- 1 Dostał 5 mandatów naraz (65 opinii)
- 2 Były senator PiS trafił do więzienia (301 opinii)
- 3 Winda, która wygląda jak kapliczka (34 opinie)
- 4 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (71 opinii)
- 5 Dworzec PKS w Gdańsku: co dalej? (200 opinii)
- 6 Nowa godzina wodowania z historycznej pochylni (117 opinii)
Zgubił 120 tys. zł. Pieniądze odzyskał dzięki Raportowi z Trójmiasta
W piątek zgubił 120 tys. zł, które posłużyć miały na zakup sprzętu medycznego. Dzień później umieścił wpis w naszym Raporcie z Trójmiasta. Wpis ten przeczytał też mężczyzna, który znalazł saszetkę wypełnioną gotówką. W niedzielę odniósł ją na policję.
Kiedy pieniędzy nie udało mu się znaleźć na własną rękę, zdesperowany mężczyzna zgłosił sprawę na policji, postanowił też zamieścić wpis w naszym Raporcie z Trójmiasta.
Okazało się to kluczowe, bo osoba, która znalazła gotówkę, przeczytała ten wpis.
Zgubiona saszetka z gotówką - prośba o pomoc (71 opinii)
- W niedzielę, 5 grudnia, około godz. 10, mężczyzna, który znalazł gotówkę, pojawił się na komisariacie. Stwierdził, że znalazł pieniądze i zastanawiał się, co z nimi zrobić. Wtedy - przeszukując internet - znalazł informacje o ich zgubieniu. Zasugerował policjantom, że to właśnie może być gotówka, której zaginięcie opisano - mówi Mariusz Chrzanowski z Komendy Miejskiej Policji w Gdańsku.
I faktycznie, znalezione pieniądze to właśnie 120 tys. zł należących do pana Rafała.
- Szczerze mówiąc, to nie wierzyłem, że to możliwe, że ktoś znajdzie tak dużo pieniędzy i po prostu je odda. Na szczęście się myliłem. Okazało się, że pieniądze znalazł mój sąsiad. Nie znałem go osobiście, on mnie też nie, ale przeczytał wpis w Raporcie i postanowił oddać na policji całą gotówkę. Bardzo mu dziękuję - mówi pan Rafał.
Znalazca dostał pokaźne znaleźne
Zresztą znalazca pieniędzy na swojej uczciwości nie stracił. Jak przyznał nam pan Rafał, zostało mu wypłacone znaleźne. Przyjmuje się, że wynosi ono 10 proc. od znalezionej kwoty. W tym przypadku była to jednak większa kwota. Mężczyzna, który znalazł pieniądze, otrzymał od pana Rafała 20 tys. zł.
Opinie (311) ponad 10 zablokowanych
-
2021-12-06 11:10
Opinia wyróżniona
Piękna historia. (30)
Pan Rafał odzyskał zgubione pieniądze, a znalazca otrzymał piękną kwotę za znaleźne. Gdybym ja znalazł takie pieniądze i je sobie przywłaszczył to nie mógłbym spać spokojnie. Znaleźne jakie podarował znalazcy Pan Rafał ucieszyło by mnie stukrotnie bardziej niż większa przywłaszczona kwota. Coś pięknego!
- 765 22
-
2023-12-06 21:41
ciekawe ze znalazł w piątek a oddal dopiero w niedziele
- 0 0
-
2021-12-06 22:47
Piekna? Oddał po 2 dniach... ze strachu!
- 1 0
-
2021-12-06 15:44
Kit
- 1 1
-
2021-12-06 15:28
limit płatności gotówkowych (1)
dla przedsiębiorców wynosi 15tys.zł :)
- 5 2
-
2021-12-06 20:14
czyli starczyło mu na 8 transakcji
nie musisz dziękować
- 4 1
-
2021-12-06 13:48
Brawo Ty
Wartości wynosi się z domu, rzadko można je nabyć pomimo złych wzorców. Ja również wolałbym 20 tyś niż 120 tyś i brak snu.
- 22 2
-
2021-12-06 12:52
Czy ty sie z choinki urwałes nie mógł by spać spokojnie ? haha ale sie uśmiałem (12)
Politycy kradna wieksze sumy zapytaj sie dlaczego spiąspokojnie a biznesmeni pierwszy milion trzeba ukrasc :)
- 6 28
-
2021-12-07 08:37
to co robią inni
to nie jest powód żebym ja też tak robił
- 0 0
-
2021-12-06 13:49
Niczym nie różnisz się od polityków (9)
Wartości wynosi się z domu, rzadko można je nabyć pomimo złych wzorców. Ja również wolałbym 20 tyś niż 120 tyś i brak snu.
- 19 1
-
2021-12-06 19:24
Ja bym spał rewelacyjnie :P (1)
- 3 9
-
2021-12-07 00:11
bo jesteś szumowiną
i takie wartości masz po rodzicach
- 3 1
-
2021-12-06 15:57
(6)
Jaki strach i brak snu?!!! o czym ty chłopie tutaj piszesz za kocopoły... Mam pytanie czy te pieniądze zostały by przez ciebie ukradzione??? Nie!!! Leżały to są ie wziąłeś i tyle w temacie po co to komuś zgłaszać
- 3 21
-
2021-12-07 08:38
jesteś
głupi
- 0 1
-
2021-12-06 21:35
Kocopoły?
A jeśli miały być np. na leczenie chorego dziecka? Albo ekspedientka zgubiła utarg? Mogę tu wypisać 100 takich przykładów. Tylko po co?
- 9 0
-
2021-12-06 18:04
tak to jest kradzież, a mówi o tym artykuł 278 kodeksu karnego pod tytułem "Kradzież" (3)
§ 1. Kto zabiera w celu przywłaszczenia cudzą rzecz ruchomą,
podlega karze pozbawienia wolności od 3 miesięcy do lat 5.
Pomijam już aspekt moralny bo trzeba być niezłą gnidą by wyciągać ręce po cudze.- 16 0
-
2021-12-06 19:25
(2)
To może mam pytać przechodniów czy to nie przypadkiem oni zgubili 120 tyś? hehe żartowniś z ciebie.
- 4 7
-
2021-12-07 08:38
ale że co
nie znalazł się właściciel? znalazł? więc po co wymyślasz?
- 0 0
-
2021-12-06 20:13
a kto ci każe? Jak widzisz pieniądze się znalazły i nie trzeba było pytać.
- 7 0
-
2021-12-06 13:45
Widzisz. Nie tylko nie jestem politykiem, ale wręcz nimi się brzydzę. Za to właśnie co napisałeś.
Brak sumienia, buta, złodziejstwo, arogancja ... wymieniać dalej? To jest wg Ciebie życie? Dla mnie to jest jakieś egzystowanie na dnie upudrowanego szamba. Jednak nie to jest najgorsze, a wiesz co? Wszystkich dookoła oszukasz, ale siebie nie dasz rady. W końcu dojdzie do Ciebie kim naprawdę jesteś, niezależnie od tego czy masz sumienie czy nie, a wtedy wszystkie te nakradzione pieniądze i zło które uczyniłeś nie będą już takie radosne.
- 32 1
-
2021-12-06 12:27
Ja bym schował jak Nowak (2)
- 10 16
-
2021-12-06 13:36
No jo, dla bajtków, sasinów i szumoskich to jak drobne na waciki, nawet by się nie schylili po nie na ulicy. (1)
- 20 7
-
2021-12-06 18:54
Niezły rym. Brawo!
- 4 0
-
2021-12-06 12:29
(1)
Poza tym gdybyś je tak po prostu wydał, urząd skarbowy prawdopodobnie by się zaciekawił i zapytał skąd miałeś pieniądze. Kiedyś musiałem się tłumaczyć z oszczędności :)
- 3 21
-
2021-12-06 15:54
Urząd skarbowy by się zaciekawił?? A co ja jestem d**ilem ze wpłacam na swoje konto takie siano??? wydaje się po trochu i chowa się do sejfu w domu
- 13 0
-
2021-12-06 12:24
Rzeczywiście piękna.... (5)
Gdybym wiedział, że to na sprzęt medyczny, nie wziąłbym grosza znaleźnego.
- 9 44
-
2021-12-07 08:36
ja też
ale nie uważam, że to coś złego
- 0 0
-
2021-12-06 19:36
Pierwszy byś się upomnial (3)
- 10 2
-
2021-12-06 22:48
W różnym czasie znalezione trzy telefony... (2)
Jeden złom, dwa przyzwoite. Wszystkie oddane za "dziękuję". Dopraszanie się/oczekiwanie na znaleźne to obciach, wieś i duży, sumiasty wąs z resztkami masła.
- 7 4
-
2021-12-07 08:36
ale (1)
po co mieszać w to wieś, burackie zachowanie to nie jest ani wieś ani miasto
- 7 0
-
2021-12-07 10:52
Frazeologia...
- 0 0
-
2021-12-06 10:36
Opinia wyróżniona
Akurat kiedyś były robione ogólnoświatowe testy uczciwości (44)
Gubili portfele w różnym miastach na całym świecie i Polska była bodaj jedynym krajem w którym każdy znaleziony portfel został zwrócony.
Toteż mamy o sobie nieprawdziwy obraz własny - skutek lata prania mózgów w mediach, starających się pokazać jak bardzo prymitywni jesteśmy, wprowadzić nas w kompleksy, skłócać, wprowadzać brak wiary we własne państwo itp.- 460 43
-
2021-12-07 14:07
Ja zgubilem portfel z dokumentami i pieniedzmi ponad 3 tygodnie temu i do dzisuaj ani widu ani słychu...tskze tak to do końca nie jest..
- 0 0
-
2021-12-07 12:30
Bzdura
Chyba jedyny kraj, w którym nic nie oddano :D
- 0 0
-
2021-12-06 20:33
Polacy
Trochę niestety się nie zgodzę. Byłem w Norwegii przed tym jak Polacy tłumnie witali kraj Skandynawii i powiem tak, kiedy u nas znikały z aut radia, Norwegowie zostawiali na parkingu auta z kluczykami w stacyjce z otwartymi szybami itd. nikt, absolutnie nikt się tym nie interesował. Po pracy latach kiedy Polacy rzucili się na pracę w Norwegii to
Trochę niestety się nie zgodzę. Byłem w Norwegii przed tym jak Polacy tłumnie witali kraj Skandynawii i powiem tak, kiedy u nas znikały z aut radia, Norwegowie zostawiali na parkingu auta z kluczykami w stacyjce z otwartymi szybami itd. nikt, absolutnie nikt się tym nie interesował. Po pracy latach kiedy Polacy rzucili się na pracę w Norwegii to nagle zaczęły ginąć auta, ginąć różne fanty i zaczęło się to co się dzieje obecnie. Zamykają, pięć razy sprawdza czy na pewno zamknięty bo Polacy. Niestety mamy taką opinię bo widzimy co się dzieje. To że portfele wracają pytanie czy zawartość wraca, druga sprawa to jakie portfele znikają, w kraju gdzie ludzie tak pieniędzy nie mają. Kto widząc mała kwotę pieniędzy, przywłaszczył by sobie... Przy takich kwotach jak tutaj 120 tys to człowiek się zastanawia skąd ktoś miał takie pieniądze i na jaki cel.
Polacy niestety kradną na potęgę- 1 1
-
2021-12-06 16:33
Gazete wyborcza cechuje właśnie to. Pokazuje jakimi złymi ludźmi jesteśmy my Polacy
- 2 1
-
2021-12-06 16:29
Miód na moje zbolałe serce
Ta wypowiedź raduje moje serce okrutnie zgnębione polakami, którzy wciąż tylko źle mówią o Polakach (jakby nie rozumieli, że tworzą taką opinię, i że tym samym mówią tak też o sobie). Dochodzi do tego, że obcokrajowcy są "zmuszeni" nas bronić.
- 1 0
-
2021-12-06 12:54
To się nazywa pedagogika wstydu. (1)
- 2 0
-
2021-12-06 13:14
W przypadku OP raczej deluzja...
- 1 0
-
2021-12-06 12:41
Kolejny dzban który nie rozumie tego co czytał i jeszcze bajki opowiada.!
- 1 0
-
2021-12-06 12:28
Oddał bym,, cieciemu,, on ma immunited
- 1 0
-
2021-12-06 11:36
Pokaz link do tych badan bo brednie opowiadasz. (1)
Na kazdy zwrocony portfel jest pewnie ze sto zatrzymanych o ktorych nie piszą w mediach.
- 2 2
-
2021-12-07 00:03
brednie to ty opowiadasz
a link jest już dawno podany. Se odkop gamoniu
- 0 0
-
2021-12-06 11:28
Pleciesz wierutne, wyssane z palca bzdury!!! (5)
Takie testy pod nazwą *Test portfela* owszem robiono w spokojniejszych czasach. W portfelu znajdowała się gotówka /około 30% danej średniej miesięcznej pensji/ oraz jakiś dokument z adresem i telefonem. Zawsze na pierwszym miejscu była Japonia z wynikiem ponad 90% oddanych portfeli z pełną zawartością, wysoko plasowały się Indie a w Europie
Takie testy pod nazwą *Test portfela* owszem robiono w spokojniejszych czasach. W portfelu znajdowała się gotówka /około 30% danej średniej miesięcznej pensji/ oraz jakiś dokument z adresem i telefonem. Zawsze na pierwszym miejscu była Japonia z wynikiem ponad 90% oddanych portfeli z pełną zawartością, wysoko plasowały się Indie a w Europie Finlandia. Polska niestety zawsze plasowała się daleko, w drugiej setce uczciwości przy czym duży odsetek oddanych w Polsce portfeli opróżniony był z gotówki. Na pocieszenie, za nami byli Hiszpanie i Portugalczycy.
- 5 6
-
2021-12-06 19:51
?
w jakiej drugiej setce, jeśli nie ma nawet dwóch setek państw ? :)
- 2 0
-
2021-12-06 13:15
No widzisz, a za czasów Platformy przeprowadzono badanie, o którym mowa (2013, rezultaty podane w 2019), i okazało się, że jesteśmy wysoko, jeśli chodzi o uczciwość...
- 1 1
-
2021-12-06 12:21
bzdury opowiadasz (2)
masz nawet podany link w jednym z postów. na 40 krajów uplasowaliśmy się na 4 miejscu jeśli chodzi o portfele bez zawartości i na 8 z zawartością. Całkiem nieźle
- 4 3
-
2021-12-06 16:00
(1)
Chyba w fifie 19
- 1 2
-
2021-12-06 16:59
poczytaj, skoro potrafisz pisać brednie to i przeczytać wyniki tego eksperymentu. Link podał ktoś wyżej
- 2 0
-
2021-12-06 11:27
Mi to nawet kiedyś kieszonkowiec zwrócił skradziony portfel.
Chyba się zlitował nad studenciakiem bo było w nim raptem kilka złotych i komplet dokumentów.
Podrzucił na uczelnię.
Taka sytuacja.- 9 0
-
2021-12-06 11:15
dziennikarze zrobili test z walizką (1)
100 zł było w walizce. Policja walizkę oddała ale bez tych 100 zł. Więc takie noszenie na Policję tez ma w sobie ryzyko.
- 10 2
-
2021-12-06 12:19
a dziennikarzom wierzysz?
przecież jak oddajesz coś na policję to ci dają potwierdzenie co i ile tego oddałeś. Dziennikarstwo już od dawna nie istnieje. Teraz jest opiniotwórczość
- 7 1
-
2021-12-06 11:15
No nie wiem
Kiedyś zostawiłem na ławce w parku aparat fotograficzny, wróciłem się po chwili i ludzie którzy z tej ławki wstawali twierdzili że żadnego aparatu na niej nie widzieli. Zapytałem starszą panią siedzącą na z sąsiedniej ławce czy coś widziała i ona potwierdziła że tamci ludzie zabrali coś z ławki. Dogoniłem złodziejaszków i dopiero po straszeniu
Kiedyś zostawiłem na ławce w parku aparat fotograficzny, wróciłem się po chwili i ludzie którzy z tej ławki wstawali twierdzili że żadnego aparatu na niej nie widzieli. Zapytałem starszą panią siedzącą na z sąsiedniej ławce czy coś widziała i ona potwierdziła że tamci ludzie zabrali coś z ławki. Dogoniłem złodziejaszków i dopiero po straszeniu Policją oddali to co zabrali, nawet nie usłyszałem słowa przepraszam. Nawet nie powiem ile telefonów moi synowie zgubili i żaden do nas nie wrócił. Ten Pan od gotówki miał po prostu nieziemskie szczęście że trafił na kogoś uczciwego
- 20 3
-
2021-12-06 11:13
Jeśli mowa o tym badaniu, gdzie rozrzucono po 12 portfeli w stolicach państw, to byliśmy dość daleko, bo w Warszawie zwrócono tylko 5. Finlandia była pierwsza, 11/12. Było też badanie z 17000 rozrzuconymi portfelami i tam wypadliśmy dość dobrze, bo kwoty w portfelach by niskie, czyli pokusa mniejsza.
- 2 6
-
2021-12-06 11:05
Do ojca przyszedł facet z pustym portfelem i jeszcze chciał znaleźne 50zł za przysługę! (2)
Taka beszczelnosc tylko w Polsce miał szczescie ze mnie nie było bo bym mu wypłacił recznie !
- 2 18
-
2021-12-06 12:42
Zaminowały lewaczki co im w niesmak prawda w Polsce (1)
- 1 7
-
2021-12-06 13:12
Dobrze się czujesz? Skąd takie głupie przypuszczenie? Zreszta to badanie przeprowadzono w 2013 roku, za rządów zupełnie innych ludzi...
- 3 3
-
2021-12-06 11:04
Nie polegaj na "bodaj", sprawdź :) (2)
Rzeczywiście, dwa lata temu przeprowadzono taki eksperyment w 40 krajach całego świata i Polska zajęła bardzo wysokie, szóste miejsce, po Szwajcarii, Norwegii, Holandii, Danii i Szwecji. Polacy zwracali portfele z pieniędzmi w 69 proc. przypadków, a puste w 63 proc. Ogólnie stwierdzono, że ludzie tym chętniej oddawali portfele, im większą sumę pieniędzy zawierały... Przypadek pana Rafała potwierdził to badanie.
- 5 2
-
2021-12-06 11:10
Coś się miejsca pomyliły (1)
Przy pustym portfelu mieliśmy 4 miejsce, a z pieniędzmi 9. Wyżej masz link do badania
- 4 1
-
2021-12-06 11:51
No nie. Spójrz na wykres nr 1. W przypadku "No Money" mamy 6 miejsce, a "Money" 9, ale ponieważ (prawie) wszędzie chętniej oddawano portfele pełne, to szóste miejsce oznacza 63% oddanych pustych portfeli, a dziewiąte - 69% oddanych portfeli pełnych. W Danii na przykład pełny portfel oddało ponad 80 proc. badanych (i jest to 1. miejsce), ale pusty 65 proc. i jest to czwarte miejsce. Z kolei Meksyk i Peru to jedyne kraje, gdzie chętniej oddawano puste portfele...
- 3 0
-
-
2021-12-06 11:16
"Niestety bardzo wysoki wynik Polski dotyczy tylko portfeli bez pieniędzy." (4)
:)
- 21 2
-
2021-12-06 14:30
nie jest źle (2)
Nadal Polska w tym badaniu miała w obu kategoriach (money / no money) wynik lepszy niż Niemcy, Francja, Włochy, Hiszpania, USA, Kanada - więc jeśli wierzyc temu badaniu, to nasza narodowa niska samoocena jest całkowicie nieuzasadniona.
- 13 1
-
2021-12-06 16:50
A to ciekawe, że na podstawie jednego anegdotycznego badania chcesz sobie poprawiać samopoczucie. (1)
Czy pogarszać. Rzeczywiście masz niską samoocenę.
- 2 3
-
2021-12-07 00:02
a to ciekawe że pierdzielisz głupoty
zamiast podać wiarygodne badanie obnażające twoją głupotę
- 0 1
-
2021-12-06 12:16
jeśli chodzi o portfele z zawartością i tak dobrze wypadliśmy bo 8 miejsce na 40 państw
wysoki wynik w konkurencji portfeli bez pieniędzy uplasował nas natomiast na 4 miejscu
- 6 0
-
-
2021-12-06 11:01
Też to pamiętam
Tylko to było robione ładnych kilkanaście lat temu. Teraz za 500 zł ludzie są gotowi na wszystko
- 23 7
-
2021-12-06 10:59
Zapomniałeś dodać, że to było w SIMSach. (3)
Bo ja do tej pory nie odzyskałem trzech-czterech portfeli zgubionych na przełomie kilkunastu lat, mimo iż w każdym znajdował się dowód osobisty z adresem.
- 16 18
-
2021-12-06 12:12
albo to zmyśliłeś albo jesteś mega i**otą (2)
mam 40 lat i w życiu nie zgubiłem portfela, a ty nawet nie wiesz czy zgubiłeś 3 czy 4 :D No gamoń po prostu
- 45 6
-
2021-12-06 13:37
Nie każdy siedzi grzecznie w piwnicy całe życie. (1)
- 6 11
-
2021-12-06 13:59
najwidoczniej ty spędzasz czas śpiąc na przystanku
bo inaczej nie da się wytłumaczyć zgubienia 3 czy 4 portfeli, w końcu sam przecież nie wiesz ilu
- 23 2
-
2021-12-06 10:51
Portfel (2)
Zgadzam się. Jak kiedyś zgubiłem portfel to faktycznie odezwał się pan, że znalazł. Bez zawartości ale znalazł. Taki uczciwy po polsku
- 25 13
-
2021-12-06 20:57
i tak tam pewnie było z 20zł
- 4 0
-
2021-12-06 16:34
Co znaczy "uczciwy po polsku"- przecież by się nie pchał gdyby znalazł z kasą i ją sobie zabrał.
Wygląda na to, że takimi jak ty nie warto sobie zawracać głowy- 13 0
-
2021-12-06 10:41
To trzeba było poczytać komentarze (1)
jakie się pojawiły pod postem gościa, który zgubił te pieniądze. A jakieś namiary na ten eksperyment z portfelem?
- 34 3
-
2021-12-06 23:37
Widziałam ten program, lata temu.
Było mi, jako Polce, bardzo miło :)
- 5 0
Wszystkie opinie
-
2021-12-06 10:33
Szacun ! (1)
- 94 4
-
2021-12-06 14:40
Ja bym nie oddał
- 1 4
-
2021-12-06 10:33
(6)
A jakby nie przeczytał w internecie, to by schował do kieszeni?
- 21 67
-
2021-12-06 10:37
gdyby babcia miala wasy to by byla dziadkiem. nie mysl za duzo i nie gdybaj przede wszystkim
- 13 4
-
2021-12-06 10:46
(2)
Spodziewasz się, że wszyscy postępują jak ty?
- 3 3
-
2021-12-06 11:34
(1)
To przeczytaj ze zrozumieniem w sobotę przez cały dzień się zastanawiał to z pieniędzmi zrobić wiadomo co się robi zanosi na policję a dopiero jak przeczytał to zaniósł w niedzielę na drugi dzień gdyby nie było wpisu pewnie by Zostawił sobie
- 5 0
-
2021-12-06 14:13
tak tak, przestraszył się wpisu
policja nie zawsze przyjmuje rzeczy znalezione choć niby powinni. Kierują cię do biura rzeczy znalezionych które jest otwarte od poniedziałku do piątku do 15 czy 16. Więc po tej godzinie już nic nie załatwisz i musisz czekać do poniedziałku
- 2 0
-
2021-12-06 11:39
Ja się mu nie dziwię. W Policji tez nagle giną różne przedmioty i pieniądze. Ja też najpierw szukałabym właściciela na własna rękę
- 5 0
-
2021-12-06 13:36
Właśnie też mnie to zaintrygowało generalnie jak znalazł to powinien od razu pójść na policję a on się zastanawiał co z tym zrobić:( dopiero jak przeczytał artykuł to oddał czyli ewidentne chciał je przywłaszczyć:) wystraszył się, że może monitoring miejski go namierzył i oddał
- 2 1
-
2021-12-06 10:34
no i lux (1)
- 22 1
-
2021-12-06 12:16
siema
murne :D
- 0 1
-
2021-12-06 10:34
(1)
Brawo za uczciwość! Przywracacie wiarę w ludzi takimi informacjami (i mam nadzieję, że moja żona też to przeczyta ;) ).
- 67 5
-
2021-12-06 11:05
Zdzisiek, pogadamy w domu!
- 3 0
-
2021-12-06 10:35
serio tak obie niosl bez pomyslunku?
- 8 9
-
2021-12-06 10:36
Opinia wyróżniona
Akurat kiedyś były robione ogólnoświatowe testy uczciwości (44)
Gubili portfele w różnym miastach na całym świecie i Polska była bodaj jedynym krajem w którym każdy znaleziony portfel został zwrócony.
Toteż mamy o sobie nieprawdziwy obraz własny - skutek lata prania mózgów w mediach, starających się pokazać jak bardzo prymitywni jesteśmy, wprowadzić nas w kompleksy, skłócać, wprowadzać brak wiary we własne państwo itp.- 460 43
-
2021-12-06 10:41
To trzeba było poczytać komentarze (1)
jakie się pojawiły pod postem gościa, który zgubił te pieniądze. A jakieś namiary na ten eksperyment z portfelem?
- 34 3
-
2021-12-06 23:37
Widziałam ten program, lata temu.
Było mi, jako Polce, bardzo miło :)
- 5 0
-
2021-12-06 10:51
Portfel (2)
Zgadzam się. Jak kiedyś zgubiłem portfel to faktycznie odezwał się pan, że znalazł. Bez zawartości ale znalazł. Taki uczciwy po polsku
- 25 13
-
2021-12-06 16:34
Co znaczy "uczciwy po polsku"- przecież by się nie pchał gdyby znalazł z kasą i ją sobie zabrał.
Wygląda na to, że takimi jak ty nie warto sobie zawracać głowy- 13 0
-
2021-12-06 20:57
i tak tam pewnie było z 20zł
- 4 0
-
2021-12-06 10:59
Zapomniałeś dodać, że to było w SIMSach. (3)
Bo ja do tej pory nie odzyskałem trzech-czterech portfeli zgubionych na przełomie kilkunastu lat, mimo iż w każdym znajdował się dowód osobisty z adresem.
- 16 18
-
2021-12-06 12:12
albo to zmyśliłeś albo jesteś mega i**otą (2)
mam 40 lat i w życiu nie zgubiłem portfela, a ty nawet nie wiesz czy zgubiłeś 3 czy 4 :D No gamoń po prostu
- 45 6
-
2021-12-06 13:37
Nie każdy siedzi grzecznie w piwnicy całe życie. (1)
- 6 11
-
2021-12-06 13:59
najwidoczniej ty spędzasz czas śpiąc na przystanku
bo inaczej nie da się wytłumaczyć zgubienia 3 czy 4 portfeli, w końcu sam przecież nie wiesz ilu
- 23 2
-
2021-12-06 11:01
Też to pamiętam
Tylko to było robione ładnych kilkanaście lat temu. Teraz za 500 zł ludzie są gotowi na wszystko
- 23 7
-
2021-12-06 11:04
(5)
https://www.ey.com/pl_pl/serwis-audytorow-sledczych/2020/07/badanie-uczciwosci-spoeczenstw-test-portfela
- 4 1
-
2021-12-06 11:16
"Niestety bardzo wysoki wynik Polski dotyczy tylko portfeli bez pieniędzy." (4)
:)
- 21 2
-
2021-12-06 12:16
jeśli chodzi o portfele z zawartością i tak dobrze wypadliśmy bo 8 miejsce na 40 państw
wysoki wynik w konkurencji portfeli bez pieniędzy uplasował nas natomiast na 4 miejscu
- 6 0
-
2021-12-06 14:30
nie jest źle (2)
Nadal Polska w tym badaniu miała w obu kategoriach (money / no money) wynik lepszy niż Niemcy, Francja, Włochy, Hiszpania, USA, Kanada - więc jeśli wierzyc temu badaniu, to nasza narodowa niska samoocena jest całkowicie nieuzasadniona.
- 13 1
-
2021-12-06 16:50
A to ciekawe, że na podstawie jednego anegdotycznego badania chcesz sobie poprawiać samopoczucie. (1)
Czy pogarszać. Rzeczywiście masz niską samoocenę.
- 2 3
-
2021-12-07 00:02
a to ciekawe że pierdzielisz głupoty
zamiast podać wiarygodne badanie obnażające twoją głupotę
- 0 1
-
2021-12-06 11:04
Nie polegaj na "bodaj", sprawdź :) (2)
Rzeczywiście, dwa lata temu przeprowadzono taki eksperyment w 40 krajach całego świata i Polska zajęła bardzo wysokie, szóste miejsce, po Szwajcarii, Norwegii, Holandii, Danii i Szwecji. Polacy zwracali portfele z pieniędzmi w 69 proc. przypadków, a puste w 63 proc. Ogólnie stwierdzono, że ludzie tym chętniej oddawali portfele, im większą sumę pieniędzy zawierały... Przypadek pana Rafała potwierdził to badanie.
- 5 2
-
2021-12-06 11:10
Coś się miejsca pomyliły (1)
Przy pustym portfelu mieliśmy 4 miejsce, a z pieniędzmi 9. Wyżej masz link do badania
- 4 1
-
2021-12-06 11:51
No nie. Spójrz na wykres nr 1. W przypadku "No Money" mamy 6 miejsce, a "Money" 9, ale ponieważ (prawie) wszędzie chętniej oddawano portfele pełne, to szóste miejsce oznacza 63% oddanych pustych portfeli, a dziewiąte - 69% oddanych portfeli pełnych. W Danii na przykład pełny portfel oddało ponad 80 proc. badanych (i jest to 1. miejsce), ale pusty 65 proc. i jest to czwarte miejsce. Z kolei Meksyk i Peru to jedyne kraje, gdzie chętniej oddawano puste portfele...
- 3 0
-
2021-12-06 11:05
Do ojca przyszedł facet z pustym portfelem i jeszcze chciał znaleźne 50zł za przysługę! (2)
Taka beszczelnosc tylko w Polsce miał szczescie ze mnie nie było bo bym mu wypłacił recznie !
- 2 18
-
2021-12-06 12:42
Zaminowały lewaczki co im w niesmak prawda w Polsce (1)
- 1 7
-
2021-12-06 13:12
Dobrze się czujesz? Skąd takie głupie przypuszczenie? Zreszta to badanie przeprowadzono w 2013 roku, za rządów zupełnie innych ludzi...
- 3 3
-
2021-12-06 11:13
Jeśli mowa o tym badaniu, gdzie rozrzucono po 12 portfeli w stolicach państw, to byliśmy dość daleko, bo w Warszawie zwrócono tylko 5. Finlandia była pierwsza, 11/12. Było też badanie z 17000 rozrzuconymi portfelami i tam wypadliśmy dość dobrze, bo kwoty w portfelach by niskie, czyli pokusa mniejsza.
- 2 6
-
2021-12-06 11:15
No nie wiem
Kiedyś zostawiłem na ławce w parku aparat fotograficzny, wróciłem się po chwili i ludzie którzy z tej ławki wstawali twierdzili że żadnego aparatu na niej nie widzieli. Zapytałem starszą panią siedzącą na z sąsiedniej ławce czy coś widziała i ona potwierdziła że tamci ludzie zabrali coś z ławki. Dogoniłem złodziejaszków i dopiero po straszeniu Policją oddali to co zabrali, nawet nie usłyszałem słowa przepraszam. Nawet nie powiem ile telefonów moi synowie zgubili i żaden do nas nie wrócił. Ten Pan od gotówki miał po prostu nieziemskie szczęście że trafił na kogoś uczciwego
- 20 3
-
2021-12-06 11:15
dziennikarze zrobili test z walizką (1)
100 zł było w walizce. Policja walizkę oddała ale bez tych 100 zł. Więc takie noszenie na Policję tez ma w sobie ryzyko.
- 10 2
-
2021-12-06 12:19
a dziennikarzom wierzysz?
przecież jak oddajesz coś na policję to ci dają potwierdzenie co i ile tego oddałeś. Dziennikarstwo już od dawna nie istnieje. Teraz jest opiniotwórczość
- 7 1
-
2021-12-06 11:27
Mi to nawet kiedyś kieszonkowiec zwrócił skradziony portfel.
Chyba się zlitował nad studenciakiem bo było w nim raptem kilka złotych i komplet dokumentów.
Podrzucił na uczelnię.
Taka sytuacja.- 9 0
-
2021-12-06 11:28
Pleciesz wierutne, wyssane z palca bzdury!!! (5)
Takie testy pod nazwą *Test portfela* owszem robiono w spokojniejszych czasach. W portfelu znajdowała się gotówka /około 30% danej średniej miesięcznej pensji/ oraz jakiś dokument z adresem i telefonem. Zawsze na pierwszym miejscu była Japonia z wynikiem ponad 90% oddanych portfeli z pełną zawartością, wysoko plasowały się Indie a w Europie Finlandia. Polska niestety zawsze plasowała się daleko, w drugiej setce uczciwości przy czym duży odsetek oddanych w Polsce portfeli opróżniony był z gotówki. Na pocieszenie, za nami byli Hiszpanie i Portugalczycy.
- 5 6
-
2021-12-06 12:21
bzdury opowiadasz (2)
masz nawet podany link w jednym z postów. na 40 krajów uplasowaliśmy się na 4 miejscu jeśli chodzi o portfele bez zawartości i na 8 z zawartością. Całkiem nieźle
- 4 3
-
2021-12-06 16:00
(1)
Chyba w fifie 19
- 1 2
-
2021-12-06 16:59
poczytaj, skoro potrafisz pisać brednie to i przeczytać wyniki tego eksperymentu. Link podał ktoś wyżej
- 2 0
-
2021-12-06 13:15
No widzisz, a za czasów Platformy przeprowadzono badanie, o którym mowa (2013, rezultaty podane w 2019), i okazało się, że jesteśmy wysoko, jeśli chodzi o uczciwość...
- 1 1
-
2021-12-06 19:51
?
w jakiej drugiej setce, jeśli nie ma nawet dwóch setek państw ? :)
- 2 0
-
2021-12-06 11:36
Pokaz link do tych badan bo brednie opowiadasz. (1)
Na kazdy zwrocony portfel jest pewnie ze sto zatrzymanych o ktorych nie piszą w mediach.
- 2 2
-
2021-12-07 00:03
brednie to ty opowiadasz
a link jest już dawno podany. Se odkop gamoniu
- 0 0
-
2021-12-06 12:28
Oddał bym,, cieciemu,, on ma immunited
- 1 0
-
2021-12-06 12:41
Kolejny dzban który nie rozumie tego co czytał i jeszcze bajki opowiada.!
- 1 0
-
2021-12-06 12:54
To się nazywa pedagogika wstydu. (1)
- 2 0
-
2021-12-06 13:14
W przypadku OP raczej deluzja...
- 1 0
-
2021-12-06 16:29
Miód na moje zbolałe serce
Ta wypowiedź raduje moje serce okrutnie zgnębione polakami, którzy wciąż tylko źle mówią o Polakach (jakby nie rozumieli, że tworzą taką opinię, i że tym samym mówią tak też o sobie). Dochodzi do tego, że obcokrajowcy są "zmuszeni" nas bronić.
- 1 0
-
2021-12-06 16:33
Gazete wyborcza cechuje właśnie to. Pokazuje jakimi złymi ludźmi jesteśmy my Polacy
- 2 1
-
2021-12-06 20:33
Polacy
Trochę niestety się nie zgodzę. Byłem w Norwegii przed tym jak Polacy tłumnie witali kraj Skandynawii i powiem tak, kiedy u nas znikały z aut radia, Norwegowie zostawiali na parkingu auta z kluczykami w stacyjce z otwartymi szybami itd. nikt, absolutnie nikt się tym nie interesował. Po pracy latach kiedy Polacy rzucili się na pracę w Norwegii to nagle zaczęły ginąć auta, ginąć różne fanty i zaczęło się to co się dzieje obecnie. Zamykają, pięć razy sprawdza czy na pewno zamknięty bo Polacy. Niestety mamy taką opinię bo widzimy co się dzieje. To że portfele wracają pytanie czy zawartość wraca, druga sprawa to jakie portfele znikają, w kraju gdzie ludzie tak pieniędzy nie mają. Kto widząc mała kwotę pieniędzy, przywłaszczył by sobie... Przy takich kwotach jak tutaj 120 tys to człowiek się zastanawia skąd ktoś miał takie pieniądze i na jaki cel.
Polacy niestety kradną na potęgę- 1 1
-
2021-12-07 12:30
Bzdura
Chyba jedyny kraj, w którym nic nie oddano :D
- 0 0
-
2021-12-07 14:07
Ja zgubilem portfel z dokumentami i pieniedzmi ponad 3 tygodnie temu i do dzisuaj ani widu ani słychu...tskze tak to do końca nie jest..
- 0 0
-
2021-12-06 10:36
brawo dla pana znalazcy
- 49 7
-
2021-12-06 10:37
No i super! (8)
Oby liczba takich uczciwych osób rosła w naszym coraz bardziej zdziczałym i kraju
- 201 23
-
2021-12-06 10:39
Właśnie to błędny obraz.... jak robiono testy uczciwości to Polska wygrała (2)
usa, uk, niemcy okazały się dzikimi krajami
- 10 6
-
2021-12-06 10:59
Tjaaaaa... Napewno. (1)
- 2 8
-
2021-12-06 11:25
Jeśli nie wygrała to od dziś sam rób tak aby wygrała następnym razem! Czuwaj!
- 4 1
-
2021-12-06 12:10
(1)
Na Yt jest kanał Brzoza. Typ podchodzi do ławki gdzie siedzą ludzie, schyla się i niby znajduje banknot o nominale 500zł, a tak naprawdę, ma go w ręku. Obejrzałem kilka takich akcji i wyszło, że młode pokolenie oraz ludzie w średnim wieku robią tylko zaskoczone miny, że taki banknot koło nich leżał, a oni go nie widzieli. Jeśli chodzi o starszych ludzi to jest masakra, jeden starszy gość przysięgał na grób swojej bliskiej osoby, że to jego bo mu wypadło z kieszeni. Żadna z osób starszych nawet nie sprawdzała czy faktycznie zgubiła te pieniądze tylko od razu"to moje" To są ludzie, którzy leżą krzyżem w kościele.
- 4 3
-
2021-12-06 12:53
Żenujące to jest robienie sobie fejmu na takich filmikach.
- 3 2
-
2021-12-06 12:27
Facet który oddaje kasę bo dwóch dniach nie jest uczciwy (2)
Powinien odrazu powiadomić Policję . Przeczytał artykuł, przestraszył się i oddał
- 1 12
-
2021-12-06 13:10
Jakby oddal na Policję, a nikt by nie rozglosił w mediach, nie byłoby tej kasy
Przepadłaby jak kamień w wodę... Ja naszej policji nie ufam...
- 3 2
-
2021-12-06 14:08
czego się miał przestraszyć? Przecież nikt nie wiedział że ma tą kasę
poza tym policja nie zawsze przyjmuje rzeczy zgubione i kierują cię do biura rzeczy znalezionych które jest otwarte od poniedziałku do piątku. Portfel został znaleziony w piątek więc możliwe że po prostu nie dał rady zawieść tego portfela i poczekał do poniedziałku. Sam tak miałem jak znalazłem telefon. Powiadomiłem policję i było jak powyżej, tyle że też zrobiłem to po to by nikt mi nie mógł potem zarzucić kradzieży. Z telefonem o tyle łatwiejsza sprawa że wreszcie ktoś na niego zadzwoni. No i tak się stało. Pan który zgubił tego samego dnia odzyskał zgubę.
- 3 0
-
2021-12-06 10:37
Brawo
Brawo dla Uczciwego Znalazcy i dla pana który w podzięce przekazał znaleźne .
- 60 3
-
2021-12-06 10:38
Kiedyś znalazłem 700zł (7)
udało mi się znaleźć właściciela tych pieniędzy, w podzięce dostałem dobre słowo "Wesołych Świąt", bo było to chwilę przed Świętami Bożego Narodzenia. :)
Czułem lekki niedosyt i zdziwienie, ale dziś na pewno postąpiłbym identycznie.- 63 7
-
2021-12-06 10:53
70 zł się należało znaleźnego, bez dyskusji (4)
- 8 6
-
2021-12-06 11:07
I co ztego to dobrowolne nie musi tego nic wypłacic (2)
- 2 8
-
2021-12-06 12:17
(1)
Nie jest to dobrowolne, choć znalazca może zrezygnować z przyjęcia znaleźnego.
- 9 0
-
2021-12-07 20:21
Odwrotnie. Żeby dostać, to trzeba wyrazić chęć, tzn. powiadomić o tym przy oddawaniu pieniędzy. Jeśli nic nie powiesz, to nie ma obowiązku dawania.
- 1 0
-
2021-12-06 12:25
Chytry dziad z Kaszub...
- 3 4
-
2021-12-06 11:17
(1)
A mnie by było głupio brać znaleźne... Chyba że od faktycznego milionera.
- 13 3
-
2021-12-06 14:17
mi też, to jest niemoralne. Nie chciałbym czerpać zysku z czyjegoś nieszczęścia. Natomiast to że istnieje taki paragraf uważam za dobre bo jest to jednak motywacja dla ludzi którzy nie są tak etyczni.
- 5 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.