• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zerwanie sieci trakcyjnej SKM

mak
24 lutego 2009 (artykuł sprzed 15 lat) 

We wtorek o godz. 8.40 na stacji Gdańsk - Wrzeszcz doszło do zerwania sieci trakcyjnej. Naprawa potrwa do ok. godz. 12.



- Doszło do zerwania sieci trakcyjnej - to typowe uszkodzenie eksploatacyjne - mówi Leopold Naskręt rzecznik ds. marketingu Szybkiej Kolei Miejskiej.

Na trasie Gdańsk Oliwa - Wrzeszcz pociągi SKM poruszają się jednotorowo. Opóźnienia pociągów na trasie Gdańsk - Gdynia sięgają ok. 20 minut.
mak

Opinie (135) ponad 10 zablokowanych

  • Nie jestem fachowcem od sieci. (1)

    Jednak czy nie jest przypadkiem tak, że to stare wagony jej zagrażają? Sama sieć pewnie nie jest aż taka stara. Często przy niej pracują.

    • 0 0

    • nie, jest wiele czynnikow wplywajacych na szybkosc zuzywania sie djp

      • 0 0

  • wagony (3)

    dopniesz wagony to ci sie skład na peronie nie zmieści idioto.
    już by sawno dopieli gdyby to rozwiązywało problemy

    • 0 3

    • Wyzywasz ludzi, a nie masz racji. (2)

      Do niedawna wszystkie składy miały po 9 wagonów, teraz przeważnie po 6. Nikt w tym czasie peronów nie skracał.

      • 1 1

      • za duzo roboty z przepinaniem wagonow a poza szzytami nieekonomiczne puszczac dlugie składy, osobiscie wole rozwiazanie: czesciej kursujący pociag a krotszy niz rzadziej a dluzszy

        • 0 0

      • ale teraz jak jeżdżą co 7-8 minut w dni powszednie przez niemal cały dzień to jaki jest sens wydłużania pociągów?Te które jeżdżą są i tak dość pustawe między szczytami.

        • 1 0

  • wagony (1)

    w remontowanych skm-kach instalowane są nowe pantografy, nieco delikatniejsze dla trakcji od tych starych

    • 0 0

    • i co z tego

      sile docisku pantografu mozna regulowac nawet przy starych wersjach

      • 0 0

  • a jak (1)

    sposoben na problem jest zwiększenie częstotliwości kursowania składów. a do tego niestety potrzebny jest skomplikowany system informatyczny. skm-ka planuje go zakupić w związku z najbliższymi modernizacjami (składów, peronów, nowych lini/stacji)

    • 0 0

    • tory skm-ki nie sa odrebna linia, sa natomiast powiazane z torami dalekobieznymi (w obecnym okresie ze wzgledu na roboty w gdyni nie tak łatwo ulozyc zamkniecia) to raz, a dwa ze nie mozna przy obecnych urzadzeniach skracac czestotliwosci kursowania ... i tak jest lepiej przy nowm rozkladzie jazdy

      • 0 0

  • pantograf (1)

    wystarczy że pantograf będzie z miększego materiału, wtedy tarcie będzie zużywało element skm-ki, a mniej trakcji.

    zmniejszenie siły nacisku pantografu na trakcje(elektronicznie regulowana siła docisku)

    wykożystywanie w trakcji grubszych przewodów, i z najlepszej jakości miedzi

    • 0 0

    • coz za autorytet w dziedzinie trakcji ;/

      1. czy pantograf bedzie z miekkiego czy twardego materialu nie ma znaczenia :) istotny jest material na slizgaczu
      2. zmniejszenie siły nacisku na djp (trakcja - to zbyt szerokie pojecie)
      3. nowoczesne rozwiazania ne ida w kierunku grubszych przewodow (masa, rozpływ prądu, itp) i nie chodzi o najlepsza miedz (bo nawet czysta nie jest wskazana) tylko o odpowiednie domieszkowanie np. srebrem

      na pocieszenie dodam ze jak na laika to jakąs tam wiedze masz :))

      • 0 0

  • (2)

    siła docisku sie zmienia, bo trakcja nie jest idaelnie równolegle do torowiska. raz jest niżej, raz wyżej. widać to np. w tunelach, jak pocią wjeżdza, to pantograf sie obniża, bo trakcja jest niżej. a elektronika na bieżąco to reguluje

    • 0 0

    • piszesz jak ułomek rodem z ETI... elektronika wszystkiego nie zastapi

      • 0 1

    • Głupoty piszesz, żadna elektronika nie reguluje pantografów, same się regulują.

      • 0 0

  • (1)

    np. linia do zaspy towarowej (nowy port) jest nieeksploatowaną linią eskaemki. 2 linią, więc nie tylko "ta główna istnieje"

    poza tym wiem że w gdyni też gdzieś skm-ka ma możliwość zjazdu w stronę moża, gdzie dokładnie nie wiem, bo tam nie jeżdzę często

    • 0 0

    • a jakie ma znaczenie nieeksploatowana linia? a jak nie wiesz na pewno to wlasnych domyslow nie wypisuj,

      • 0 0

  • (1)

    sprawdziłem. ta linia w gdyni, która jest moimi domysłami, prowadzi do portu oksywie :D

    a pisząc o materiale pantografu nie miałem przeciaż na myśli sprężyn i zawiasów, tylko ślizgacza.

    • 0 0

    • a ja tam wiem co miałes na mysli :)

      • 0 0

  • (1)

    a co do tego że zaspa towatowa (bo przystanek końcowy gdańsk nowy port został na stałe zlikwidowany) jest nieeksploatowana, to powiem tyle że będzie reaktywowana za sprawą powstającej w letnicy baltic areny.

    • 0 1

    • yhy...akurat... masz "nieswieze" informacje, poza tym niech najpierw wybuduja baltic arene...
      linia ta wymaga duzo pracy.. a nakładow niet :)

      • 0 0

  • do lol

    w gdyni sieci niema ?
    niewiem, pisałem że tam nie jeżdzę. aczkolwiek na mapce skm jest.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane