• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zdobyć wycieczkowce

TN
11 stycznia 2005 (artykuł sprzed 19 lat) 
Więcej olbrzymich statków wycieczkowych zamierza przyciągnąć dziesięć portowych miast Regionu Morza Bałtyckiego, w tym Gdynia, planując wspólne działania promocyjne.

- Wychodzimy z założenia, że konsumenci usług turystycznyuch nie wybierają się tylko do Gdyni, Kalmaru czy St. Petersburga, ale decydują się na określony region - mówi Małgorzata Demel z Wydziału Polityki Gospodarczej Urzędu Miasta Gdyni. - Chcemy więc działać razem, bo naszymi konkurentami są raczej Karaiby lub Morze Śródziemne. Pewnym wyzwaniem jest, żeby chociaż na bardzo ważnym rynku amerykańskim nie mylono na przykład Regionu Morza Bałtyckiego z Bałkanami, które potencjalni turyści postrzegają jako region niebezpieczny. Nam może to wydawać się dziwne i śmieszne, ale do takich pomyłek rzeczywiście dochodzi.

Cały projekt, finansowany z funduszy unijnych, będzie kosztował milion trzysta tysięcy euro. Oprócz Gdyni, która jest jego jedynym polskim uczestnikiem, biorą w nim udział Kopenhaga, Sztokholm, Kalmar, Helsinki, Turku, Rostock, Kłajpeda, Ryga i Oslo. W charakterze obserwatorów występują natomiast St. Petersburg i Tallin.

- Planujemy wypracować wspólną markę naszego regionu i stworzyć nowe transnarodowe produkty turystyczne - mówi Małgorzata Demel. - Z dotychczasowych badań wynika, że większość osób wybierających Region Morza Bałtyckiego nastawia się przede wszystkim na zwiedzanie zabytków kultury i szeroko rozumiane wycieczki związane z naturą.

Przyda się również wymiana doświadczeń między partnerami projektu, choćby w zakresie tworzenia sieci współpracy w miastach portowych. Udało się to zrobić już m.in. w Kopenhadze i Sztokholmie.

- Tam na rzecz przyciągnięcia turystów działa wiele firm zaangażowanych w regionie - mówi Małgorzata Demel. - Są to biura turystyczne, organizacje zrzeszające hotele, przedsiębiorstwa taksówkarskie, firmy oferujące atrakcje turystyczne. U nas jak na razie nie istnieje taka współpraca.

Od marca ruszy również wspólna strona internetowa uczestników projektu - portal Baltic Cruise. Do tego dojdą spotkania informacyjno-promocyjne, publikacje w prasie specjalistycznej i ogólnej, wizyty studyjne. Cel jest ambitny - chodzi o zwiększenie o połowę udziału Regionu Morza Bałtyckiego w światowym rynku wycieczkowców - z obecnych ośmiu, do dwunastu procent.
Głos WybrzeżaTN

Opinie (97)

  • co to za idiota napisal?

    Poczekajmy jeszcze 2 lata, kiedy Anglicy wybudują za 2 mln terminal promowy na 400 tys TEU, pójdziecie z torbami i to będzie początek końca waszej wiochy, później już tylko gdanskie buldożery wjadą i zrównają z ziemią to co pozostanie po waszej dziurze.

    Niech no zgadne Jaco/cityman ? czy jakis inny mitoman

    • 0 0

  • Do Warszawy? Co ty niedzisiejszy?

    Teraz sie jeździ do Anglii :)

    • 0 0

  • Fakty wiesmaki z wioski rybackiej

    Rzucacie sie w miejscu.
    Co nie zmienia faktu że się kończycie.

    Nic sie u was nie buduje ani hotelu ani porządnego centrum handlowego.
    Zero zainteresowania inwestorów a przyszlość jest jeszcze gorsza współczuje

    • 0 0

  • Inwestorzy interesuja sie Gdanskiem

    a gdynią żaden niestety jak zawsze
    z pulsu biznesu

    Synergia 99 negocjuje z deweloperami inwestycje w Gdańsku. Szuka też inwestora i rozważa emisję obligacji.

    Rusza budowa Młodego Miasta Gdańsk, inwestycji szacowanej na 2 mld zł. Janusz Lipiński, prezes Synergii 99, która zarządza gdańskimi gruntami, uważa, że wartość inwestycji może nawet być większa. Spółka negocjuje obecnie sześć projektów, a rozmowy chce sfinalizować do końca marca.

    Powrót Francuzów
    W części przemysłowej (grunty poportowe) planowane jest rozszerzenie produkcji przez Alu-Ship, spółkę produkującą aluminiowe elementy do małych statków. Drugi projekt to sprzedaż pochylni Stefanowi Patjensowi, armatorowi z Niemiec. Spore emocje budzą rozmowy dotyczące projektów deweloperskich w tzw. części miejskiej. Synergia 99 negocjuje cztery projekty, dotyczące budowy obiektów biurowych, mieszkaniowych i handlowych. Ich wartość szacowana jest co najmniej na 150 mln EUR (600 mln zł. Janusz Lipiński nie ujawnia nazw firm, z którymi negocjuje. Potwierdza jednak, że o budowie obiektu handlowego rozmawia z francuską firmą Societe de Centre Commerce (SCC).

    — To wiarygodny finansowo deweloper. W Hiszpanii zbudował nowoczesne centrum handlowe Madryt II — zapewnia Janusz Lipiński.

    W Gdańsku SCC jest firmą dobrze znaną. Chciała ona kupić część gruntów już pięć lat temu. Rozmowy zakończyły się fiaskiem. Ówczesny zarząd SG nie akceptował bowiem pośrednictwa w transakcji związkowców z Solidarności Stoczni Gdańskiej (też należącej do SG) i związanej z nimi spółki kooperacyjnej Marine Metal (patrz ramka).

    Czy niejasności związane z pośrednictwem nie popsują Francuzom także obecnej transakcji? Sporo zależy od tego, czy projekt będzie odpowiadał oczekiwaniom Synergii 99.

    — Chcemy, aby obiekt handlowy był dopasowany do architektury Gdańska, na przykład był stylizowany na stary browar — mówi prezes Lipiński.

    Inwestor albo obligacje
    Synergia 99 myśli nawet o kapitałowym zaangażowaniu w poszczególne projekty, by mieć większą kontrolę nad ich wykonaniem. Potrzebuje jednak środków.

    — Mile widziany byłby zewnętrzny inwestor — dodaje prezes.

    Jego zdaniem, teraz jest dobry moment, aby obecni akcjonariusze wycofali się ze spółki. Do wartości akcji mogą już bowiem doliczyć sobie premię związaną z możliwością rychłego startu projektów. Amerykańskie fundusze EEF i EEF II (mające 67 proc. walorów firmy) chcą już wyjść ze spółki. Mogą zrobić to niezależnie od tego, czy Synergia 99 znajdzie inwestora czy nie. Pozostanie natomiast EVIP, mający jedną trzecią akcji spółki.

    — Poczekamy, aż zrealizowany zostanie projekt Młodego Miasta Gdańsk. Będzie on wizytówką naszej firmy — mówi Marek Roman, dyrektor EVIP.

    • 0 0

  • Wyłączajc z tego inwestycje handlowe, ogólne zainteresowanie jest niewielkie. Kiedy firmy przeniosą tu swoje centrale/główne przedstawicielstwa? Kiedy zaczną działać firmy hi-tec?

    • 0 0

  • Synergia99 - co to za "fundacja"?

    Zwyakł grupa kombinatorów, która jeszcze niczego nie zrobiła.
    Ma grunty i co z tego jak liczy na łatwy i szybki zysk.
    Jak słyszę o tych planach rozbudowy, budowy, przebudowy to zbiera mię na odruch czysto wymiotny.
    Jak na razie nic z atkich kosmicznych instytucji jak Synergia99 nic nie wynika. Jak samo miasto nic nie zrobi, to na pewno nie zrobią tego tzw. deweloperzy.
    a w ogóle co to jest deweloper? handlarz grunatmi, nieruchomościami - bo tak się te cwaniaki przedstawiają.
    Znowu powstaje jakieś towarzystwo wzajemnej adoracji: "młody Gdańsk" kasiora za jakiś kretyński projekt i chodu-parochodu.

    • 0 0

  • Jeżeli za rozwój miasta rozumiesz wybudowanie

    Centrum handlowego, to ci współczuję.

    • 0 0

  • W gdyni nic takiego nie ma

    W Gdańsku ostatnio ogólnopolska siedziba GE capital
    energa czy rozbudowa intela nie licząc ogromnych inwestycji w porcie .

    Synergia nie mogla budować bo nie bylo planu jest plan zagospodarownia i bedziemy mieli pelno budów

    Za to w gdyni co bedzie kolejna konferencja lub forum inwestycyjne.

    • 0 0

  • Centrum operacyjne GE jak było w Warszawie tak będzie dalej.
    Centrala GE cały czas jest w Gdańsku - 3 albo 4 pokoje w Zieleniaku i to wszystko, a nie jeszcze 3 punkty kredytowe- Gdynia, Tczew i Słupsk.
    Teraz po połączeniu zajmą jeszcze jeden pokoik albo w ramach restrukturyzacji przeniosą się do 2.

    • 0 0

  • ALE MAMY TRÓJMIASTO

    Ok,folks - mamy Trójmiasto.W Gdyni sobie pomieszkam (dobra infrastruktura), pobaluje sobie w Sopocie (morze, knajpy, Qltura), a w gdańsku kupie sobie coś i pójdę do pracy...
    Po co tu plwac na siebie - i tak wszyscy jedziemy na tym samym wózku

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane