- 1 Do 5 tys. zł dotacji na rower elektryczny (198 opinii)
- 2 Hałas stoczniowych imprezowni nieco zelżał (106 opinii)
- 3 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (715 opinii)
- 4 Kultowa "Górka" i widok na morze (97 opinii)
- 5 Pamiątka z wakacji jak wyrzut sumienia (53 opinie)
- 6 Na spacer po Trójmieście z przewodnikiem (17 opinii)
Czy Trójmiasto zmierza w stronę "strefy 30"? Więcej ulic z ograniczeniem prędkości
Trójmiasto zwalnia - na drogach pojawia się coraz więcej "stref do 30 km/h". W Gdyni w ciągu ostatnich dwóch lat takie znaki ustawiono na 95 trasach. W Gdańsku długość ulic z uspokojonym ruchem wynosi już 616,9 km. W Sopocie na terenie niemal całego miasta obowiązuje ograniczenie prędkości do 30 km/h.
W stolicy Francji wprowadzono bowiem "strefę 30". Gdzie? Wszędzie. No, poza kilkoma (naprawdę: kilkoma) alejami i obwodnicą miasta, na której ograniczenie wynosi teraz 70 km/h.
To działania, które wpasowują się w zachodnie trendy uspokajania ruchu w miastach.
Zwolennicy ograniczania prędkości wskazują, że dzięki temu skutecznie eliminowane są śmiertelne i poważne wypadki z udziałem pieszych czy rowerzystów.
Są również zdania, że - paradoksalnie - choć zwalniają, to jadą szybciej. Auta poruszające się z prędkością 30-35 km/h jadą bowiem płynniej i maksymalnie wykorzystują przepustowość ulic.
W stronę uspokajania ruchu w miastach coraz śmielej patrzą również trójmiejscy urzędnicy.
95 kolejnych ulic w "strefie 30" w Gdyni
W Gdyni w ciągu ostatnich dwóch lat "strefą 30" objęto kolejnych 95 ulic (w całości lub w części).
Jak zapowiada Marek Łucyk, wiceprezydent miasta ds. rozwoju, ten trend będzie się pogłębiał.
- Rok temu prezydent Szczurek podjął decyzję, że w całym mieście - nie tylko w Śródmieściu, gdzie strefa 30 km/h już działa - uspokajamy ruch samochodów, zwłaszcza przy szkołach podstawowych. Dzięki temu dzieci z podstawówek chętniej dojeżdżają do placówek, np. rowerami czy hulajnogami - tłumaczy samorządowiec.
Chcemy wpisać się w trend ograniczania prędkości w mieście i to nie tylko w jego centrumDocelowo - w ciągu najbliższych miesięcy - już przy wszystkich szkołach podstawowych pojawi się strefa "tempo 30".
Niewykluczone, że w przyszłości ograniczenia prędkości do 30 km/h zostaną "rozciągnięte" również na dzielnice, których dzielnicowi radni zgłaszają taką potrzebę.
- Zdecydowanie chcemy wpisać się w trend ograniczania prędkości w mieście i to nie tylko w jego centrum - podkreśla wiceprezydent Łucyk.
Pełna lista nowych ulic z ograniczeniem do 30 km/h w Gdyni.
Gdańsk obniża prędkość na "przelotówkach"
W Gdańsku długość ulic z uspokojonym ruchem, o dopuszczalnej prędkości maksymalnej nie większej niż 30 km/h to już ponad 616 km. Docelowo taka "strefa" ma objąć wszystkie ulice lokalne, dojazdowe oraz fragmenty ulic zbiorczych, tj. 70 proc. całkowitej długości ulic, które w mieście mierzą łącznie 954,5 km.
- Dzięki uruchomieniu procesu w 2009 r. i jego rozszerzaniu wzrosło bezpieczeństwo wszystkich uczestników ruchu: kierowców, rowerzystów i pieszych - podkreśla Magdalena Kiljan z Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Mocno prędkość ograniczono również na "przelotowych" trasach przez Gdańsk:
- w 2021 roku na al. Grunwaldzkiej i Zwycięstwa stanęły znaki ograniczające maksymalną prędkość 50 km/h (zamiast 70 km/h);
- w 2020 roku z 70 do 50 km/h ograniczono prędkość na al. Rzeczpospolitej.
Choć kierowcy krytykowali ograniczenie prędkości, miejscy urzędnicy stoją na stanowisku, że dzięki temu zmniejszyła się liczba poważnych wypadków.
Statystyka wypadków w Gdańsku w 2021 roku
5 lat "tempo 30" w Gdańsku. Czy ograniczenia zdały egzamin?
Wolniej również po Sopocie
Jak przypomina Marek Niziołek z UM w Sopocie, na terenie niemal całego miasta obowiązuje ograniczenie prędkości do 30 km/h.
- Wyjątki to ul. Malczewskiego (40 km/h) i al. Niepodległości (50 km/h). Ostatnio, po remoncie, do 30 km/h została ograniczona prędkość pojazdów na całej długości ul. Armii Krajowej. Ponadto jest w Sopocie wiele miejsc w strefach zamieszkania, gdzie prędkość ograniczona jest do 20 km/h (np. ulice Pułaskiego, Bema, Fiszera, Obr. Westerplatte) - podsumowuje miejski urzędnik.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Luksusowe samochody na sprzedaż. motoryzacja:
"Strefa 30" w Sopocie (14 opinii)
Opinie (792) ponad 10 zablokowanych
-
2021-09-10 01:30
Jesteście nienormalni
- 1 1
-
2021-09-10 04:37
Samorzadowi kasa sie konczy.
Wydawali miliony z naszego budzetu na swoje potrzeby pod deweloperke a teraz nawet na koszenie trawy i Fete nie maja...Ile kosztuja te wszystkie kanalizacje,rozkopy,przebudowy? Wiec wpadli na genialny plan...Konczy sie kasa to cyk nowe strefy platne,to cyk-ograniczenie do 30 stu....I nie bojcie sie to tylko kwestia czasu gdy kaza do aut przy ich uruchomieniu i poruszaniu sie uzywac karty sim lub podobne ustrojstwo....Jeszcze chwila i wielki brat bedzie wam naliczal kary automatycznie!!!!Za zgoda zdradzieckiego rzadu -,,ostatniej prostej."
?- 2 1
-
2021-09-10 04:41
Ba w koncu przyznaja sie jakie mozliwosci ma system 5G i satelity.I to nie zart.
- 0 1
-
2021-09-10 04:44
Zredukujcie predkosc do 5 km/h i przed automobilem niech biegnie czlowiek z biala flaga.
- 3 0
-
2021-09-10 06:38
(1)
Dość tych ograniczeń! Przystąpić do egzekucji prawa i przepisów!!! Wczoraj na Grunwaldzkiej gdy jechałem 50-55 km/h progenitura chłopów pańszczyżnianych poganiała mnie klaksonami i światłami!! Podnieść wartość mandatów i " sypać" ich tyle aż Gdańsk stanie się bogatszy niż Dubaj!!!!
- 0 1
-
2021-09-10 09:19
Gdańsk od tego będzie tylko biedniejszy!
Pieniądz w ręku urzędnika to pieniądz stracony.
- 0 0
-
2021-09-10 07:57
Wolniej = więcej spalin
Im wolniej jeździmy tym więcej spalin produkujemy, im więcej świateł np. przejścia naziemne nad podziemnymi tym więcej zanieczyszczeń produkujemy. Nasze władze idą śladem metropolii zachodnich ale ominęły jeden ważny etap ich rozwoju a mianowicie budowę dróg obwodowych i autostrad śródmiejskich. Szanowni Włodarze Miasta nie można z przedszkola pójść od razu do liceum, coś Wam umknęło po drodze, spójrzcie co robili Ci na których się wzorujecie 20 - 30 lat temu - budowali drogi szybkiego ruchu po to by teraz mieć możliwość spowolnienia ruchu na ulicach lokalnych i to jest właściwy kierunek.
- 2 0
-
2021-09-10 08:10
Dlatego normalni ludzie...
... wyprowadzają się z tego patokurortu.
- 2 0
-
2021-09-10 10:56
Prędkość
Ale dlaczego 30 przecież można wprowadzić 20 albo 15.Ludzie przestaną korzystać z samochodów, będzie super ekologicznie.A poważnie to was posr*ło.
- 1 0
-
2021-09-10 13:47
opinia
30kmh to i tak stanowczo za duzo! Jestem za tym aby samochody poruszaly sie z ta sama predkoscia co piesi.
- 1 0
-
2021-09-10 15:09
Rowerzyści jeżdżą szybciej (1)
- 2 0
-
2021-09-10 15:22
Jeden taki pruł ponad 50 km/h na ograniczeniu do 30, no i co?...
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.