• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Znaki przy lotnisku mogą wprowadzić w błąd

Maciej Korolczuk
2 października 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
  • Na znakach jako parkingi długoterminowe są oznaczone parkingi P4 i P5.
  • Informacji, że parking jest długoterminowy brakuje też na reklamowych banerach.
  • Znak kierunkowy też sugeruje, że pozostawiając swoje auto na parkingu P6 zapłacimy najmniej.
  • Parking P6 znajduje się kilkaset metrów od terminalu.

"Lecimy z ceną" to hasło reklamowe oddanego niedawno do użytku parkingu P6 przy porcie lotniczym w Gdańsku zobacz na mapie Gdańska. Reklamuje się on jako najtańszy przy lotnisku. Taka informacja widnieje na znakach kierujących na plac zarządzany przez firmę Interparking. Sęk w tym, że oznakowanie jest niepełne, bo brakuje informacji, że parking jest długoterminowy.



Oznakowanie parkingów przy lotnisku w Gdańsku jest:

18 zł za 27 min postoju - tyle zapłacił jeden z kierowców za postój na parkingu P6, reklamującym się jako najtańszy spośród wszystkich parkingów znajdujących się przy Porcie Lotniczym w Gdańsku.

Bo parking rzeczywiście jest najtańszy, o ile porównamy go z innymi parkingami długoterminowymi. Trzeba się jednak tego domyślić, bo na wszystkich znakach, na jakie kierowca natknie się w drodze na lotnisko, takiej informacji brakuje. Na bramownicy między dwoma rondami na ul. Słowackiego, jako parkingi długoterminowe oznaczone są parkingi P4 i P5. Pozostałe (P1 i P3) oznaczone są jako parkingi krótkoterminowe. Oznakowane są jeszcze postoje Premium i przeznaczone dla wypożyczalni samochodów.

Tymczasem parking P6 nie jest opisany ani jako krótko-, ani jako długoterminowy. Kierowca widzi tylko, że jest "najtańszy" (low-cost).

Nawet jeśli zaparkuje na wspomniane niecałe dwa kwadranse, musi zapłacić za całą rozpoczętą dobę, a więc 18 zł. Dopiero za trzeci i kolejne dni zapłaci symboliczne 3 zł. Informacji, że parking jest długoterminowy, nie ma też nad wejściem od strony terminala, a kierowców w przekonaniu, że korzystają z taniego postoju utwierdzają też mijane po drodze banery reklamowe z hasłem "Lecimy z ceną".

Zapytaliśmy firmę Interparking i przedstawicieli gdańskiego lotniska o oznakowanie, które może wprowadzać w błąd kierowców. I jedni, i drudzy twierdzą, że oznakowanie jest klarowne, a stosowne informacje znajdują się zarówno na wjeździe na parking, jak i na stronie internetowej lotniska i operatora.

Po prawej karta pobrana na wjeździe. Po lewej paragon za wniesioną opłatę pobrany w biurze parkingowym. Po prawej karta pobrana na wjeździe. Po lewej paragon za wniesioną opłatę pobrany w biurze parkingowym.
- O przeznaczeniu parkingu P6 do parkowania długoterminowego świadczy przede wszystkim jasny cennik oraz regulamin parkingu dostępny przy wjeździe na parking. Nie sposób nie zauważyć bardzo klarownego cennika, umieszczonego na automacie wydającym bilet umożliwiający wjazd na parking. Widnieje tam w pierwszej kolejności informacja o cenie 18 zł za postój 1-2 dni, natomiast poniżej cena 3 zł za każdą następną dobę (3-10 dni) - tłumaczy Michał Dargacz, rzecznik prasowy lotniska w Gdańsku.
Jak dodaje przedstawicielka operatora parkingu, informacje zawarte na znakach nie tylko nie wprowadzają w błąd kierowców, ale zostały tam umieszczone w pełni świadomie i w konkretnym celu.

- W związku z faktem, iż parking P6 posiada odrębny i zarazem najbardziej oddalony w stosunku do pozostałych parkingów lotniska wjazd, oznakowanie kierunkowe zainstalowane na bramownicach prowadzących do wjazdu na parking P6 zostało zaprojektowane tak, aby jednoznacznie pokazać dominują cechę oznakowanych parkingów, w tym parkingu P6 w porównaniu do innych parkingów na terenie lotniska. Na wskazanej bramownicy określone są takie dojazdy do parkingów krótko- i długoterminowych, w naszej ocenie takie oznakowanie jest klarowne i wystarczające - odpowiedziała Magdalena Śmigielska, specjalista ds. marketingu firmy Interparking.
Aby oszczędzić niepotrzebnych nerwów kierowców i przykrej niespodzianki przy płatności za bilet wystarczy uzupełnić oznakowanie o napis, że parking jest długoterminowy. Na naszą prośbę operator jeszcze raz przeanalizuje istniejące oznakowanie i nazewnictwo parkingów.

Opinie (206) 8 zablokowanych

  • Super parking, świetna cena.

    Wiele razy już korzystałem.

    • 13 7

  • Zgadzam się, oznaczenia nie są jednoznaczne i czytelne,

    tym bardziej jak ktoś jedzie autem i ma tylko chwilę na ich przeczytanie.

    • 32 5

  • Fajnie by było móc zaparkować gdziekolwiek (1)

    i PKMką jeżdżącą co 10 minut dojechać. Tylko, że teraz co ile ona jeździ po 21?

    • 18 0

    • co zero czyli null

      • 0 0

  • Taaaaak kierowca stojac przed bramka bedzie sprawdzal informacje na stronie www (2)

    I jedni, i drudzy twierdzą, że oznakowanie jest klarowne, a stosowne informacje znajdują się zarówno na wjeździe na parking, jak i na stronie internetowej lotniska i operatora.

    • 23 8

    • (1)

      Można sprawdzić w domu przed wyjazdem?
      Po drugie przed wjazdem na parking jest cennik...

      • 6 10

      • To by wymagało pomyślenia i zastanowienia się nad swoim postępowaniem, nie wymagaj od cebulaka zbyt wiele.

        • 4 0

  • nie tylko mogą

    one po prostu w błąd wprowadzają

    • 32 6

  • Parking P3 (1)

    Właśnie dzisiaj odbierałem samochód z parkingu P3. Zgodnie z rezerwacją samochód miał być odebrany o godzinie 1.00 w nocy ale ze względu na przełożony lot odbierałem auto ok. godziny 14.30.
    Udałem się do automatu aby dopłacić za dodatkowe godziny i wyświetliła mi się kwota 4.630 zł do zapłaty. Na szczęście zorientowałem się w sytuacji i udałem się do biura parkingu. Pan w okienku stwierdził ze to normalne i często się zdarza.
    Dziwne i pewnie czasem jak ktoś przyłoży kartę do urządzenia a ma wystarczający limit to pieniądze mu pobierze... .

    • 39 2

    • Zagraniczniaka strzela na kasę

      Cebulakowo

      • 6 1

  • w Gdyni w drodze do lotniska za 100 milionów nie mamy takich problemów (2)

    • 19 5

    • Nawet (1)

      Można w krzakach koło dawnej strzelnicy zaparkować, że 3 auta tam wejdą

      • 3 1

      • Można też zaparkować w krzakach kwitnącej cebuli.

        • 2 1

  • Juz prosciej tego opisac nie mozna

    No chyba ze na bramownicy bedzie 2metrowe 18zl za godz.
    Janusz chcial zamiast 4.5 na parking wydac 3 zl i go to przeroslo

    • 13 27

  • Ewidentne klamstwo (1)

    Nie jest najtanszy.
    Najtanszy bylby, gdyby cena za dowolny czas parkowania byla nizsza, niz koszt postoju przez ten czas na sasiednich parkingach. I nie ma nic do rzeczy ze cennik jest klarowny. Na tablicy jest klamstwo.

    Rownie dobrze mozna powiedziec, ze do miasta X najtaniej jest samolotem, bo bilet kosztuje 30 zl. Tyle ze trzeba trafic na taka okazje.

    • 29 6

    • Równie dobrze możesz pojechać na lotnisko taksówką lub zaparkować na parkingach oddalonych od terminala. Twój wybór.

      • 1 0

  • "znaki zostały umieszczone w pełni świadomie i w konkretnym celu" (3)

    żeby skasować 18 zł od klienta który, chciałby tanio zaparkować i odprowadzić kogoś na lotnisko. Wiadomo, że jak napiszesz najtańszy to każdy niezorientowany tam pojedzie i nie będzie czytać cennika. Cel jest tylko jeden - zysk!!! Brawo Gdańsk, nie ma co. A co na to UOKiK?

    • 42 4

    • (1)

      UOKiK mógłby się zwrócić do zarządcy parkingu, aby udostępnił ile osób skorzystało z tego parkingu tylko na jedną dobę (czyli 18zł) i ile wynosił czas postoju. Jasno widać byłoby ile osób zostało naciągniętych, bo nikt o zdrowych zmysłach nie płaciłby tyle za kilkadziesiąt minut.

      • 5 0

      • A jakby na tym znaku umieszczony był cennik, to narzekali byście, że znak nieczytelny, bo nie nadążacie z przeczytaniem cennika.

        • 0 1

    • Zostawiasz samochód na najbardziej oddalonym od terminala parkingu żeby kogoś odprowadzić? Czyli Kiss&Fly w ogóle nie jest potrzebne :)
      Ja jak kogoś odwożę i chcę trochę dłużej się pożegnać niż do 10 minut parkuję na P1- jest najbliżej i kosztuje coś około 5 złotych za pół godziny.

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane