• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zwiększyć bezpieczeństwo na niepozornym skrzyżowaniu

Michał Brancewicz
29 lipca 2009 (artykuł sprzed 15 lat) 
Choć na pierwszy rzut oka ten wypadek wyglądał poważnie, na szczęście nikt poważnie nie ucierpiał. Choć na pierwszy rzut oka ten wypadek wyglądał poważnie, na szczęście nikt poważnie nie ucierpiał.

Zjazd z al. Armii Krajowej w al. Sikorskiego na gdańskim Chełmie jest miejscem kolizji i poważnych wypadków. Ostatni miał miejsce w niedzielę. Czy można zrobić coś by poprawić tam bezpieczeństwo? - zastanawia się Maciej, nasz czytelnik.



Po tym jak na wspomnianym, niepozornym skrzyżowaniu zobacz na mapie Gdańska ponad trzy lata temu doszło do śmiertelnego wypadku z udziałem karetki pogotowia, postawiony został tu znak "stop". Jednak jak widać, nie zmusza on kierowców do większej czujności. Nadal co jakiś czas zdarzają się tu mniej lub bardziej poważne kolizje i wypadki.

Ostatni miał miejsce w minioną niedzielę. Kierowca czerwonego Fiata jechał w stronę Gdańska, natomiast kierowca czarnego BMW w stronę Chełmu. Doszło do zderzenia. - Jak zwykle powodem było niedostosowanie się do znaków - relacjonuje nasz czytelnik, pan Maciej.

Na szczęście, jak informuje policja, zdarzenie nie było poważne i nikt w nim nie ucierpiał.

Nie zmienia to jednak faktu, że przydałoby się w tym rejonie jakieś rozwiązanie zwiększające bezpieczeństwo kierowców oraz wzmagające ich czujność, gdyż jak pokazuje życie, sami nie zawsze zachowują ostrożność.

Z policyjnych statystyk wynika, że w pierwszym półroczu 2009 roku doszło tam do trzech kolizji i jednego wypadku. To co prawda stosunkowo niewiele, ale policja zdaje sobie sprawę, że jest to newralgiczne miejsce.

- Sprawa skrzyżowania była poruszana na komisji bezpieczeństwa i w niedługim czasie zostaną tam domalowane dodatkowe znaki na jezdni informujące, że jest to droga podporządkowana - deklaruje Magdalena Michalewska, rzecznik KWP w Gdańsku.

Czy to wystarczy? Czas pokaże. Na komisji uznano natomiast, że ustawienie w tym miejscu lustra zwiększającego pole widzenia nie zdałoby egzaminu.

Napisz do nas, jeśli znasz jakieś ryzykowne skrzyżowanie w Trójmieście, gdzie w prosty i szybki sposób można poprawić jego bezpieczeństwo. Przekażemy te uwagi drogowcom i policji.

Opinie (146) 9 zablokowanych

  • czarnebmw w strone chelmu.. znowu stereotyp - ale widac ze dresiarska dzielnica. (1)

    • 8 7

    • Wypraszam sobie!

      Nie jestem żadnym dresem ale widać że dla Ciebie jak ktoś popełni mało znaczący błąd to już staje się niedouczonym dresem. Gratuluję toku rozumowania i błednego stereotypu!

      • 1 0

  • Kontrolne egzaminy z przepsiów drogowych dla każdego co 5 lat! (6)

    Dziadki i kobiety co 2 lata. Osoby które spowodowały wypadek z powodu nie przestrzegania znaków typu: ustąp pierwszeństwa, nakaz jazdy, zakaz wjazdu (o zgrozo kierowcy jeżdżący pod prąd na ul. Białej, ul. Lendziona czy ul. Zatora-Przytockiego!), droga z pierwszeństwem (nagłe hamowanie na skrzyżowaniu) - zabierane prawo jazdy na 3 miesiące i obowiązek 20 godzin jazdy eLką!

    • 10 14

    • DLA CIEBIE RAZ W TYGODNIU !!! (1)

      • 4 2

      • kalarepa

        Co zapłaciłeś za prawko i drugi raz już byś nie nazbierał do skarbonki tak szybko?

        Ja mogę mieć egzaminy raz w tygodniu, nie ma problemu.

        Problemem są typy takie jak Ty, które nie kontrolują tego co robią, nic nie widzą i nie są w stanie niczego przewidzieć. Dobrze, że potrafisz biegi zmieniać i jechać, chociaż pewnie po 15 minutach w trasie masz mokro w gaciach.

        • 5 2

    • (3)

      W 99% ludzie nie przestrzegają przepisów dlatego że poprostu nie chcą a nie dlatego że ich nie znają. Poco powtarzać examiny? Maturę też powtarzać żeby mieć pewność że ludzie potrafią czytać, liczyć i nikt nie podpisze bezsensownej umowy kredytowej? Nie popadajmy w paranoje. Uważam, że powinno się znacznie bardziej weryfikować predyspozycje psycho-fizyczne kandydata na kierowcę przed dopuszczeniem go do examinu na prawo-jazdy. Niektórzy po prostu nie nadają się do prowadzenia auta - a teraz spokojnie mogą dostać prawko.

      W wielu miejscach drogi są dobre - a od lat w tych samych miejscach stoją bezsensowne ograniczenia (np. 40km/h). Bezpieczeństwo w samochodach z roku na rok się poprawia, liczba aut rośnie wykładniczo - a w ciągu ostatnich lat dorobiliśmy się jedynie zmiany ograniczenia prędkości w terenie zabudowanym z 60 do 50km/h :|. Robią się korki, ludzie się wkurzają i często łamią prawo. Prawo powinno nadążać za rzeczywistością - pomagać nam w codziennych sprawach.

      • 4 1

      • Marek (2)

        Czyli z lenistwa wjeżdżają pod prąd, skręcają na zakazie i przejeżdżają na STOPie?

        Ja też nie przestrzegam ograniczeń prędkości, ale jak jest STOP to zatrzymuje się, jak jest zakaz wjazdu czy skrętu to nie jadę. Jak podwójna ciągła i zakręt to nie wyprzedzam. I nie wynika to z mojego "nie lenistwa" tylko instynktu samozachowawczego.

        • 8 0

        • (1)

          Myślę że z lenistwa - przecież każde dziecko wie co oznacza STOP. A skręcanie na zakazach, jazda pod prąd - bo szybciej, bo nic się nie stanie, bo nikt nie widzi... taka mentalność. Uważam że to nie niewiedza tylko lekceważenie przepisów - raz czujesz dreszczyk, drugi raz mniejszy a trzeci nawet się nie zastanawiasz jak naginasz prawo. Uważam że prawo i oznakowanie powinno być modernizowane na bieżąco i wtedy bezwzględnie egzekwowane. W tej chwili ustawodawcy i drogowcy udają że tworzą prawo, Policja udaje że je egzekwuje, a my udajemy że go przestrzegamy.

          • 2 0

          • Ze 2 lata temu NIK badał sprawę znaków i stwierdził, że jest ich o 40tyś. za dużo!!!!
            Najczęściej zostały ograniczenia prędkości po remontach....

            • 3 0

  • Nikomu nic sie nie stało ?! (1)

    To cud ze osobie w pandzie nic sie nie stało !
    Chyba ze to jakis przekret i w pandzie nikogo nie bylo a bmw "potrzebowało sie sprzedac" :P

    • 4 2

    • to nie była panda, tylko fiat siena, poprostu trochę po wypadku zwężony

      • 0 0

  • Na Syberię

    nalezało by wysłać projektantów i budowniczych takich węzłów drogowych. Trzeba być poważnie chorym psychicznie, żeby budować takie układy komunikacyjne. I nie jest to jedyny przykład praku profesjonalizmu.

    • 10 5

  • (5)

    to nie wina projektantów tylko KIEROWCÓW!
    połowie powinno sie od ręki zabrać prawo jazdy
    zresztą jak czytam coraz więcej osób jeździ bez prawa jazdy (!)
    co widać później na chełmskim skrzyżowaniu
    nie bardzo rozumiem jak pomimo znaku "stop" można doprowadzić do kolizji

    • 22 3

    • to przykre ludzie nie patrzą na znaki (2)

      Przyzwyczaili się do świateł albo do tego że pierwszeństwo jest zawsze na wprost, nie może być np. w lewo jak na skrzyżowaniu Sobieskiego i Traugutta. Już nie mówiąc o drogach osiedlowych czy parkingach gdzie przeważnie są skrzyżowania równorzędne i obowiązuje zasada prawej strony. Kto by przestrzegał jakąś prymitywną zasadę.

      • 3 0

      • Opinia została zablokowana przez moderatora

      • np. na wiekszości parkingów przy sklepach gdzie nie ma oznakowania

        • 0 0

    • winni są wykonawcy którzy nie zrealizowali prawoskretu na wzgórze Mickiewicza. kto odpowiada za ofiary wypadków

      • 0 0

    • weź już tu nie pisz bo mi małosolne nie chcą kisnąć

      • 0 0

  • na głupotę nie ma rady

    niestety, jak to już zostało napisane w komentarzach wcześniej, wystarczy patrzeć na znaki i się do nich stosować. Jeżeli kieowca nie ustąpił pierwszenstwa na znaku STOP, to takiemu idiocie nawet światła by nie pomogły.

    • 11 0

  • TE WOZY PÓJDĄ NA ALLEGRO JAKO BEZWYPADKOWE !

    polus potrafi!

    • 7 1

  • Połowa kierowców to idioci (1)

    Dowód:
    Dzień wczorajszy, wyjazd autobusów z Targu Siennego na Okopową.
    Czerwone światło: autobus stoi.
    Zielone światło: autobus stoi - banda baranów wpakowała się w sznur samochodów czekających na zakręt w Armii Krajowej: nie zorientowali się biedactwa, że wjechali na skrzyżowanie bez możliwości jego opuszczenia.
    Czerwone światła: autobus stoi
    Zielone światła: to samo: na skrzyżowaniu kolejne barany

    (pięć zmian)
    W końcu kierowca autobusu się wk... i na zielonym zaczyna wytrąbywać trzodę ze skrzyżowania. Po jakiejś minucie udaje mu się w końcu skręcić w stronę tunelu...

    Dowód 2: przejście dla pieszych przez pas prawoskrętu z 3 Maja w AK.
    od 15-ej do 17-ej absolutnym ewewnementem są sytuacje, w których po zapaleniu się zielonego sygnału dla pieszych na pasy nie wjechałby burak spieszący się na obiad do mamusi na Chełmie.

    Obserwacje zachowań kierowców (przypomnieć tylko Hucisko, Miszewskiego) mogą doprowadzić tylko do rozstroju nerwowego. Policji praktycznie nie ma (albo robić się jej nie chce) - więc nie wiem, jak zrobić porządek np. z sytuacją opisaną w dowodzie 2 (przejazd buractwa przez przejście przy zapalonym dla pieszych zielonym).
    Może brać ze sobą kawał złomu i walić po oknach samochodów, które znajdą się wtedy na pasach? Może to nauczy szacunku do przepisów i współużytkowników pasa drogowego (pieszych)?

    • 20 0

    • ale tak jeżdżą ludzie w Gdańsku - jak w Soopćkowie widzę jakieś kretyńskie ruchy na drodze to zazwyczaj są to auta na tablicach

      GD

      • 0 0

  • Zróbcie coś na Wilanowskiej

    tam się nie da przejść przez ulice - hamscy kierowcy prują jak autostradą i nawet matki z dzieckiem nie przepuszczą pasami.

    • 9 0

  • troche rozumu!!

    jeżdżę tamtędy często i ten znak STOP tylko denerwuje!! fakt trzeba tam zwolnic do 10km/h i bardzo uważnie sprawdzić czy nic nie jedzie aby nie dostać "strzała"
    znaki poziome na jezdni zrobią w zimie tam ślizgawkę a i tak jest słaba tam przyczepność z powodu mostu

    dlatego rozwiązanie... zacznijcie ludzie myśleć i patrzeć na drogi i sytuacje a każdy będzie szczęśliwy i bezpieczny
    a policja niech zacznie wreszcie wypisywać mandaty za zajeżdżanie drogi i wymuszanie pierwszeństwa
    jeżdżę bardzo dużo po mieście i średnio na dzień 1 raz ktoś niebezpiecznie mi zajedzie drogie i trzeba uciekać lub hamować...

    • 1 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane