- 1 Zamkną przystanek SKM na pół roku (71 opinii)
- 2 Ruszył rozruch spalarni na Szadółkach (128 opinii)
- 3 Nawałnica wycięła spory kawałek lasu (163 opinie)
- 4 Gwałtowna ulewa nad Trójmiastem (326 opinii)
- 5 Nowe życie dawnej szkoły w Brzeźnie (73 opinie)
- 6 Po pożarze hali. Zakaz kąpieli do piątku (168 opinii)
Zmiany na Węźle Lipce. Kierowcy stoją dwie zmiany świateł
Kierowcy skarżą się, że zjeżdżając z Południowej Obwodnicy Gdańska w Lipcach muszą czekać kilka cykli na zielone światło. Drogowcy przekonują, że to niezbędne, by odkorkować Trakt św. Wojciecha.
- Codziennie ok. godz. 15 zjeżdżam na tym węźle z Południowej Obwodnicy Gdańska w stronę Pruszcza Gdańskiego. Od kilku dni zielone światło zapala się co kilka cykli. Mało tego - czas, kiedy jest włączone umożliwia przejechanie 2-3 samochodom. Korek robi się ogromny - mówi Wojciech Walczak, nasz czytelnik.
- Sporo osób, by uniknąć zatoru skręca w prawo, w stronę Gdańska i na najbliższym przystanku autobusowym zawraca, powodując ogromne zagrożenie - dodaje.
Na prośbę naszego czytelnika postanowiliśmy wyjaśnić sprawę tego nietypowego programu sygnalizacji świateł. O informacje poprosiliśmy rzecznika prasowego gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, Piotra Michalskiego.
- To efekt dostosowania sygnalizacji do dużego ruchu, który odbywa się na Trakcie św. Wojciecha. Ustalając program sygnalizacji opieraliśmy się na badaniach ruchu, które wskazują, że więcej zielonego światła potrzebują pojazdy jadące w relacji Pruszcz Gdański - centrum Gdańska. Nie możemy korkować Traktu św. Wojciecha, by uprzywilejować kilka samochodów zjeżdżających z obwodnicy - mówi rzecznik prasowy.
Władze GDDKiA zapowiadają, że to początek zmian. - Programy sygnalizacji na Węźle Lipce będą jeszcze zmieniane, tak by lepiej dostosować je do sytuacji panującej na drodze, a konkretnie do dużego ruchu na Trakcie św. Wojciecha - mówi Michalski.
Część kierowców postuluje także, by całkowicie wyłączyć sygnalizację na Węźle Lipce. Na to jednak GDDKiA się nie zgodzi, bowiem zjazd z obwodnicy graniczyłby z cudem. Duży ruch na Trakcie św. uniemożliwiłby ruch po lewoskrętach na wspomnianym węźle.
Miejsca
Opinie (105)
-
2014-06-04 14:41
A jak za analizę ruchu zabierze się inteligentny system TRISTAR, to... (2)
korki będą i na węźle Lipce, i na trakcie św. Wojciecha :(
- 18 3
-
2014-06-04 15:51
ale tramwaj będzie 10 sekund szybciej (1)
- 8 0
-
2014-06-04 16:24
i dobrze
- 4 3
-
2014-06-04 14:54
temat świateł w gdańsku to w ogóle jakiś kabaret (2)
ostatnio poczyniono tyle dziwnych zmian, że np ciężko jest zdążyć nawet rowerem przez skrzyżowanie Brama Oliwska. na Hucisku jest niebezpiecznie po zielone dla pieszych się palą (jezdnia) a w środku czerwone (tramwaj) - podobny idiotyzm jak Chłopska-Pomorska
Hallera-Czarny Dwór - to samo, przy braku szczęścia trzeba stać trzy zmiany świateł albo iść przez czerwone- 19 1
-
2014-06-04 15:08
na Hallera jest nie jeden taki kwiatek
Te światła to jak zespół zgrany: ksiądz dwie ku@wy i organy.
- 10 0
-
2014-06-04 17:51
Najwyraźniej tak wynika z faz sygnalizacji,wolał(a)byś,żeby było 3x czerwone?
- 0 0
-
2014-06-04 14:56
Spróbujcie przejechać na czerwonym jak nic nie jedzie a wy 3cią zmianę czekacie
Gwarantuje wam że się zmaterializuje znikąd radiowóz z gotowym mandatem... Zaliczyłem i wiem że mają niezły utarg z takich miejsc ( np słowackiego)
Jak ruszą rejestratory tristara to będzie dopiero masakra- 24 1
-
2014-06-04 15:02
(1)
zbudowali obok przeogromna estakade, nie mogli w jej ramach zrobic bezkolizyjnego? za 1% kwoty wiecej
- 16 1
-
2014-06-04 17:47
Brak miejsca od strony Kanału na pełen węzeł,ale mogli odsunąć nieco Trakt i zrobić dwa ronda (turbinowe) kierunkowe
- 0 2
-
2014-06-04 15:03
Wystarczy zlikwidować światła (1)
Swiatła w tym miejsu są zbędne. Korek jest do Pruszcza bo dla jednego auta co chwilę zmienia się sygnalizacja.
- 14 3
-
2014-06-04 18:07
Bez świateł to "1 auto" nie wyjedzie. Poza tym,śpieszysz się do korka przy Okopowej,czy jak?
- 0 1
-
2014-06-04 15:04
Idio-ta
Tłumaczenie tego gościa z GDDKiA jest jakieś debilne i świadczy o chowaniu głowy w piasek. Idąc tym tokiem myślenia należałoby zadać pytanie, po co w ogóle był budowany ten węzeł, skoro nie ma z niego normalnie jak zjechać.
- 23 2
-
2014-06-04 15:06
ten shit-tristar wyjdzie bokiem coś czuję
Skrzyżowanie Hallera z Kościuszki w kierunku galerii, cykl świateł pozwala przejechać jeden góra trzy auta, Hallera z Reja trzeba czekać czasami po dwa cykle, porobili pętle które są za linią zatrzymania i zmuszają do łamania przepisów bo można stać do usranej śmierci. Parodia.
- 19 0
-
2014-06-04 15:12
ranny wjazd w kierunku Pruszcza (2)
Jest masakra jak trzeba wjechać rano w kierunku Pruszcza trzeba czekać przynajmniej 10 min a w tym czasie nie przejeżdża ani jedno auto które by jechało w stronę Gdańska i Pruszcza .Moim zdaniem wystarczy zamontować zielone strzałki
- 10 1
-
2014-06-04 17:40
Zielone strzałki ? W LEWO? (1)
- 1 0
-
2014-06-05 08:18
Tak, takie coś istnieje, ale patrząc jak kierowcy jeżdżą na strzałce warunkowej bałbym się zamontować ją do skrętu w lewo.
- 2 0
-
2014-06-04 15:23
Niestety jakość sygnalizacji świetlnej to porażka
Wydajemy kasę na drogi a potem debilnym ustawieniem świateł wszystko niweczymy. wyglada to jakby decydenci nie korzystali z monitoringu i nie poruszali sie samochodami :(
- 10 0
-
2014-06-04 15:28
Natret w akcji
swiatla, dziury, brak parkingu, zle wymalowane linie - tym zyje Trojmiasto i lepiej by Natret niczym wiecej sie nie zajmowal. Niestety do wiekszych problemow trzeba miec glowe.
- 4 7
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.