• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zmiany na Hallera. Bezpieczeństwo kosztem płynności

neo
13 maja 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 

Materiał dzięki uprzejmości firmy Satland.


Po kolejnym potrąceniu pieszego na przejściu przez al. Hallera zobacz na mapie Gdańska we Wrzeszczu, Zarząd Dróg i Zieleni zdecydował się na następne elementy dyscyplinujące kierowców. Przed przejściem powstaną m.in. progi zwalniające, a droga zostanie zwężona.



Czy wprowadzanie progów zwalniających to dobry pomysł na takiej drodze?

Nikt nie ma wątpliwości, że znacznie ograniczy to przepustowość dróg na tym obszarze. Pomiędzy węzłem Kliniczna a Operą Bałtycką i tak był do tej pory spory ruch.

- Decyzja o wprowadzeniu w tym miejscu takich rozwiązań jest ostatecznością - mówi dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku, Mieczysław Kotłowski. - Wiemy, że elementy, które w najbliższym czasie pojawią się na wysokości ul. Konarskiego znacznie pogorszą warunki ruchu, w szczególności na ul. Klinicznej, węźle Kliniczna i alei Hallera. Nie mamy jednak innego wyjścia - trzeba zmusić kierowców do stosowania się do przepisów ruchu drogowego i ustępowania pierwszeństwa pieszym na przejściu przez jezdnię - dodaje.

ZDiZ zdecydował bowiem, że przed feralnym przejściem pojawią się zwężenia dojazdu z obydwu kierunków do jednego pasa ruchu, zamontowane będą też separatory punktowe, utrudniające samochodom w sposób radykalny przejazd torowiskiem tramwajowym oraz przede wszystkim progi wyspowe przed samym przejściem dla pieszych. Całość gotowa ma być w ciągu kilkunastu dni.

Zmiany są niezbędne, bo mimo wprowadzonych już w listopadzie 2013 roku (m.in. ograniczenie prędkości do 30 km/h, migające światła przed przejściem, oznaczona kamera nagrywająca obraz z przejścia), kierowcy wciąż nie stosowali się do ograniczeń. Do ostatniego wypadku doszło w poniedziałek, ale było to tylko kolejne z serii niebezpiecznych zdarzeń w tym miejscu. Podobne miało miejsce m.in. w listopadzie ubiegłego roku. Po zainstalowaniu kamery okazało się, że kierowcy za nic mają tam przepisy ruchu drogowego. Urządzenie nagrywa nawet 70 piratów drogowych dziennie.

Potrącenie pieszego na przejściu przez al. Hallera 3 listopada 2013 roku. To po tym zdarzeniu ZDiZ zamontował na tym przejściu kamerę, obserwującą zachowanie kierowców.


Inne potrącenie pieszego w tym samym miejscu.

neo

Opinie (632) 8 zablokowanych

  • Kolejny przykład działań BANDYCKICH pod pretekstem poprawy bezpieczeństwa.

    DLACZEGO nie mówi się o sygnalizacji świetlnej ? Jest to JEDYNY sposób, który radykalnie zwiększając bezpieczeństwo USPRAWNI ruch w tym miejscu. KIEDY wreszcie nastąpi kres działalności pseudo fachowców od ruchu ulicznego w ZDiZ ? Dlaczego z publicznych pieniędzy opłaca się idiotów, być może z kwitami i certyfikatami, ale CAŁKOWICIE nieradzącymi sobie z problemami ruchu ulicznego.

    • 7 4

  • straszny pirat z tego pieszego

    Uszkodzil nowe autko...

    • 0 0

  • Ludzie tą drogą jeżdżą autobusy i jadą środkiem, bo wiadukt jest za niski !!!! (6)

    Panowie z ZDiZ, więcej logicznego myślenia, bo jak na razie to zamiast leczyć, zaklejacie ranę plasterkiem, żeby nie było widać. Żenujące podejście. Alternatywny przejazd od placu B.Komorowskiego całkowicie do niczego, ponieważ organizacja świateł przed wiaduktem oraz na Grunwaldzkiej niezsynchronizowana i efekty widać na ulicy a w urzędzie samouwielbienie. A wracając do przejścia przy operze zapomnieliście panowie, że tędy właśnie jeżdżą samochody ciężarowe oraz autobusy, które jadą środkiem aby się zmieścić właśnie pod wiaduktem a wy chcecie środek zagrodzić, no brawo, proponuję usunąć asfalt a co, jak szaleć to szaleć. Samochody ciężarowe czy tego chcecie czy nie muszą którędyś jeździć. Od placu B.Komorowskiego do przejazdu pod wiaduktem jak zawsze ekstremalny korek, bo organizacja świateł jak zawsze do niczego, brak synchronizacji. Więc i tędy przejazd to gehenna, zwłaszcza rano i po południu. A wracając do przejścia przy Hallera to do normalnego przejścia ze światłami dla pieszych jest 80 metrów, więc powinno się to przejście Z L I K W I D O W A Ć !!!, zwłaszcza, że poruszają się po nim w 80% uczniowie ze szkoły. Takie kuriozalne pomysły ZDiZ to nie pierwszy popis braku wiedzy o ruchu drogowym i tym jak on naprawdę wygląda i jakie powinny być prawidłowe regulacje. W pierwszej kolejności należy bardzo dobrze zorganizować przejazdy pod wiaduktami, bo obecne to nieporozumienie !!!, a potem zabierać się za organizację ruchu pieszych. A kiedyś było takie przysłowie, "jak nie potrafisz nie pchaj się na afisz", ku pamięci pomysłodawców plasterka na gorejącą ranę !!!

    • 20 6

    • Popieram. Przejscie niepotrzebne. Blisko sa 2 z sygnalizacja. (5)

      • 5 5

      • Jak to jest,że przejście dla pieszych jest zawsze "blisko",ale linia przerywana,zawrotka,albo zatoczka parkingowa "daleko"? (4)

        • 6 3

        • A czy ja cos takiego napisalem? (3)

          Dziwna demagogia. Watek podaje mocne argumenty a Ty haselka rzucasz zamiast sie do nich ustosunkowac.

          • 3 3

          • d*pne,nie mocne. Skoro ludzie tam przechodzą,to najwyraźniej przejście jest potrzebne. (2)

            Pieszy nie powinien musieć w deszczu iść 200-300-400 metrów dalej,bo zlikwidowano przejście. A kierowca ma psi obowiązek na drodze uważać i przestrzegać przepisów,skoro zdał (?) państwowy egzamin

            • 2 4

            • a pieszy nie powinien?

              Tak bo kierowca musi obserwowac wszystko...tyle ze kazdy czlowiek ma ograniczone mozliwosci przyswajania i przetwarzania informacji. Co z tego ze ktos zdal egzamin panstwowy? To znaczy ze jak ktos nie zdal i jest pieszym, ma zwalniac z myslenia? Kierowcow chcesz obciazac mysleniem ale pieszy myslec nie musi. To nie gra na kompie i nie ma cheatow na niesmiertelnosc. Fizyki nie oszukasz. nawet jak jedziesz 30kmh to i tak w miejscu nie staniesz. Pieszy ma wieksze pole widzenia na przejsciu niz kierowca bo z reguly obserwuje otoczenie z wyzszej pozycji. A to ze kierowca musi sie rozgladac wszedzie i wszystko widziec twoim zdaniem usprawiedliwia do jasnej cholery niechec piechura do zerkniecia w 2strony czy cos nie nadjezdza?!

              • 3 0

            • Pieszy też ma obowiązki!

              Też ma przede wszystkim uważać na ulicy. Za przejście na czerwonym pieszy powinien dostać mandat w wysokości 100 zł. I tak jest w kodeksie. A piesze krowy robią to nagminnie i wiele innych złych zachowań. No chyba że chce być tzw. pieszym-męczennikiem z autem zaparkowanym w du..e ;)Więc trochę pokory pieszym nie zaszkodzi!

              • 1 0

  • Kładka

    Tylko kładka albo tunel rozwiaze problem. Kladka wydaje sie tanszym rozwiazaniem. Wiec na co czekaja wladze? Moze na wypadek smiertelny...

    • 2 6

  • a policjanci spokojnie...drodnym kroczkiem, zero podbiegu

    zmierzali w strone byc moze zabitego czlowieka, weic kto by sie tam spieszyl,nie???

    debile

    • 3 2

  • spacer policjantów

    widać na policjantach nie zrobiło to żadnego wrażenia. Szybciej do budki z hot-dogami by szli by zająć dobre miejsc.

    • 4 0

  • Polecam wyjaz z ulicy Towarowej miedzy 15:00 - 18:00

    to jest nie do zrobienia, cale to skrzyzowanie powinno byc przebudowane

    • 4 0

  • Polscy kierowcy to niebezpieczni durnie.

    Przynajmniej w kraju. Będąc na zachodzie widzą jezdzących powoli w miescie. Tam tez tak jezdza. W kraju, widzac wokół siebie watahę przekraczających dozwoloną szybkośc przyłączają się do niej. Jedynym wyjątkiem są kursanci. I tworzą wyrazny dysonans jadąc 30 tam gdzie wolno 30 i 50 tam gdzie wolno 50. Gdy czytam opinie cudzoziemcow to czesto wystepuje tam zdziwienie. Dlaczego kierowcy chca mnie zabic na przejsciach? LIczba wypadkow w Polsce jest parokrotnie wyzsza niz w NIemczech, Anglii czy Francji. A wataha żyje swoim zwyczajem.

    • 8 4

  • zmiany na hallera

    • 0 0

  • Dwie gofdziny po tym wypadku jest nastepny!!!!!

    • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane