- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (457 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (47 opinii)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (193 opinie)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (280 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (169 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (67 opinii)
Zmiany w ruchu w centrum Gdyni dezorientują kierowców
Skrzyżowania równorzędne w Gdyni miały uspokoić ruch w centrum. - Póki co, jest spory bałagan, bo znaki pionowe są inne niż poziome - informują czytelnicy. - Dlatego niektóre obróciliśmy o 90 stopni, bo wykonawca spóźnia się z prawidłowym wymalowaniem linii - odpowiadają urzędnicy.
Jedne znaki zaprzeczają innym
Problem w tym, że oficjalnej daty zakończenia wprowadzania nowego oznakowania nie ma, a zmiany można już zaobserwować na wielu odcinkach. Kierowcy twierdzą, że oznakowanie zmienia się co kilka dni, więc jak prawidłowo jeździć - wie mało kto.
- Jechałem we wtorek ulicą Abrahama prosto. Najpierw spotkałem znak "ustąp pierwszeństwa" mimo że na prostopadłej Armii Krajowej jeszcze niedawno były znaki "skrzyżowanie równorzędne". Tyle tylko, że ktoś je przekręcił o 90 stopni. Pasy zatrzymania na jezdni Armii Krajowej wymalowane jednak pozostają, a na Abrahama cały czas są natomiast namalowane trójkąty oznaczające "ustąp pierwszeństwa" - relacjonuje pan Szymon, na dowód przysyłając zdjęcia.
Z urzędnikami rozmawialiśmy w tej sprawie w czwartek. Dzień później znaki na Armii Krajowej oraz Abrahama zostały skierowane w kierunku kierowców, ale nie wszystkie. Przechodząc ul. Abrahama w innym miejscu, łatwo dostrzec jednak, że przez skrzyżowaniem z Batorego znak w piątkowe przedpołudnie nadal był odwrócony.
Kiedy więc będzie można powiedzieć o tym, że strefa Tempo 30 wsparta skrzyżowaniami równorzędnymi oficjalnie obowiązuje? I jak mają jeździć kierowcy, skoro część znaków wyklucza inne?
Urzędnicy: wykonawca się spóźnia
- Czekamy aż wykonawca w pełni zrealizuje zadanie. Są opóźnienia, ale staramy się pospieszać. O jego zakończeniu będzie można mówić, gdy znaki poziome i pionowe będą wskazywały to samo. Póki co trzeba stosować się do znaków pionowych - przyznaje Jakub Furkal z Zarządu Dróg i Zieleni.
Część zmotoryzowanych zauważa, że taka przejściowa sytuacja nie jest najgorsza, bo... zdążyła uspokoić ruch w centrum Gdyni.
- Kierowcy nie wiedzą, jak jeździć, więc przed każdym skrzyżowaniem następuje zatrzymanie. Może dla przepustowości nie jest to dobre, ale dla bezpieczeństwa na pewno - zauważa pan Jarek.
Przypomnijmy przy okazji, że skrzyżowania równorzędne nie będą obowiązywały na ul. Świętojańskiej oraz o tym, że po wprowadzeniu strefy Tempo 30 zaplanowano też rozwiązania dla rowerzystów. Zaczną obowiązywać dopiero wiosną. Wśród nich m.in. kontraruch na Starowiejskiej i okolicznych ulicach.
Miejsca
Opinie (245) 9 zablokowanych
-
2016-10-15 07:24
To co się dzieje w Gdyni z organizacją ruchu to doświadczenia kilku osób bez ich odpowiedzialności. Brak pomysłu na wyjazd z miasta w kierunku Kosakowa i nie tylko.
Panie prezydencie czas na inwestycje których od lat brakuje- 7 1
-
2016-10-15 08:17
Od początku wiadomo, że to złośiwość albo głupota urzędasów takie zmiany
Np. skrzyżowanie Pułaskiego i Żeromskiego od 20 lat albo więcej była sytuacja jasna, kto ma pierwszeństwo, teraz równorzędne i już kilka razy mało się nie zderzyliśmy z ludźmi jeżdżącymi na pamięć.
- 9 1
-
2016-10-15 09:12
Gdynia upada. (4)
To juž III liga. Popatrzcie na te ponure ulice. Na Świętojańską z postrzelanymi jeszcze w czasie wojny elewacjami, na zapyziałą Starowiejską, na przedwojenne slamsy (Pekin, Meksyk itd), na zdezorganizowany układ komunikacyjny, walącą się estakadę....Żal. Wątpię czy jest w Polsce gorzej zarządzane miasto.
- 11 2
-
2016-10-15 09:22
efekt sekowania Gdyni od wieków.
- 1 0
-
2016-10-15 09:53
Chyba tylko Łódź (1)
- 0 1
-
2016-10-15 13:16
Łódź w ostatnim czasie wiele nadrobiła.
- 0 0
-
2016-10-16 00:56
Gdans to miasto brudu syfu i niekoszonych trawnikow porosnietych zielskiem
W Gdansku jeszcze zima sypia syf na drogi tj pseudo piach i pseudo sol - to wszystko niszczy miasto oraz nasze samochody
- 0 0
-
2016-10-15 09:18
Kierowcy nie wiedzą, jak jeździć, więc przed każdym skrzyżowaniem następuje zatrzymanie. Może dla przepustowości nie jest to dobre, ale dla bezpieczeństwa na pewno - zauważa pan Jarek.
Panie Jarku - swoim intelektem i błyskotliwością stał się Pan godny imienia Jarosław. Teraz jeszcze nazwisko zmienić i będzie pełen obraz totalnego odpłynięcia.- 5 3
-
2016-10-15 09:37
kolejny debil z UM popijajacy kawę
jak cos nie jest oddane do uzytku, to ma dizałać na starych zasadach - PISlamskie państwo bezprawia
to pewnie ci sami, którzy tak nadzoruja prace drogowe, że po połozeniu nowej nawierzchni dziury i koleiny powstaja po 2 miesiącach- 3 2
-
2016-10-15 10:02
tak to jest...
Jesli w miescie zamiast kompetentnych ludzi rzadzą harcerze wychowani w lesie
- 2 1
-
2016-10-15 12:06
Jedyny efekt zman : mega korki
Jak w magistracie jakiś geniusz znów ruszy mózgownica to zawsze jakiś syf wychodzi. Siedźta za biurkami i pijta te kawy ale nic na miłość boską nic nie próbujcie usprawniać!
- 5 1
-
2016-10-15 12:48
Idiota malował te linie !!!!
Sytuacja na załączonym do artykułu zdjęciu:
skoro ul. Abrahama jest jednokierunkowa, to komu z prawej strony ma ustępować pierwszeństwo samochód jadący ulicą Armii Krajowej od Władysława IV do Świętojańskiej?
Z ulicy Abrahama (czyli z jego prawej strony) nikt mu nie wyjedzie, bo jechałby pod prąd.
Kogo zatrudnia Miasto? Kogo zatrudnia ZDiZ w Gdyni?
Wyślijcie to zdjęcie do 'Angory' lub Teleexpress-u - niech ludzie w całej Polsce się pośmieją...- 8 1
-
2016-10-15 13:16
Gdynia to syf. W Metropolii liczy się Gdańsk i Wejherowo!
- 2 1
-
2016-10-15 13:17
Taki sam bajzel ze znakami jest na Smoluchowskiego
Do sa dureń ponastawiał znaki zaprzeczające sobie nawzajem ( droga z pierwszeństwem i równirzędne) na objezdzie ze Sobieskiego do Smoluchowskiego. Tylko cud i mądra jazda kierowców że nie ma tam wypadków. Nastawiali je w lipcu i bajzel jest do tej pory. Może by jakiś urzędas ruszył odwłok i mózgownicę i to sprawdził?
- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.