- 1 17 osób dziennie słyszy tę diagnozę (44 opinie)
- 2 Ranking salonów masażu w Trójmieście (20 opinii)
- 3 Krajowa Sieć Onkologiczna znów opóźniona (26 opinii)
- 4 Wojtek i Agata z Life on Wheelz rozstali się (119 opinii)
- 5 To koniec boreliozy? Kończą się prace nad szczepionką (90 opinii)
- 6 Ciąża. Jak zachować płodność po leczeniu onkologicznym? (19 opinii)
Autobus zawiózł pasażera na oddział ratunkowy
Gdy z autobusu nie udało się wezwać pogotowia do pacjenta, który zasłabł, kierowca podjechał swoim przegubowcem pod nieodległy Szpitalny Oddział Ratunkowy szpitala na Zaspie.
- Na przystanku "Dywizjonu 303" wsiadł do autobusu pewien mężczyzna - mówi kierowca, Piotr Łaban. - Kiedy wszyscy wsiadający zajęli już miejsca, zamknąłem drzwi pojazdu i ruszyłem w kierunku kolejnego przystanku, czyli "Zaspa-Szpital". W pewnej chwili usłyszałem huk, zobaczyłem, że pasażer upadł na podłogę.
Czytaj także: pracownik agencji nieruchomości udzielał pierwszej pomocy na ulicy
Z pomocą ruszyły pielęgniarki, które tym samym autobusem jechały do pracy w szpitalu na Zaspie.
- Dwie panie zajęły się tym człowiekiem, a trzecia podbiegła do mnie z prośbą, bym podjechał pod szpital. Sama zaś usiłowała wezwać karetkę przez telefon - relacjonuje kierowca.
Z pogotowiem jednak nie udało się połączyć.
- Pielęgniarki pokazały mi, gdzie znajduje się Szpitalny Oddział Ratunkowy. Bez chwili wahania postanowiłem tam podjechać - mówi pan Piotr.
18-metrowy, przegubowy autobus wraz z pasażerami na pokładzie zajechał więc pod wejście na SOR. Dzięki temu mężczyzna, który zasłabł, natychmiast otrzymał pomoc lekarską.
Czytaj także: Zobacz jak wygląda 12-godzinny dyżur na szpitalnym oddziale ratunkowym
Kiedy sytuacja była już pod kontrolą, pan Piotr wrócił na stałą trasę.
- Informację o zaistniałej sytuacji wraz z gorącymi podziękowaniami dla kierowcy otrzymaliśmy od zastępcy ordynatora SOR-u na Zaspie - informuje Jerzy Dobaczewski, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku. - Zdarzają się sytuacje, w których wyżej niż przepisy należy cenić ludzkie życie. Cieszę się, że są tacy ludzie jak pan Piotr. Pasażerowie czują się bezpieczniej wiedząc, że kierujący pojazdem w sytuacji zagrożenia ich zdrowia lub życia odpowiednio zareaguje i zrobi wszystko, co w jego mocy, by im pomóc.
Dumy z postawy swojego pracownika nie ukrywa też kierownictwo Zakładu Komunikacji Miejskiej.
- Niedawno wiele uznania zdobył nasz kierowca, który znalazł w autobusie i zwrócił właścicielce oszczędności życia. O przyjazności komunikacji decydują nie tylko nowoczesne pojazdy, ale przede wszystkim właściwa postawa kierujących nimi ludzi - komentuje Krzysztof Wojtkiewicz, główny specjalista ds. eksploatacji w ZKM Gdańsk.
W czwartek rano do Zakładu Komunikacji Miejskiej oraz Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku przyszło podziękowanie od rodziny pasażera.
"W imieniu całej rodziny pragnę złożyć serdeczne podziękowanie za szybką i skuteczną pomoc, udzieloną przez Państwa pracownika, kierowcę autobusu linii 127 ruszającego z przystanku "Dywizjonu 303" o godzinie 6:35 dnia 26.11.2013 r., dzięki której możliwe było uratowanie życia. Jesteśmy niezmiernie wdzięczni i cieszymy się, iż pracownicy Państwa firmy cechują się wysokim stopniem profesjonalizmu i empatii w obliczu zagrożenia. Prosimy o przekazanie wyrazów naszej wdzięczności Panu kierowcy, dzięki któremu cała akcja reanimacyjna mogła zakończyć się szczęśliwie" - napisała szczęśliwa rodzina.
Materiał archiwalny
Zobacz jak wygląda praca szpitalnego oddziału ratunkowego. Z naszą kamerą spędziliśmy 12 godzin w szpitalu na Zaspie.
Miejsca
Opinie (223) 6 zablokowanych
-
2013-11-28 20:45
KARA ŚMIERCI (1)
NATYCHMIAST! Ryzykował.
- 2 2
-
2013-11-28 20:46
Niby czym ryzykował?
- 1 2
-
2013-11-28 21:17
Tytuł (1)
Pytam jak autobus mógł zawieść pasażera ???
ale kierowcy należą się gratulacje.- 3 0
-
2013-11-29 00:08
Kierowcy za zjechanie z trasy, a pielęgniarkom medal za uratowanie człowieka
- 1 0
-
2013-11-28 21:18
Numer 112
Brawo dla Pana kierowcy.Przerażenie ogarnia jednak na to co zrobiło do tej pory ministerstwo cyfryzacji pod wodzą głównego hakera krajowego niejakiego Boniego.Po prawie 7 latach rządzenia nie można dodzwonić się pod 112.Premie i odprawy Pan minister oczywiście odebrał.
- 4 0
-
2013-11-28 21:23
BRAWO, BRAWO, BRAWO! (1)
I premia na święta dla pana!!!
- 6 0
-
2013-11-29 00:10
I dal Pań pielęgniarek przedewszystkim, a nie propaganda dla ZTM
- 2 0
-
2013-11-28 21:36
(1)
Miło się słucha o takich sytuacjach! Na szczęście jest coraz więcej takich EMPATYCZNYCH kierowców :-) Mnie ostatnio pani motornicza (nr służbowy 3085!!!), czarnula, w tramwaju nr 8 wydała 10 PLN w 10 gr i bardzo się tym faktem ubawiła :-) Wysiadała zaraz i potrzebowała pozbyć się drobnych bo kasę brała z prywatnej torebki. Przy okazji cały czas miała słuchawki na uszach i nie słyszała, co się wokół niej dzieje. KIEROWCA NA MEDAL! Ciekawe, co mi odpisze ZTM na tę skargę.....
- 0 2
-
2013-11-29 09:30
odpowiedz
Szanowna Pani, bilety w pojazdach sprzedawane sa za odliczona kwote pieniedzy. Skoro motornicza wydala Pani reszte skarga jest nie zasadna. Rownie dobrze mogla odmowic Pani sprzedazy biletu. W sprawie zas sluchawek przepisy nie zabraniaja sluchania muzyki lub rozmowy przez telefon przez zestaw sluchawkowy gdy jedno ucho pozostaje wolne.
Z powazaniem.
MTZ
tak to bedzie wygladac bo takie sa przepisy- 0 0
-
2013-11-28 21:40
szczęście że to trasa koło szpitala bo mogło być gorzej
Ciekawe, że nie dało się wezwać pogotowia- 2 1
-
2013-11-28 22:39
A u mnie w Szwecji (2)
To muzułmanki same dają
- 1 1
-
2013-11-28 23:19
U Ciebie w Szwecji??? To albo jesteś Szwedem, który umie pisać, mówić po Polsku,
albo wydaje ci się, że to u ciebie w Szwecji.
- 0 0
-
2013-11-29 13:45
Do cebulaka
Cebulak ???? A komu ty dajesz cw.Lu afrykański?????
- 0 0
-
2013-11-28 22:51
Piękna historia
Dziękuję za to, że są tacy ludzie, którzy po prostu robią to, co właściwe. Wspaniale.
- 4 1
-
2013-11-28 22:51
Może ktoś już na to zwrócił uwagę nie czytałem wsystkich komentarzy ALE to nie pan Piotr
jest bohaterem tylko tajemnicza Pani pielęgniarka, która poprosiła kierowcę o to, aby zjechał z trasy i podjechał pod szpital szkoda, że ludzie czytają wybiórczo.
- 5 1
-
2013-11-28 23:06
Były też pielęgniarki..
które szybko zabrały się do roboty.. Im też należy się dobre słowo ;)
- 7 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.