- 1 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (263 opinie)
- 2 Dostał 5 mandatów naraz (70 opinii)
- 3 Były senator PiS trafił do więzienia (323 opinie)
- 4 Dworzec PKS w Gdańsku: co dalej? (204 opinie)
- 5 Winda, która wygląda jak kapliczka (50 opinii)
- 6 Rusza wyczekiwana inwestycja na Witominie (66 opinii)
Zmiany w połączeniach lotniczych z Trójmiasta
Nie polecimy już liniami Air Berlin z Gdańska do Berlina, za to od kwietnia przewoźnik SAS uruchamia kolejne połączenie do Sztokholmu. Z kolei tanie linie lotnicze Wizz Air, które obchodzą swoje 10-lecie utworzenia bazy w Gdańsku, podpisały z lotniskiem kolejny długoterminowy kontrakt. Tani przewoźnik jak na razie nie planuje jednak uruchamiania nowych połączeń.
Linie lotnicze Air Berlin ostatecznie potwierdziły informację o wycofaniu się z Gdańska. Od kwietnia nie polecimy więc już do Berlina. Jak zapowiadają władze lotniska, tę lukę z pewnością uda się szybko wypełnić.
- Air Berlin zmienił właściciela, a wraz z nim zmieniła się polityka firmy. Przewoźnik chce się teraz skupić na długich, a nie lokalnych trasach, stąd likwidacja połączenia Gdańsk-Berlin - mówi Michał Dargacz, rzecznik Portu Lotniczego im. Lecha Wałęsy. - Fakt, że z tego połączenia korzystało sporo osób, jest dla nas kartą przetargową dla linii lotniczych, które będą je chciały w przyszłości przejąć.
Zamiast tego od kwietnia polecimy z Gdańska do Sztokholmu. Decyzję o uruchomieniu nowego połączenia podjęły linie SAS. Przewoźnik już kilka miesięcy temu zapowiedział, że trasa ta będzie obsługiwana sześć razy w tygodniu - w sezonie wakacyjnym zaplanowane jest czasowe ograniczenie liczby połączeń na tej trasie do dwóch tygodniowo (rejsy w piątki i niedziele). Z linami SAS będziemy lądować na lotnisku Arlanda, natomiast już dziś do stolicy Szwecji dolecimy liniami Wizz Air. Tani przewoźnik ląduje na lotnisku Skavsta.
Wizz Air zostaje w Gdańsku
Dobrą wiadomość, w dniu 10. rocznicy utworzenia swojej bazy na trójmiejskim lotnisku, ogłosiły linie lotnicze Wizz Air, które przedłużyły kontrakt na najbliższe cztery lata.
- W Gdańsku w zeszłym roku odnotowaliśmy wzrost o 30 proc. Od początku naszej działalności przewieźliśmy z i do Gdańska 11 mln pasażerów - mówi Johan Eidhagen, dyrektor marketingu Wizz Air. - W tej chwili mamy tu 5 samolotów, zatrudniamy ponad 200 osób, a nasza sieć obejmuje 30 tras do 13 krajów. Rok 2015 był dla nas przełomowy. Elementem, z którego jesteśmy niezmiernie dumni, było wejście na londyńską giełdę, wprowadzenie nowego brandingu, a także zamówienie stu nowych samolotów A320 neo.
Tak w dniu 10. rocznicy początki taniego przewoźnika w Gdańsku wspomina prezes gdańskiego lotniska.
10 lat bazy Wizz Air w Gdańsku (pdf)
- W 2003 r. przyszło do nas kilku gości z czarnymi teczkami, którzy powiedzieli, że nie mają samolotów, nie mają załogi, nie mają pieniędzy i chcą podpisać kontrakt z lotniskiem. Wtedy już mieli kontrakt z lotniskiem z Katowicach i nic poza tym - mówi Tomasz Kloskowski, prezes Portu Lotniczego Gdańsk im. Lecha Wałęsy. - W pierwszej chwili pomyśleliśmy, że to wariaci, ale mimo wszystko podpisaliśmy umowę. Miedzy innymi z tym dokumentem polecieli do londyńskiego City i załatwili pieniądze, zatrudnili najlepszy personel i po ponad 10 latach jest to jedna z największych tanich linii lotniczych w Europie.
Nie kryje też, że na utrzymaniu tego przewoźnika niezmiernie mu zależy.
- Wizz Air jest naszym najlepszym klientem, traktuję go jak nasze dziecko i nie pozwolę go skrzywdzić - mówi prezes lotniska. - Z dziesięciu połączeń, które są u nas topowe ze względu na współczynnik wykorzystania miejsc w samolocie, czyli zapełniają się w ponad 90 proc. (Liverpool, Aberdeen i Doncaster) trzy należą do Wizz Air. Cieszymy się więc, że mogliśmy podpisać kolejny czteroletni kontrakt z Wizz Air'em na współpracę.
Tani przewoźnik nie planuje jednak otwierania nowych połączeń z Gdańska w najbliższym czasie.
- Na razie nie mam do ogłoszenia żadnych nowych wieści na temat nowych połączeń z Gdańska. Jednak cały czas badamy rynek, prowadzimy rozmowy z Portem Lotniczym, więc w przyszłości na pewno się takie pojawią - dodaje Johan Eidhagen.
Miejsca
Opinie (240) 9 zablokowanych
-
2016-03-02 08:23
Prezes już jedno dziecko stracił (OLT). Ostrożnie z tym piastunkiem (ze zrozumieniem tego słowa w Gdańsku może być problem).
- 1 3
-
2016-03-02 08:26
I PO sukcesach.
Jaki patron, takie lotnisko.
- 8 6
-
2016-03-02 10:54
Zabijają Gdańsk .Loty do ?? (1)
Praga Madryt Barcelona Rzym Lille itd itd Zimą narty latem morze śródziemne nie po co lepiej martwe kierunki i ogłaszać zmiany na dobre które są marne. To się nazywa sabotaż turystyczny .
- 9 3
-
2016-03-02 12:45
Lotek nie jestes zbyt lotny...marzenia sa wskazane, ale nawet one maja swoje granice...
- 2 2
-
2016-03-02 13:14
Kierunki południowe
Szkoda, ze z Gdańska latamy głównie na północ. Zdecydowanie brakuje lotów na południe Europy.
- 13 0
-
2016-03-02 13:17
Gratulacje
Jutro lecę do Liverpool i bardzo się cieszę ,że przedłużono umowę na kolejne lata. Nie wyobrażam sobie aby nie było tego połączenia i tych linii na lotnisku w Gdańsku.
Pozdrowienia dla wspaniałych pilotów zatrudnionych w Wizzair i przesympatycznych stewardes i stewardów, którzy na tej linii nie mają lekko:)
Ps. Trochę gorzej jest z pracownikami infolinii Wizzair:(- 4 0
-
2016-03-02 13:50
zamiast drogiego air berlin
niech FR otworzy połączenie z GDN do SXF i mamy wreszcie okno na świat, bez konieczności dojazdów do Berlina.
szkoda natomiast, że ostatnio ryan tylko dubluje kierunki wizz: malta, bergamo, skavsta...- 4 0
-
2016-03-02 16:17
przydał by się lot na Hawaje żebym nie musiał z zagranicznych latać
- 3 0
-
2016-03-02 17:39
dwa kola
Jak do Amsterdamu to tylko rowerem -- lekker goedkoop en snel !!!
- 2 0
-
2016-03-02 17:44
Berliny Sryny. Teneryfy Sryfy. Kiedy połączenie z Katowicami?
Najprostsze rozwiązanie z możliwych. A Wy tylko zagranica
- 4 4
-
2016-03-02 17:59
Kto mi powie...
Co mialbym w tym Sztokcholmie robic?chyba popasc w depresje!
- 5 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.