• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zmiany na Hallera. Bezpieczeństwo kosztem płynności

neo
13 maja 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 

Materiał dzięki uprzejmości firmy Satland.


Po kolejnym potrąceniu pieszego na przejściu przez al. Hallera zobacz na mapie Gdańska we Wrzeszczu, Zarząd Dróg i Zieleni zdecydował się na następne elementy dyscyplinujące kierowców. Przed przejściem powstaną m.in. progi zwalniające, a droga zostanie zwężona.



Czy wprowadzanie progów zwalniających to dobry pomysł na takiej drodze?

Nikt nie ma wątpliwości, że znacznie ograniczy to przepustowość dróg na tym obszarze. Pomiędzy węzłem Kliniczna a Operą Bałtycką i tak był do tej pory spory ruch.

- Decyzja o wprowadzeniu w tym miejscu takich rozwiązań jest ostatecznością - mówi dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku, Mieczysław Kotłowski. - Wiemy, że elementy, które w najbliższym czasie pojawią się na wysokości ul. Konarskiego znacznie pogorszą warunki ruchu, w szczególności na ul. Klinicznej, węźle Kliniczna i alei Hallera. Nie mamy jednak innego wyjścia - trzeba zmusić kierowców do stosowania się do przepisów ruchu drogowego i ustępowania pierwszeństwa pieszym na przejściu przez jezdnię - dodaje.

ZDiZ zdecydował bowiem, że przed feralnym przejściem pojawią się zwężenia dojazdu z obydwu kierunków do jednego pasa ruchu, zamontowane będą też separatory punktowe, utrudniające samochodom w sposób radykalny przejazd torowiskiem tramwajowym oraz przede wszystkim progi wyspowe przed samym przejściem dla pieszych. Całość gotowa ma być w ciągu kilkunastu dni.

Zmiany są niezbędne, bo mimo wprowadzonych już w listopadzie 2013 roku (m.in. ograniczenie prędkości do 30 km/h, migające światła przed przejściem, oznaczona kamera nagrywająca obraz z przejścia), kierowcy wciąż nie stosowali się do ograniczeń. Do ostatniego wypadku doszło w poniedziałek, ale było to tylko kolejne z serii niebezpiecznych zdarzeń w tym miejscu. Podobne miało miejsce m.in. w listopadzie ubiegłego roku. Po zainstalowaniu kamery okazało się, że kierowcy za nic mają tam przepisy ruchu drogowego. Urządzenie nagrywa nawet 70 piratów drogowych dziennie.

Potrącenie pieszego na przejściu przez al. Hallera 3 listopada 2013 roku. To po tym zdarzeniu ZDiZ zamontował na tym przejściu kamerę, obserwującą zachowanie kierowców.


Inne potrącenie pieszego w tym samym miejscu.

neo

Opinie (632) 8 zablokowanych

  • (1)

    https://www.youtube.com/watch?v=63Y7bICb8nE
    Kolejne potrącenie, gorąco pozdrawiam wszystkich piratów, którzy bronią kierowców. Ten z filmu powinien już stracić prawo jazdy: wyprzedzanie przed przejściem 10 pkt, omijanie samochodu, który zatrzymał się w celu ustąpienia pierwszeństwa pieszemu 9 pkt (tak drodzy kierowcy samochody nauki jazdy to też pojazdy), przekroczenie prędkości min. 30 km/h 6 pkt i gratis wyprzedzanie na skrzyżowaniu.. Karać, zabierać prawo jazdy, samochód, przywileje, zobowiązywać do płacenia odszkodowań, finansowania rehabilitacji.

    • 9 1

    • popieram

      tak jak napisałem w innym poście dziadek w aveo przekroczył prędkość dwukrotnie na tym filmie z posta mamy kozaka w gracie na H przebył 6 długości w ciągu ostatniej sekundy przyspieszając przebywa trzy długości swego strucla. Więc też prędkość przekroczył dwukrotnie.

      • 5 1

  • wystarczyłoby zlikwidować przejście dla pieszych (3)

    • 5 6

    • (1)

      Dlaczego za takie zachowanie kierowcy mają być nagradzani, a piesi karani?

      • 5 4

      • a dlaczego za łamiacych prawo mają być karani uczciwi ?!

        • 2 1

    • Propunuje sprzedaj swoje auto i wyrzuc swoje prawojazdy

      • 5 3

  • ponad 16m/s

    Pan przejechał w ciągu jednej sekundy przed uderzeniem ponad 4 długości AVEO co daje 4x4m = 16 m/s czyli koło 60 km/h - przyczyną była prędkość pojazdu i brak zachowania ostrożności oraz zignorowanie zasady ograniczonego zaufanie przez KIERUJACEGO. Przekroczona prędkość to jest przyczyna. Postawcie fotoradar zaraz będzie bezpieczniej.

    • 7 0

  • wystarczy położyć śpiących policjantów (1)

    rzecz taka prosta, w miarę tania a na pewno poprawi bezpieczeństwo

    • 3 5

    • I twoim pustym lbem bede w nie tlukl.

      W tym roku wydalem prawie 3000 na naprawy zawieszenia. A jezdze bardzo przepisowo.

      • 1 4

  • dialog z filmiku

    - jeszcze tylko tam ta babcie z pietruszką pogonimy i do bazy,
    - ta, tylko niech nas ktoś tu przepuści,
    -włącz koguta,
    -LOOO JEZUS! ALE URWAŁ!
    -dawaj idziemy, fotkę trzeba zrobić,
    -ale najpierw babcia.

    • 3 2

  • Stary picwons i gruba lampucera z szewroleta powinni dostać po porządnym kopie w d*pę ! (1)

    Zajęci byli pewnikiem intensywną dyskusją o d*pie Maryni.

    Gliniarze natomiast to jakieś niepełnosprawne niemoty. Zamiast dobiec do leżącego, lub wyciągnąć starego picwonsa z szewroleta i rzucić zakutego ryjem na glebę, to chodzikowym tempem starego człowieka zaczęli dzwonić obydwaj po pomoc.

    Co to za policja - do k**wy nędzy ? ! ? !

    • 4 1

    • https://www.youtube.com/watch?v=63Y7bICb8nE

      • 0 0

  • (1)

    Moze wrescie drogowka zaczęł by łapac kierowcow którzy wyprzedzaja na przejsciach. Wszystki wypadki takie same - samochod sie zatrzymuje na prawym pasie, wchodzi pieszy i jest potracany przez samochod jadacy lewym pasem. Jak 30 lat jeżdżę samochodem nigdy nie widziałem takiej akcji drogówki

    • 4 0

    • a ja widziałem

      wczoraj widziałem wyścigi na przejściu i radiowóz drogówki w bramie. Stali i odpoczywali.

      • 1 0

  • światła na żądanie

    Tam powinni zrobić światła na żadanie a nie progi!!!!!!!!! nastepny kretyński pomysł. który nic nie rozwiąże

    • 4 2

  • Tu i tak nie ma znaczenia prędkość bo auta i tak stoją często w korku

    Więc mogą ograniczac

    • 2 2

  • Idiotyczny pomysł ale czego się spodziewać po głąbach z magistratu (2)

    Po pierwsze, takie rozwiązanie niczego nie zmieni a nawet będzie jeszcze gorzej bo kierowcy będą omijać kretyńską muldę po torach tramwajowych.
    Po drugie, muldy odwracają uwagę kierowcy od drogi. Kierowca patrzy, jak bezpiecznie po tym g... przejechać a nie kto przechodzi za nią przejściem dla pieszych.
    Po trzecie, tak jak dziś nie widać pieszych tak i nie będzie widać muldy. Gwałtowne hamowanie będzie prowadziło do najechań i kolizji, zatem bezpieczeństwo i tak się nie poprawi.

    Jedynym słusznym rozwiązaniem jest postawienie w tym miejscu sygnalizacji świetlnej z przyciskiem dla pieszego, gdy chce przejść przez przejście. Takie rozwiązanie nie zmniejsza przepustowości, ogromnie zwiększa bezpieczeństwo i jest akceptowalna dla wszystkich stron (pieszy, kierowcy). Tym przejściem przechodzi naprawdę niewiele pieszych (może kilkunastu na godzinę) więc dla samochodów było by wiecznie zielone.

    Dość mamy już muld!. Nie dość, że nasze dogi są dziurawe w takim stopniu, że ser szwajcarski topi się z zazdrości to jeszcze miasto dokłada nam kolejnych przeszkód niszczących nasze samochody! Panowie z magistratu, ruszcie te swoje tępe makówki i zacznijcie rozwiązywać problemy w sposób kompleksowy a nie tworząc kolejny problem w miejsce już istniejącego i marnotrawić publiczne pieniądze, Zróbcie raz a dobrze zamiast kombinować jak konie pod górę

    • 12 4

    • Miasto po prosu nie ma na asfalt.

      • 2 1

    • jeszcze przy wjeździe na muldę oślepiasz jadącego z przeciwka i vice versa, więc ogólnie w deszczu nikogo nie dojrzysz

      • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane