• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Drogowcy celowo zwężą Grunwaldzką do końca wakacji

rb
9 czerwca 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
  • Dwoma pasami al. Grunwaldzkiej w Oliwie kierowcy pojadą od czwartkowego poranka.

Już od długiego weekendu kierowcy pojadą zwężoną al. GrunwaldzkąMapka w Oliwie i we Wrzeszczu. Jezdnia w kierunku centrum na dwóch odcinkach zostanie zwężona z trzech do dwóch pasów. Taka organizacja ruchu utrzyma się do końca wakacji. Jeśli rozwiązanie się sprawdzi, drogowcy będą chcieli zwęzić główną arterię do Oliwy już od granicy z Sopotem.



Zwężenie al. Grunwaldzkiej w Oliwie i Wrzeszczu to:

Pomysł zwężenia al. Grunwaldzkiej jest jednym z elementów ograniczania ruchu samochodowego i przekazania odzyskanej przestrzeni na chodnikach pieszym i rowerzystom. Zmiany w organizacji ruchu władze Gdańska ogłosiły przed miesiącem i - jak tłumaczyły - wynikają one z pandemii koronawirusa i konieczności zachowania przez mieszkańców i użytkowników dróg i chodników dystansu społecznego.

W pierwszej kolejności drogowcy chcą odzyskać dla pieszych ciągi piesze w Oliwie i we Wrzeszczu. Od czwartku szerszym chodnikiem będzie można przejść między KaprówMapkaDerdowskiegoMapka w Oliwie oraz we Wrzeszczu - na odcinku KlonowaMapka - PartyzantówMapka.

  • Obecnie parkujące auta z chodnika przeniosą się na prawy skrajny pas jezdni. Do dyspozycji kierowców będą dwa z trzech pasów ruchu.

- W tych miejscach pojawiły się już znaki informujące kierowców o planowanej zmianie organizacji ruchu. W środę wieczorem zostanie zmienione oznakowanie poziomie, staną też barierki i wygrodzenia uniemożliwiające wjazd na chodnik. Po nowemu kierowcy pojadą od czwartkowego poranka - tłumaczy Tomasz Wawrzonek, wicedyrektor Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Jak dodaje, kierowcy z dwupasmowej al. Grunwaldzkiej będą korzystać do końca wakacji. Jeśli rozwiązanie się sprawdzi, tzn. płynność ruchu zostanie utrzymana, a korki nie wzrosną, wówczas drogowcy będą chcieli wykorzystać trzeci pas do budowy prawoskrętów na dłuższym odcinku - bo już od granicy z Sopotem, a resztę przestrzeni wykorzystać na potrzeby pieszych i rowerzystów. Ale tylko pod warunkiem, że sytuacja radykalnie się nie pogorszy.

  • Zwężenie al. Grunwaldzkiej w Oliwie.
  • Zwężenie al. Grunwaldzkiej we Wrzeszczu.

- Robiliśmy analizy i porównywaliśmy natężenia ruchu z czerwca do danych sprzed i w trakcie pandemii. Wychodzi na to, że ruch powoli wraca do sytuacji sprzed marca i wprowadzonych obostrzeń, np. zamknięcia szkół. W maju, gdy projektowaliśmy zmiany, ruch był o 18 proc. mniejszy, a dziś to już tylko 5-7 proc. Zobaczymy, jak ruch będzie wyglądał w wakacje, czy ze względu na koronawirusa przyjedzie do nas mniej, czy może więcej turystów, bo są zamknięte granice. Tego dziś nie wiemy. Decyzje będziemy podejmować za kilka tygodni.
Warto dodać, że od poniedziałku z trzech do dwóch pasów zwężono odcinek al. Grunwaldzkiej w kierunku Sopotu między wiaduktem PKM a nowym biurowcem Wave. W tym przypadku jednak zmiany wynikają z początku przebudowy i wymiany nawierzchni.

Weekendowy test na Wajdeloty



Nadchodzący długi weekend będzie także czasem testów na ul. Wajdeloty. Część ulicy ma stać się deptakiem, co z jednej strony ma wspomóc tamtejszych przedsiębiorców, a z drugiej - spotyka się z głosami niezadowolenia części mieszkańców.

Nie chcą deptaka na Wajdeloty. Zbierają podpisy pod sprzeciwem



- Ostateczny głos będą mieli jedni i drudzy. Po długim weekendzie ruszy ankieta. Każdy lokal czy mieszkanie otrzyma jeden głos, którego właściciel lub zarządca będzie mógł opowiedzieć się za jedną ze stron. Ostateczna decyzja zapadnie większością głosów - tłumaczy Wawrzonek.
Deptak na Wajdeloty ma dopiero powstać, a już wzbudza kontrowersje. Deptak na Wajdeloty ma dopiero powstać, a już wzbudza kontrowersje.

Zniknie popularny skrót



Poza zwężeniem Grunwaldzkiej i tymczasowym deptakiem na Wajdeloty do końca czerwca zmiany mają zajść także na ul. PiramowiczaMapka, znanym skrócie z al. Hallera do al. Grunwaldzkiej, pozwalającego uniknąć korka i oczekiwania na światłach na skrzyżowaniu przy Operze Bałtyckiej. Niestety to też jeden z najbardziej kolizyjnych punktów na mapie Gdańska, bo ze względu na ograniczoną widoczność dochodzi tam do wielu niebezpiecznych zdarzeń z udziałem włączających się do ruchu aut i jadących drogą rowerową rowerzystów (sytuacji radykalnie nie poprawiło wyniesienie skrzyżowania).

Trwają też konsultacje z Radą Dzielnicy Brzeźno dotyczące wyznaczenia drogi dla rowerów na jednym z dwóch pasów al. HalleraMapka między pętlą tramwajową a skrzyżowaniem z ul. Dworską. Przygotowano i przedstawiono radnym dwa warianty nowej drogi - ostateczne decyzje mają zapaść jeszcze w tym miesiącu.

  • Jeden z wariantów wyznaczenia drogi rowerowej na jezdni al. Hallera od ul. Wczasy do skrzyżowania z Dworską.
  • Drugi wariant drogi rowerowej na Hallera.

Drogowcy nie ustają w pracach projektowych nad likwidacją przycisków na sygnalizatorach przy przejściach dla pieszych. Aby zminimalizować sytuacje, w których kierowcy zatrzymują się przed przejściem, z którego nie korzysta ani jeden pieszy, w wielu miejscach rozważane są rozwiązania stosowane np. na ul. Wyzwolenia, gdzie w pierwszej kolejności zielone światło zapala się pieszym, a dopiero potem kierowcom (po wzbudzeniu przez nadjeżdżający pojazd pętli indukcyjnej). Rozważany jest też montaż nowych progów zwalniających i włączenie sygnalizacji w trybie pulsacyjnym.
09:20 10 CZERWCA 20

W Oliwie zwężana jest al. Grunwaldzka (19 opinii)

Sąjuz nowe pasy! Chodnik pusty o 9 rano po co?

Spodziewany paraliż aglomeracji dzięki Panu Grzelakowi. Niech włodarze innych gmin pamiętają o tym gdy Pan Grzelak będzie chciał następnym razem reprezentować region.
Sąjuz nowe pasy! Chodnik pusty o 9 rano po co?

Spodziewany paraliż aglomeracji dzięki Panu Grzelakowi. Niech włodarze innych gmin pamiętają o tym gdy Pan Grzelak będzie chciał następnym razem reprezentować region.
rb

Opinie (977) ponad 50 zablokowanych

  • A może moglibyśmy najpierw stworzyć komunikację miejska z prawdziwego zdarzenia a dopiero potem eliminować inne środki trasportu?

    • 17 0

  • Scieżka rowerowa (1)

    Pamiętam czasy kiedy pomiędzy szpalerem lip na Al.Zwycięstwa były chodniki dla pieszych, może warto byłoby wykorzystać tę przestrzeń na ścieżkę rowerową zamiast ograniczać pasy ruchu.

    • 17 3

    • bez sensu

      Tam sens miałyby pasy i kontrapasy ruchu dla rowerów na trakcie konnym które byłyby przedłużone do samego końca 3maja.

      • 3 2

  • (1)

    Mam wrażenie że dużo osób nie rozumie że jest to absolutnie celowe uprzykrzenie życia kierowcom więc narzekanie że to zły pomysł z waszego punktu widzenia nic nie wnosi. Mnie bardziej niż brak ddr irytuje stawianie aut na chodnikach tak że nie da się nawet przeprowadzić roweru. Albo chamskie zastawianie przejazdów rowerowych w momencie kiedy mam zielone światło. Ile już razy zdarzało mi się niechcący przerysować komuś furę bo musiałem się przeciskać...

    • 4 22

    • zauważ, że kierowcy sami dbają o uprzykrzanie sobie życia

      uprzykrzają także życie innym, o czym sam piszesz.

      • 2 4

  • Dlaczego tylko jeden pas zostanie wyłączony. Jak by `wszystkie pasy wyłączyli to by było po kłopocie. Nie było by korków oszczędność energii bo wszystkie sygnalizatory można by zdemontować. a piesi i rowerzyści mieli by luz. Zaoszczędzone tysiące litrów farby którą maluje się jezdnie czasami dwa razy w roku. Sama ekologia. Posadzić w to miejsce drzewa i nazwać las " Grunwaldzki"

    • 23 2

  • Co to ma być??

    Czy w Urzędzie Miasta i Gdańskim Zarządzie Dróg i Zieleni urzędnicy z koniem na łby się pozamieniali????
    Czy jest tam ktoś kro potrafi logicznie myśleć???

    • 27 2

  • czyli chodzi o nowe płatne miejsca postojowe (1)

    "Obecnie parkujące auta z chodnika przeniosą się na prawy skrajny pas jezdni. Do dyspozycji kierowców będą dwa z trzech pasów ruchu."

    • 13 2

    • tam i tak postój był płatny (na wyznaczonych miejscach na samym chodniku)

      • 3 0

  • Co???????

    Po co???

    • 9 3

  • Poszedłbym dalej, po co asfalt

    po co drogi, po co samochody wrócimy do koni ... Czekam kiedy zlikwidują oświetlenie uliczne, przecież jest nieekologiczne i wkurza jeże. A ile kasy można by zaoszczędzić na przykład na rydwan.

    • 14 4

  • A kiedy remont Pomorskiej ? (2)

    Tam krawężniki mają wysokość od -30 cm do + 30 cm.

    • 17 2

    • a kto je rozjechał? (1)

      • 0 2

      • Bagniste podłoże

        • 2 0

  • (1)

    Teraz już wiem nami rządzą idioci, dlaczego tego typu zmiany nie są konsultowane z gdanszczanami, rozumianym bus pasy ale szersze chodniki przecież na tych odcinkach pieszych jak na lekarstwo, czas już chyba zmienić ta patologię z UM Gdańsk

    • 25 3

    • tego typu zmiany zostały zapisane w Planie Zrównoważonej Mobilności Miejskiej Gdańska

      i w wielu innych konsultowanych wiele tygodni i miesięcy dokumentach.

      • 0 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane