- 1 Sopot bez golizny i zakłócania spokoju (135 opinii)
- 2 Będzie pył, nie będzie premii? (205 opinii)
- 3 Okradała drogerie, zmieniając peruki (56 opinii)
- 4 Podwyżka cen wody i ścieków w Gdyni (269 opinii)
- 5 Znamy przyczynę wypadku na Wielkopolskiej (347 opinii)
- 6 7 mln zł na remont ulic "starego" Chwarzna (26 opinii)
Zobacz, ile tracisz stojąc w korku
Stoisz w korku, a licznik bije. Nie tylko w taksówce, ale w każdym aucie. Gdański kierowca traci rocznie 2,3 tys. zł przez zatkane ulice. Gorzej jest tylko w Warszawie i Krakowie.
- Pracujący w siedmiu największych polskich miastach w 2010 roku tracili w korkach średnio 16 mln zł dziennie, co daje kwotę 351 mln zł miesięcznie i ponad 4,2 mld zł rocznie - podkreśla wiceprezes Deloitte Rafał Antczak.
Z raportu wynika, że przykładem dla Gdańska powinny być Katowice, gdzie korki są minimalne dzięki buspasom i odpowiedniej synchronizacji świateł. Buspasy w Gdańsku dopiero powstają, a sygnalizacją świetlną w całym Trójmieście ma kierować Tristar, "inteligentny" system sterowania ruchem, który nawet o połowę może zmniejszyć korki w Trójmieście.
- Już dawno złożyliśmy wniosek o dofinansowanie unijne do programu Infrastruktura i Środowisko, ale cały czas jest oceniany. Za nami już pierwszy stopień i pozytywna ocena merytoryczna oraz formalna. Teraz czekamy na akceptację dokumentacji i związanych z nią procedur. Jak tylko będzie pozytywna, ruszamy z przetargiem na wykonawcę - mówi Jacek Oskarbski, naczelnik gdyńskiego Biura Inżynierii Transportu, pracującego nad projektem.
Według ekspertów Deloitte dobrym sposobem na ograniczenie korków są inwestycje w transport publiczny, ale warto też popracować jeszcze nad organizacją ruchu samochodowego. Ocena organizacji transportu to bowiem ledwie 1,74 pkt. w pięciostopniowej skali. Dwukrotnie lepiej oceniona została komunikacja miejska w Gdańsku.
- Gdyby transport we wszystkich aglomeracjach był równie efektywny jak na przykład w Katowicach, mieszkańcy zaoszczędziliby 2,4 miliarda złotych rocznie. Nierzadko jednak same inwestycje nie wystarczą, gdy potrzebna jest zmiana sposobu myślenia. Można i trzeba minimalizować skalę oraz koszty korków, czyniąc mądre inwestycje - dodaje Rafał Antczak.
Opinie (343) ponad 10 zablokowanych
-
2011-01-14 10:58
Opinia wyróżniona
zrobiłem sobie dzień bez auta..
zmarzłem czekając na przystanku, w autobusie tłok, dojazd trwa 3 razy dłużej... ja tam wolę stać w korku, słuchając muzyczki, w ciepełku :)
- 39 1
-
2011-01-14 10:58
Więcej buspasów = mniej korków ??? (2)
Wot socjalistyczieskaja logika...
- 6 11
-
2011-01-14 12:10
nie socyalistychnaya tolko amerykanskaya (1)
nie tylko buspasy ale pasy dla samochodów wożących nie tylko d. kierowcy ale więcej osób
car sharing sadylu, car sharing!- 1 0
-
2011-01-14 12:27
Gdybym woził tylko swoją d.. i jeżdził codziennie z punktu A do punktu B i z powrotem to zapewne też bym się przesiadł do komunikacji miejskiej.
Niestety - muszę jeździć po Klientach rozrzuconych po całym Trójmieście (i dalej) i wożę ze sobą sporo papierów w bagażniku (ze 20kg + laptop).
I podejrzewam, że nie jestem jedyna osobą w 3city, która MUSI jeździć samochodem :)
Jeśli są trzy pasy, najczęściej zakorkowane - i z jednego z nich robi się buspas - to korki wzrosna czy zmaleja?
Bo wg autora artykułu (a raczej "geniuszy" z D&T) zmaleją !!!
Nie mam nic przeciwko rozbudowie komunikacji miejskiej - ale raczej w sensie SKM i tramwajów na wydzielonych torowiskach jako główna struktura komunikacyjna + autobusy obsługujące "zewnętrze"
Ale nie można tego robić kosztem infrastruktury drogowej.- 3 1
-
2011-01-14 10:59
Taak, tylko, że (1)
Słowackiego, Spacerowa, Grunwaldzka, Trakt, Świętokrzyska etc. system Tristar też nie wiele da, jeśli nie zbuduje się nowych dróg. A budowanie to osobny temat - np. Spacerowa, gdzie zamiast zbudować drugą nitkę aż do Oliwy ( jak na Słowaka od ronda do góry), to tylko poszerzono jezdnię... Wóz albo przewóz, albo się buduje drogi, albo nie.
- 12 3
-
2011-01-14 12:11
johnyy - a nie buduje się?
- 2 1
-
2011-01-14 11:02
Gdańsk to komunikacyjna tragedia (7)
miasto nie nalezy do jakiś mega algomeracji - ni ema takiej intensywnej tkanki miejsckiej jak łódź, kraków i warszawa a komunikacyjne jest sparaliżowane. nie ma szans w godzinach szczytu przejechać przez centrum, dojechać do obwodnicy - tracą wszystcy.
w gdyni centrum nigdy nie jest niezakorkowane, główna arteria czyli al. zwycięstwa - też nie.- 21 4
-
2011-01-14 11:45
primo - Gdynia jest o połowę mniejsza od Gdańsak, secundo - połowa Gdyni pracuje w GDańsku (1)
i nie dotarła tam SKM...
- 3 2
-
2011-01-16 18:04
a ty masz w połowie rację
z tym, że Gdynia jest mniejsza
- 0 0
-
2011-01-14 11:46
a już teraz to widać że za 4 lata będzie jeszcze gorzej
- 0 0
-
2011-01-14 12:13
ja jadę przez centrum aglomeracji z Gdańska do Gdyni 33 minuty (1)
SKM-ką koteczku, SKMką.
Kiedy poszerzysz sobie wyobraźnię?
podejmij postanowienie noworoczne i pogooglaj sobie
np. www.streetfilms.org- 4 1
-
2011-01-16 18:07
fajnie jest mieszkać na dworcu SKM, zazdroszczę ci
poza tym to nie twoja zasługa, że kolejka jedzie 33 minuty.
Ona po prostu jedzie 33 minuty.
Każdy może wsiąść i przejechać się
tylko po co?- 0 0
-
2011-01-14 14:04
"w gdyni centrum nigdy nie jest niezakorkowane,"
W Sierakowicach też nie. :)
- 1 1
-
2011-01-14 16:56
norbi
glowna arteria gdyni to ul morska
- 1 0
-
2011-01-14 11:02
Opinia wyróżniona
Paranoja.
Nasza komunikacja miejska została oceniona dwukrotnie lepiej? Chyba porównując jej stan z 1970 i 2010 roku - wtedy mogę się zgodzić.
A na Tristar to czekamy już ładnych PARĘ lat i ciągle nic.
Przywitajmy gigantycznymi korkami kibiców na Euro 2012. Przecież Gdańsk ma niecałe 0,5 mln mieszkańców, a korki jakby było minimum 2x więcej.- 14 1
-
2011-01-14 11:07
dziś widziałem jak drogowcy (4)
jechali traktorkiem z wielką beczką z tyłu i co kilka metrów wylewali z niej
kupę w dziury w drodze. Następnie jeden pan przyklepywał toto gumofilcem
i ekipa jechał dalej.
Czy to był to co sie nazywa naprawą dróg ,bo nie obejmuję ..- 26 2
-
2011-01-14 11:25
(1)
Nie śmiej się , jak dziura ma półmetra głebokosci taka kupa może życie uratować
- 10 1
-
2011-01-14 11:37
przez tydzień chyba...
aaaa
- 3 0
-
2011-01-15 22:23
Woz Drzymaly (1)
To był wóz Drzymały a ekipa do tzw "Gumisie", od tych gumofilców.
Zawsze z niecierpliwością ich wyczekuje kiedy pojawia sie pierwsze roztopy i zbliza sie wiosną :)- 1 0
-
2011-01-16 18:09
Doozersi ;P
- 1 0
-
2011-01-14 11:11
komunikacja miejska w Gdańsku to fikcja!!!
A przez to ludzie przesiadają się na samochody i korki się zwiększają...
- 11 2
-
2011-01-14 11:12
A najgorsze w tym wszystkim
Jest to, że włodarze nie widzą problemu. Mówią nam, że robią dużo, że "e, jest nieźle".
Stojąc w korkach nie tylko marnujemy pieniądze. Marnujemy nasz WOLNY CZAS.- 10 3
-
2011-01-14 11:13
Chyba, trzeba się pogodzić (2)
z takimi włodarzami to nigdy nie bedzie lepiej :(
- 9 2
-
2011-01-14 11:49
niestety, skoro znowu są ci sami to z pewnością będzie gorzej
- 1 0
-
2011-01-14 12:14
z kierowcami z taką wyobrażnią nie będzie lekko
- 1 0
-
2011-01-14 11:13
Proponuję rozwiązanie z Pekinu (7)
Zmniejszenie ilości samochodów na trójmiejskich ulicach o połowę:
W dni parzyste jeżdżą samochody z numerem rejestracyjnym kończącym się na cyfrę parzystą; w dni nieparzyste - kończące na cyfrę nieparzystą. :-)) Dla niepokornych mandat 500 zł.- 10 5
-
2011-01-14 11:14
Zaraz się znajdą cwaniaki ... (1)
... co założą tablice kończące się na literę. :-P
- 2 1
-
2011-01-15 09:07
dwa samochody to tez rozwiazanie :)
prawda? ;)
- 0 0
-
2011-01-14 11:25
u mnie blachy (2)
koncza sie na X, i co wtedy ?
- 1 1
-
2011-01-14 23:56
nie możesz jeździć wcale
złomuj klekota
- 1 0
-
2011-01-18 12:28
To wracaj skad zes przyleciał... ;)
na Marsa! he,he,he :)
- 0 0
-
2011-01-14 12:16
proponuję rozwiązanie z Londynu
dla wjeżdżających do centrum samochodem - opłata ... funtów.
warto wprowadzić na trzy miesiące - w Sztokholmie wprowadzili na próbę, po trzech miesiącach większość była za - nawet kiedyś tylko jeżdżących samochodami- 4 0
-
2011-01-15 22:38
Genialne
Pod warunkiem dekretu budynia o dniach i godz pracy urzedów iinstytucji w Gdansku. Osoby posiadajace nieparzysty nr rejestracyjny samochodu lub w przypadku jego braku nieparzysty nr dowodu osobistego pracuja w dni nieparzyste,pozostałe w parzyste,
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.