- 1 Solorz otworzył stację wodoru w Gdańsku (140 opinii)
- 2 Ponad 20 tys. zł za kurs taksówką (256 opinii)
- 3 Bursztynowy Ołtarz z nowymi elementami (87 opinii)
- 4 Będą trzy pasy na Obwodnicy Trójmiasta? (446 opinii)
- 5 Pili, zażywali narkotyki i wsiadali za kółko (89 opinii)
- 6 Rajska znowu deptakiem, ale tylko na chwilę (70 opinii)
Zmień plany rozwoju Gdyni
Do 2 lutego można zgłaszać wnioski do nowego studium, które wskaże kierunki rozwoju Gdyni. Mieszkańcy chcą rezygnacji z planów budowy szerokich arterii, które mogą rozciąć miasto. Poniedziałkowy maraton pisania uwag do studium pokazał, że gdynianie widzą przyszłość miasta nieco inaczej niż urzędnicy.
Drogi, których nie ma i nikt nie chce
Własne wnioski złoży też stowarzyszenie. Najważniejsze z nich to rezygnacja z rezerw na drogi planowane od dziesiątek lat, które nigdy nie zostały zrealizowane.
- Będziemy wnioskować o wykreślenie ze studium m.in. śródmiejskiego, ciągnącego się wzdłuż torów kolejowych, od wysokości al. Piłsudskiego
![zobacz na mapie Gdyni zobacz na mapie Gdyni](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdyni zobacz na mapie Gdyni](/_img/icon_map_16x12.gif)
Chcieliby także, aby urzędnicy zaniechali pomysłu poszerzenia ul. Władysława IV
![zobacz na mapie Gdyni zobacz na mapie Gdyni](/_img/icon_map_16x12.gif)
Zabudowa bardziej zwarta
W nowym studium będzie też na pewno zmiana w zakresie obszarów, które mają być objęte planowaną zabudową. Duży nacisk kładzie na to nowa ustawa, z której wynika, że nie można planować budownictwa mieszkaniowego dowolnie. Trzeba sporządzić szacunki chłonności obszaru, a nawet zbadać, czy są chętni, by tam mieszkać.
- Spodziewamy się niewielkiego zredukowania obszarów pod zabudowę w nowym studium - przyznaje Marek Karzyński, dyrektor Biura Planowania Przestrzennego Gdyni. - Wprawdzie rosną potrzeby mieszkańców, którzy kupują mieszkania o większych powierzchniach, ale liczba mieszkańców głównej osi aglomeracji cały czas spada - dodaje.
Co w zamian? Przykładem może być część Leszczynek, które nie mają miejsca, w którym można by aktywnie spędzić czas. Radzie dzielnicy marzy się np. kręgielnia i mały kompleks sportowy.
- W studium można to zapisać, a potem np. wymagać od dewelopera, by zbudował takie centrum, jeśli chce inwestować w zabudowę mieszkaniową - mówi dyrektor Karzyński.
Uwagi do studium można składać do 2 lutego w Urzędzie Miasta Gdyni.
Opinie (206) 6 zablokowanych
-
2018-01-23 11:59
Miasto Wspólne robi za Urząd Miasta. Po raz kolejny (1)
Do wyborów! Macie kandydata na prezydenta - Zmuda-Trzebiatowski. Wyrzucili go z Samorządności.
- 18 12
-
2018-01-23 20:44
hahahah wyrzucili hahahhaha a w rzeczywistości jaki powód?
- 2 0
-
2018-01-23 12:21
Zacząć od udrożnoenia urzędu miasta w Gdyni!
Najpierw wybrać nowe prorozwojowe władze a potem wspólnie zaplanować! Z obecnymi nic się nie da, a przy rozpoczętej kampanii wyborczej będzie jeszcze trudniej bo coraz to nowe inwestycyjne pomysły będą wypływały, do których realizacji nigdy nie dojdzie.
- 29 2
-
2018-01-23 12:26
Tylko nie Wspólne Miasto (1)
To Wspólne Miasto chciałoby z Gdyni zrobić skansen. Żadnych inwestycji drogowych i malowanie dróg rowerowych na czerwono. To ich jedyny pomysł na Gdynię. Miasto ulega tym popaprańcom. Dość tego. Jak dorwą się do władzy to dopiero będzie kongo. Tylko drogi rowerowe i nic więcej. Nie dajmy się tym ogłupiaczom i oszołomom. Władysława IV od dawna powinna być poszerzona i udrożniona od strony Jana z Kolna. Przejazd koło hali targowej i 3-Maja to koszmar.
- 27 19
-
2018-01-23 13:07
Za drogi rowerowe odpowiada pełnomocnik prezydenta
Miasto Wspólne to SKM do północnych dzielnic i PKM dla Gdyni. Skąd jesteś? Z PiS czy z UM?
- 12 1
-
2018-01-23 12:36
Władysława 4 już dawno powinna być dokończono
Dziwi mnie opieszałość władz miasta które ciągle odkładają możliwość poszerzenia ul Władysława 4 o jeden pas przecież ruchu pieszego na tym odcinku prawie nie ma a potrzeby komunikacyjne miasta i to zarówno Komunikacji indywidualnej jak i zbiorowej akurat tam są ogromne
- 18 17
-
2018-01-23 12:43
Ciekawa manipulacja (1)
"W planach jest m.in. poszerzenie do czterech pasów ul. Władysława IV, na co nie chcą się zgodzić mieszkańcy Gdyni". Od kiedy to "Miasto Wspólne" reprezentuje mieszkańców Gdyni ?
- 23 14
-
2018-01-23 15:05
mnie reprezentuje każdy kto ma rozsądne pomysły nieposzerzanie władka to pomysł mądry więc mnie reprezentuje "Miasto Wspólne"
- 4 6
-
2018-01-23 12:50
Ja mam propozycje: (1)
Ul. Wielkopolska - wprowadzić bus pas w dwóch kierunkach na całej długości. Samochodom wystarczy po jednym pasie. Oczywiście zwiększyć odpowiednio liczbę autobusów do i z centrum (np co 5 minut) i wybudować parkingi, tak aby mieszkańcy z bardziej oddalonych dzielnic mogli dojechać samochodem do najbliższego przystanku.
Dodatkowo powinny być też opodatkowane samochody starsze niż 10 lat, tak aby było nieopłacalne ich posiadanie. No i oczywiście zakaz wjazdu do centrum dla takich pojazdów.- 11 31
-
2018-01-23 14:09
masz mój głos :)
- 3 0
-
2018-01-23 12:51
(2)
Ja jeztem aktywistom rowrowym, za samo gloszenie, ze miasto, ktore ma budzet z podatkow wszystkich mieszkancow, nie z akcyzy na paliwo, powinno budowac zrozwnowazona infrastrukture, wiele tutaj mnie nienawidzi.
Te co chcom poszerzać ulice sa zwyklymi wsiokami, to jest rodzaj czlowieka, ktory nie przywykl jeszcze w tym pokoleniu do zycia w miescie. Nie rozumie, ze wokol sa inni ludzie. Jego interesuje tylko on i jego interes. On chce jechac, inni maja mu umozliwic, Chce zaparkowac w danym miejscu, to stanie.
Wierze, ze dwa trzy pokolenia naucza sie, ze miasto to sztuka kompromisow
Szokiem jest wszystko bo wczesniej na wsiach byl tylko PKS i rower ukrsina nieosiagalny szczyt marzen dla wielu...po przybyciu do miasta sa zniesmaczeni ze jwzdza tu riwery drozsze id ich stetryczaltch bmw u gnijacych audikow smuerszacych paskow i golfow w najwyzszej wersji tylko na dubaj z powerfull TDI engine- 8 17
-
2018-01-24 16:10
jaki komrpromis w Gdyni masz 100000 samochodow jezdzacych po miescie dziennie a rowerów średnio dziennie nawet nie 1000 (1)
W okresie jesieni/zimy/lata są symboliczne ilosci rowerzystow. Sa liczniki.Pare dni temu widziałem licznik rowerow na Aleji zwyciestwa ,28 przejechało w ciagu całego dnia.To pewnie 14 bo jechali w dwie strony.To dla nich wlasnie są te utrudnienia w centrum miasta ,glupota maksymalna.Przez to są wieksze korki i zdecydowanie wiecej spalin.Nie ma jak zrobić utrudnienia dla 99,9 % kierowcow myslac o tych 0,1% kierowcow. Proszę Urzad Miasta zby zerwał z nielogiczną poprawnością ,robił drogi rowerowe ale w lesie ,na skwerze,na bulwarze ,na alejkach wzdluz torow itp a nie w scislym centrum paralizował ruch.
- 2 1
-
2018-01-27 16:48
ponad połowa przejazdów samochodem to przejazdy na odległość mniejszą niż 5 km
gdyby chociaż połowa tych zbędnych przejazdów odbyła się rowerem lub rowerem wspomaganym elektrycznie, nie byłoby potrzeby mnożenia miejsc do parkowania samochodów ani poszerzania Władysława IV i wielu innych inwestycji drogowych.
Żeby ludzie zaczęli dostrzegać zalety rowerów (rowerów wspomaganych elektrycznie) musi w mieście powstać odpowiednia infrastruktura - bez niej mało kto się będzie ważył na skorzystanie z roweru gdy kierowcy tak będą się odnosili do ich prawa do jazdy po jezdni jak teraz to ma miejsce.
połajanki na rowerzystów na tym forum nikomu nie służą- 0 0
-
2018-01-23 12:55
Wystarczy zmienić w Gdyni jedno : szczerbata prezydentowa w rurkach i z wiecznym szyderczym uśmiechem na siwym ryju
- 19 3
-
2018-01-23 14:17
gdynianin (1)
Gdzie mam złożyć ten wniosek ? w jakiej formie ? do kogo ?
- 13 2
-
2018-01-23 16:25
googluj, albo zerknij na stroną Miasta Wspólnego na facebooku
- 2 1
-
2018-01-23 14:23
Wkrótce- po wyborach
zmienimy- dużo w Gdyni :)
- 16 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.