• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Drogowcy celowo zwężą Grunwaldzką do końca wakacji

rb
9 czerwca 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
  • Dwoma pasami al. Grunwaldzkiej w Oliwie kierowcy pojadą od czwartkowego poranka.

Już od długiego weekendu kierowcy pojadą zwężoną al. GrunwaldzkąMapka w Oliwie i we Wrzeszczu. Jezdnia w kierunku centrum na dwóch odcinkach zostanie zwężona z trzech do dwóch pasów. Taka organizacja ruchu utrzyma się do końca wakacji. Jeśli rozwiązanie się sprawdzi, drogowcy będą chcieli zwęzić główną arterię do Oliwy już od granicy z Sopotem.



Zwężenie al. Grunwaldzkiej w Oliwie i Wrzeszczu to:

Pomysł zwężenia al. Grunwaldzkiej jest jednym z elementów ograniczania ruchu samochodowego i przekazania odzyskanej przestrzeni na chodnikach pieszym i rowerzystom. Zmiany w organizacji ruchu władze Gdańska ogłosiły przed miesiącem i - jak tłumaczyły - wynikają one z pandemii koronawirusa i konieczności zachowania przez mieszkańców i użytkowników dróg i chodników dystansu społecznego.

W pierwszej kolejności drogowcy chcą odzyskać dla pieszych ciągi piesze w Oliwie i we Wrzeszczu. Od czwartku szerszym chodnikiem będzie można przejść między KaprówMapkaDerdowskiegoMapka w Oliwie oraz we Wrzeszczu - na odcinku KlonowaMapka - PartyzantówMapka.

  • Obecnie parkujące auta z chodnika przeniosą się na prawy skrajny pas jezdni. Do dyspozycji kierowców będą dwa z trzech pasów ruchu.

- W tych miejscach pojawiły się już znaki informujące kierowców o planowanej zmianie organizacji ruchu. W środę wieczorem zostanie zmienione oznakowanie poziomie, staną też barierki i wygrodzenia uniemożliwiające wjazd na chodnik. Po nowemu kierowcy pojadą od czwartkowego poranka - tłumaczy Tomasz Wawrzonek, wicedyrektor Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Jak dodaje, kierowcy z dwupasmowej al. Grunwaldzkiej będą korzystać do końca wakacji. Jeśli rozwiązanie się sprawdzi, tzn. płynność ruchu zostanie utrzymana, a korki nie wzrosną, wówczas drogowcy będą chcieli wykorzystać trzeci pas do budowy prawoskrętów na dłuższym odcinku - bo już od granicy z Sopotem, a resztę przestrzeni wykorzystać na potrzeby pieszych i rowerzystów. Ale tylko pod warunkiem, że sytuacja radykalnie się nie pogorszy.

  • Zwężenie al. Grunwaldzkiej w Oliwie.
  • Zwężenie al. Grunwaldzkiej we Wrzeszczu.

- Robiliśmy analizy i porównywaliśmy natężenia ruchu z czerwca do danych sprzed i w trakcie pandemii. Wychodzi na to, że ruch powoli wraca do sytuacji sprzed marca i wprowadzonych obostrzeń, np. zamknięcia szkół. W maju, gdy projektowaliśmy zmiany, ruch był o 18 proc. mniejszy, a dziś to już tylko 5-7 proc. Zobaczymy, jak ruch będzie wyglądał w wakacje, czy ze względu na koronawirusa przyjedzie do nas mniej, czy może więcej turystów, bo są zamknięte granice. Tego dziś nie wiemy. Decyzje będziemy podejmować za kilka tygodni.
Warto dodać, że od poniedziałku z trzech do dwóch pasów zwężono odcinek al. Grunwaldzkiej w kierunku Sopotu między wiaduktem PKM a nowym biurowcem Wave. W tym przypadku jednak zmiany wynikają z początku przebudowy i wymiany nawierzchni.

Weekendowy test na Wajdeloty



Nadchodzący długi weekend będzie także czasem testów na ul. Wajdeloty. Część ulicy ma stać się deptakiem, co z jednej strony ma wspomóc tamtejszych przedsiębiorców, a z drugiej - spotyka się z głosami niezadowolenia części mieszkańców.

Nie chcą deptaka na Wajdeloty. Zbierają podpisy pod sprzeciwem



- Ostateczny głos będą mieli jedni i drudzy. Po długim weekendzie ruszy ankieta. Każdy lokal czy mieszkanie otrzyma jeden głos, którego właściciel lub zarządca będzie mógł opowiedzieć się za jedną ze stron. Ostateczna decyzja zapadnie większością głosów - tłumaczy Wawrzonek.
Deptak na Wajdeloty ma dopiero powstać, a już wzbudza kontrowersje. Deptak na Wajdeloty ma dopiero powstać, a już wzbudza kontrowersje.

Zniknie popularny skrót



Poza zwężeniem Grunwaldzkiej i tymczasowym deptakiem na Wajdeloty do końca czerwca zmiany mają zajść także na ul. PiramowiczaMapka, znanym skrócie z al. Hallera do al. Grunwaldzkiej, pozwalającego uniknąć korka i oczekiwania na światłach na skrzyżowaniu przy Operze Bałtyckiej. Niestety to też jeden z najbardziej kolizyjnych punktów na mapie Gdańska, bo ze względu na ograniczoną widoczność dochodzi tam do wielu niebezpiecznych zdarzeń z udziałem włączających się do ruchu aut i jadących drogą rowerową rowerzystów (sytuacji radykalnie nie poprawiło wyniesienie skrzyżowania).

Trwają też konsultacje z Radą Dzielnicy Brzeźno dotyczące wyznaczenia drogi dla rowerów na jednym z dwóch pasów al. HalleraMapka między pętlą tramwajową a skrzyżowaniem z ul. Dworską. Przygotowano i przedstawiono radnym dwa warianty nowej drogi - ostateczne decyzje mają zapaść jeszcze w tym miesiącu.

  • Jeden z wariantów wyznaczenia drogi rowerowej na jezdni al. Hallera od ul. Wczasy do skrzyżowania z Dworską.
  • Drugi wariant drogi rowerowej na Hallera.

Drogowcy nie ustają w pracach projektowych nad likwidacją przycisków na sygnalizatorach przy przejściach dla pieszych. Aby zminimalizować sytuacje, w których kierowcy zatrzymują się przed przejściem, z którego nie korzysta ani jeden pieszy, w wielu miejscach rozważane są rozwiązania stosowane np. na ul. Wyzwolenia, gdzie w pierwszej kolejności zielone światło zapala się pieszym, a dopiero potem kierowcom (po wzbudzeniu przez nadjeżdżający pojazd pętli indukcyjnej). Rozważany jest też montaż nowych progów zwalniających i włączenie sygnalizacji w trybie pulsacyjnym.
09:20 10 CZERWCA 20

W Oliwie zwężana jest al. Grunwaldzka (19 opinii)

Sąjuz nowe pasy! Chodnik pusty o 9 rano po co?

Spodziewany paraliż aglomeracji dzięki Panu Grzelakowi. Niech włodarze innych gmin pamiętają o tym gdy Pan Grzelak będzie chciał następnym razem reprezentować region.
Sąjuz nowe pasy! Chodnik pusty o 9 rano po co?

Spodziewany paraliż aglomeracji dzięki Panu Grzelakowi. Niech włodarze innych gmin pamiętają o tym gdy Pan Grzelak będzie chciał następnym razem reprezentować region.
rb

Opinie (977) ponad 50 zablokowanych

  • przynajmniej

    przynajmniej nie będą zamykane drogi na różnego rodzaju "maratony" po głównych ulicach miasta bo będzie pas dla nich i szerokie chodniki gdzie będą mogli sobie biegać

    • 1 3

  • nie można tego inaczej nazwać tylko

    kr..tyński pomysł. Zwężanie głównych arterii. Moje gratulacje.

    • 6 4

  • We Wrzeszczu jak i w centrum Gdańska zlikwidowano większość "normalnych" sklepów. Po co tam szersze chodniki? (2)

    • 8 3

    • po to, by sklepy mogły odżyć tak jak i cała ulica (1)

      • 3 2

      • A któreż to sklepy mają odżyć jak je Adamowicz zlikwidował? Może CSH albo SHD. a może sklep foto i chemiczny?

        • 1 1

  • Banda ignorantów.

    Korki na Grunwaldzkiej ani się nie zmniejszą ani nie zwiększą. Dlaczego? Bo wszyscy zaczną jeździć dolnym tarasem. Dziękujemy!

    • 1 1

  • ale o jakich pieszych tu mowa !!!???

    Wrzeszcz wymarł cały ciąg po obydwu stronach od Słowackiego do Studzienki a to dzięki galeriom ruch na obu chodnikach zamarł ( sporadyczne pojedyncze osoby ) mieszkam tu wiem co piszę mam 60 lat pamiętam czasy świetności jak faktycznie nie można było przejść bo nie było galerii handlowych sklepy były okupowane na Grunwaldzkiej pamiętam doskonale te czasy tak więc władni miasta znowu się nie popisali a korki będą ooojjjj....będą wspomnę przy okazji o parkometrach na dosłownie każdej uliczce złodziejstwo inaczej nie można tego określić, od lat same złe nietrafione pomysły pseudo wizjonerów masakra i apel do wszystkich młodych kupować auta na potęgę po dwa po trzy teraz tanie jak bułki niech się to wszystko zakorkuje stanie i będzie pozamiatane, i zamiast speed ekip kamery poustawiać przynajmniej będzie sprawiedliwie bo każdy łamie przepisy przekracza prędkość oni tak samo i nie ma inaczej !!!

    • 10 3

  • Wieśniaki z awansu nie potrafią poruszać się po mieście. Postanowili zatem zredukować pasma ruchu, żeby przypominały wieś.

    • 7 1

  • Ja

    Korki we Wrzeszczu a przede wszystkim w Oliwie może zmniejszyć tylko zaprzestanie budowania kolejnych biurowców. Skąd pomysł , że zwężenie ulicy spowoduje mniejszy ruch, To kpina. Proszę się przejechać SKM w godzinach szczytu w tej okolicy. Ludzie tak ściśnięci jak bydło. A tu jeszcze ograniczenie ruchu samochodowego. Nie wszyscy mogą do pracy dojechać rowerem bo mieszkają 50 km i dalej od miejsca pracy. Co to za nowa moda na zamienianie miasta w wieś. Ruch uliczny to miasto , spokój i piesze oraz rowerowe spacerki to wieś. Jak ktoś lubi takie klimaty powinien zamieszkać na wsi.

    • 6 1

  • Głupota

    Jechałem tam dzisiaj. Nie wiem, czy będzie ktoś na tyle głupi, żeby wejść na odciętą żółtymi pasami jezdnię, bez żadnych fizycznych zapór. Samochody śmigały, aż miło. Na szczęście piesi są mądrzejsi od pomysłodawców i nie korzystają z tego "prezentu".

    • 2 2

  • Jacy drogowcy? Przecież to nasi politycy za tym stoją zaślepieni chorą ideologią. Jeszcze bardziej chcą ludziom utrudnić życie. To jest chore!

    • 6 2

  • Kolejny kiepski pomysł ...

    To kolejny kiepski pomysł nowej pani Prezydent. Cóż. Ta kobieta ewidentnie ma coś do kierowców. Z uporem maniaka zwęża drogi tak, że autobus wyjeżdżający z przystanku zajmuje półtorej pasa, likwiduje pasy ruchu powodując dodatkowe korki w i tak już zakorkowanym mieście. Jeśli chce mieć Pani zadowolonych mieszkańców to zdecydowanie musi Pani przeanalizować swoje dalsze plany bo coś czuję, że niedługo ktoś inny będzie podejmował takie decyzje... Ludzie nie zapominają. Zwłaszcza jak od poniedziałku do piątku stoją w korkach.
    PS. Kątem jest tylko gorzej przez turystów, którzy nie widzą jak się jeździ w większym mieście.

    • 5 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane