• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zmiany na Hallera. Bezpieczeństwo kosztem płynności

neo
13 maja 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 

Materiał dzięki uprzejmości firmy Satland.


Po kolejnym potrąceniu pieszego na przejściu przez al. Hallera zobacz na mapie Gdańska we Wrzeszczu, Zarząd Dróg i Zieleni zdecydował się na następne elementy dyscyplinujące kierowców. Przed przejściem powstaną m.in. progi zwalniające, a droga zostanie zwężona.



Czy wprowadzanie progów zwalniających to dobry pomysł na takiej drodze?

Nikt nie ma wątpliwości, że znacznie ograniczy to przepustowość dróg na tym obszarze. Pomiędzy węzłem Kliniczna a Operą Bałtycką i tak był do tej pory spory ruch.

- Decyzja o wprowadzeniu w tym miejscu takich rozwiązań jest ostatecznością - mówi dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku, Mieczysław Kotłowski. - Wiemy, że elementy, które w najbliższym czasie pojawią się na wysokości ul. Konarskiego znacznie pogorszą warunki ruchu, w szczególności na ul. Klinicznej, węźle Kliniczna i alei Hallera. Nie mamy jednak innego wyjścia - trzeba zmusić kierowców do stosowania się do przepisów ruchu drogowego i ustępowania pierwszeństwa pieszym na przejściu przez jezdnię - dodaje.

ZDiZ zdecydował bowiem, że przed feralnym przejściem pojawią się zwężenia dojazdu z obydwu kierunków do jednego pasa ruchu, zamontowane będą też separatory punktowe, utrudniające samochodom w sposób radykalny przejazd torowiskiem tramwajowym oraz przede wszystkim progi wyspowe przed samym przejściem dla pieszych. Całość gotowa ma być w ciągu kilkunastu dni.

Zmiany są niezbędne, bo mimo wprowadzonych już w listopadzie 2013 roku (m.in. ograniczenie prędkości do 30 km/h, migające światła przed przejściem, oznaczona kamera nagrywająca obraz z przejścia), kierowcy wciąż nie stosowali się do ograniczeń. Do ostatniego wypadku doszło w poniedziałek, ale było to tylko kolejne z serii niebezpiecznych zdarzeń w tym miejscu. Podobne miało miejsce m.in. w listopadzie ubiegłego roku. Po zainstalowaniu kamery okazało się, że kierowcy za nic mają tam przepisy ruchu drogowego. Urządzenie nagrywa nawet 70 piratów drogowych dziennie.

Potrącenie pieszego na przejściu przez al. Hallera 3 listopada 2013 roku. To po tym zdarzeniu ZDiZ zamontował na tym przejściu kamerę, obserwującą zachowanie kierowców.


Inne potrącenie pieszego w tym samym miejscu.

neo

Opinie (632) 8 zablokowanych

  • reakcja policji zasługuje na reakcję przełożonych

    jak w tytule

    • 5 0

  • Czas działać ! (1)

    Artykuł już nieaktualny 2 godz minęły i kolejne potrącenie !!! Gdzie nas włodarz - ŚPI ??Panie Adamowicz może czas ruszyć za d... podwładnych ? PANIE PREZYDENCIE POBUDKA !!!

    • 6 1

    • Panie Prezydencie, larum grają!!!

      • 1 0

  • To było do przewidzenia że kogoś potrącą prędzej czy później . Oni te przejście powinni zmodernizować "śpiące policjanty" dać albo coś podobnego a nie że wyłożyli wzdłuż pasów dla pieszych mrugające światełka i myślą że juz wypadków na tym przejściu nie będzie. Na nagraniu widać że za kierownikiem tego szewroleta był jakiś stary dziadek wiec sie nie dziwie że nie zatrzymał samochodu przed przejściem

    • 2 4

  • "Czy konie mnie słyszą?"

    Czy ta publiczna instytucja słucha opinii publiczności ( notabene jej pracodawcy )? Po co te wszystkie karkołomne inwestycje, skoro to przejście naprawdę nie jest tam niezbędne? Tam są w pobliżu dwa inne przejścia, a to jest stosunkowo mało uzasadnione, tym bardziej gdy koszty materialne i społeczne jego zabezpieczenia są absurdalne.

    • 10 2

  • Zlikwidujcie to zasrane przejscie. I lancuchy oddzielajace zeby nikt nie wbiegal. (6)

    Nikomu czapka z glowy nie spadnie jak sie przejdzie 50 m do swiatel.

    To jest zakret, 4 pasy ruchu plus tramwaje, ciezarowki tna srodkiem bo inaczej sie pod wiaduktem nie mieszcza, tramwaj zmusza samochody zjezdzania. Po prostu trudny odcinek nawet dla dobrego kierowcy, duzo obiektow do obserwacji dookola.

    I po cholere tam jest przejscie wcisniete skoro obok sa dwa inne?!?

    • 15 9

    • Nikomu czapka nie spadnie,jak w mieście ZWOLNI i zachowa szczególną ostrożnosc przed pasami... n (3)

      • 8 6

      • Masz 100% racje. Ale tu jest szczegolnie niebezpieczna sytuacja. (1)

        Mowie to z mojego doswiadczenia gdy zaczynalem po Gdansku jezdzic. Otoz jechalem tak, jak samochod ktory potracil na dolnym filmiku. Po prawej mialem dostawczaka zaslaniajacego znak. Naprzeciw sunal tramwaj. Pasy zauwazylem dopiero jak sie wylonily spod samochodu przede mna, na szczescie nikogo nie bylo na nich.

        Pasy bez swiatel na wielopasmowce to bardzo slaby pomysl.

        • 9 1

        • Dodam, ze kolo wysepki na Wrzeszczu jest podobnie groznie.

          Zazwyczaj jade srodkiem. Lewy pas jest luzniejszy i notorycznie na tym przejsciu widze jak samochody wyprzedzaja. A przejscie jest dosc dlugie. Pieszy, ktory na nie wchodzi zanim dodrepta do konca zostanie przylapany przez zamochody ruszajace z zielonego swiatla pod estakada Slowackiego.

          • 3 0

      • psim obowiązkiem zarządcy drogi jest zbadać dlaczego w tym miejscu jest niebezpiecznie ale czego wymagać od pociotków budynia?Od skrajności w skrajność

        • 3 4

    • :)

      kierowcy czapka z glow tez nie spadnie jak poczeka kilka sekund az ktos przejdzie

      • 3 4

    • hmm

      czy dla auto nie sa tam 2 pasy ruchu plus 2x tory dla tramwajow? skad w tym miejscu 4 pasy dla aut+ tramwaje? tylko niestety kierowcy zrobili se 4 pasy ruchyu i blokuja tramwaje.

      • 2 2

  • Niech obliczą prędkość sprawcy

    Chyba nie jest to takie trudne. Na pewno nie było to 40 km/h.

    • 3 0

  • a nie można wprowadzić sygnalizację świetlną która uruchamia światło czerwone tylko i wyłącznie w momencie przekroczenie dozwolonej prędkości 30 km/h?

    • 5 0

  • Likwidacja przejścia.

    Po co jest to przejście ? W bliskiej okolicy są trzy przejścia ze światłami. Łatwiej rzucić krawężniki niż pomyśleć nieszablonowo.

    • 9 5

  • A może tak sygnalizacja świetlna?

    • 3 3

  • Nie będzie niczego!

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane