- 1 17 osób dziennie słyszy tę diagnozę (44 opinie)
- 2 Ranking salonów masażu w Trójmieście (20 opinii)
- 3 Krajowa Sieć Onkologiczna znów opóźniona (26 opinii)
- 4 Wojtek i Agata z Life on Wheelz rozstali się (119 opinii)
- 5 To koniec boreliozy? Kończą się prace nad szczepionką (90 opinii)
- 6 Ciąża. Jak zachować płodność po leczeniu onkologicznym? (19 opinii)
Autobus zawiózł pasażera na oddział ratunkowy
Gdy z autobusu nie udało się wezwać pogotowia do pacjenta, który zasłabł, kierowca podjechał swoim przegubowcem pod nieodległy Szpitalny Oddział Ratunkowy szpitala na Zaspie.
- Na przystanku "Dywizjonu 303" wsiadł do autobusu pewien mężczyzna - mówi kierowca, Piotr Łaban. - Kiedy wszyscy wsiadający zajęli już miejsca, zamknąłem drzwi pojazdu i ruszyłem w kierunku kolejnego przystanku, czyli "Zaspa-Szpital". W pewnej chwili usłyszałem huk, zobaczyłem, że pasażer upadł na podłogę.
Czytaj także: pracownik agencji nieruchomości udzielał pierwszej pomocy na ulicy
Z pomocą ruszyły pielęgniarki, które tym samym autobusem jechały do pracy w szpitalu na Zaspie.
- Dwie panie zajęły się tym człowiekiem, a trzecia podbiegła do mnie z prośbą, bym podjechał pod szpital. Sama zaś usiłowała wezwać karetkę przez telefon - relacjonuje kierowca.
Z pogotowiem jednak nie udało się połączyć.
- Pielęgniarki pokazały mi, gdzie znajduje się Szpitalny Oddział Ratunkowy. Bez chwili wahania postanowiłem tam podjechać - mówi pan Piotr.
18-metrowy, przegubowy autobus wraz z pasażerami na pokładzie zajechał więc pod wejście na SOR. Dzięki temu mężczyzna, który zasłabł, natychmiast otrzymał pomoc lekarską.
Czytaj także: Zobacz jak wygląda 12-godzinny dyżur na szpitalnym oddziale ratunkowym
Kiedy sytuacja była już pod kontrolą, pan Piotr wrócił na stałą trasę.
- Informację o zaistniałej sytuacji wraz z gorącymi podziękowaniami dla kierowcy otrzymaliśmy od zastępcy ordynatora SOR-u na Zaspie - informuje Jerzy Dobaczewski, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku. - Zdarzają się sytuacje, w których wyżej niż przepisy należy cenić ludzkie życie. Cieszę się, że są tacy ludzie jak pan Piotr. Pasażerowie czują się bezpieczniej wiedząc, że kierujący pojazdem w sytuacji zagrożenia ich zdrowia lub życia odpowiednio zareaguje i zrobi wszystko, co w jego mocy, by im pomóc.
Dumy z postawy swojego pracownika nie ukrywa też kierownictwo Zakładu Komunikacji Miejskiej.
- Niedawno wiele uznania zdobył nasz kierowca, który znalazł w autobusie i zwrócił właścicielce oszczędności życia. O przyjazności komunikacji decydują nie tylko nowoczesne pojazdy, ale przede wszystkim właściwa postawa kierujących nimi ludzi - komentuje Krzysztof Wojtkiewicz, główny specjalista ds. eksploatacji w ZKM Gdańsk.
W czwartek rano do Zakładu Komunikacji Miejskiej oraz Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku przyszło podziękowanie od rodziny pasażera.
"W imieniu całej rodziny pragnę złożyć serdeczne podziękowanie za szybką i skuteczną pomoc, udzieloną przez Państwa pracownika, kierowcę autobusu linii 127 ruszającego z przystanku "Dywizjonu 303" o godzinie 6:35 dnia 26.11.2013 r., dzięki której możliwe było uratowanie życia. Jesteśmy niezmiernie wdzięczni i cieszymy się, iż pracownicy Państwa firmy cechują się wysokim stopniem profesjonalizmu i empatii w obliczu zagrożenia. Prosimy o przekazanie wyrazów naszej wdzięczności Panu kierowcy, dzięki któremu cała akcja reanimacyjna mogła zakończyć się szczęśliwie" - napisała szczęśliwa rodzina.
Materiał archiwalny
Zobacz jak wygląda praca szpitalnego oddziału ratunkowego. Z naszą kamerą spędziliśmy 12 godzin w szpitalu na Zaspie.
Miejsca
Opinie (223) 6 zablokowanych
-
2013-11-29 08:32
(1)
No proszę jaki ten świat mały, w 98 roku miałem z nim praktyki w pewnym warsztacie samochodowym. :-)
- 1 0
-
2013-11-29 16:21
Poltrans Góra
- 0 0
-
2013-11-29 08:37
Podziękowania dla Pana Piotra za smodzielne decyzje i niekonwencjalne
działania w obliczu zagrożenia życia pasażera.Brawo !
- 2 0
-
2013-11-29 08:40
Szacunek dla kierowcy
Brawo i szacunek dla kierowcy za jego postawę.
Dyrecja powinna być dumna z jego zachowania i wynagrodzić mu taki czyn. Oby wiecej było takich kierowców, bo nie wszyscy są grzeczni i kulturalni.- 1 0
-
2013-11-29 08:45
Brawo brawo
super kierowca bardzo dobrze ogarnął sytuację i dał radę podjechać autobusem pod szpital a gruby i łysy tadek nawet swojego starego okulara nie da rady ogarnąć!!!
- 0 0
-
2013-11-29 08:56
DO REDAKCJI
"i zrobi wszystko, co w jego pomocy, by im pomóc. " ??
aby na pewno?Odpowiedź redakcji:
Dziękujemy za sugestię. Treść została poprawiona.
- 0 0
-
2013-11-29 09:22
Brawo
Premia dla kierowcy !!!
- 1 1
-
2013-11-29 09:30
Do kierownictwa
Teraz wypada dac kierowcy premię/nagrodę za dobrą postawę!!!
- 1 0
-
2013-11-29 09:59
kandydat do tytułu "Zwykłego Bohatera"... (1)
...tyle, że dopiero w przyszłym roku chyba ...
- 2 0
-
2013-11-29 17:44
zgadzam sie:)
oczywiscie zgadzam sie, zglosze go w najblizszej edycji:)
- 0 0
-
2013-11-29 11:58
mam nadzieję
Mam nadzieję że nie zapomniano podziękować również Paniom pielęgniarkom, bez których pomocy pewnie akcja również by się nie udała.
Wszystkim gratuluję postawy :)- 4 0
-
2013-11-29 14:13
Kierowca bardzo dobrze się zachował
Kierowca bardzo dobrze się zachował ale co to ma być, że nie można się dodzwonić na pogotowie??!!
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.