- 1 Solorz otworzył stację wodoru w Gdańsku (158 opinii)
- 2 Bursztynowy Ołtarz z nowymi elementami (92 opinie)
- 3 Ponad 20 tys. zł za kurs taksówką (258 opinii)
- 4 Będą trzy pasy na Obwodnicy Trójmiasta? (449 opinii)
- 5 Pili, zażywali narkotyki i wsiadali za kółko (90 opinii)
- 6 Rajska znowu deptakiem, ale tylko na chwilę (71 opinii)
Zerwanie sieci trakcyjnej SKM
We wtorek o godz. 8.40 na stacji Gdańsk - Wrzeszcz doszło do zerwania sieci trakcyjnej. Naprawa potrwa do ok. godz. 12.
- Doszło do zerwania sieci trakcyjnej - to typowe uszkodzenie eksploatacyjne - mówi Leopold Naskręt rzecznik ds. marketingu Szybkiej Kolei Miejskiej.
Na trasie Gdańsk Oliwa - Wrzeszcz pociągi SKM poruszają się jednotorowo. Opóźnienia pociągów na trasie Gdańsk - Gdynia sięgają ok. 20 minut.
Opinie (135) ponad 10 zablokowanych
-
2009-02-24 20:50
Nie jestem fachowcem od sieci. (1)
Jednak czy nie jest przypadkiem tak, że to stare wagony jej zagrażają? Sama sieć pewnie nie jest aż taka stara. Często przy niej pracują.
- 0 0
-
2009-02-24 20:54
nie, jest wiele czynnikow wplywajacych na szybkosc zuzywania sie djp
- 0 0
-
2009-02-24 20:52
wagony (3)
dopniesz wagony to ci sie skład na peronie nie zmieści idioto.
już by sawno dopieli gdyby to rozwiązywało problemy- 0 3
-
2009-02-24 20:53
Wyzywasz ludzi, a nie masz racji. (2)
Do niedawna wszystkie składy miały po 9 wagonów, teraz przeważnie po 6. Nikt w tym czasie peronów nie skracał.
- 1 1
-
2009-02-24 20:59
za duzo roboty z przepinaniem wagonow a poza szzytami nieekonomiczne puszczac dlugie składy, osobiscie wole rozwiazanie: czesciej kursujący pociag a krotszy niz rzadziej a dluzszy
- 0 0
-
2009-02-24 22:09
ale teraz jak jeżdżą co 7-8 minut w dni powszednie przez niemal cały dzień to jaki jest sens wydłużania pociągów?Te które jeżdżą są i tak dość pustawe między szczytami.
- 1 0
-
2009-02-24 20:54
wagony (1)
w remontowanych skm-kach instalowane są nowe pantografy, nieco delikatniejsze dla trakcji od tych starych
- 0 0
-
2009-02-24 21:05
i co z tego
sile docisku pantografu mozna regulowac nawet przy starych wersjach
- 0 0
-
2009-02-24 20:57
a jak (1)
sposoben na problem jest zwiększenie częstotliwości kursowania składów. a do tego niestety potrzebny jest skomplikowany system informatyczny. skm-ka planuje go zakupić w związku z najbliższymi modernizacjami (składów, peronów, nowych lini/stacji)
- 0 0
-
2009-02-24 21:04
tory skm-ki nie sa odrebna linia, sa natomiast powiazane z torami dalekobieznymi (w obecnym okresie ze wzgledu na roboty w gdyni nie tak łatwo ulozyc zamkniecia) to raz, a dwa ze nie mozna przy obecnych urzadzeniach skracac czestotliwosci kursowania ... i tak jest lepiej przy nowm rozkladzie jazdy
- 0 0
-
2009-02-24 21:00
pantograf (1)
wystarczy że pantograf będzie z miększego materiału, wtedy tarcie będzie zużywało element skm-ki, a mniej trakcji.
zmniejszenie siły nacisku pantografu na trakcje(elektronicznie regulowana siła docisku)
wykożystywanie w trakcji grubszych przewodów, i z najlepszej jakości miedzi- 0 0
-
2009-02-24 21:13
coz za autorytet w dziedzinie trakcji ;/
1. czy pantograf bedzie z miekkiego czy twardego materialu nie ma znaczenia :) istotny jest material na slizgaczu
2. zmniejszenie siły nacisku na djp (trakcja - to zbyt szerokie pojecie)
3. nowoczesne rozwiazania ne ida w kierunku grubszych przewodow (masa, rozpływ prądu, itp) i nie chodzi o najlepsza miedz (bo nawet czysta nie jest wskazana) tylko o odpowiednie domieszkowanie np. srebrem
na pocieszenie dodam ze jak na laika to jakąs tam wiedze masz :))- 0 0
-
2009-02-24 21:08
(2)
siła docisku sie zmienia, bo trakcja nie jest idaelnie równolegle do torowiska. raz jest niżej, raz wyżej. widać to np. w tunelach, jak pocią wjeżdza, to pantograf sie obniża, bo trakcja jest niżej. a elektronika na bieżąco to reguluje
- 0 0
-
2009-02-24 21:14
piszesz jak ułomek rodem z ETI... elektronika wszystkiego nie zastapi
- 0 1
-
2009-02-24 22:04
Głupoty piszesz, żadna elektronika nie reguluje pantografów, same się regulują.
- 0 0
-
2009-02-24 21:10
(1)
np. linia do zaspy towarowej (nowy port) jest nieeksploatowaną linią eskaemki. 2 linią, więc nie tylko "ta główna istnieje"
poza tym wiem że w gdyni też gdzieś skm-ka ma możliwość zjazdu w stronę moża, gdzie dokładnie nie wiem, bo tam nie jeżdzę często- 0 0
-
2009-02-24 21:18
a jakie ma znaczenie nieeksploatowana linia? a jak nie wiesz na pewno to wlasnych domyslow nie wypisuj,
- 0 0
-
2009-02-24 21:27
(1)
sprawdziłem. ta linia w gdyni, która jest moimi domysłami, prowadzi do portu oksywie :D
a pisząc o materiale pantografu nie miałem przeciaż na myśli sprężyn i zawiasów, tylko ślizgacza.- 0 0
-
2009-02-24 22:00
a ja tam wiem co miałes na mysli :)
- 0 0
-
2009-02-24 21:30
(1)
a co do tego że zaspa towatowa (bo przystanek końcowy gdańsk nowy port został na stałe zlikwidowany) jest nieeksploatowana, to powiem tyle że będzie reaktywowana za sprawą powstającej w letnicy baltic areny.
- 0 1
-
2009-02-24 22:02
yhy...akurat... masz "nieswieze" informacje, poza tym niech najpierw wybuduja baltic arene...
linia ta wymaga duzo pracy.. a nakładow niet :)- 0 0
-
2009-02-24 21:51
do lol
w gdyni sieci niema ?
niewiem, pisałem że tam nie jeżdzę. aczkolwiek na mapce skm jest.- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.