- 1 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (206 opinii)
- 2 Dostał 5 mandatów naraz (69 opinii)
- 3 Były senator PiS trafił do więzienia (316 opinii)
- 4 Winda, która wygląda jak kapliczka (49 opinii)
- 5 Dworzec PKS w Gdańsku: co dalej? (201 opinii)
- 6 Nowa godzina wodowania z historycznej pochylni (118 opinii)
Zmiany w połączeniach lotniczych z Trójmiasta
Nie polecimy już liniami Air Berlin z Gdańska do Berlina, za to od kwietnia przewoźnik SAS uruchamia kolejne połączenie do Sztokholmu. Z kolei tanie linie lotnicze Wizz Air, które obchodzą swoje 10-lecie utworzenia bazy w Gdańsku, podpisały z lotniskiem kolejny długoterminowy kontrakt. Tani przewoźnik jak na razie nie planuje jednak uruchamiania nowych połączeń.
Linie lotnicze Air Berlin ostatecznie potwierdziły informację o wycofaniu się z Gdańska. Od kwietnia nie polecimy więc już do Berlina. Jak zapowiadają władze lotniska, tę lukę z pewnością uda się szybko wypełnić.
- Air Berlin zmienił właściciela, a wraz z nim zmieniła się polityka firmy. Przewoźnik chce się teraz skupić na długich, a nie lokalnych trasach, stąd likwidacja połączenia Gdańsk-Berlin - mówi Michał Dargacz, rzecznik Portu Lotniczego im. Lecha Wałęsy. - Fakt, że z tego połączenia korzystało sporo osób, jest dla nas kartą przetargową dla linii lotniczych, które będą je chciały w przyszłości przejąć.
Zamiast tego od kwietnia polecimy z Gdańska do Sztokholmu. Decyzję o uruchomieniu nowego połączenia podjęły linie SAS. Przewoźnik już kilka miesięcy temu zapowiedział, że trasa ta będzie obsługiwana sześć razy w tygodniu - w sezonie wakacyjnym zaplanowane jest czasowe ograniczenie liczby połączeń na tej trasie do dwóch tygodniowo (rejsy w piątki i niedziele). Z linami SAS będziemy lądować na lotnisku Arlanda, natomiast już dziś do stolicy Szwecji dolecimy liniami Wizz Air. Tani przewoźnik ląduje na lotnisku Skavsta.
Wizz Air zostaje w Gdańsku
Dobrą wiadomość, w dniu 10. rocznicy utworzenia swojej bazy na trójmiejskim lotnisku, ogłosiły linie lotnicze Wizz Air, które przedłużyły kontrakt na najbliższe cztery lata.
- W Gdańsku w zeszłym roku odnotowaliśmy wzrost o 30 proc. Od początku naszej działalności przewieźliśmy z i do Gdańska 11 mln pasażerów - mówi Johan Eidhagen, dyrektor marketingu Wizz Air. - W tej chwili mamy tu 5 samolotów, zatrudniamy ponad 200 osób, a nasza sieć obejmuje 30 tras do 13 krajów. Rok 2015 był dla nas przełomowy. Elementem, z którego jesteśmy niezmiernie dumni, było wejście na londyńską giełdę, wprowadzenie nowego brandingu, a także zamówienie stu nowych samolotów A320 neo.
Tak w dniu 10. rocznicy początki taniego przewoźnika w Gdańsku wspomina prezes gdańskiego lotniska.
10 lat bazy Wizz Air w Gdańsku (pdf)
- W 2003 r. przyszło do nas kilku gości z czarnymi teczkami, którzy powiedzieli, że nie mają samolotów, nie mają załogi, nie mają pieniędzy i chcą podpisać kontrakt z lotniskiem. Wtedy już mieli kontrakt z lotniskiem z Katowicach i nic poza tym - mówi Tomasz Kloskowski, prezes Portu Lotniczego Gdańsk im. Lecha Wałęsy. - W pierwszej chwili pomyśleliśmy, że to wariaci, ale mimo wszystko podpisaliśmy umowę. Miedzy innymi z tym dokumentem polecieli do londyńskiego City i załatwili pieniądze, zatrudnili najlepszy personel i po ponad 10 latach jest to jedna z największych tanich linii lotniczych w Europie.
Nie kryje też, że na utrzymaniu tego przewoźnika niezmiernie mu zależy.
- Wizz Air jest naszym najlepszym klientem, traktuję go jak nasze dziecko i nie pozwolę go skrzywdzić - mówi prezes lotniska. - Z dziesięciu połączeń, które są u nas topowe ze względu na współczynnik wykorzystania miejsc w samolocie, czyli zapełniają się w ponad 90 proc. (Liverpool, Aberdeen i Doncaster) trzy należą do Wizz Air. Cieszymy się więc, że mogliśmy podpisać kolejny czteroletni kontrakt z Wizz Air'em na współpracę.
Tani przewoźnik nie planuje jednak otwierania nowych połączeń z Gdańska w najbliższym czasie.
- Na razie nie mam do ogłoszenia żadnych nowych wieści na temat nowych połączeń z Gdańska. Jednak cały czas badamy rynek, prowadzimy rozmowy z Portem Lotniczym, więc w przyszłości na pewno się takie pojawią - dodaje Johan Eidhagen.
Miejsca
Opinie (240) 9 zablokowanych
-
2016-03-01 23:07
Zmiana nazwy Lotniska zamiast konfidenta bolka vide pana Wałęsa, zamiast zmiany "połączenia" (3)
- 17 12
-
2016-03-01 23:23
won do ojca (2)
dla ciebie bałwanie najlepsze byłoby połączenie z Toruniem u żródeł termalnych
- 9 8
-
2016-03-01 23:30
Pani Krzywonos Henryko mniej epitetów, więcej merytorycznej rozmowy. (1)
- 7 5
-
2016-03-01 23:47
Pudło tępa dzido z kaczystanu
- 6 7
-
2016-03-01 23:26
Może zmienić nazwę
Na im.Prezydenta P.Adamowicza TW Budyń?
- 15 4
-
2016-03-01 23:41
Rzym
Weee! Już myślałam, że przywrócili połączenie do Rzymu!
- 14 1
-
2016-03-02 00:06
Już myślałem że Wilno lub Ryga (1)
Szkoda...
- 6 1
-
2016-03-02 00:23
a do rygi po co? miasto na 1 dzien
- 7 1
-
2016-03-02 02:01
do Chorwacji
Fajne i tanie było połączenie do Chorwacji Eurolotem.. latałem i byłem zadowolony
- 16 0
-
2016-03-02 04:08
Kiedy Chicago? (2)
Czy nie byłoby wspaniale polecieć z Gdańska bezpośrednio do Chicago?
- 10 2
-
2016-03-02 09:08
Po co?
Już nie musisz lecieć aż do jackowa, żeby na szmacie za dewizy pojeździć.
- 2 1
-
2016-03-02 09:37
Byłoby cudownie
- 2 0
-
2016-03-02 04:33
Gdansk TW Bolek - Londyn Heahtrow (1)
Powinno byc polaczeni do Londyn Heahtrow.
- 10 7
-
2016-03-02 09:39
Po co? Na luton taniej, a odległość prawie taka sama. Heathrow to chyba 6 czy 7 strefa metra. Zanim wygrzebiesz się z lotniska, zanim dojedziesz ci z luton będą już pić angielska herbatkę w centrum Londynu.
- 4 0
-
2016-03-02 07:15
Dzięki za donos...
- 2 0
-
2016-03-02 07:27
SAS to najgorszy przewoźnik! (1)
Klasa bydlęca, jak w tanich liniach a ceny z kosmosu!
- 5 4
-
2016-03-02 08:13
Dla bydła
klasa bydlęca.
- 1 3
-
2016-03-02 07:54
Kiedy CYPR? (1)
- 5 2
-
2016-03-02 09:41
Podobno od 1 kwietnia Emirates ma uruchomić połączenie do Larnaki i pafos. 2 razy dziennie. Godziny do wybory. Pasażerowie będą podawać swoje godziny i wyciągnie się średnia, żeby wszystkich zadowolić.
- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.