• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zmień plany rozwoju Gdyni

Michał Sielski
23 stycznia 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
W planach jest m.in. poszerzenie do czterech pasów ul. Władysława IV, na co nie chcą się zgodzić mieszkańcy Gdyni. W planach jest m.in. poszerzenie do czterech pasów ul. Władysława IV, na co nie chcą się zgodzić mieszkańcy Gdyni.

Do 2 lutego można zgłaszać wnioski do nowego studium, które wskaże kierunki rozwoju Gdyni. Mieszkańcy chcą rezygnacji z planów budowy szerokich arterii, które mogą rozciąć miasto. Poniedziałkowy maraton pisania uwag do studium pokazał, że gdynianie widzą przyszłość miasta nieco inaczej niż urzędnicy.



Interesujesz się planami rozwoju swojego miasta/dzielnicy?

- Chcemy, by kwestiami planistycznymi nie interesowali się tylko deweloperzy i urzędnicy, ale też zwykli mieszkańcy, którzy dzięki dobrym planom, dobrej przestrzeni mogą najwięcej zyskać, a często nie wiedzą, że mogą mieć decydujący wpływ na kształt swojego miasta - mówi Martyna Regent ze stowarzyszenia Miasto Wspólne, które zorganizowało maraton pisania uwag.

Drogi, których nie ma i nikt nie chce



Własne wnioski złoży też stowarzyszenie. Najważniejsze z nich to rezygnacja z rezerw na drogi planowane od dziesiątek lat, które nigdy nie zostały zrealizowane.

- Będziemy wnioskować o wykreślenie ze studium m.in. śródmiejskiego, ciągnącego się wzdłuż torów kolejowych, od wysokości al. Piłsudskiego zobacz na mapie Gdyni po ul. Podjazd zobacz na mapie Gdyni odcinka nierealnej Drogi Czerwonej, której rezerwa terenu od kilkudziesięciu lat powoduje, że cenne grunty niemalże w centrum miasta są niezagospodarowane - mówi Maciej Zielonka, urbanista Miasta Wspólnego.
Chcieliby także, aby urzędnicy zaniechali pomysłu poszerzenia ul. Władysława IV zobacz na mapie Gdyni, której dolna część ma mieć dodatkowy, czwarty już, pas ruchu. Ma on powstać kosztem chodnika.

Zabudowa bardziej zwarta



W nowym studium będzie też na pewno zmiana w zakresie obszarów, które mają być objęte planowaną zabudową. Duży nacisk kładzie na to nowa ustawa, z której wynika, że nie można planować budownictwa mieszkaniowego dowolnie. Trzeba sporządzić szacunki chłonności obszaru, a nawet zbadać, czy są chętni, by tam mieszkać.

- Spodziewamy się niewielkiego zredukowania obszarów pod zabudowę w nowym studium - przyznaje Marek Karzyński, dyrektor Biura Planowania Przestrzennego Gdyni. - Wprawdzie rosną potrzeby mieszkańców, którzy kupują mieszkania o większych powierzchniach, ale liczba mieszkańców głównej osi aglomeracji cały czas spada - dodaje.
Co w zamian? Przykładem może być część Leszczynek, które nie mają miejsca, w którym można by aktywnie spędzić czas. Radzie dzielnicy marzy się np. kręgielnia i mały kompleks sportowy.

- W studium można to zapisać, a potem np. wymagać od dewelopera, by zbudował takie centrum, jeśli chce inwestować w zabudowę mieszkaniową - mówi dyrektor Karzyński.

Uwagi do studium można składać do 2 lutego w Urzędzie Miasta Gdyni.

Opinie (206) 6 zablokowanych

  • Tłumoki bez wyobraźni

    Czy ktoś odpowiedzialny za drogi jechał kiedyś po studzienkach na jezdni ul. Kopernika. Czy ktoś odpowiedzialny za znaki drogowe i malowane pasy na jezdni potrafi wjechać z Piłsudskiego w Tetmajera bez złamania przepisu o przekraczaniu podwójnej ciągłej? O dziurze, która tam jest ponad rok - nie wspomnę. A co za debil posadził wysokie rośliny przy przejściu przez Al. Piłsudskiego 60 m. wcześniej. W sam raz żeby zamaskować 5-latka na hulajnodze. Czy osoba decydująca o tym na której stronie Tetmajera będzie zakaz parkowania - ma prawo jazdy?

    • 23 0

  • (1)

    Przede wszystkim budowa nowych budynków na pustych działkach i dzikich łąkach w centrum. To odróżnia miasto od wiochy. Do tego remonty starych i budowa nowych dróg.

    • 9 7

    • to odróżnia Gdynię od innych blokowisk

      że jest przestrzeń i oddech...
      jeszcze jest...

      • 1 0

  • Gdynia zmienia nazwę na Deweloperland, (6)

    Nowy kwiatek, wąska i już zakorkowana Beniowskiego, deweloper wymyślił sobie, w 2015 roku, że mógłby zbudować dwa 13 piętrowe i dwa 6 piętrowe domy. Miasto przejęło od Akademii Morskiej kawałek ziemi pod ścieżkę rowerową przy bulwarze, za dwie działki na których stoją akademiki. Teraz akademia może to sprzedać. Kto zapłaci najwięcej? Co przewiduje nowy plan zagospodarowania dla tych działek? A no właśnie takie budynki. Przypadek?

    • 26 0

    • A Grabówek zmienia nzwę na Deweloperbonanza

      • 9 0

    • (3)

      o jakich planach 13 piętrowców mówisz ? chyba w głowie architekta albo na jego komputerze. obecne akademiki to 10 piętrowe bloki więc nowe nie będą wyższe.
      Poza tym śmieszy mnie jak ktoś mówi że to miasto deweloperów. Co maja mówic w Gdańsku gdzie buduje się 6x więcej ? W porównaniu z nimi tutaj nic sie nie dzieje.

      • 1 6

      • (2)

        Sprawdź nowy plan zagospodarowania przestrzennego dla tych działek. Wszystkie działki na tej ulicy mają kategorię najwyżej MW2. Tylko działki pod akademikami i budynek Beniowskiego 28 ma MW3. Akademiki wybudowali za komuny, wtedy była tam dzielnica domków. Do decyzji władz miasta jest podjecie decyzji co tam będzie można wybudować gdy zburzą te straszydła. Dziwne jest tylko to, że plan przewiduje właśnie to o co wnioskował deweloper w 2015 roku. Chodzi o to za ile akademia będzie mogła sprzedać ten teren. Wybudowanie czterech budynków, w tym dwóch 13 kondygnacyjnych, czyli około 200 mieszkań zmieni całkowicie sytuację w tej okolicy. 200 mieszkań ( nie pokoi akademickich tylko mieszkań) spowoduje wprowadzenie do ruchu na tej ulicy minimum 200 samochodów. Nie chodzi o to aby nic nie budować, ale zgadzać się na demolowanie życia mieszkańców tylko dlatego, że państwowa uczelnia chce zarobić na tym co dostała kiedyś od miasta i aby dać zarobić deweloperowi? Owszem wybudować, ale nie wyższe niż w najbliższym sąsiedztwie. Prywatni mogą wybudować tylko do 3 - 4 kondygnacji. Ceny prywatnych działek spadają ponieważ nikt nie chce budować domu jedno lub dwuridzinnego w pobliżu blokowiska i z problemami z dojazdem.

        • 6 0

        • (1)

          W takim razie przyznaję rację. przyznam że nie znam planu dla tamtejszego obszaru. Jeśli w miejsce akademików ma powstać kolejny wieżowiec to jestem na 'nie'. Tam powinna dominować zabudowa max 4-5 pięter, coś w stylu Kapitańska 35.

          • 0 0

          • Dzięki za odpowiedź. Na każdej z dwóch działek w planie jest możliwość postawienia jednego budynku 13 kondygnacji i jednego 6 kond. Szerokość frontu zabudowy 45 metrów. Deweloper napisał 36 +_ 20%. Dzisiaj w Dzienniku Bałtyckim jest ogłoszenie, że akademia ma jeszcze dwie działki, (chyba 2800 m), które chce sprzedać przy Beniowskiego 36A. Tam w planie jest 3-4 kondygnacje. Kiedyś podobno chcieli tam postawić budynek mieszkalny dla kadry, ale lepiej sprzedać. Pozdrawiam

            • 0 0

    • W Gdyni nic nie dzieje się przypadkiem, wszystko jest dokładnie zaplanowane i wcześniej dogadane pod stołem, dzieki temu deweloperzy robią takie grube oszustwa kosztem budżetu miasta, ostatni przykład to ten park w centrum za 35mln i całkiem przypadkowa budowa biurowca przez prywatnego przedsiębiorcę w najbliższym jego sasiedztwie

      • 7 0

  • poszerzą po to by namalować pas dla tych w getrach?? jak chcą to niech kreskę farbą na chodniku namalują , a nie marnotrawią

    • 9 2

  • Nie podejmujcie pochopnych decyzji. Grunt łatwo jest uwolnić jedną błędną decyzją, tylko co potem ?

    Zanim podejmiecie jedną z najważniejszych decyzji dla miasta, zastanówcie się trzy razy jak alternatywnie (dla ulic Władysława IV, czy Śląskiej (Drogi Czerwonej) przeprowadzić ogromny ruch przez miasto, z ulicy Janka Wiśniewskiego do Al. Zwycięstwa ? Inaczej łapy precz....

    • 12 2

  • Jakie plany ?

    Po co uchwalać jakikolwiek plan,skoro inwestor da w łapę ,wiec plan można i tak zmienić.

    • 15 0

  • Do kogo ten apel? Do urzędników? Rok temu zaplanowali wprowadzenie jednego kierunku ruchu na Kapitańskiej do Chyloni, a na Beniowskiego do centrum. Ludzie "wymusili " konsultacje. Większość z Kapitańskiej chciała jednokierunkowej ale w odwrotnym kierunku. Beniowskiego nie chciała zmian tylko postawić w kilku miejscach zakaz parkowania i ograniczenie prędkości. Co postanowiono, Kapitańska w kierunku Grabowo - I etap. Oczywiście te połowiczne zmiany doprowadzą do zwiększenia ruchu na Beniowskiego i beędzie pretekst do zmiany na jeden kierunek również tam. Prawdopodobnie trzeba zrobić przejezdność dla ciężarówek, które będą wywozić gruz z wyburzanych akademików i wozić materały na budowę osiedla. W warunkach jaki tam teraz panują wszytko by się zatkało.

    • 10 0

  • zmieniac mozna cos co istnieje

    Gdynia nie ma planu I stoi w dryfie I trwaniu...
    No chyba ze planem jest bycie drugim... Sopotem.

    • 7 2

  • Kiełbasa wyborcza - ciąg dalszy. A wybory niedługo.

    • 11 1

  • Kiedy ten ŚMIEĆ ustąpi? (2)

    Artykuły tego typu to kpina z mieszkańców Gdyni. Wiadomo ze w Gdyni wcześniej wszystko jest dokładnie planowane przez śmiecia i jego kumpli od cygar- deweloperów. Sa to miliardowe zyski dla zaufanych ziomków co potrafią zapłacić pod stołem, najlepiej żonie, bo przeciez śmieć nic nie ma na siebie. Przykłady ? Proszę bardzo: ostatnia inwestycja Gdyni w park!!!! Za 35 mln !! Gdzie ten park przeciez już tam jest!!! No ale to nic bo przeciez całkowicie przypadkiem w najbliższym sąsiedztwie powstaje prywatny biurowiec który będzie miał pod oknami piękny park za darmo oraz parking podziemny!! A ten prywaciarz to ziomus od cygar tego siwego śm****

    • 14 4

    • Śmieć nawet tragiczna śmierć młodej aktorki potrafił wykorzystać marketingowo, tak pięknie się prezentował w gazetach z kwiatami nad grobem

      • 5 1

    • Kto dał minusa za słowa prawdy???

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane