- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (452 opinie)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (40 opinii)
- 3 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (163 opinie)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (279 opinii)
- 5 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (191 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (63 opinie)
Żuraw-gigant podniósł tory na budowie bajpasu kartuskiego
Tak wyglądały prace żurawia na budowie bajpasa kartuskiego.
Na budowę bajpasu kartuskiego nadjechał od strony Osowej, a jego najważniejszym zadaniem było podnoszenie torów. Kolejarze ściągnęli długi na 30 metrów i ważący ponad 200 ton żuraw kolejowy. To dźwig do zadań specjalnych: może podnieść ładunek o masie do 80 ton.
- Do tego zadania na teren budowy przyjechał jeden z zaledwie kilku dostępnych w Europie żurawi kolejowych Gottwald GS 150.14 TR - poinformował Tomasz Konopacki, rzecznik PKM.
Jak tłumaczy, zastosowanie tak ogromnego, specjalistycznego sprzętu w tej lokalizacji wynika z blokowego montażu rozjazdu, który znacznie skraca czas prac, a także nie wpływa na ruch pociągów poruszających się sąsiednim torem, ponieważ całość prac odbywa się na szerokości jednego - modernizowanego toru.
Gigantyczny żuraw na placu budowy
Zaangażowany w prace żuraw to prawdziwy potwór, jeden z kilku podobnych modeli dostępnych w całej Europie.
Gigant jest długi na niemal 30 metrów i waży 210 ton. Swoim potężnym dźwigiem jest w stanie unieść do 80 ton - nie miał więc problemu z tym, by unieść fragment torów kolejowych.
Przypomnijmy: tzw. bajpas kartuski to kolejowa trasa objazdowa z Gdańska do Kartuz przez Gdańsk Kokoszki i Starą Piłę, w śladzie dawnych linii kolejowych nr 234 i 229. Jej uruchomienie pozwoli zachować ruch kolejowy między Gdańskiem i Kaszubami, podczas przebudowy linii kolejowej między Gdynią i Kościerzyną.
Opinie (56) 6 zablokowanych
-
2022-08-02 22:03
Opinia wyróżniona
Sprawnie im poszło, jednego dnie demontaż toru i przygotowanie terenu, drugiego montaż rozjazdu
Jechałem koło północy i pracowali. Fajnie, bo nie na wszystkich inwestycjach jest takie tempo. Ciekawe czy to wymóg zamawiającego czy wykonawca szanuje zasoby.
- 49 3
-
2022-08-02 17:46
Opinia wyróżniona
chyba prędzej zbudują (1)
ten bajpas kartuski niż nową kartuską od otomińskiej do nowatorów
- 18 1
-
2022-08-02 18:13
To dobrze
Powinien być lepszy dojazd koleją. Może choć trochę mniej kaszubskich gruzów by przyjeżdzało...
- 5 1
-
2022-08-03 09:13
Opinia wyróżniona
NIc nie trzeba by robić gdyby za wczasu o tym pomyśleli (1)
Bo do tego miejsca PKM była budowana w śladzie kolei kokoszkowskiej i wtedy wystarczyło zrobić odpowiedni rozjazd a nie teraz rozwalać tor który położyli zaledwie kilka lat temu.
Analogicznie jak na węźle Chwaszczyno powstały zjazdy na Nową Kielnieńską chociaż czy i kiedy ona powstanie to nie wiadomo, ale węzła za to już nie trzeba będzie przebudowywać.
To kwestia planowania z głową.- 17 4
-
2022-08-03 12:12
W terminie budowy linii PKM nie było jakiegokolwiek planu pkp plk (właściciela linii) rewitalizacji linii do Kokoszek
Gdyby wtedy zbudowano rozjazd to pisałbyś, że pieniądze wyrzucane są w błoto, mimo braku jakichkolwiek przesłanek do budowy zbędnych elementów.
- 5 1
Wszystkie opinie
-
2022-08-02 17:11
o daj ty spokój
to nic nie da taka nędza
- 1 12
-
2022-08-02 17:12
Bajpas / arteria / trakt / estakada/ ciąg / magistrala - oto jest pytanie... (2)
- 3 2
-
2022-08-02 17:29
Odpowiedź. (1)
Linia kolejowa nr 234 (Gdańsk Kiełpinek - Gdańsk Kokoszki - Stara Piła). Poprostu.
- 4 1
-
2022-08-02 18:26
Prościej. Tory.
- 2 3
-
2022-08-02 17:15
Niech budują moi drodzy i kochani (8)
Będę jezdził na pizze do Kartuz jak szlachcic.
- 12 14
-
2022-08-02 17:19
nic bym z kartuz nie wziął, wystarczy że biedronka skupuje wszystko i sprzedaje 4 razy drozej
- 2 5
-
2022-08-02 17:32
Ox
I do psychiatry niczym dzordz
- 5 4
-
2022-08-02 17:52
A jak będzie wifi to i komcie pewnie bedziesz pisał
- 5 1
-
2022-08-02 17:59
Szkoda tylko, że nie zrobią od razu dwóch torów i elektryfikacji. Przecież w planach jest włączenie bajpasa do sieci południowej pkm/skm.
- 7 1
-
2022-08-02 18:10
Mam lepszą propozycję
Przesiądź się w Kościerzynie na pociąg do Szlachty.
- 5 1
-
2022-08-02 18:13
Niech budują moi drodzy i kochani (1)
Hola hola: Tylko nie drodzy i kochani !
Bruderschaftu z Tobą nie piłem a preferuję kobiety.- 2 2
-
2022-08-02 19:22
Jesteś lesbijką?
- 3 0
-
2022-08-02 19:36
Marna
Nie polecam żadnej pizzy z Kartuz
- 1 0
-
2022-08-02 17:15
Czekam na opinie niezadowolonych troli (1)
- 12 12
-
2022-08-02 17:20
twoja opinia nie jest zadowalająca, a wiesz kim jesteś?
- 6 2
-
2022-08-02 17:33
(8)
Ciekawe jak w starożytności układano bloki granitowe o wadze ponad 1000 ton, choćby w Baalbek w Libanie, w Gizie czy w Peru skoro tu potrzeba takiego sprzętu.
- 8 6
-
2022-08-02 17:35
(2)
ludzie i tzw. dźwignie z drewna
- 4 2
-
2022-08-02 17:42
Granit cieli dłutami z miedzi a precyzyjne otwory wiercili patykami
- 4 1
-
2022-08-02 21:56
Da się? ;)
Starożytni dali radę. Ale nieco więcej roboczogodzin to kosztowało. Inna rzecz, że nieco przyoszczędzili na braku BHP ;)
- 6 0
-
2022-08-02 17:42
Kosmici to robili
- 8 1
-
2022-08-02 17:53
Pytaj u źródeł, nikt ci tu nie odpisze.
- 5 0
-
2022-08-02 18:11
(2)
Normalnie. Wtedy robiło to tysiące robotników, teraz robi to jedna osoba za pomocą maszyny.
- 10 0
-
2022-08-02 18:27
Masz kilka dzwigow bedacych w stanie uniesc 80 ton w europie (1)
Znajdź jeden który podniesie 1000 ton
Pociąg mający 150 metrów waży 280 ton, czyli jeden blok ważył tyle co mający 600m pociąg, 800 samochodów albo 4 domy z piwnicą.- 1 2
-
2022-08-03 14:19
Piramidy i bloki skalne uzyte do ich bidowy budowali nefilimowie czyli krzyzowka ludzi i zmaterializowanych demonow.zakazana
W Bibli ksiega henoha to wyjasnia!!
- 0 0
-
2022-08-02 17:46
Opinia wyróżniona
chyba prędzej zbudują (1)
ten bajpas kartuski niż nową kartuską od otomińskiej do nowatorów
- 18 1
-
2022-08-02 18:13
To dobrze
Powinien być lepszy dojazd koleją. Może choć trochę mniej kaszubskich gruzów by przyjeżdzało...
- 5 1
-
2022-08-02 18:06
...i odliczamy do pierwszego komentarza p.t. "a po polsku nie można?"
- 2 2
-
2022-08-02 18:06
(2)
Mając na uwadze pewien niedosyt wiedzy oraz uszanowanie co do wydatkowania podatkow mam wielkie pytanie do kolejarzy oraz osób obcykanych w kwestiach infrastruktury kolowej/tramwajowej. Jak to jest, że tory tramwajowe po 10 latach eksploatacji są pogięte jak druty na zębach studentki po miesiącu na erazmusie w Hiszpanii:)? Przecież to jest istna studnia bez dna, bo co nie zrobią, to zaraz i tak jest do remontu. I co z tego, że szyna(stał użyta do niej) ma jakąś tam wytrzymałość typu 20 ton na oś, jak same tory są tak powyginane, że tramwaj po nich skacze niemiłosiernie. Zauważcie, że w ramach przygotowań do euro na wielu odcinkach w Gdańsku położyli nowe tory tramwajowe. Dziś wiele odcinków wówczas oddanych do użytku jest już niebezpiecznych do jazdy pełną parą. Proszę o odpowiedź.
- 5 8
-
2022-08-02 18:15
Bzdury piszesz.
Nic takiego nie ma miejsca. To co wtedy zmodernizowali, to się dobrze trzyma. Jedyne co się szybciej zużywa to rozjazdy.
- 7 1
-
2022-08-03 08:11
trawajarze =/= kolejarze
Otóż do prac przy liniach tramwajowych wymagane są uprawnienia z zakresu drogowego, zatem żaden kolejarz nie przyłożył ręki do tego pośmiewiska :)
- 0 0
-
2022-08-02 18:13
Das Kran
von Breslau nach Danzig, znak czasu?...
- 4 5
-
2022-08-02 18:52
Tego typu dźwigi (4)
wykorzystywane sa do prac pod siecią trakcyjna zwłaszcza do układania zmontowanych wcześniej elementów rozjazdów. W omawianej lokalizacj dźwik podnosi nie tor a ....przęsło torowe. I nie jest to zadna "nowinka techniczna".Za komuny tego typu dźwigi / EDK-300 i 750 / produkowano w NRD i były wykorzystywane w układniu rozjazdów .
- 31 2
-
2022-08-02 20:34
(1)
dla pismaka jest to "nowinka techniczna"
- 4 0
-
2022-08-02 22:00
Jak ma nie być
Skoro on dopiero co gimnazjum opuścił. Albo porzucił xD
- 4 0
-
2022-08-03 06:19
Żaden z niego potwór.
W świecie dźwigowym maszyna o takich gabarytach to standard.
- 0 0
-
2022-08-03 12:35
zgadza się , takie niebieskie z napisem takraf
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.