- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (456 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (43 opinie)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (192 opinie)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (280 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (166 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (66 opinii)
Zmiany w ruchu w centrum Gdyni dezorientują kierowców
Skrzyżowania równorzędne w Gdyni miały uspokoić ruch w centrum. - Póki co, jest spory bałagan, bo znaki pionowe są inne niż poziome - informują czytelnicy. - Dlatego niektóre obróciliśmy o 90 stopni, bo wykonawca spóźnia się z prawidłowym wymalowaniem linii - odpowiadają urzędnicy.
Jedne znaki zaprzeczają innym
Problem w tym, że oficjalnej daty zakończenia wprowadzania nowego oznakowania nie ma, a zmiany można już zaobserwować na wielu odcinkach. Kierowcy twierdzą, że oznakowanie zmienia się co kilka dni, więc jak prawidłowo jeździć - wie mało kto.
- Jechałem we wtorek ulicą Abrahama prosto. Najpierw spotkałem znak "ustąp pierwszeństwa" mimo że na prostopadłej Armii Krajowej jeszcze niedawno były znaki "skrzyżowanie równorzędne". Tyle tylko, że ktoś je przekręcił o 90 stopni. Pasy zatrzymania na jezdni Armii Krajowej wymalowane jednak pozostają, a na Abrahama cały czas są natomiast namalowane trójkąty oznaczające "ustąp pierwszeństwa" - relacjonuje pan Szymon, na dowód przysyłając zdjęcia.
Z urzędnikami rozmawialiśmy w tej sprawie w czwartek. Dzień później znaki na Armii Krajowej oraz Abrahama zostały skierowane w kierunku kierowców, ale nie wszystkie. Przechodząc ul. Abrahama w innym miejscu, łatwo dostrzec jednak, że przez skrzyżowaniem z Batorego znak w piątkowe przedpołudnie nadal był odwrócony.
Kiedy więc będzie można powiedzieć o tym, że strefa Tempo 30 wsparta skrzyżowaniami równorzędnymi oficjalnie obowiązuje? I jak mają jeździć kierowcy, skoro część znaków wyklucza inne?
Urzędnicy: wykonawca się spóźnia
- Czekamy aż wykonawca w pełni zrealizuje zadanie. Są opóźnienia, ale staramy się pospieszać. O jego zakończeniu będzie można mówić, gdy znaki poziome i pionowe będą wskazywały to samo. Póki co trzeba stosować się do znaków pionowych - przyznaje Jakub Furkal z Zarządu Dróg i Zieleni.
Część zmotoryzowanych zauważa, że taka przejściowa sytuacja nie jest najgorsza, bo... zdążyła uspokoić ruch w centrum Gdyni.
- Kierowcy nie wiedzą, jak jeździć, więc przed każdym skrzyżowaniem następuje zatrzymanie. Może dla przepustowości nie jest to dobre, ale dla bezpieczeństwa na pewno - zauważa pan Jarek.
Przypomnijmy przy okazji, że skrzyżowania równorzędne nie będą obowiązywały na ul. Świętojańskiej oraz o tym, że po wprowadzeniu strefy Tempo 30 zaplanowano też rozwiązania dla rowerzystów. Zaczną obowiązywać dopiero wiosną. Wśród nich m.in. kontraruch na Starowiejskiej i okolicznych ulicach.
Miejsca
Opinie (245) 9 zablokowanych
-
2016-10-16 00:52
Gdynia kiedys Morska Potega Polski dzisaj miasto upadle (1)
Do czego doprowadzono nasze wielkie okno na swiat ? - pada prosta odpowiedz, do wielkiego upadku Miasta Gdyni
- 6 0
-
2016-10-16 14:36
na terenach portu grasują developerzy, przejazdu promem przez port do połnocnych dzielnic miast ni ma, kocie łby w centrum, a gruntówki na drogach osiedlowych
niewielki zrobiono postęp od czasów Kwiatkowskiego, bo że ludzie nie jeżdżą już furami konnymi to nie zasługa samorządu, a że są trolejbusy, to spadek po faszystach- 2 0
-
2016-10-16 01:18
To Szczurek jest za to odpowiedzialny!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Chyba nasz Jaśnie Wielmożny Pan Władca Gdyni już całkowicie odjechał.
Widać bardzo mu się nudzi i pomysłow brak.
Oby się gdynianie opamiętali i zaczęli myśleć podczas wyborów.- 7 0
-
2016-10-16 08:21
Czas na nowe inwestycje drogowe lub zmianę władz
Czas łatania dziur się skończył. Teraz należy myśleć o nowych inwestycjach. Zamiast nabijać kabzę kolegom z TriStar, który owszem działa ale o 2 nad ranem. Wtedy przejeżdża się przez Gdynię na zielonej fali. Słowo daję próbowałem kilka razy, należy budować nowe drogi. Przecież za te pieniądze można pociągnąć nową drogę z Witomina do obwodnicy.
Jak to możliwe, że 2 pasmowa Wielkopolska jest zakorkowana. Czy urzędnicy nie mogą swojego czasu spędzić na rozwiązanie tego problemu. CO się będzie działo jak powstania trasa Kaszubska? Wielkopolska będzie jednym wielkim korkiem.- 7 0
-
2016-10-16 08:22
Gdynia
co jeszcze mozna "skopac",biurkowi wizjonerzy
- 6 0
-
2016-10-16 10:17
Coraz większy burdel w mieście
P. Szcurek nie pnuje kompletnie nad tym co sie dzieje. Jeden wielki burdel w całej Gdyni z kilometrowymi korkami. Najgorszy prezydent. Opusc stołek
- 8 0
-
2016-10-16 11:31
ul Pucka
centrum to jeszcze nic! spójrzcie na ul. Pucką , jadąc w dół ,od skrzyżowania z ul, Unruga, i Złotą spotykamy piękne nowe znaki drogowe(ciekawe ile kosztował projekt i ich postawienie ?) ostrzegające o przejeździe kolejowym jednotorowym , niestrzeżonym , ale te tory nie były używane od ok 50 lat, i nigdy nie będą użyte a drogowcy i tak , robiąc nowy chodnik pokryli wspomniane tory nowym chodnikiem i ścieżką rowerową ! ponieważ ten tor prowadzi do jednostki wojskowej , ma on zapewne wielkie znaczenie militarne :) Już widzę , jak lecą wrogie rakiety na nasz kraj , a żołnierze saperkami , zdejmują asfalt z torów :):) Bareja by czegoś takiego nie wymyślił !
- 5 0
-
2016-10-16 11:48
Niestety korki są i będą coraz większe (2)
Coraz więcej samochodów, coraz mniej ludzi podróżuje transportem zbiorowym. Wystarczy zabranie pasa ruchu (ostatnio remont na Morskiej i remonty na estakadzie), żeby sparaliżować pół miasta. W dzielnicach północnych i zachodnich coraz więcej ludzi a docelowo wg założeń ma być kilka razy więcej... Ludzie wyprowadzają się poza miasto a do tego miasta dojeżdżają w różnych sprawach co jeszcze bardziej potęguje ruch. Trzeba w związku z powyższym usprawniać transport zbiorowy, PKM itp, Budowa dróg dojazdowych do Śródmieścia spowoduje, że więcej samochodów będzie mogło dojechać do centrum i korki przeniosą się w obszary centralne....
- 2 2
-
2016-10-16 12:00
w uzupełnieniu (1)
Jeden km budowy drogi kosztuje od kilku do kilkudziesięciu mln PLN (w mieście, gdzie mamy dużo ograniczeń otoczenia i infrastrukturę - uzbrojenie - bardziej w kierunku wyższych kwot...
- 0 0
-
2016-10-16 12:42
przy tym nawet koszt Veturillo itp klonów Nextbika
którego zyski idą do Drezna
ktorego rowery są robione w Rajchu
to są drobniaki
gdyby tę samą forsę dać Sprickowi albo Krossowi za produkcję
a ZKM za operowanie
to...
eee paanie nie da sie- 0 0
-
2016-10-16 12:45
Centrum
Mieszkańcy centrum mają już serdecznie dość kontrapasów, zabierania nam miejsc postojowych i dróg. Mamy dość durnych pomysłów drogowych. Eksperymentujcie sobie gdzie indziej.
- 7 0
-
2016-10-16 14:10
skrzyżowania równorzędne w centrum to poroniony pomysł, wystarczyło wprowadzić tempo 30km/h
- 2 0
-
2016-10-16 18:06
Skrzyżowanie
O opomiętajcie się urzędnicy za dwa lata wybory PAMIETAMY
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.