• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zmień plany rozwoju Gdyni

Michał Sielski
23 stycznia 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
W planach jest m.in. poszerzenie do czterech pasów ul. Władysława IV, na co nie chcą się zgodzić mieszkańcy Gdyni. W planach jest m.in. poszerzenie do czterech pasów ul. Władysława IV, na co nie chcą się zgodzić mieszkańcy Gdyni.

Do 2 lutego można zgłaszać wnioski do nowego studium, które wskaże kierunki rozwoju Gdyni. Mieszkańcy chcą rezygnacji z planów budowy szerokich arterii, które mogą rozciąć miasto. Poniedziałkowy maraton pisania uwag do studium pokazał, że gdynianie widzą przyszłość miasta nieco inaczej niż urzędnicy.



Interesujesz się planami rozwoju swojego miasta/dzielnicy?

- Chcemy, by kwestiami planistycznymi nie interesowali się tylko deweloperzy i urzędnicy, ale też zwykli mieszkańcy, którzy dzięki dobrym planom, dobrej przestrzeni mogą najwięcej zyskać, a często nie wiedzą, że mogą mieć decydujący wpływ na kształt swojego miasta - mówi Martyna Regent ze stowarzyszenia Miasto Wspólne, które zorganizowało maraton pisania uwag.

Drogi, których nie ma i nikt nie chce



Własne wnioski złoży też stowarzyszenie. Najważniejsze z nich to rezygnacja z rezerw na drogi planowane od dziesiątek lat, które nigdy nie zostały zrealizowane.

- Będziemy wnioskować o wykreślenie ze studium m.in. śródmiejskiego, ciągnącego się wzdłuż torów kolejowych, od wysokości al. Piłsudskiego zobacz na mapie Gdyni po ul. Podjazd zobacz na mapie Gdyni odcinka nierealnej Drogi Czerwonej, której rezerwa terenu od kilkudziesięciu lat powoduje, że cenne grunty niemalże w centrum miasta są niezagospodarowane - mówi Maciej Zielonka, urbanista Miasta Wspólnego.
Chcieliby także, aby urzędnicy zaniechali pomysłu poszerzenia ul. Władysława IV zobacz na mapie Gdyni, której dolna część ma mieć dodatkowy, czwarty już, pas ruchu. Ma on powstać kosztem chodnika.

Zabudowa bardziej zwarta



W nowym studium będzie też na pewno zmiana w zakresie obszarów, które mają być objęte planowaną zabudową. Duży nacisk kładzie na to nowa ustawa, z której wynika, że nie można planować budownictwa mieszkaniowego dowolnie. Trzeba sporządzić szacunki chłonności obszaru, a nawet zbadać, czy są chętni, by tam mieszkać.

- Spodziewamy się niewielkiego zredukowania obszarów pod zabudowę w nowym studium - przyznaje Marek Karzyński, dyrektor Biura Planowania Przestrzennego Gdyni. - Wprawdzie rosną potrzeby mieszkańców, którzy kupują mieszkania o większych powierzchniach, ale liczba mieszkańców głównej osi aglomeracji cały czas spada - dodaje.
Co w zamian? Przykładem może być część Leszczynek, które nie mają miejsca, w którym można by aktywnie spędzić czas. Radzie dzielnicy marzy się np. kręgielnia i mały kompleks sportowy.

- W studium można to zapisać, a potem np. wymagać od dewelopera, by zbudował takie centrum, jeśli chce inwestować w zabudowę mieszkaniową - mówi dyrektor Karzyński.

Uwagi do studium można składać do 2 lutego w Urzędzie Miasta Gdyni.

Opinie (206) 6 zablokowanych

  • Przejazdy kolejowe (1)

    Przejazdy kolejowe np. na ul Puckiej mówiło się o nich już w latach 60tych że trzeba zrobić wiadukty i mosty mija 60 lat i co ? Prezydent inwestuje nasze pieniądze tylko w tę cześć Gdyni gdzie sam mieszka !!! Wielka Gdynia z SZLABANAMI KOLEJOWYMI i gigantycznymi korkami wstyd !!! :(

    • 22 1

    • Nie tylko tam gdzie mieszka. Głównie inwestuje tam gdzie zaprzyjaźnieni deweloperzy planują inwestycje, podnosi w ten sposób znacznie wartość tych inwestycji kosztem budżetu miasta gdzie zyski trafiają do zaprzyjaźnionych. I tylko do nich , przykład ostatni to ten park

      • 6 0

  • ...plan rozwoju Gdyni

    Kiedyś usłyszałem o projekcie zabudowy pirsów portowych mieszkaniówką ....Uważam , że to chory strategicznie , myślowo, i delikatnie mówiąc pomysł idiotów, którzy otarli się kiedyś o zagospodarowanie przestrzeni.

    • 16 2

  • Najlepiej (1)

    Z Władysława IV zróbmy tyk o po jednym pasie i tylko dla rowerów. Nikt nie może zrozumieć że bez ulic miasto umrze. Nie każdy dojdzie z Wiczlina czy z Oksywie czy dojedzie na rowerze jakby chcieli co poniektórzy. Droga wzdłóż torów powinna biec po stronie ulicy Śląskiej.Tak projektowano już dawno zresztą drogi wzdłóż torów lub nad buduje się na świecie już dawno. Szkoda że taka droga nie powstanie. U niestety polityka naszych władz jest zamknąć miasto i wtedy będzie można do woli organizować wyścigi rowerowe i jego

    • 12 3

    • miasto bez ulic nie może żyć

      warto jednak pamiętać, że ulica ma wiele funkcji, a funkcja korytarza dla ruchu tranzytowego pojazdów mechanicznych nie musi być najważniejsza.

      Najpiękniejsze i najbardziej znane ulice wielu miast świata to ulice bez parkujących i jeżdżących samochodów: wystarczy pojechać do Sopotu na ulicę Bohaterów Monte Cassino i do Gdańska na ulicę Długą i sąsiednie ulice, które są stopniowo przekształcane w przyjazne ludziom przestrzenie publiczne.

      • 0 0

  • Tytuł powinien brzmieć:

    "Zmień plany rozwoju Gdyni i wywal ze stołka Szczurka".

    • 16 2

  • hej

    wiaduk tunel z obwodnicy na hutniczą przez tory to pierwsza inwestycja która powinna powstać zluzuje korki ile o tym się pisze a tu zero w tym kierunku.

    • 13 1

  • ...rozwoju Gdyni

    Jestem ze Starej Oliwy.Z sentymentem wracam zawsze do Gdyni. Myślenie o ' wduszeniu, w miasto kolejnych inwestycji uważam za błąd przestrzenny. Miasto ,podobnie jak Sopot nie ma terenów rozwojowych w swoich granicach administracyjnych.Miasto , budowane od podstaw z wizją miasta portowego , winno być kontynuowane. Myślenie o nowej obrotnicy, o budowie nowych pirsów i ...wejścia w zatokę o tym świadczy . Niekończące się sprawy zwrotów nieruchomości spadkobiercom świadczy o bałaganie w pracy stosownym wydziałom Urzędu.

    • 12 2

  • jeszcze 10 lat Gdynia to było wyróżniające miasto w Polsce. Teraz to prowincja (2)

    Gdańsk ze trzy długości przed Gdynią. Gospodarcza zapaść.

    • 25 1

    • (1)

      Wyróżniającym się miastem w Owce to Gdynia byś za Cegielskiej. Odkąd nastał Szczurek z roku na rok miasto traci dawną pozycję

      • 7 0

      • Polsce mialo być

        • 0 0

  • Należy wyrzucić auta ze śródmieścia (1)

    • 11 5

    • I ciebie tez

      Rowery won

      • 3 3

  • PO co? Szczuras i tak zrobi co zechce. Po co brac udział w tej szopce.

    • 8 4

  • Należy zacząć od zmiany prezydenta

    To pierwsza zasadnicza zmiana, żeby cokolwiek mogło drgnąć w tym zapyziałym coraz bardziej mieście.

    • 9 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane