• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zmiany na Hallera. Bezpieczeństwo kosztem płynności

neo
13 maja 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 

Materiał dzięki uprzejmości firmy Satland.


Po kolejnym potrąceniu pieszego na przejściu przez al. Hallera zobacz na mapie Gdańska we Wrzeszczu, Zarząd Dróg i Zieleni zdecydował się na następne elementy dyscyplinujące kierowców. Przed przejściem powstaną m.in. progi zwalniające, a droga zostanie zwężona.



Czy wprowadzanie progów zwalniających to dobry pomysł na takiej drodze?

Nikt nie ma wątpliwości, że znacznie ograniczy to przepustowość dróg na tym obszarze. Pomiędzy węzłem Kliniczna a Operą Bałtycką i tak był do tej pory spory ruch.

- Decyzja o wprowadzeniu w tym miejscu takich rozwiązań jest ostatecznością - mówi dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku, Mieczysław Kotłowski. - Wiemy, że elementy, które w najbliższym czasie pojawią się na wysokości ul. Konarskiego znacznie pogorszą warunki ruchu, w szczególności na ul. Klinicznej, węźle Kliniczna i alei Hallera. Nie mamy jednak innego wyjścia - trzeba zmusić kierowców do stosowania się do przepisów ruchu drogowego i ustępowania pierwszeństwa pieszym na przejściu przez jezdnię - dodaje.

ZDiZ zdecydował bowiem, że przed feralnym przejściem pojawią się zwężenia dojazdu z obydwu kierunków do jednego pasa ruchu, zamontowane będą też separatory punktowe, utrudniające samochodom w sposób radykalny przejazd torowiskiem tramwajowym oraz przede wszystkim progi wyspowe przed samym przejściem dla pieszych. Całość gotowa ma być w ciągu kilkunastu dni.

Zmiany są niezbędne, bo mimo wprowadzonych już w listopadzie 2013 roku (m.in. ograniczenie prędkości do 30 km/h, migające światła przed przejściem, oznaczona kamera nagrywająca obraz z przejścia), kierowcy wciąż nie stosowali się do ograniczeń. Do ostatniego wypadku doszło w poniedziałek, ale było to tylko kolejne z serii niebezpiecznych zdarzeń w tym miejscu. Podobne miało miejsce m.in. w listopadzie ubiegłego roku. Po zainstalowaniu kamery okazało się, że kierowcy za nic mają tam przepisy ruchu drogowego. Urządzenie nagrywa nawet 70 piratów drogowych dziennie.

Potrącenie pieszego na przejściu przez al. Hallera 3 listopada 2013 roku. To po tym zdarzeniu ZDiZ zamontował na tym przejściu kamerę, obserwującą zachowanie kierowców.


Inne potrącenie pieszego w tym samym miejscu.

neo

Opinie (632) 8 zablokowanych

  • Wreszcie

    Wreszcie będą progi. Chodzę tam codziennie i zawsze się boję że jakiś wariat mnie przejedzie. To zwężenie też dobry pomysł. A niech sobie stoją. Szkoda że tak późno zadziałali i musiało dojść do wypadków.

    • 7 9

  • Niestety ogólnie polska mentalność polega na tym, że chce się żyć jak na zachodzie a mentalnie ciągle w PRL-u

    Kultura jazdy polskich kierowców nie umywając się do zachodnich. Nawet hiszpańscy kierowcy uważani 'na zachodzie' za tych bardziej narwanych są dużo bardziej kulturalni niż polscy.

    • 5 3

  • zmiany na hallera

    Zlikwidowac to przejscie i po problemie dwa przejscis ze swiatlsmi a wszyscy sie uparli o to niebezpieczne bez swiatel jakby te dwa byly 2kilometry od siebie ludzie nie fajmy sie xwstiowac
    Albo glosujmy zlikwidowac
    Lub spowolnic l po problemie

    • 7 7

  • Cenzura trwa w najlepsze, byłem na 13 stronie i już mnie nie ma.....

    Było 17 stron, już jest 15, no rewelacja, "jestem w obozie pracy jest mi bardzo dobrze"

    • 1 4

  • Wyp erdolic Ktlowskiego

    To kretyn ktory pdobuje zmienic nature czowieka Ile jeszcze trupow ?

    • 2 5

  • podwójna tragedia...

    1. Potrącenie na pasach w sytuacji BEZWZGLĘDNEJ konieczności zatrzymania się (piesi-policjanci-przebierańcy na pasach z jednej, czekający na przejście pechowiec z drugiej), a przy tym przekroczenie dopuszczalnej prędkości.
    2. Reakcja "policjantów" - bez komentarza... Widać, że tylko za głowę się potrafią złapać. Dobrze, że nie zawinęli się z drugą stronę...
    Podsumowując: Chyba problem tkwi głębiej, w ludziach i żadne progi, ograniczenia tego nie zmienią.

    • 7 2

  • Bezpieczeństwo na Hallera (2)

    Jak zwykle najłatwiej winic kierowców a może by tak zrobic tam przejście podziemne. Jasne koszty rozumiem, ale kto zwróci kierowcom za paliwo które spalą w korkach i co z ekologią. Kogo to obchodzi ,najłatwiej wyciągnąc kasę od kierowców a ekologia tylko jak nas Unia przyciśnie. Z całym szacunkiem dla pieszych.

    • 1 11

    • tunele dla szczurów, kładki dla żab

      miasto dla ludzi, a nie tylko dla kierowców

      • 5 2

    • żałosne:

      "Jak zwykle najłatwiej winic kierowców " ... a kogo ? to kierowca przekroczył dozwoloną prędkość, to kierowca nie zatrzymał się przed przejściem w sytuacji, w której bezwzględnie powinien to zrobić.... kogo winić ??? kogoś innego niż kierowcę ???

      • 0 0

  • progi zwalniające

    Progi zwalniające to już mieli ci dwaj specjaliści od mandatów, ale w głowach...

    • 8 2

  • A może zrobić tam swiatla? (4)

    Po tylu wypadkach w tym miejscu nic tak naprawde nie zostalo zrobione tylko znak z ograniczeniem predkosci i monitoring,ltory dal tylko tyle,ze mozemy zobaczyc sobie filmik z wypadku;/

    A to jak ten dziadek i policja 'szybkp' podbiegli zeby pomoc lub sprawdzic to juz wogole sie w glowie nie miesci, mieli takie ruchy jakby myśleli,ze ta osoba wstanie i pojdzie dalej...

    • 1 6

    • Nie. To przejscie jest po prostu niepotrzebne. (3)

      Bardzo blisko sa 2 inne ze swiatlami.

      Wstawienie tam swiatel utrudni zjazd z klinicznej tylko dla paru osob dziennie ktore tamtedy przechodza. Bez sensu i wyobrazni.

      • 1 4

      • Hipokryzja. Przejście dla pieszych jest "niedaleko",co? Ale jak szukasz parkingu,to ma być "drzwi w drzwi"? (2)

        • 4 2

        • (1)

          Nie hipokryzja tylko wyobraznia. Gdy wstawisz tam swiatla bedzie wielu kierowcow, ktorzy nagle zostana na srodku skrzyzowania na Klinicznej bez mozliwosci zjazdu. Na przyklad kierowca jadac z Hallera nie widzi sytuacji za wiaduktem. Gdy zadzialaja te Twoje hipotetyczne swiatla wstepne oszacowanie kierowcy ze da rade opuscic skrzyzowanie okazuje sie bledne. W efekcie piesi beda sie przeciskac miedzy samochodami ktore na Klinicznej utknely na pasach czy sciezce rowerowej.

          To moja droga do pracy wiec jezdze tamtedy samochodem, rowerem, a czasami dreptam do SKM. I z kazdej perspektywy powodowanie na tym odcinku korkow dodatkowymi swiatlami jest zle.

          Mam nadzieje ze wyjasnilem lepiej moj punkt widzenia. Pozdrawiam/

          • 0 1

          • Nie kierowców,tylko zadów wołowych.Nie wjeżdża się na skrzyżowanie,nie widząc za nim miejsca na zjechanie.

            • 1 0

  • nareszcie jakiś produkt refleksji: życie ludzkie ważniejsze niż przepustowość

    miasto powinno być przede wszystkim dla ludzi, nie głównie, a tym bardziej nie tylko dla pojazdów

    • 6 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane