- 1 Wojtek i Agata z Life on Wheelz rozstali się (95 opinii)
- 2 Więcej dzieci trafia do opieki zastępczej i domów dziecka (100 opinii)
- 3 Opracowują test, który wykryje wiele chorób (34 opinie)
- 4 Dzieci uzależniają się od telefonów przez rodziców? (80 opinii)
- 5 Latem więcej narodzin na trójmiejskich oddziałach (85 opinii)
- 6 Gdyńskie Centrum Onkologii zostanie rozbudowane (14 opinii)
Zwłoki leżą kilka dni, ale nikt nie chce ich zabrać
Mieszkanka Gdyni postanowiła wyważyć drzwi do mieszkania swojej matki, podejrzewając, że osoba, która tam mieszka może nie żyć. Na miejscu okazało się, że lokator zmarł, a ciało może leżeć tam już od kilku dni. Ze względu na to, że śmierć nastąpiła z przyczyn naturalnych policja nie wyśle koronera, a pogotowie odmawia przyjazdu, tłumacząc, że zmarły nie był ich pacjentem.
- Jakaś paranoja i kompletny brak kompetencji wszelkich służb. Pomóżcie mi, proszę. Wyważyłam dziś drzwi do mieszkania mojej mamy, w którym podejrzewałam, że osoba, która tam mieszka nie żyje. Zastałam ciało w rozkładzie. Wezwałam policję. Po przyjeździe policji podpisałam oświadczenie, że nie będzie sekcji zwłok. Nie było udziału osób trzecich. Policja pojechała już na komisariat. Ciało wygląda coraz gorzej. Pęka skóra, smród jest potworny. Dzwonie wszędzie, do najbliższej przychodni Gdynia Dąbrowa i nie chcą przyjechać, bo pacejnt nie leczył się i nie ma lekarza pierwszego kontaktu. Policja nie wyśle koronera, bo nie było prokuratora i odstąpiłam od sekcji zwłok. Sanepid mówi, że najbliższa przychodnia musi wysłać lekarza. Przychodnia odmawia. Dzwoniłam do sędzi, do prokuratury. Jakieś bzdurne przepisy blokują odebranie zwłok. Zwłoki są w rozkładzie, z godziny na godzinę jest coraz gorzej. Jestem odsyłana od drzwi do drzwi bez pomocy. Może ktoś zabierze się za te przepisy. Bo to jest skandal - pisze pani Magda.
Według procedury, by zakład pogrzebowy mógł przejąć zwłoki, konieczne jest wystawienie aktu zgonu, a ten według przepisów musi wystawić lekarz. W kolei w godzinach dyżurowych (po godz. 18, w weekendy i święta) orzekaniem zgonu powinni zająć się lekarze nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej.
Czy trudno jest znaleźć lekarza orzekającego zgon?
To nie pierwszy taki przypadek, kiedy pogotowie w Gdyni odmawia przyjazdu do stwierdzenia zgonu. Już kilka miesięcy temu nasi czytelnicy zwracali uwagę na problem z brakiem lekarzy orzekających śmierć.
- Zgodnie z obowiązującymi przepisami kartę zgonu wystawia tylko lekarz. Powinien ją wystawić lekarz POZ, po godz. 18 i w święta w jego zastępstwie robi to lekarz w NiŚOZ. Przychodnie podstawowej opieki zdrowotnej (POZ) nie pełnią dyżurów całodobowych. W noce i w dni ustawowo wolne od pracy ich rolę przejmują przychodnie nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej - mówiła nam wówczas Beata Gronowska, zastępca dyrektora Gdyńskiego Centrum Zdrowia. - Kartę zgonu może wystawić również lekarz z karetki pogotowia, jadący na wezwanie do chorego lub do wypadku. W obowiązującym systemie nie obowiązuje stanowisko lekarza dedykowanego wyłącznie do stwierdzania - wyjaśniała Gronowska.
Problem związany z formalnymi kwestiami orzekania zgonów ciągnie się od lat. Obecne prawo w tym względzie jest nakreślone, poza późniejszymi rozporządzeniami, przez ustawę z 1959 r., która głosi, że "Zgon i jego przyczyna powinny być ustalone przez lekarza, leczącego chorego w ostatniej chorobie".
Miejsca
Opinie (242) ponad 20 zablokowanych
-
2023-07-21 17:50
Opinia wyróżniona
Sytuacja prawna. (8)
Kondolencje dla mieszkanki Gdyni.
Sytuacja jest straszna i niestety powtarza się, co nie zmieni się, jeśli nie zostanie stworzone jasne i aktualne prawo wyznaczające służbę odpowiedzialną za działania w takich sytuacjach.
Zgodnie z obowiązującym aktem Dz.U.1961.39.202
§ 2.Wystawienie karty zgonu jest obowiązkiem lekarza, któryKondolencje dla mieszkanki Gdyni.
Sytuacja jest straszna i niestety powtarza się, co nie zmieni się, jeśli nie zostanie stworzone jasne i aktualne prawo wyznaczające służbę odpowiedzialną za działania w takich sytuacjach.
Zgodnie z obowiązującym aktem Dz.U.1961.39.202
§ 2.Wystawienie karty zgonu jest obowiązkiem lekarza, który ostatni w okresie 30 dni przed dniem zgonu udzielał choremu świadczeń lekarskich.
§ 3. W przypadku gdy nie ma lekarza zobowiązanego do wystawienia karty zgonu w myśl § 2 ust. 1 bądź lekarz taki zamieszkuje w odległości większej niż 4 km od miejsca, w którym znajdują się zwłoki, albo z powodu choroby lub z innych uzasadnionych przyczyn nie może dokonać oględzin zwłok w ciągu 12 godzin od chwili wezwania, kartę zgonu wystawia:
1) lekarz, który stwierdził zgon będąc wezwany do nieszczęśliwego wypadku lub nagłego zachorowania,
2) lekarz lub starszy felczer albo felczer zatrudniony w przychodni bądź ośrodku zdrowia lub jego placówce terenowej (wiejski, felczerski punkt zdrowia) i sprawujący opiekę zdrowotną nad rejonem, w którym znajdują się zwłoki
Przepisy w dzisiejszych czasach abstracyjne, nowszych nie ma, rejonizacji przynależności po POZ również.- 160 0
-
2023-07-23 23:53
Trzecia Opcja
Jeżeli żadna z powyższych opcji nie działa, to zgodnie z Ustawą jest opcja nr3 - zgon stwierdza osoba wyznaczona do tego celu przez starostę. I jest to jedyna osoba wymieniona w przepisach, która występowała w latach 50.tych i obecnie. Tylko że samorządowcy mają to gdzieś i takiej osoby nie chcą wyznaczać, bo to kosztuje.
- 1 0
-
2023-07-23 15:32
Juz niedlugo trupy beda sie walac na chodnikach czy trawnikach, rozszarpywane przez psy.
Bo nikt niechce zabierac zwlok.
- 5 0
-
2023-07-21 20:48
(5)
A gdzie dotychczas była córka ! Która nawet nie wiedziała że matka nie ma lekarza ! Dlaczego corka musiała wyważać drzwi pytam się ! Widać że matką pies z kulawą nogą się nie zajmował ! A teraz jęki i płacze ! Trzeba było chorą matkę wziąć do siebie i się opiekować !
- 4 88
-
2023-07-24 09:32
Zmarł lokator - obca osoba, a nie matka tej pani. Lokator mieszkał w mieszkaniu matki. Pani nic nie wie o tej osobie i nie ma jej dokumentów.
- 5 0
-
2023-07-22 17:45
Czytelnik, idź poczytać (1)
Nie zrozumiałeś, że to nie zmarła matka tej pani. Mieszkanie należy do matki tej pani, ale mieszkał w nim jakiś lokator (obca osoba, nie z rodziny), i to ten lokator zmarł. W artykule nie ma informacji, co dzieje się z matką tej pani.
- 36 0
-
2023-07-23 12:49
Dokładnie. Pani redaktor nie popisała się rzetelnością i bzdury napisała w artykuliku po czym edytowała tekst. Jaki portal takie dziennikarstwo.
- 6 0
-
2023-07-22 14:33
Oj, różnie to bywa z tymi matkami niestety. Łatwo się mówi, krytykuje i udziela porad.
- 17 2
-
2023-07-21 23:01
guzik wiesz jak była sytuacja obu pań to po grzyba się wypowiadasz
- 45 2
-
2023-07-21 17:27
Opinia wyróżniona
lekarz z karetki (7)
również pielęgniarka i ratownik, może wystawić kartę zgonu tylko gdy do zgonu dojdzie w trakcie działań ratunkowych. Rozkład ciała ewidentnie wskazuje, ze do zgonu doszło wcześniej, wiec zespół ratownictwa ma związane ręce. Obowiazująca ustawa o pochówku zmarłych z lat 50tych nakazuje, jak wspomina Pani z artykułu dokonać stwierdzenia zgonu, przez lekarza z najbliższego POZ
- 78 4
-
2023-07-21 17:51
Prosze o dokładny cytat!!! (1)
I prosze nie rozpowszechniać nieprawdziwych informacji nt stanu prawnego.
Zgon stwierdza lekarz leczący pacjenta w jego ostatniej chorobie. kropka.
Nigdzie w przepisach nie ma nic o lekarzu POZ jako takim.
Tak samo prosze mi wskazać gdzie jest w przepisach napisane ze ma byc to lekarz NOCH???
To wszystko jestI prosze nie rozpowszechniać nieprawdziwych informacji nt stanu prawnego.
Zgon stwierdza lekarz leczący pacjenta w jego ostatniej chorobie. kropka.
Nigdzie w przepisach nie ma nic o lekarzu POZ jako takim.
Tak samo prosze mi wskazać gdzie jest w przepisach napisane ze ma byc to lekarz NOCH???
To wszystko jest zwyczajwiększość lekarzy po prostu w tak dramatycznej sytuacji idzie ludziom na rękę.
Problem jest strukturalny.
Koroner rozwiązuje sprawę (w COVIDzie był)- 9 6
-
2023-07-21 23:22
Dlatego
Wszyscy w opiece zdrowotnej się przerzucają, kto ma się zająć trupem. Ustawa powinna zostać znowelizowana i wprowadzona funkcja lekarza- koronera, który powinien być w każdym POZ i mieć rejon.
- 17 0
-
2023-07-21 17:34
powinni wprowadzić jakiś zakaz umierania w określonych sytuacjach, żeby nie stwarzać problemów (2)
- 63 0
-
2023-07-24 08:13
E pis diaskop za określone kwoty przejmie stwierdzenia zgonów , posiada wyszkolone kadry
devot
- 2 0
-
2023-07-21 23:19
W weekendy i po 18:00
Bo Nocna i Świąteczna Obsługa Chorych w praktyce nie funkcjonuje. Dlatego chorzy tłoczą się na SORach, a co dopiero "obsługa" zmarłych
- 22 0
-
2023-07-21 17:30
Cały ten kraj to jeden wielki przepis z lat 50. (1)
- 62 0
-
2023-07-24 08:12
+ ten dr najjaśniejszy ! Razem z Rydzem
- 0 1
-
2023-07-21 17:16
Opinia wyróżniona
Miałem podobny problem (7)
Kilka dni temu spotkał mnie ten sam problem...Pan z pogotowia wysłał nas do lekarza z ośrodka zdrowia na Przymorzu aby wypisał akt zgonu....ta procedura nie działa!!!!!!!!!!! Pani doktor robiła wszystko aby nam nie wypisać tego dokumentu ponieważ lekarz prowadząca była na urlopie!!!!! Tj poprostu dramat
- 202 1
-
2023-07-22 10:45
U mnie , też na Przymorzu, zadziałała. Nie ruszając się za biurka, lekarz podpisała akt zgonu, jak usłyszała, że zadzwoniłem do (1)
- 3 0
-
2023-07-23 23:46
Przestępstwo
Stwierdzenie zgonu i wystawienie karty zgonu bez zbadania zwłok jest przestępstwem
- 4 0
-
2023-07-21 21:10
(2)
To trzeba było dzwonić do NF z i złożyć skargę na tę konowałkę !
- 22 4
-
2023-07-23 23:45
Nfz?
Nfz nic nie ma do stwierdzania zgonu, płaci za świadczenia udzielane żywym
- 2 0
-
2023-07-21 23:09
Ty chyba nie miałeś takiego doświadczenia
albo bliscy nie są ci tak "bliscy"
- 8 2
-
2023-07-21 17:40
Procedury z d... (1)
Parę lat temu zmarł(na raka) mi ojciec w domu. Przez tel oświadczyli mi że jeśli nie będzie podejmowana reanimacja to nie przyjadą. Od rozpaczy do totalnego wku...
Zacząłem drzeć japę to przyjechali,ale to smutne, że w takim momencie zmuszają człowieka do ostateczności- 97 0
-
2023-07-22 10:10
Jesli darcie japy pomaga to znaczy, ze to nie o przepisy chodzi tylko o kase. Prawdopodobnie policzyli sobie, ze nie warto i zaslaniaja się przepisami. Kazda taka odmowe nalezy zglaszac do sanepidu jako stwarzanie zagrożenia
- 18 1
Wszystkie opinie
-
2023-07-21 16:48
(2)
normalna patologia...
- 109 1
-
2023-07-21 17:20
w łodzi nie ma problemu tam dalej sprzedają "skórę" (1)
- 9 3
-
2023-07-21 21:11
Chyba twoją trollu !!!
- 2 1
-
2023-07-21 16:49
W Gdańsku też jest ten problem. (2)
- 61 2
-
2023-07-21 19:56
jak trzeba by wypisać akt zmarłemu na dawida to prawie się ścigali...
- 13 1
-
2023-07-21 20:09
On jest w całej Polsce, bo prawo krajowe jest nieprecyzyjne w tym względzie.
Cytowany przepis jest z 1959 r. i ma się nijak do obecnej rzeczywistości oraz systemu opieki zdrowotnej.
- 9 0
-
2023-07-21 16:50
Opinia wyróżniona
Proszę głośniej o tym mówić (5)
Gdy mój dziadek umarł w domu również nikt z lekarzy nie chciał przyjechać - bo ich nie ma, akt zgonu, po przyjeździe osobiście do szpitala i tłumaczeniu milion razy że nikt nie chciał przyjechać, kazano nam wypisać sobie samemu akt i zadzwonić po Zieleń. nikt nic nie sprawdził. mogę przekazać więcej informacji o tym zdarzeniu wiadomością prywatną, bo to co sie wyprawia przechodzi pojęcie, składam kondolencje mieszkance Gdyni
- 116 1
-
2023-07-21 17:16
Wypisz sobie sam akt i powodzenia potem w sprawach spadkowych.
- 14 1
-
2023-07-21 17:27
każdy czeka końca swojej zmiany i nie chce sobie brać dodatkowej papierkowej roboty (1)
normalka w służbach i publicznych usługach, może się uda i zmiennik się tym zajmie.
- 18 1
-
2023-07-21 17:34
Spychologia
- 13 0
-
2023-07-21 20:39
Jak im nie posmarujesz, to nie przyjadą, taka prawda.
I w sumie to mają rację. Ty byś to robił za darmo?
- 2 4
-
2023-07-21 21:41
Okropne. Większość moich bliskich zmarła w domu i zawsze przychodził lekarz z przychodni lub z hospicjum. Kiedy zmarła moja babcia, jej lekarki nie było w pracy, wtedy przyszedł kierownik przychodni. Tyle że wszyscy mieli swoich lekarzy. To ewidentna luka prawna, że brak wyboru lekarza uniemożliwia wystawienie aktu zgonu.
- 4 0
-
2023-07-21 17:05
Czyli błędem było podpisanie oświadczenia. (14)
Trzeba było żądać sekcji zwłok to by przynajmniej ciało zabrali.
- 206 7
-
2023-07-21 17:34
Cudownie, wujku Dobra Rada (12)
a co powinna zrobić w obecnej sytuacji?
- 27 7
-
2023-07-21 17:37
Wbić w ciało nóż i wezwać milicję (2)
Zabiorą i zrobią sekcję
- 30 7
-
2023-07-21 18:18
No to oskarżą ją o morderstwo i każą do przesłuchania zdejmować majtki (1)
- 43 13
-
2023-07-21 19:47
Ale wiesz, że nie błysnąłeś intelektem? Czy nawet tego nie wiesz...
- 8 11
-
2023-07-21 17:38
Powiedzieć milucji że wzięła tabletkę (4)
Wczesnoporonną
- 58 17
-
2023-07-21 19:48
Włącz myślenie, zamiast powtarzać głupoty
- 8 8
-
2023-07-21 22:11
(2)
problem masz taki, że nie odróżniasz poronnej od wczesnoporonnej- twoja idolka Joanna drag queen performerka wziela tą pierwszą cymbale
- 8 11
-
2023-07-21 22:37
i co w związku z tym jaką wzięła tabletkę. Jej sprawa a nie kleru i pisotalibanu.
- 11 6
-
2023-07-23 20:21
To chyba jej decyzja jaką wzięła.
Czy może proboszcz lub zakompleksiony starzec powinien ją wydać?- 2 0
-
2023-07-21 18:47
Muchy wpuścić ogarną sytuację, a emerytura będzie dalej wpływać. Dopóki ZUS nie wyczai, że petent ma już 200 lat, ale parę
- 12 9
-
2023-07-21 19:34
(1)
może można zmienić , lub wycofać oświadczenie tak samo jak można zmienić zeznania ?
a jak nie ta ścieżka to zostaje wydzwanianie po instytucjach. Inne pomysły są w komentarzach. Może udawać że nadal żyje i zadzwonić po pogotowie, wtedy lekarz się zjawi i będzie musiał wypisać kwit. Który pozwoli zabrać ciało przez firmę pogrzebową.- 6 2
-
2023-07-21 20:52
Rozkładające się zwłoki i udawać ze żyje ! Stuknij się w ten swój głu.i łeb !!!
- 4 2
-
2023-07-21 19:56
Zatkać nos i wystawić z kimś na ulicę.
Zrobi się afera i zabiorą.
- 4 3
-
2023-07-24 17:12
Dokładnie!!!
- 1 0
-
2023-07-21 17:08
Jakby zadzwoniła na pogotowie i powiedziała że mama bardzo źle się czuje (6)
To by przyjechali i odrazu lekarz by wystawił akt. A tak to nikomu się nie chce bo po co skoro gorzej się już nie poczuje, a żadnych konsekwencji nie ma.
- 59 11
-
2023-07-21 17:39
Bardzo źle się czuje bo od kilku dni nie żyje (1)
- 27 0
-
2023-07-23 15:16
Jest dokladnie odwrotnie nie czuje sie zle bo nie zyje.
- 3 0
-
2023-07-21 17:58
od kilku dni nie oddycha
- 17 0
-
2023-07-21 19:08
Ty tak naprawdę myślisz ? Zadzwonić i powiedzieć , że się źle czuje ! Przecież z opisu to były rozkładające zwłoki !
- 10 0
-
2023-07-21 23:00
Nie w każdej karetce jest lekarz wiec wtedy nie wystawi
- 6 0
-
2023-07-23 15:01
Głoopio myślisz
Pogotowie wystawia kartę po wykonaniu czynności ratunkowych. Jeśli zwłoki się rozkładały to do czynności ratunkowych by nie doszło. Pogotowie to nie jest szmata do zapychania dziur systemu albo zastępowania lekarza POZ z którym nie można się skontaktować.
- 4 0
-
2023-07-21 17:08
To jest k***a jakiś skandal (6)
Nigdy nie byłem w takiej sytuacji żeby załatwiać takie sprawy, ale to jest k***a jakieś nieporozumienie. Umiera ktoś bliski to jeszcze problem żeby załatwić coś takiego. Jak bardzo zrozpaczona musiała być ta osoba, że przyszło jej do głowy żeby kontaktować się z redakcją portalu, bo nikt nie chce pomóc. Obrzydliwe zachowanie każdej osoby, która tej pomocy odmówiła. Ha tfu! Zwierzęta się lepiej zachowują.
- 264 5
-
2023-07-21 17:39
Zobacz Europo jak pięknie tu żyjemy!
- 26 4
-
2023-07-21 17:55
napisz do pisowskiego rządu...takie są przepisy (2)
Dopóki personalnie bieda nie dopadnie ...wtedy dopiero dotrze .
Trybunały konstytucyjne, rolnicy ze zbożem , KPO, błyskawice,tuskoinflacja, zmiany w podatkach ...to odległe galaktyki.
Ale burdel totalny zrobiony przez pis dopada...i to jest przykład.
Wszyscy mają wyj...ne. Pomyśl o tym.
Czy starczy pokolenia aby te zmiany w społeczeństwie odwrócić ?
p.s.
Wyrazy współczucia.- 22 12
-
2023-07-21 19:10
(1)
Przestań na czyjeś śmierci , trollu politykować !!!!
- 7 12
-
2023-07-24 18:42
prawda boli?
pis nie zrobił porządku w tej sprawie od ilu już lat?
- 2 0
-
2023-07-21 19:56
Postawa "nie moja sprawa" jest coraz powszechniejsza w społeczeństwie
Dlatego w prawie musi być czarno na białym zapisane: do takiego przypadku ma obowiązek przyjechać lekarz z najbliższej przychodni. I problem rozwiazany. Ale władzy żadnej to nie obchodzi, bo oni mają swoich lekarzy, swoje służby na telefon.... nie ich problem.
- 16 0
-
2023-07-24 09:31
Wyraźnie jest napisane, że zmarł lokator - obca osoba, a nie matka tej pani. Lokator mieszkał w mieszkaniu matki. Może dlatego taki jest problem, bo pani nie ma dostępu do dokumentów tej osoby.
- 2 0
-
2023-07-21 17:10
Kto to (5)
Czy my juz nie mamy polskich nazw zawodu Koroner
- 56 12
-
2023-07-21 17:19
Tak z ciekawości, bo pewnie wiesz - jakie są polskie nazwy dla prokuratora, notariusza, policjanta, adwokata?
- 18 7
-
2023-07-21 21:47
A komputer, laptop smartfon po polsku? (1)
Jak to będzie?
- 8 0
-
2023-07-22 09:13
Komputer przenośny
Telefon
- 0 4
-
2023-07-21 22:56
bo my, rozumiesz, jesteśmy już kolejny stan ameryki, you know - mamy nawet swojego gaulaitera
- 2 2
-
2023-07-22 09:14
A jakie zyciowo ma to znaczenie w takiej sytuacji?
- 2 0
-
2023-07-21 17:11
(8)
Wystarczy zadzwonić prywatnie po lekarza. Nie będzie karetka przyjeżdżać do zwłok bo karetka jest od ratowania ludzi a nie jeżdżenia do trupów
- 37 77
-
2023-07-21 17:15
(6)
pewnie, że do każdego lekarza można iśc prywatnie tylko za co my płacimy składkę zdrowotną?
- 46 4
-
2023-07-21 17:25
Tu by musiała być składka śmiertelna
Może wprowadzą żeby naród więcej doić.
- 17 11
-
2023-07-21 17:43
o ile rozumiem to nie jest tak, że byle jakie czy pierwszy z brzegu lekarz (3)
może wystawić akt zgonu
NIE da się- 9 1
-
2023-07-21 17:54
Może, dentysta (1)
- 10 2
-
2023-07-21 18:33
ten od koronek, jak mu tam koroner...
- 6 3
-
2023-07-21 20:07
To znaczy takie typowe polskie: "Nie da się..."
... ale jeśli zapłaci pan 500 zł, to zaraz będę" ?
- 12 0
-
2023-07-24 08:17
Kalkstainy nie płacą bo biedni z definicji i nacji
- 1 0
-
2023-07-21 18:34
Potok mądrości wylał się z Twoich ust. To sarkazm.
- 9 2
-
2023-07-21 17:16
i to jest cywilizowany kraj? (2)
to już chyba w Indiach pod tym względem jest lepiej. Może prywatnie będą stwierdzać zgon? Za kasę od razu byliby chętni.
- 64 4
-
2023-07-21 18:00
w Indiach nigdzie się nie dzwoni, tylko wywala zwłoki do Gangesu.
- 14 1
-
2023-07-21 22:13
a moze ty jestes chetny za kasę?
- 1 1
-
2023-07-21 17:16
Opinia wyróżniona
Miałem podobny problem (7)
Kilka dni temu spotkał mnie ten sam problem...Pan z pogotowia wysłał nas do lekarza z ośrodka zdrowia na Przymorzu aby wypisał akt zgonu....ta procedura nie działa!!!!!!!!!!! Pani doktor robiła wszystko aby nam nie wypisać tego dokumentu ponieważ lekarz prowadząca była na urlopie!!!!! Tj poprostu dramat
- 202 1
-
2023-07-21 17:40
Procedury z d... (1)
Parę lat temu zmarł(na raka) mi ojciec w domu. Przez tel oświadczyli mi że jeśli nie będzie podejmowana reanimacja to nie przyjadą. Od rozpaczy do totalnego wku...
Zacząłem drzeć japę to przyjechali,ale to smutne, że w takim momencie zmuszają człowieka do ostateczności- 97 0
-
2023-07-22 10:10
Jesli darcie japy pomaga to znaczy, ze to nie o przepisy chodzi tylko o kase. Prawdopodobnie policzyli sobie, ze nie warto i zaslaniaja się przepisami. Kazda taka odmowe nalezy zglaszac do sanepidu jako stwarzanie zagrożenia
- 18 1
-
2023-07-21 21:10
(2)
To trzeba było dzwonić do NF z i złożyć skargę na tę konowałkę !
- 22 4
-
2023-07-21 23:09
Ty chyba nie miałeś takiego doświadczenia
albo bliscy nie są ci tak "bliscy"
- 8 2
-
2023-07-23 23:45
Nfz?
Nfz nic nie ma do stwierdzania zgonu, płaci za świadczenia udzielane żywym
- 2 0
-
2023-07-22 10:45
U mnie , też na Przymorzu, zadziałała. Nie ruszając się za biurka, lekarz podpisała akt zgonu, jak usłyszała, że zadzwoniłem do (1)
- 3 0
-
2023-07-23 23:46
Przestępstwo
Stwierdzenie zgonu i wystawienie karty zgonu bez zbadania zwłok jest przestępstwem
- 4 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.