznyuch nie wybierają się tylko do Gdyni, Kalmaru czy St. Petersburga, ale decydują się na określony region - mówi Małgorzata Demel z Wydziału Polityki Gospodarczej Urzędu Miasta Gdyni. - Chcemy więc działać razem, bo naszymi konkurentami są raczej Karaiby lub Morze Śródziemne. Pewnym wyzwaniem jest, żeby chociaż na bardzo ważnym rynku amerykańskim nie mylono na przykład Regionu Morza Bałtyckiego z Bałkanami, które potencjalni turyści postrzegają jako region niebezpieczny. Nam może to wydawać się dziwne i śmieszne, ale do takich pomyłek rzeczywiście dochodzi.
Cały projekt, finansowany z funduszy unijnych, będzie kosztował milion trzysta tysięcy euro. Oprócz Gdyni, która jest jego jedynym polskim uczestnikiem, biorą w nim udział Kopenhaga, Sztokholm, Kalmar, Helsinki, Turku, Rostock, Kłajpeda, Ryga i Oslo. W charakterze obserwatorów występują natomiast St. Petersburg i Tallin.
- Planujemy wypracować wspólną markę naszego regionu i stworzyć nowe transnarodowe produkty turystyczne - mówi Małgorzata Demel. - Z dotychczasowych badań wynika, że większość osób wybierających Region Morza Bałtyckiego nastawia się przede wszystkim na zwiedzanie zabytków kultury i szeroko rozumiane wycieczki związane z naturą.
Przyda się również wymiana doświadczeń między partnerami projektu, choćby w zakresie tworzenia sieci współpracy w miastach portowych. Udało się to zrobić już m.in. w Kopenhadze i Sztokholmie.
- Tam na rzecz przyciągnięcia turystów działa wiele firm zaangażowanych w regionie - mówi Małgorzata Demel. - Są to biura turystyczne, organizacje zrzeszające hotele, przedsiębiorstwa taksówkarskie, firmy oferujące atrakcje turystyczne. U nas jak na razie nie istnieje taka współpraca.
Od marca ruszy również wspólna strona internetowa uczestników projektu - portal Baltic Cruise. Do tego dojdą spotkania informacyjno-promocyjne, publikacje w prasie specjalistycznej i ogólnej, wizyty studyjne. Cel jest ambitny - chodzi o zwiększenie o połowę udziału Regionu Morza Bałtyckiego w światowym rynku wycieczkowców - z obecnych ośmiu, do dwunastu procent.
Opinie (97)
-
2005-01-11 13:23
Do Gdańska przyjeżdżają sami volksdeutche!
Dlatego można mówić o jakiejś turystyce. Szwaby upominają sie o swoje. W okresie wakacyjnym z rzadka można usłyszeć polski język.
- 0 0
-
2005-01-11 13:24
W Gdansku inwestuje radisson.
Hotel o wartości ok. 30 mln euro.
W gdyni sprzedali Batorego za 2 mln, choć jego budowa kosztowala 30 mln.
To sie nazywa interes po gdynsku
gratuluje he he- 0 0
-
2005-01-11 13:25
Dworzec w Gdyni jest obskurny i każdy o tym wie, ale
to w Gdyni jest zaj... trakcja kolejowa i nie Dworzec świadczy o standarcie miasta.
- 0 0
-
2005-01-11 13:25
śródmieście gdyni - każdy to stwierdzi - to zlepek przedwojennej czynszówki i socrealizmu, więc jak śmiesz psychofilu porównywać je do wielokulturowej zabudowy Gdańska. Wiec odpowiadam ci , że takim miejscem na spacery i rozrywkę jest ul.Długa i Długi Targ, a także długie Pobrzeże gdzie w lato jest tak wielu tyrystów, że trudno się tam przecisnąć. Zresztą liczby mówią same za siebie na 2 mln tyrystow odwiedzających Pomorze 1,5 odwiedza Gdańsk, pozostała część odwiedza prowincję w tym twoją rybacką wioskę.
Chyba nie powiesz mi, że centrum twojej wsi to Skwer Kościuszki, bo ja wstydziłbym się takiego centrum: odpustowy, rzępolący pseudolunapark i stragany ze smażalniami dorszy, a może świętojańska gdzie odnowione są tylko partery, a reszta to syf - zakaz patrzenia do góry.
Poczekajmy jeszcze 2 lata, kiedy Anglicy wybudują za 2 mln terminal promowy na 400 tys TEU, pójdziecie z torbami i to będzie początek końca waszej wiochy, później już tylko gdanskie buldożery wjadą i zrównają z ziemią to co pozostanie po waszej dziurze.- 0 0
-
2005-01-11 13:28
inwestycje drogowe 14 do 2
Gdańsk-Gdynia 14:2
Wiesz ile Gdynia wybudowała nowych dróg od 1989 roku?Dokładnie 2 km Drogi Rózowej,w tym czasie Gdańsk wybudował
4,5 km górnego odcinka Słowackiego od obwodnicy do Ronda De La Salle,5 km nowej trasy od Niedżwiednika
przez Morenę do Kartuskiej,4,5 km Trasy W-Z od Chełmu do Jasienia,czyli
Gdańsk wybudował w tym czasie 14 km nowych dróg,
a Gdynia ledwie 2 km,pryska czar i blichtr tekstu o budowie nowych dróg przez Gdynię,
reszta na papierze,ale pogadajmy o tym co jest a nie b.ędzie,bo o planach to ja mogę pisać i pisać.- 0 0
-
2005-01-11 13:28
gdanski disneyland
o jakich zabytkach w Gansku mowa ? Prawdziwego Gdanska juz NIE MA - spojrzmy na ulice Dluga - gomulkowskie kamienice z fasadami pomalowanymi dla zmylki aby wygladaly jak ich historyczne "pierwowzory".
- 0 0
-
2005-01-11 13:30
Ale zwróć uwagę na stan nawierzchni dróg w Gdańsku?
Od kiedy z regularną częstotliwością pokonuję trasę Orunia-Gdynia mój samochód prawie się sypie!
- 0 0
-
2005-01-11 13:30
Disneyland masz w glowie debilku
Zabytki zostaly odbudowane takie jak były cioto z wioski rybackiej.
- 0 0
-
2005-01-11 13:32
A byłeś we Wrocławiu?
Tam można mówić o pięknych kamienicach, a nie to co imituje kamienice, jak w Gdańsku.
- 0 0
-
2005-01-11 13:34
Nie p******cie się z tym lansowaniem Gdańska vs.wieśniackiej(jak to określacie) Gdyni. Warszawa i tak na to leje. Jakaś tam prowincja, do której można pojechac na pare dni nad morze.
Powaznych inwestycji nadal brak - i w Gdansku i w Gdyni i w Trójmieście. Póki to się nie zmieni, wszyscy po studiach wyjadą albo do Warszawy albo do UE i pozostanie tylko podgrodzie portu i stoczni.Regres.- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.