- 1 Wojtek i Agata z Life on Wheelz rozstali się (86 opinii)
- 2 Więcej dzieci trafia do opieki zastępczej i domów dziecka (100 opinii)
- 3 Opracowują test, który wykryje wiele chorób (34 opinie)
- 4 Dzieci uzależniają się od telefonów przez rodziców? (80 opinii)
- 5 To nie metabolizm zwalnia, to my zwalniamy (120 opinii)
- 6 Latem więcej narodzin na trójmiejskich oddziałach (85 opinii)
Brak znieczulenia, odsyłanie pacjentek. Jakie są problemy porodówek?
Brak możliwości wyboru znieczulenia, brak informacji o kolejnych etapach porodu czy laktacji, odsyłanie pacjentek do innych szpitali czy brak czasu na kangurowanie - to tylko część problemów, z jakimi borykają się pacjentki rodzące w polskich szpitalach.
- Najważniejsze jest to, żeby kobieta, która rodzi dziecko, czuła się bezpiecznie. Chodzi o odpowiednie komunikowanie się z mamą. Wreszcie chodzi o to, żeby zobaczyć człowieka w kobiecie, a nie traktować ją wyłącznie jako pacjentkę - mówiła Anna Furmaniak, wiceprezeska Fundacji Matecznik.
Poród na porodówce NFZ dramatycznym przeżyciem? "Odczłowieczona i odarta z godności"
"Kilkanaście razy w miesiącu zakładamy blokadę na przyjęcia"
W Trójmieście obecnie funkcjonują trzy oddziały ginekologiczno-położnicze (w szpitalu na Zaspie, w szpitalu w Redłowie oraz w gdańskim szpitalu klinicznym) - od trzech lat czekamy na ponowne uruchomienie oddziału w Szpitalu M. Kopernika.
- Naszym największym problemem, co powoduje wiele napięć, jest to, że dosyć często, kilkanaście razy w miesiącu, zakładamy blokadę na przyjęcia - wiąże się to z brakiem miejsc, mimo że cała klinika ma 131 łóżek. Często odbywają się trudne rozmowy z kobietami, które mają prawo wybrać, a u nas nie ma miejsc - przyznał prof. Dariusz Wydra, ordynator Kliniki Położnictwa i Ginekologii UCK.
Prof. Wydra od kilku lat mówi o potrzebie stworzenia nowego systemu, który pozwoliłby na wymianę informacji między szpitalami odnośnie do wolnych miejsc na oddziałach. Taki system miałby poprawić komunikację, ale również usprawnić pracę wielu jednostek, w tym położnych, ratowników pracujących w karetkach czy lekarzy, którzy muszą szukać innych ośrodków.
- Chcemy przekonać lokalne władze o potrzebie stworzenia zintegrowanego systemu oceny liczby wolnych miejsc w województwie w czasie rzeczywistym. Aby kobiety nie musiały czekać kilka godzin w poczekalni, a nasz dyżurny nie musiał marnować czasu na wydzwanianie do innych ośrodków - dodaje prof. Wydra.
Gdańskie porodówki najlepsze w kraju. Ranking "Rodzić po ludzku"
"Rozważałbym wytaczanie powództw z tytułu prawa do leczenia bólu"
Duża część konferencji była poświęcona tematowi uśmierzania bólu. Cały czas w wielu szpitalach kobiety nie mają dostępu do wszystkich metod łagodzenia bólu. Chodzi jednak przede wszystkim o możliwość skorzystania ze znieczulenia zewnątrzoponowego.
- Jeżeli średnia w Polsce to 16 proc., w krajach skandynawskich - 40 proc., w woj. mazowieckim - 39 proc. to jak to jest możliwe, że w woj. wielkopolskim jest 0,5 proc. Na miejscu tych wszystkich pacjentek, które nie otrzymały tego typu znieczulenia, rozważałbym wytaczanie powództw z tytułu prawa do leczenia bólu - powiedział Bartłomiej Chmielowiec, rzecznik praw pacjenta.
Przypomnijmy, że Ministerstwo Zdrowia zaproponowało wyższe wyceny świadczeń porodowych dla szpitali z większą liczbą zastosowanych znieczuleń zewnątrzoponowych.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Szukasz auta do 50 tys. zł?
Położne nie wiedzą, gdzie kierować pacjentkę z depresją
Ponadto dużym problem jest okołoporodowa opieka psychologiczna. Niestety cały czas kobiety, u których rozwija się depresja poporodowa, są pozostawione same sobie i nie mają możliwości, aby umówić się do specjalisty.
- Jesteśmy w kontakcie z położnymi, które wykonują skalę edynburską i wiedzą, czy mają pokierować dalej pacjentkę. Problem w tym, że nie wiedzą, gdzie ją pokierować. Nie ma wsparcia, a nie każdego stać na pomoc komercyjną - mówi Anna Furmaniak, wiceprezeska Fundacji Matecznik.
Do fundacji średnio 3-4 razy w tygodniu zgłaszają się kobiety z prośbą o pomoc psychologa.
Laktacja, kangurowanie i problemy
Zmiany powinny nastąpić również w przypadku warunków, w jakich przebywają po porodzie rodziny wcześniaków. W Polsce przedwczesny poród dotyczy ok. 7 proc. urodzeń.
- To, co niekoniecznie jest respektowane we wszystkich szpitalach, to to, że mama, która rodzi przedwcześnie, a jej dziecko znajduje się w inkubatorze, nie może być w tej samej sali, w której znajduje się szczęśliwa mama po udanym porodzie z całą rodziną. Trauma porodu przedwczesnego to jest okres koszmarnej żałoby po tym, co się nie wydarzy - o tych wszystkich marzeniach urodzenia zdrowego dziecka. To jest ważne, aby kobieta od razu była otoczona pomocą psychologiczną - mówi Elżbieta Brzozowkska.
Problemy dotyczą też innych aspektów okresu poporodowego.
- Dużym wyzwaniem jest wsparcie dotyczące laktacji, a zdarza się, że personel w tej kwestii idzie na łatwiznę. Kolejna kwestia to kangurowanie - skóra do skóry. Mamy mówią, że wszystko zależy od tego, jaka położna się trafi, a to powinien być standard - dodaje Elżbieta Brzozowkska.
Miejsca
Opinie (109) 10 zablokowanych
-
2024-05-10 23:59
Opinia wyróżniona
(1)
rodziłam 17 i 10 lat temu na zaspie i wspominam bardzo dobrze.cudowną położną panią Renate i 7 lat później panią Ule były bardzo życzliwe, cierpliwe, empatyczne. Nie podziękowałam im, ale teraz to robię Dziękuje
- 8 3
-
2024-05-14 11:37
Za to na Klinicznej 7 lat temu...
Opieka byla srednia a warunki skandaliczne. To bardzo wazne w jakich warunkach przebuwa sie w szpitalu. Warunki na Klinicznej przyczynialy sie do depresji wielu pacjentek. Ja tez mialam traume po pobycie w tym paskudnym miejscu. Lekarzy nie intetesowalo ze mnie okaleczyli i po pprpdzie nie moglam ruszac noga bo przecieli nerw. Popatrzyli, posmecili i wypisali po 5 dniach do domu.
- 0 0
-
2024-05-10 21:52
Opinia wyróżniona
A o lekarzach i pielęgniarkach moglibyście też czasami pomyśleć.To są też ludzie,którzy często pracują ponad swoje siły.Często (6)
- 31 66
-
2024-05-13 08:57
przyznaję, że standard opieki okołoporodowej raczej odbiega od tego spotykanego w Europie Zachodniej
ale trzeba zrozumieć, że my nie jesteśmy Europą Zachodnią tylko Wschodnią i do Europy Zachodniej to nam jeszcze bardzo daleko. Oczekiwania są najczęściej nieadekwatnie wybujałe w stosunku do możliwości w związku z czym
- 1 2
-
2024-05-12 17:40
Ale kto im każe
przecież mogą robić zupełnie co innego -to ich wybór ,więc jak już się go podjęli to niech go z klasą wykonują bo za to im płacą i to w gruncie rzeczy nie małe pieniądze
- 9 5
-
2024-05-10 23:13
Ja też pracuję ponad swoje siły
Ale przez myśl by mi nie przeszło, żeby komuś z tego powodu ubliżać. Tylko Wam się wydaje, że jak macie zawodowy wgląd do ludzkiego ciała to możecie je traktować jak śmieci.
- 56 2
-
2024-05-10 22:45
Jo jo bajki opowiadasz
- 8 4
-
2024-05-10 22:02
(1)
...i to jest usprawiedliwienie aby traktować rodzącą matkę i jej dziecko w sposób niegodny? My wszyscy pracujemy ponad siły. Większość ludzi nie siedzi na wygodnych posadkach i nie zarabia nie wiadomo jakich pieniędzy tylko najniższe krajowe i gdyby nie ich codzienna ciężka praca, ten kraj by się zatrzymał i oni nie traktują ludzi dla których wykonują pracę w sposób przedmiotowy i uwlaczający ich godności
- 55 3
-
2024-05-11 03:59
głosuj dalej na ole i donka i jarka
- 3 18
-
2024-05-10 17:09
Opinia wyróżniona
Najgorsze sa chamskie komentarze, bagatelizowane, brak informacji i znieczulica (5)
Za takie rzeczy personel powinien miec sprawy dyscyplinarne. Najlepiej jak kobieta moze liczyc na pomoc bliskiej osoby podczas porodu.
- 189 10
-
2024-05-13 02:57
Służba zdrowia powinna być prywatną.
I będzie koniec kolejek i znieważania pacjenta ,składki powinny iść do wybranej przez nas placówki ,czas zlikwidować molocha NFZ
- 3 5
-
2024-05-12 12:12
A kto kaze wam tyle pracować ? Jak się jest zmęczonym, idzie się do domu a nie spać w pokoju.
- 10 0
-
2024-05-11 07:46
Tylko kto jest chamski. Niestety to robią kobiety kobietom. W mojej ocenie problem szacunku do pacjenta dotyczy głównie oddziałów poporodowych.
- 18 2
-
2024-05-10 19:53
Ponoć jeśli lekarz jest chamski, to można iść z tym to Rzecznika Praw Pacjenta. Ale nie mam pojęcia czy to w czymś pomoże... no i oczywiście będzie już po fakcie :(
- 19 1
-
2024-05-10 17:46
Znieczulica i nomen omen wcale nie rzadki brak znieczuleń - również w zabiegach po porodowych takich jak szycie i łyżeczkowanie.
- 36 2
Wszystkie opinie
-
2024-05-10 17:03
(5)
POstawowa sprawa,nie rodzić na leżąco ale na kuckach,jak dawniej.Skróci to cierpienia.Czy ktoś korzysta z toalety leżąc?
- 20 15
-
2024-05-10 17:31
Bycie nieustająco w pierwszym komentarzu też nie jest zgodne z naturą.
- 14 5
-
2024-05-10 18:10
Ja rodziłam na fotelu ginekologicznym do rodzenia. To inne porody odbywają się na płasko w łóżku? Dziwne.. (1)
- 1 4
-
2024-05-10 19:19
Fotel do rodzenia to tez nie jest idealne rozwiazanie.
- 5 0
-
2024-05-10 20:29
Masz doświadczenie w rodzeniu. Twój partner był z tobą ?
- 1 2
-
2024-05-11 00:04
kobieta nie zawsze może na kuckach zależy od wielu czynników
- 0 0
-
2024-05-10 17:09
Opinia wyróżniona
Najgorsze sa chamskie komentarze, bagatelizowane, brak informacji i znieczulica (5)
Za takie rzeczy personel powinien miec sprawy dyscyplinarne. Najlepiej jak kobieta moze liczyc na pomoc bliskiej osoby podczas porodu.
- 189 10
-
2024-05-10 17:46
Znieczulica i nomen omen wcale nie rzadki brak znieczuleń - również w zabiegach po porodowych takich jak szycie i łyżeczkowanie.
- 36 2
-
2024-05-10 19:53
Ponoć jeśli lekarz jest chamski, to można iść z tym to Rzecznika Praw Pacjenta. Ale nie mam pojęcia czy to w czymś pomoże... no i oczywiście będzie już po fakcie :(
- 19 1
-
2024-05-11 07:46
Tylko kto jest chamski. Niestety to robią kobiety kobietom. W mojej ocenie problem szacunku do pacjenta dotyczy głównie oddziałów poporodowych.
- 18 2
-
2024-05-12 12:12
A kto kaze wam tyle pracować ? Jak się jest zmęczonym, idzie się do domu a nie spać w pokoju.
- 10 0
-
2024-05-13 02:57
Służba zdrowia powinna być prywatną.
I będzie koniec kolejek i znieważania pacjenta ,składki powinny iść do wybranej przez nas placówki ,czas zlikwidować molocha NFZ
- 3 5
-
2024-05-10 17:09
na co w takim razie są stopnie referencyjności?? (6)
W UCK powinny rodzić kobiety ze wskazaniami, z ciążami zagrożonymi i powikłanymi a nie wszystkie jak leci. Jak połowa łóżek zajęta jest przez osoby, które spokojnie mogłyby urodzić w szpitalu o niższym stopniu referencyjności to nic dziwnego, że brakuje dla tych, które faktycznie potrzebują pomocy.
- 64 28
-
2024-05-10 18:33
(1)
mają takie same prawa rodzić w uck jak każdy inny, tyle w temacie
- 20 7
-
2024-05-10 18:44
obyś nie znalazła się po drugiej stronie
tyle w temacie
- 10 3
-
2024-05-10 19:04
(2)
No ale gdzie mają rodzić? Zaspa też ma wyższy stopień referencyjności. Babki z Gdańska mają jechać do Redłowa?
- 26 0
-
2024-05-10 21:12
dokładnie (1)
i na Zaspie jakoś wszystkie kobiety przyjmują, a w UCK to tylko znajome królika...albo w rozwarciem 10cm.
- 10 5
-
2024-05-10 22:47
Wiadomo
- 1 0
-
2024-05-11 09:05
Tylko, że w Gdańsku nie ma na tą chwilę szpitala o niższej referencyjności. I Zaspa Copernicus i UCK ma III stopień. Chyba, że kogoś stać na prywatny poród to wtedy może rodzić w szpitalu o niższej referencyjności.
- 6 0
-
2024-05-10 17:33
Ponad połowa holenderek rodzi poza szpitalem (5)
W domach i hotelach porodowych
Jak już rodzą w szpitalu to są ekspresowo wypisywane tak po 5 godzinach
Wykonuje się 3 razy mniej cesarek - 150 na1000 porodów (polska obłędne 470/1000)
Nie daje się zwolnienia w ciąży - ciezarna ma pracowac - jak już to ostatni miesiąc zwolnienie, ale wtedy o ten miesiąc obcinany jest i tak krótki (4 miesiące ) macierzyński
Ciążę prowadzi pielęgniarka większość holenderek nie widzi lekarza na oczy
Nie podtrzymuje się płodów - selekcja naturalna
Kiedy tak będzie w Polsce?- 18 72
-
2024-05-10 18:12
Nigdy (2)
Bo Polska to nie holenderski zaścianek.
- 16 9
-
2024-05-10 22:47
(1)
Ale panisko z ciebie
- 3 1
-
2024-05-10 22:57
Dziękuję
- 2 0
-
2024-05-10 18:13
Mam nadzieję, że nigdy.
Akurat 10 miesięcy/rok macierzyńskiego to zbawienie dla matki i bobasa.
Zgadzam się w temacie cesarek, zbyt wiele dzieci rodzi się przez cc.- 23 10
-
2024-05-10 21:56
Ale u nas
Eutanazja jest nielegalna
- 6 0
-
2024-05-10 17:38
Było do przewidzenia, że za tuska znowu zacznie się kręcenie lodów na służbie zdrowia (3)
już niedługo POnownie zobaczycie wyprzedaż szpitali na hotele. Sawicka i Arłukowicz POnownie zwijają się ze śmiechu. Dr koperta nie ukrywał, że z 1000 szpitali ma POzostać 300.. Wracają czasy, kiedy wizytę do kardiologa proponowano mi za 5 lat. A już dzisiaj terminy do okulisty dochodzą do lat trzech. To co się dzieje , to jawna eutanazja. POdobno ktoś POwiedział, że Polaków ma nie być więcej niż 15 mln. i to tylko tych zdolnych do niewolniczej pracy na POlach szparagów.
- 41 35
-
2024-05-10 21:05
(1)
Podobno gdzieś tam w górach Himalajach słoń powiesił się na... Trąbie.
- 6 6
-
2024-05-12 08:20
W tym roku to juz nie zdąży
Ale w przyszlym tusk znowu ukradnie kase z ofe
- 6 2
-
2024-05-12 21:00
Tzw demokracja
Polacy tak chcieli
- 3 0
-
2024-05-10 17:44
(2)
Problemem jest to, że u nas kwestia ludzkiego podejścia do pacjentki rodzącej, jest wciąż kwestią szczęścia na jaki personel się trafi, a nie wytyczonych standardów.
- 76 4
-
2024-05-12 11:24
To nie jest kwestia podejścia do rodzącej pacjentki, to kwestia podejścia do pacjenta w ogóle. (1)
Problemy ze służbą zdrowia mają wszyscy pacjenci, nie tylko kobiety w ciąży. To jest szerszy problem.
- 5 1
-
2024-05-12 12:44
Poród to jednak specyficzna. Nigdzie indziej nie zaznałam takiego traktowania jak na porodówce.
- 2 0
-
2024-05-10 17:45
Pytam (5)
Skoro jest niż demograficzny i chcą żeby więcej dzieci się rodziło a nie ma gdzie rodzić? Jak to jest że kobietę się KARZE tym że urodziła dziecko w postaci 80% swojej podstawy pensji. Można tak wymieniać i wymieniać ...
- 90 8
-
2024-05-10 21:07
(2)
Jak ktoś zachoruje, to też się go "karze", w tym przypadku akurat matki nie są wyjątkiem.
- 4 3
-
2024-05-11 07:27
Nie zgodzę się
Ciąża to nie choroba, między innymi po to są dzieci żeby mogły zapracować na Pana/Pani i moją emeryturę. Tutaj chodzi o to żeby zachęcić kobiety do rodzenia ...
- 7 4
-
2024-05-12 13:31
Jak matki nie sa wyjatkiem, to niech tez ukarza mezczyzne, albo obciaza pol na pol, bo dziecko jest wspolne.
- 7 0
-
2024-05-11 07:45
Nikogo się nie karze (1)
Jezeli bierze sie maciezynski ( 6mcy) to jest 100% platny.
Jezeli decyduje sie zistac na rodzicirlskim ( kolejne 6mcy - to on jest 60%) i przy deklaracji odcrazu ja 12 mcy jest 80% - tak w skrócie.
To jest jeden z najkorzystniejszych finsnsowo modeli na swiecie! Przy tak dlugim pozostawaniem poza pracą.- 8 4
-
2024-05-11 08:39
I to jest własnie to...
Pamiętam jak mi mówiła moja mama ŚP kiedy byłem mały i się mówiło że wszyscy w klasie gadali i byli niegrzeczni, to mama zawszę odpowiadała że mnie "Nie obchodzą Wszyscy" tylko Ty i moje dzieci. Przełóżmy to na nasze społeczeństwo, mnie nie obchodzi że mamy jeden z korzystniejszych systemów na świecie , rok czasu to jest taka podstawa dla mamy i dziecka (piszę to jako ojciec) i może to by zwiększyło dzietność a nie szastanie 800plus , utrzymywanie ludzi zza Wschodu którzy biorą co mogą , nie pracują a mają nasze podatki u siebie w kieszeniach (piszę o tych którzy tak robią) bo oczywiście jest spora grupa która ciężko pracuje i płaci do wspólnego skarbca. Nie chce mi się kontynuować tematu ale proszę ludzi o to żeby wyzbyli się ciągłego patrzenia jak mają inni , tylko w końcu sami stwórzmy system który będzie nasz i dla ludzi, niech inni uczą się od nas i powiedzą "Ty w Polsce warto pracować, rodzić i żyć " bo system jest dla ludzi a nie robotów. Udanego weekendu.
- 11 2
-
2024-05-10 18:09
Przerażająca jest dehumanizacja pacjentek (9)
Traktowanie ich jak jakieś zwierzęce samice, które ma boleć i do których zwraca się z pogardą, w trzeciej osobie.
- 82 9
-
2024-05-10 18:18
A traktowanie płodów jak zlepek komorek (8)
To nie dehumanizacja płodów?
- 7 23
-
2024-05-10 18:36
Zgadza się (7)
Ale co to ma do traktowania kobiet?
- 11 0
-
2024-05-10 18:43
Słabe kobiety (6)
Obecnie kobiety to bardzo słabe istoty. Boją się ciąży. Chcą być znieczulane, usypiane i wożone na wózku inwalidzkim. Trafiają na oddział położniczy z depresją! Gatunek ludzki jest skazany na wymarcie!
- 5 38
-
2024-05-10 18:47
te słabe kobiety (5)
6 godzin po poważnej operacji wstają i zajmują się noworodkiem. Silne samce alfa po wycięciu wyrostka robaczkowego tydzień leżą plackiem bo ledwo uszli z życiem
- 60 2
-
2024-05-10 19:20
(1)
A po wazektomii dostaja miekkie poduszeczki do siedzenia. Tymczasem kobieta z szytym kroczem wstaje kilka razy w nocy, karmi, nosi...
- 45 0
-
2024-05-12 08:22
Twoja macica
Twoja sprawa
- 0 5
-
2024-05-10 20:11
I dlatego muszą iść wcześniej na emeryturę (2)
A przychodnie są zawalone mężczyznami czy kobietami?
- 2 6
-
2024-05-10 22:50
Jeszcze czego
- 0 0
-
2024-05-11 01:31
Mężczyznami i kobietami. Przy czym tych drugich jest więcej
- 2 0
-
2024-05-10 18:37
A za nierządu Koalicji 13 Grudnia miało być tak dobrze! (3)
A wyszło jak zawsze, nieudolność i zajmowanie się mało istotnymi sprawami!
- 21 28
-
2024-05-10 18:39
A co na to Koalicja 13 Grudnia? (2)
- 3 7
-
2024-05-10 19:59
A Pis miał na to 8 lat i g,,,,, zrobił tylko każde się rodzić dzieciom z gwałtu , ciężko upośledzonym , cierpiącym bo (1)
klechom wiernych ubywa
- 10 10
-
2024-05-10 22:57
I PO co kłamiesz? Przeczytaj uważnie w jakich przypadkach można dokonać aborcji ...
- 4 6
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.