- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (455 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (47 opinii)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (193 opinie)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (280 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (167 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (67 opinii)
Żuraw-gigant podniósł tory na budowie bajpasu kartuskiego
Tak wyglądały prace żurawia na budowie bajpasa kartuskiego.
Na budowę bajpasu kartuskiego nadjechał od strony Osowej, a jego najważniejszym zadaniem było podnoszenie torów. Kolejarze ściągnęli długi na 30 metrów i ważący ponad 200 ton żuraw kolejowy. To dźwig do zadań specjalnych: może podnieść ładunek o masie do 80 ton.
- Do tego zadania na teren budowy przyjechał jeden z zaledwie kilku dostępnych w Europie żurawi kolejowych Gottwald GS 150.14 TR - poinformował Tomasz Konopacki, rzecznik PKM.
Jak tłumaczy, zastosowanie tak ogromnego, specjalistycznego sprzętu w tej lokalizacji wynika z blokowego montażu rozjazdu, który znacznie skraca czas prac, a także nie wpływa na ruch pociągów poruszających się sąsiednim torem, ponieważ całość prac odbywa się na szerokości jednego - modernizowanego toru.
Gigantyczny żuraw na placu budowy
Zaangażowany w prace żuraw to prawdziwy potwór, jeden z kilku podobnych modeli dostępnych w całej Europie.
Gigant jest długi na niemal 30 metrów i waży 210 ton. Swoim potężnym dźwigiem jest w stanie unieść do 80 ton - nie miał więc problemu z tym, by unieść fragment torów kolejowych.
Przypomnijmy: tzw. bajpas kartuski to kolejowa trasa objazdowa z Gdańska do Kartuz przez Gdańsk Kokoszki i Starą Piłę, w śladzie dawnych linii kolejowych nr 234 i 229. Jej uruchomienie pozwoli zachować ruch kolejowy między Gdańskiem i Kaszubami, podczas przebudowy linii kolejowej między Gdynią i Kościerzyną.
Opinie (56) 6 zablokowanych
-
2022-08-02 19:36
Żeby tylko tory kładzione przez PKM i PLK się ze sobą spotkały! (3)
- 24 1
-
2022-08-02 19:43
... i oby obiema szynami a nie jedną!
- 9 0
-
2022-08-02 21:11
PKP Tor Lewy SP. Z O.O. już zatwierdził, PKP Semafory proceduje, PKP Tor Prawy się odwołał od decyzji do PKP Perony SP. Z O.O.
A PKP Megafony milczy...
- 6 2
-
2022-08-03 10:39
Może tak, jak drogowcy
gdy budują drogę z dwóch stron - jak "trafią" to powstaje droga jednojezdniowa, a gdy się miną, to autostrada.. :-))
Miłego dnia.- 1 0
-
2022-08-02 20:14
plk (2)
plk skm pkm .................co za cyrki na tych torach i dla kogo to ma służyć ? czy było źle gdy była tylko jedna firma na torach
- 9 18
-
2022-08-03 00:23
A co jest złego w tym, że jest kilka?
- 7 0
-
2022-08-03 08:47
Poprawnie w twoim ojczystym języku pytanie brzmi KOMU ma to służyć?
- 0 1
-
2022-08-02 20:34
Nalezy jeszcze dodac ze ten gigantyczny
Dźwig ma radio WiFi, działa na androidzie i fruwa z prędkością światła
- 0 0
-
2022-08-02 21:05
Żurawie to ja dziś na polach na mazurach widziałem, to coś , to dźwig.
- 1 0
-
2022-08-02 21:06
...bo tory były złe, i podwozie... podwozie też było złe
- 1 2
-
2022-08-02 22:03
Opinia wyróżniona
Sprawnie im poszło, jednego dnie demontaż toru i przygotowanie terenu, drugiego montaż rozjazdu
Jechałem koło północy i pracowali. Fajnie, bo nie na wszystkich inwestycjach jest takie tempo. Ciekawe czy to wymóg zamawiającego czy wykonawca szanuje zasoby.
- 49 3
-
2022-08-03 07:34
sciaga sie potezne dzwigi zamiast wykorzystywac dostepne maszyny do ,,zrywki" i ,,układki" torów .
ktore sa w stanie ułozyc jednego dnia ponad kilometr torów ...a ktore staja nie wykorzystywane w zakladach kolejowych.
- 2 0
-
2022-08-03 07:37
uwielbiam te aknkiety
równie dobrze można by spytać trójmiasto "czy jeździsz trajtkiem?"
- 2 0
-
2022-08-03 08:35
dajacie sobie w koncu spokoj z tym okresleniem bajpas
chodzi zwyczajnie o to zeby odbudowac te linie i znalezc na to pieniadze a nie zeby robic objazdy, dobudowanie drugiego toru za Zukowo nie wymaga wstrzymywania ruchu, jak bedzie drugi tor to mozna remontowac pierwszy tor, caly czas z zachowaniem ruchu
- 12 0
-
2022-08-03 09:13
Opinia wyróżniona
NIc nie trzeba by robić gdyby za wczasu o tym pomyśleli (1)
Bo do tego miejsca PKM była budowana w śladzie kolei kokoszkowskiej i wtedy wystarczyło zrobić odpowiedni rozjazd a nie teraz rozwalać tor który położyli zaledwie kilka lat temu.
Analogicznie jak na węźle Chwaszczyno powstały zjazdy na Nową Kielnieńską chociaż czy i kiedy ona powstanie to nie wiadomo, ale węzła za to już nie trzeba będzie przebudowywać.
To kwestia planowania z głową.- 17 4
-
2022-08-03 12:12
W terminie budowy linii PKM nie było jakiegokolwiek planu pkp plk (właściciela linii) rewitalizacji linii do Kokoszek
Gdyby wtedy zbudowano rozjazd to pisałbyś, że pieniądze wyrzucane są w błoto, mimo braku jakichkolwiek przesłanek do budowy zbędnych elementów.
- 5 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.