• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zła regulacja świateł tamuje ruch na Dąbrowie?

Patryk Szczerba
7 lipca 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
Problem na skrzyżowaniu pojawia się zwłaszcza w godzinach popołudniowych. Problem na skrzyżowaniu pojawia się zwłaszcza w godzinach popołudniowych.

Nowej regulacji sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu ulic Rdestowej i Nowowiczlińskiej zobacz na mapie Gdyni domagają się mieszkańcy Dąbrowy. Ich zdaniem pozwoli to zmniejszyć korki w tym miejscu. O zmianach mają zdecydować analizy przeprowadzone przez urzędników.



Czy synchronizacja świateł na trójmiejskich drogach jest odpowiednia?

To jedno z bardziej ruchliwych skrzyżowań na Dąbrowie. Zwłaszcza po południu korki tworzą się tu regularnie. Kierowcy powoli zaczynają tracić cierpliwość, zwłaszcza że ruch w tym miejscu może się sukcesywnie zwiększać ze względu na chęć dojazdu mieszkających w Wiczlinie do domów z pominięciem Witomina i ulic Rolniczej zobacz na mapie GdyniChwarznieńskiej zobacz na mapie Gdyni. Zdaniem mieszkańców właśnie ten kierunek jazdy powinien zostać uprzywilejowany poprzez wydłużenie zielonego światła.

Zbyt wąsko dla wszystkich

- Skorzystaliby na tym najbardziej mieszkańcy Dąbrówki, którzy są najbardziej pokrzywdzeni, bo żeby dostać się do domów, muszą skręcić na skrzyżowaniu w lewo. Przydałoby się wydłużenie po południu w tym kierunku zielonego światła o ok. pół minuty, przy jednoczesnym skróceniu czasu dla jadących z przeciwnego kierunku - przekonuje Ireneusz Bekisz, radny Platformy Obywatelskiej, do którego już od dawana zgłaszają się w tej sprawie mieszkańcy.

Nie ma go przy zjeździe z ul. Rdestowej, ponieważ kierowców skręcających w prawo w kierunku centrum "ratuje" zielona strzałka. Nie ma go przy zjeździe z ul. Rdestowej, ponieważ kierowców skręcających w prawo w kierunku centrum "ratuje" zielona strzałka.
Kierowcy, którzy znają bolączki próbują ustawiać swoje auta obok siebie, tak by jak najwięcej samochodów jadących w lewo i prosto zmieściło się na wąskim odcinku.

- Nie wszyscy jednak mają na tyle rozwagi, poza tym w przypadku autobusu lub ciężarówki nie da się takiego manewru zastosować. Korek czasami sięga aż do obwodnicy, a na przejazd trzeba czekać nierzadko nawet kilka zmian świateł - uzupełnia Bekisz.

Poszerzenie za drogie, ale będą szukać rozwiązania

Rozwiązaniem, które znacznie usprawniłoby ruch byłoby poszerzenie ul. Rdestowej. Taka inwestycja mogłaby kosztować nawet ok. miliona złotych, a takich pieniędzy w budżecie miasta nie ma. Kolejnym problemem jest fakt, że skrzyżowanie nie jest objęte systemem Tristar. To oznacza, że nie można zdalnie przeprogramować sygnalizacji.

Urzędnicy obiecują jednak, że wykonają analizy ruchu na krzyżówce, które być może wskażą rozwiązanie pozwalające rozładować zator. Dokładne analizy zostaną jednak prawdopodobnie przeprowadzone dopiero po wakacjach, gdy będzie można w pełni ocenić przepustowość w tym miejscu.

- Musi zostać przeanalizowana zmienność przepływu ruchu i natężenia poszczególnych relacji na skrzyżowaniu w różnych godzinach. Może się okazać, że sugerowane zmiany będą miały wpływ na warunki ruchu tylko w niektórych porach dnia - wyjaśnia Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni.

Miejsca

Opinie (143) 1 zablokowana

  • Co to za chora maniera z tymi znakami zapytania na końcu tutułu artykułu

    rodem z najgorszych szmatławców, które sprzedają nagłówki typu:

    "Czy prezydent jest gejem ?"
    "Czy jutro spadnie na nas słońce ?"
    "Czy wójt Pcimia Dolnego ukradł 100 miliardów ?"

    Role Wam się, szanowna redakcjo, popieprzyły.
    Dziennikarze mają informować a nie pytać. To tak jakbyście nie byli pewni tego, co chcecie przekazać. To dział informacyjny a nie dział felietonów czy archiwum gimnazjalnych rozprawek.

    Ja chcę faktów a nie wyssanych z d**y domysłów !!!!

    • 11 1

  • podobno mini trawniczki na skrzyżowaniu, obok Biedronki kosztowały ponad 300 000 złotych. Nie można było przy tej okazji zrobić czegoś ze skrzyżowaniem?
    Ktoś zarobil przy niewielkich nakładach pracy.

    • 10 0

  • Czy ten tristar w końcu działa?!

    czy jeszcze nie?

    • 3 0

  • Poszerzenie za drogie a pieniędzy w budżecie miasta nie ma... (2)

    kolejne bzdury gadane przez pacjentow z UM Gdynia. Kasy chyba jest za dużo bo wywala się lekko przykładowo 6 mln na kolejke na "Kasprowy". Chcieliscie mieć nadal Szczurkowe kolko wzajemnej adoracji w UM Gdynia to teraz bawcie się stojąc w korkach. Oni wam pomoga w przyszłości i może kiedyś rozwiaza prosty problem.

    • 15 1

    • (1)

      Brawo UM. Brakuje na drogi ale wyrzuca się pieniądze na "promocje" miasta jak np w głupich serialach - znowu zapłacili by nowy serial byl kręcony w Gdyni.

      • 4 0

      • billy bardzo nie lubi Gdyni

        • 1 2

  • moje trzy grosze (1)

    Zła regulacja świateł to niestety bolączka całej Gdyni. Wystarczy przejechać trasą przelotową Gdynia -Gdańsk, by przekonać się że w Gdyni na przelotówce światla są najmniej zsynchronizowane i staje się na kazdym skrzyzowaniu. No ale skoro Tristar odwleka się w nieskonczoność,, a problemem Gdyni jest jak najwiecej kasy wydać na PR zwany tu promocją miasta / komu i po co/ to jest jak jest.,

    • 9 3

    • jeżdżę codziennie

      bzdury wypisujesz...

      • 2 4

  • Gdynia (1)

    Moim zdaniem na odcinku gdyńskim jest najlepiej. Jedynie na Wielkopolskiej są problemy (ale zawsze były) - na pozostałych ulicach się poprawia...
    W Gdańsku wystarczy przejechać się przez Wrzeszcz do dworca PKP lub w drugą stronę - notoryczne korki - nie mówiąc o Trakcie św. Wojciecha. Do tego jeszcze czerwona fala na Havla i notoryczne problemy na AK....

    • 5 5

    • Gdańsk mimo że jest prawie 2 razy większy i prawie pół Gdyni jeździ tu do pracy jest dużo mniej zakorkowany niż Gdynia. Dlaczego? To bardzo proste. W gdańsku od wielu lat inwestuje się gigantyczne pieniądze w nowe drogi i rozwój komunikacji tramwajowej. W co inwestuje Gdynia każdy widzi..

      • 4 1

  • RDESTOWA jest uprzywilejowana

    Światła na skrzyżowania z i na Rdestową palą się dłużej niż w kierunku Miętowej o Wiczlina. Autobusy i trolejbusy na/z Rdestową zawsze robią sobie pierwszeństwo i od Miętowej i Wiczlina jest okropny korek.

    • 1 0

  • Prosze o nazwisko tego barana

    Który zaprogramował system zmiany świateł.
    Sądząc po efektach ( np brak zielonej fali + przykład z artukułu ) ten ktoś jest po lobotomii. tak czy siak powinien sprzedawać pieczarki na targu a nie brać się za taką robote.

    • 3 0

  • Małe piku

    w wejherlandzie to dopiero zacofanie przejazd na zielonej fali z przepisową prędkością jest niemożliwy. I co światło czerwone. Ale cywilzacja może kiedyś też tam dotrze,

    • 4 1

  • to nie światła blokują ruch, a nadmiar kierowców

    jak się Wam wydaje, że tysiące nowych domów za obwodnicą nic nie zmienia, to macie tutaj najlepszy przykład.

    • 2 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane