- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (477 opinii)
- 2 Czy opłata za wejście do kościoła ma sens? (283 opinie)
- 3 Gdynia najszczęśliwsza. "Nie płaciliśmy" (161 opinii)
- 4 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (194 opinie)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (228 opinii)
- 6 Szybko odzyskali skradzionego pheatona (67 opinii)
Zmiany w komunikacji niepokoją mieszkańców
Zmiany w komunikacji miejskiej, które wywoła otwarcie tramwaju na Morenę niepokoją naszych czytelników. Postanowiliśmy poprosić Zarząd Transportu Miejskiego o komentarz i ustosunkowanie się do najczęściej powtarzających się pytań mieszkańców.
Od chwili publikacji zapowiadanych zmian w momencie uruchomienia trasy tramwajowej na Morenę (Piecki-Migowo), co nastąpi już w poniedziałek 31 sierpnia, praktycznie codziennie otrzymujemy e-maile od zaniepokojonych pasażerów.
Zdecydowanie najwięcej kontrowersji budzi skrócenie tras autobusów z zachodnich dzielnic do przebudowanej pętli Siedlce
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
- Przystanek Dworzec Główny
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Zdaniem urzędników przystanek przy dworcu głównym jest częściowo przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych, ponieważ istnieje rampa przyschodowa. Nie skorzystają z niej jednak osoby o kulach czy pasażerowie z wózkami dziecięcymi.
Zarząd Transportu Miejskiego przekonuje także, że i tak będzie to lepsze rozwiązanie od podróży autobusem pod "Krewetkę"
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
- Skrócenie linii autobusowych do pętli Siedlce oznacza przede wszystkim wygodniejsze przesiadki dla osób starszych i niepełnosprawnych. Na pętli, gdzie został zbudowany wspólny peron tramwajowo-autobusowy, osoby te mogą w sposób komfortowy przesiąść się między tramwajem i autobusem w systemie drzwi-w-drzwi, co obecnie nie jest możliwe przy dworcu. Dla większej grupy osób sytuacja się więc poprawi - mówi Zygmunt Gołąb, rzecznik ZTM Gdańsk.
Kolejnym zaskoczeniem dla pasażerów jest brak powiązania Karczemek
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
- PKM-ka odcięła nas od zbiornika retencyjnego, a teraz nawet nie dostaliśmy z nią żadnego połączenia. Mamy nowe tory kolejowe, z których nie będziemy mogli skorzystać - żali się pani Jolanta, czytelniczka.
ZTM zapewnia, że pamięta o mieszkańcach tej części miasta, ale nie powinni się oni spodziewać połączenia z przystankiem PKM Kiełpinek. Najwcześniej w październiku zyskają w zamian wygodne połączenie z przystankiem PKM Matarnia
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
- Nie ma sensu kierować autobusów do przystanku PKM Kiełpinek, ponieważ oznacza to bardzo okrężną trasę dojazdu podyktowaną brakiem zjazdu z al. Armii Krajowej (Trasy W-Z) na wysokości ulicy prowadzącej do PKM Kiełpinek. Jesteśmy w kontakcie z Radą Dzielnicy Kokoszki i wkrótce wprowadzimy po konsultacjach zmiany w układzie linii autobusowych dla mieszkańców tego rejonu miasta - zapowiada Sebastian Zomkowski, zastępca dyrektora ZTM Gdańsk ds. przewozów.
Zomkowski jednocześnie zwraca uwagę, że mieszkańcy pragnący dostać się do Wrzeszcza nie muszą wybierać PKM-ki, ponieważ nowy rozkład wydłuża linię 168 do dworca kolejowego Wrzeszcz przez ul. Sobieskiego
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
A czy ze wspomnianej pętli Siedlce faktycznie będzie łatwo przesiąść się do tramwaju? Czy tramwaje nie będą już zapełnione po opuszczeniu Moreny (Piecek-Migowa)?
Początkowo na odcinku Hucisko-Morena planowano uruchomić tylko dwie linie tramwajowe: 10 (do PKM Brętowo) oraz 12 (do Migowa), jednak ostatecznie dołączy do nich jeszcze linia 4 z Jelitkowa przez Zaspę do pętli Siedlce. Uruchomienie (a właściwie reaktywację) "czwórki" obwieszczono dopiero podczas przejazdu testowego dla mediów po nowych torach.
- Urzędnicy podkreślają, że chcą stworzyć węzeł podobny do pętli przy ul. Świętokrzyskiej
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
- W godzinach szczytu w dni powszednie na wspólnym odcinku ze Śródmieścia do Siedlec tramwaje linii 4, 10 i 12 będą jeździć łącznie średnio co ok. cztery minuty. Do Piecek-Migowa tramwaje linii 10 i 12 pojadą łącznie co ok. pięć minut niemalże przez cały dzień powszedni, co ok. 6-7 minut w soboty i co ok. 10 minut w niedziele i święta - wylicza rzecznik ZTM-u.
Ta częstotliwość ma zdaniem ZTM-u zagwarantować pasażerom odpowiednie warunki podróży bez nadmiernego ścisku. Co ważne, na kursującą tylko w godzinach szczytu linię 4 zostaną skierowane wyłącznie pojazdy niskopodłogowe.
Ale zmiany w komunikacji miejskiej dotykają nie tylko mieszkańców dzielnic zachodnich. Mieszkańcy Wrzeszcza tracą m.in. linię 142, która zapewnia dojazd przez ul. Słowackiego - Morenę - ul. Kartuską aż do Urzędu Miejskiego i dalej do dworca PKS. Czy faktycznie musi ona zostać zlikwidowana?
- Trasa linii 142 w przeważającej części pokrywa się z równolegle biegnącą linią 10 od Brętowa do Śródmieścia. Nie ma ekonomicznego uzasadnienia dla jej funkcjonowania w dotychczasowym kształcie. Brak tej linii rekompensujemy zwiększoną częstotliwością linii 227, która będzie jeździła w dni powszednie co 20, a nie jak dotychczas co 30 minut - zapowiada Gołąb.
A co z linią 127, której autobusy pojadą rzadziej? Wprawdzie mieszkańcy ul. Myśliwskiej
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
- Zupełnie nie rozumiem, dlaczego nowe rozkłady dotykają dzielnic, które przecież leżą z dala od PKM-ki czy tramwaju na Morenę. Dlaczego mamy cierpieć z tego powodu i mieć większe trudności z dojazdem do Wrzeszcza? - dziwi się pan Piotr.
ZTM tłumaczy taką decyzję racjonalizacją wykorzystania taboru. Z badań wynika, że główny potok pasażerski linii 127 na dolnym tarasie obejmuje odcinek od ul. Jaśkowa Dolina
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
- Zwiększamy liczbę kursów linii 158 (Wrzeszcz PKP - Nowy Port), która podobnie jak 127, jeździ przez al. Jana Pawła II, więc większość pasażerów dolnego tarasu nie straci na spadku częstotliwości linii 127 - przekonuje Zomkowski.
Nowe rozkłady komunikacji miejskiej są już dostępne na stronie Zarządu Transportu Miejskiego oraz portalu Trojmiasto.pl Warto zapoznać się także z aktualnościami, ponieważ przy okazji dokonano zmian w nazewnictwie przystanków oraz uruchomienia kilku nowych.
Poznaj nową trasę tramwajową na Morenę.
Inauguracja PKM - dzień otwarty w niedzielę
Miejsca
Opinie (872) 6 zablokowanych
-
2015-08-31 22:14
Uważam ze największe jaja sa ze zjazdem autobusów na pętle Siedlce, dzis popołudniu stało tam ze 100 osób i wszystcy czekali na autobus ktory pojedzie na Jasien. Podjeżdża wasz zarąbistu autobus z wrzeszcza do ktorego pakują sie wszyscy ludzie (wcale im sie nie widzie tez bym wsiadała) a chwile po nim rusza pusciutki przegubowy 167 ktory rowniez kieruje sie w tamtym kierunku! Bravo za logistyczne podejście panów którzy układają rozkład bravo!!! W ogole jadąc z wrzeszcza wjeżdzając na pętle tracę jakies 10 min bo przecież na pętli sa 2 przystanki i swiatla :/ dramat!!!!!! Na dzien dzisiejszy masakra!!!
- 32 1
-
2015-08-31 22:15
gratulacje dla układającego rozkład jazdy autobusów linii 227
miały autobusy linii 227 kursować co 20 min. a między godz. 6,00 a 7,00 , rano kiedy dojeżdża się do pracy na godz. 7,00 na CHEŁM kursy odbywają się co 40 min.(6,13; 6,51)przystanek kolumba.Czyżby linia ta kursowała z potrzeby tylko dla młodzieży i osób niepracujących tak wynika to z układu jazdy. Żądamy zgodnie z obietnicą o DODATKOWY KURS OK 6,33. Zaznaczam że jest to kurs którym dojeżdża najwięcej osób mieszkaących na Przymorzu, Zaspie ul. Słowckiego i Morenie.
- 21 1
-
2015-08-31 22:34
167 ma wrócić na dotychczasową trasę !
Nie prosimy. Żądamy !
- 28 1
-
2015-08-31 22:50
teraz jest ciepło
zastanawiam się co będzie zimą, dojazd do pracy z Przymorza na Jasień wydłużył mi się z 50 minut do 70 minut... jakaś kpina. To, już rowerem jadę 40 minut, ale codzienna jazda jest mało wygodna.
- 25 1
-
2015-08-31 22:59
nie chce ale musze
jeździć samochodem,
- 14 1
-
2015-08-31 23:01
(1)
chcieliście tramwaj to macie :)
- 11 3
-
2015-09-01 10:21
Inaczej
chcieliście Adamowicza to macie Lisieckiego
- 1 0
-
2015-08-31 23:12
A redukcja kursów 115???
Coś mnie tknęło i właśnie sprawdzam 115. Linia zupełnie bez związku z nowym tramwajem i PKM. I totalne zaskoczenie - redukcja kursów!!! Sprawdzam 184, bo w razie czego podjeżdżam na Suchanino i tam przesiadka na 199 - redukcja kursów 184! Wydawałoby sie na logikę, że skoro ta linia ma robić za dwie (po zlikwidowaniu 183), to zostanie jak było, bo marzeniem jest więcej kursów. I znów zonk. Jest 130 - jeszcze mam nadzieję. Tak, wg rozkładu to 130 na Wagnera jest na styk ze 199, czyli wystarczy że po drodze zaliczy wszystkie światła czerwone i widzę tył odjeżdżającego 199.
Dodam, że pierwotnie nie startuję z Gdańska, tylko jeszcze muszę tam dojechać.
A tak było pięknie dotąd - zjazd do centrum, potem 115. Lub jak korek i poślizg w dojeździe do centrum, to 184, potem przesiadka w 199 (za 2-3 minuty).- 23 1
-
2015-08-31 23:18
oj, chyba dzisiaj nie będzie mógł spać nikt z tych, co układali ten rozkład ;)
albo pieką ich uszy, albo już zostali zobligowani do ułożenia nowego ;)
najsmutniejsze jest to, że pewnie robili co im kazano...- 12 0
-
2015-08-31 23:18
niedzwiednik
Szkoda,że temat odciętego od świata Niedźwiednika (Góralska) już zgasł.To niedorzeczne,nowe połączenie jest fatalne z GG - po likwidacji 183 trasa jadąc 184 wydłuża się o 15minut.Kto odda mi mój zmarnowany czas???Pomijam już to,że na Góralskiej nie ma automatu z biletami ani kiosku,a kierowcy nie są przygotowani z biletami.Prawie nigdy nie mają drobnych już nie mówiąc o ich opryskliwości.Gratuluje - najlepiej odciąć jakieś 800 osób od świata....Jak ktoś nie wie,na Niedźwiedniku u góry jest będę parking,który sprawuje tu absolutny monopol,po za parkingiem wieczorem nie ma już miejsca i z tego co widzę większość ludzi jeździ autobusem,przeważnie jest tak,że po wyruszeniu wszystko jest zajęte.Powinni zrobić je częściej i więcej i o krótkiej trasie z Gdańskie. Głównym.
- 19 1
-
2015-08-31 23:34
Urzędnicy z gdańskiego ZTM
Prawdopodobnie grupa cwaniaków się nieźle nachapała realizując poronioną inwestycję. Teraz trzeba tylko wykazać że była potrzebna, zawiesić linię, tam obciąć kilka kursów i już ludzie nie mający alternatywy skorzystają z nowej linii tramwajowej, najważniejsze są wykresy i wzajemne gratulacje... Kiedyś była taka kapela MGR. Z WYCIĘTĄ PRZYSADKĄ MÓZGOWĄ zawsze gdy pomyślę o tych ludziach którzy planują takie ruchy przypomina mi się właśnie ta kapela.
- 19 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.