• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zmiany na Hallera. Bezpieczeństwo kosztem płynności

neo
13 maja 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 

Materiał dzięki uprzejmości firmy Satland.


Po kolejnym potrąceniu pieszego na przejściu przez al. Hallera zobacz na mapie Gdańska we Wrzeszczu, Zarząd Dróg i Zieleni zdecydował się na następne elementy dyscyplinujące kierowców. Przed przejściem powstaną m.in. progi zwalniające, a droga zostanie zwężona.



Czy wprowadzanie progów zwalniających to dobry pomysł na takiej drodze?

Nikt nie ma wątpliwości, że znacznie ograniczy to przepustowość dróg na tym obszarze. Pomiędzy węzłem Kliniczna a Operą Bałtycką i tak był do tej pory spory ruch.

- Decyzja o wprowadzeniu w tym miejscu takich rozwiązań jest ostatecznością - mówi dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku, Mieczysław Kotłowski. - Wiemy, że elementy, które w najbliższym czasie pojawią się na wysokości ul. Konarskiego znacznie pogorszą warunki ruchu, w szczególności na ul. Klinicznej, węźle Kliniczna i alei Hallera. Nie mamy jednak innego wyjścia - trzeba zmusić kierowców do stosowania się do przepisów ruchu drogowego i ustępowania pierwszeństwa pieszym na przejściu przez jezdnię - dodaje.

ZDiZ zdecydował bowiem, że przed feralnym przejściem pojawią się zwężenia dojazdu z obydwu kierunków do jednego pasa ruchu, zamontowane będą też separatory punktowe, utrudniające samochodom w sposób radykalny przejazd torowiskiem tramwajowym oraz przede wszystkim progi wyspowe przed samym przejściem dla pieszych. Całość gotowa ma być w ciągu kilkunastu dni.

Zmiany są niezbędne, bo mimo wprowadzonych już w listopadzie 2013 roku (m.in. ograniczenie prędkości do 30 km/h, migające światła przed przejściem, oznaczona kamera nagrywająca obraz z przejścia), kierowcy wciąż nie stosowali się do ograniczeń. Do ostatniego wypadku doszło w poniedziałek, ale było to tylko kolejne z serii niebezpiecznych zdarzeń w tym miejscu. Podobne miało miejsce m.in. w listopadzie ubiegłego roku. Po zainstalowaniu kamery okazało się, że kierowcy za nic mają tam przepisy ruchu drogowego. Urządzenie nagrywa nawet 70 piratów drogowych dziennie.

Potrącenie pieszego na przejściu przez al. Hallera 3 listopada 2013 roku. To po tym zdarzeniu ZDiZ zamontował na tym przejściu kamerę, obserwującą zachowanie kierowców.


Inne potrącenie pieszego w tym samym miejscu.

neo

Opinie (632) 8 zablokowanych

  • CZY ktos wie może JAK SIĘ CZUJE TEN PAN???? Widziałam jak leżał nieruchowo na wznak na ulicy... :( okropne . Karetka jechała (2)

    • 1 1

    • Oby wyszedł z tego bez szwanku i przede wszystkim oby go to czegoś nauczyło... (1)

      ....już w podstawówce uczą o zasadzie ograniczonego zaufania. PS. Tylko idiota wchodzi pod pędzące auto.

      • 3 5

      • Tylko idiota pędzie autem przez przejście dla pieszych

        • 3 0

  • randka policjantów - nie partol

    już wiem dlaczego policjanci szli tak wolno- oni byli na randce

    • 3 0

  • a dlaczego nie mozna przenieśc pasów między wiadukt a ul. Piramowicza, przenieść tam sygnalizacje, i zostawiść dwa pasy? Zbawi kogoś te kilkanaście metrów? na pewno bedzie to mniejsza dolegliwość niż zwężanie drogi i stawianie wysepek...

    • 3 0

  • wreszcie tramwaje nie beda stały w korku (3)

    Popieram pomysł. oddzielić torowisko żeby tramwaje nie stały w korkach. decyduje się na tramwaj (na pewno sa to jakies niedogodności niż jechanie autem) a i tak musze stać z tymi osłami w autach w korku.

    Przejście dla pieszych. jeśli auta na jednym pasie zatrzymaly się zeby przepuscic pieszego to te z przeciwległego również powinny. czyli dojezdzajac do pasow powinno się patrzeć co robia auta z naprzeciwka i zatrzymać się.

    Wyobrażcie sobie ze w Szwecji gdy pieszy ZBLIZA SIE DO PASÓW AUTA SIE ZATRZYMUJĄ. kiedy u nas będzie ten poziom kultury?

    • 15 3

    • (1)

      tak samo będziesz kwitła w tramwaju, bo żaden tam się nie mieści obok ciężarówki.

      • 2 3

      • bez przesady. a ile tam ciężarówek jeździ?

        Niewiele bo nie mieszczą się pod wiaduktem

        • 1 0

    • teraz bedziesz stała z osłami w tramwajach

      • 1 0

  • No niestety prawda jest taka, że tego pana całkowicie zdekoncentrowali policjanci. On patrzył na nich

    poczuł się bezpiecznie w momencie kiedy zaczęli przechodzić przez ulicę. Niestety dziadek za.......ł równo. I powinien za to odpowiedzieć to jest wyprzedzanie na pasach. w momencie kiedy z przeciwnej strony policjanci byli na pasach nie miał prawa na nie wjeżdżać. mam nadzieje, że ten biedny człowiek przez6yje. I jeszcze jedno szczekaja tu niestety ci którzy codziennie dopuszczają się takich samych wykroczeń. jechałem dzisiaj w stronę Brzeźna a z naprzeciwka zapierdziela laska co najmniej 70 km/h. Po lewej stała policja w bramie...ludzie sa tak głupi ze szkoda gadać.

    • 10 1

  • kiedyś byłam świadkiem jednego z wypadków na Hallera!!

    to było jakieś 10 lat temu na przejściu 2-ego przystanku tramw.od Multinika licząc !
    ..pojawił sie znikąd starszy Pan na pasach...ściana deszczu i młoda kobieta za kółkiem...nie zdążyła się zatrzymać !
    Poooooleciał w górę ...kobieta wybiegła z auta i kładła się z rozpaczy na jezdni :((
    płakaliśmy wszyscy którzy to widzieliśmy ...

    • 2 4

  • a policja? (1)

    A policjanci zamiast ruszyć d*pę i biec z pomocą to spacerkiem do poszkodowanego...

    • 5 0

    • no przeciez im płaca za spacer a nie reakcję

      • 0 0

  • Wystarczą światła na przejściu (4)

    namawiam do skreślania tej ekipy w wyborach

    • 6 4

    • (1)

      100m. dalej są światła .Ile tych świateł byś chciał ?

      • 2 3

      • tyle, ile trzeba, by nie mieć zwężenia i "30" na jednej z kluczowych arterii

        • 1 1

    • zwężenie do 1 pasa to bzdura powinny być po 2 dyskrymy na każdy pas (1)

      ...

      • 2 3

      • Na tramwaj też?

        • 1 1

  • znowu ...

    Piesi powinni miec obowiazkowe OC...

    • 1 4

  • Gdzie jak gdzie ,ale akurat tam powinien stać radar !!! Nic tak nie hamuje kierowców .

    • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane