- 1 17 osób dziennie słyszy tę diagnozę (44 opinie)
- 2 Ranking salonów masażu w Trójmieście (20 opinii)
- 3 Krajowa Sieć Onkologiczna znów opóźniona (26 opinii)
- 4 To koniec boreliozy? Kończą się prace nad szczepionką (90 opinii)
- 5 Ciąża. Jak zachować płodność po leczeniu onkologicznym? (19 opinii)
- 6 Wojtek i Agata z Life on Wheelz rozstali się (119 opinii)
Autobus zawiózł pasażera na oddział ratunkowy
Gdy z autobusu nie udało się wezwać pogotowia do pacjenta, który zasłabł, kierowca podjechał swoim przegubowcem pod nieodległy Szpitalny Oddział Ratunkowy szpitala na Zaspie.
- Na przystanku "Dywizjonu 303" wsiadł do autobusu pewien mężczyzna - mówi kierowca, Piotr Łaban. - Kiedy wszyscy wsiadający zajęli już miejsca, zamknąłem drzwi pojazdu i ruszyłem w kierunku kolejnego przystanku, czyli "Zaspa-Szpital". W pewnej chwili usłyszałem huk, zobaczyłem, że pasażer upadł na podłogę.
Czytaj także: pracownik agencji nieruchomości udzielał pierwszej pomocy na ulicy
Z pomocą ruszyły pielęgniarki, które tym samym autobusem jechały do pracy w szpitalu na Zaspie.
- Dwie panie zajęły się tym człowiekiem, a trzecia podbiegła do mnie z prośbą, bym podjechał pod szpital. Sama zaś usiłowała wezwać karetkę przez telefon - relacjonuje kierowca.
Z pogotowiem jednak nie udało się połączyć.
- Pielęgniarki pokazały mi, gdzie znajduje się Szpitalny Oddział Ratunkowy. Bez chwili wahania postanowiłem tam podjechać - mówi pan Piotr.
18-metrowy, przegubowy autobus wraz z pasażerami na pokładzie zajechał więc pod wejście na SOR. Dzięki temu mężczyzna, który zasłabł, natychmiast otrzymał pomoc lekarską.
Czytaj także: Zobacz jak wygląda 12-godzinny dyżur na szpitalnym oddziale ratunkowym
Kiedy sytuacja była już pod kontrolą, pan Piotr wrócił na stałą trasę.
- Informację o zaistniałej sytuacji wraz z gorącymi podziękowaniami dla kierowcy otrzymaliśmy od zastępcy ordynatora SOR-u na Zaspie - informuje Jerzy Dobaczewski, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku. - Zdarzają się sytuacje, w których wyżej niż przepisy należy cenić ludzkie życie. Cieszę się, że są tacy ludzie jak pan Piotr. Pasażerowie czują się bezpieczniej wiedząc, że kierujący pojazdem w sytuacji zagrożenia ich zdrowia lub życia odpowiednio zareaguje i zrobi wszystko, co w jego mocy, by im pomóc.
Dumy z postawy swojego pracownika nie ukrywa też kierownictwo Zakładu Komunikacji Miejskiej.
- Niedawno wiele uznania zdobył nasz kierowca, który znalazł w autobusie i zwrócił właścicielce oszczędności życia. O przyjazności komunikacji decydują nie tylko nowoczesne pojazdy, ale przede wszystkim właściwa postawa kierujących nimi ludzi - komentuje Krzysztof Wojtkiewicz, główny specjalista ds. eksploatacji w ZKM Gdańsk.
W czwartek rano do Zakładu Komunikacji Miejskiej oraz Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku przyszło podziękowanie od rodziny pasażera.
"W imieniu całej rodziny pragnę złożyć serdeczne podziękowanie za szybką i skuteczną pomoc, udzieloną przez Państwa pracownika, kierowcę autobusu linii 127 ruszającego z przystanku "Dywizjonu 303" o godzinie 6:35 dnia 26.11.2013 r., dzięki której możliwe było uratowanie życia. Jesteśmy niezmiernie wdzięczni i cieszymy się, iż pracownicy Państwa firmy cechują się wysokim stopniem profesjonalizmu i empatii w obliczu zagrożenia. Prosimy o przekazanie wyrazów naszej wdzięczności Panu kierowcy, dzięki któremu cała akcja reanimacyjna mogła zakończyć się szczęśliwie" - napisała szczęśliwa rodzina.
Materiał archiwalny
Zobacz jak wygląda praca szpitalnego oddziału ratunkowego. Z naszą kamerą spędziliśmy 12 godzin w szpitalu na Zaspie.
Miejsca
Opinie (223) 6 zablokowanych
-
2013-11-28 16:59
W Gdyni kierowcy autobusów to buraki którzy są nie mili
Dobrze że chociaż w Gdańsku są mili kierowcy co zawsze pomogą i nawet typowy kierowca autobusu na fb jest właśnie z Gdańska!! :) A u nas w Gdyni to tylko szarpaniny z drzwiami potwornie nie mili kierowcy autobusów ( szczególnie na linii 510 - lotniskowej) TRAGEDIA . Kierowcy Autobusow z Gdyni bierzcie przykład!
- 6 3
-
2013-11-28 17:07
Dobrze
Ze nie był to trolejbus
- 15 0
-
2013-11-28 17:27
Brawo pielęgniarki!!!!Gratulacje dla kierowcy!
- 7 0
-
2013-11-28 18:10
Ehhh
Postawa kierowcy jak najbardziej prawidłowa... Za to karygodne jest to, że nie możnabyło się połączyć z Pogotowiem Ratunkowym..
- 7 1
-
2013-11-28 18:24
I nikt nie napisał skargi, że kierowca się spóźnił na następne przystanki, albo nie jechał zgodnie z rozkładem??
Chyba jechał pusty ten autobus!
- 3 1
-
2013-11-28 18:24
Wspaniali kierowcy :) (2)
Chyba nie wszyscy kierowcy ZTM są tacy życzliwi pasażerom. Kiedy ostatnio jechałam autobusem 171,kierowca nie chciał sprzedać mi dwóch biletów,bo jak twierdził miał mało, "a ja mogę kupić sobie w drodze powrotnej". W drodze powrotnej trafiłam na tego samego kierowce,który tym razem nie sprzedał mi biletu, ponieważ nie miał wydać z 10zł :)
- 4 2
-
2013-11-28 19:13
Ja tez spotkałem takiego w Gdyni co powiedział,że niema
a powinien mieć i chyba miał.A doktorka z ZKM odpisała żebym sobie kupował na mieście bo dla kierowcy to nie jest podstawowe zajęcie.- 1 1
-
2013-11-28 21:02
a gdzie odliczona kwota proszę Pani,jak Pani myśli ,kiedy kierowca ma czas na liczenie pieniędzy,tylko pretensje ,żadnego zrozumienia ,ciągle coś się nie podoba a pomyślał ktoś ,ze kierowca odpowiada za ludzi a tylko słyszy narzekania a to ,że autobus nie przyjechał punktualnie ,a nikt nie pomyśli,że może były korki,że może trzeba było sprzedać bilety i wydawać resztę bo przecież tak trudno kupić sobie bilet w kiosku czy w automacie
- 3 0
-
2013-11-28 18:26
no prosze !- można ? można !!! premia dla drajwera !
- 5 0
-
2013-11-28 18:33
Teraz bohater, a na codzień bezczelny .. (5)
Panie Piotrze chciałam serdecznie pogratulować Pańskiego wzroku. Ostatnio jak jechałam z Panem 162 wyjeżdzając z wrzeszcza pkp, nie zauważył Pan kobiety na prześciu dla pieszych i nie mal wpadła pod koła! poczym jechaliśmy dalej i od przystanku łostowicka jadł Pan kanapeczki z wędlinką która Panu nie smakowała i wywalał Pan ją przez okno! Szkoda że teraz robią z pana bohatera, a na codzień jest pan bezczelnym ..
- 9 12
-
2013-11-28 18:40
czyli sam powoduje zagrożenie a raz miał refleks (2)
nagrałabym, go na komórce jak jadł i wyrzucał te wędlinę
i do ZTM wysłac na płytce- 4 5
-
2013-11-28 19:28
A kto zabroni jeść podczas jazdy?
- 2 0
-
2013-11-28 19:39
komorka
super 10 punktów za pod lanie . ciebie jak pod le bede miał 20 punktów
- 1 0
-
2013-11-28 19:35
No własnie
Nie ma zakazu jedzenia podczas jazdy wiec skad te pretensje. Znam go i wątpie że nie zauwazył kobiety i jest to standardem we wrzeszczu że ludzie sami wchodzą przed nadjeżdząjacy autobus nie patrząc czy cos jedzie
- 4 1
-
2013-11-29 13:34
co to za szmata tu się produkuje !!!!!!!!
- 0 1
-
2013-11-28 18:36
Szofer - brawo!!!!!!!!!!
- 5 1
-
2013-11-28 19:10
Jacy jesteśmy ?
Odpowiedzialny GOŚĆ !!!!!!!Szkoda,ze niestety to rzadkość.
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.