- 1 Polsko-chiński statek wyrusza w pierwszą podróż (46 opinii)
- 2 GDDKiA ogłasza przetarg, a Bałtyckie SOS protest (171 opinii)
- 3 Państwowe firmy wymieniają zarządy (112 opinii)
- 4 "Kumulacja" wycieczkowców w Gdańsku (100 opinii)
- 5 Coraz więcej pracujących emerytów, także na Pomorzu (161 opinii)
- 6 Ile za lody, gofry i frytki nad morzem? (194 opinie)
Biedronka musi zapłacić 115 mln zł kary
Sąd Apelacyjny oddalił apelację spółki Jeronimo Martins Polska, właściciela sieci Biedronka, w sprawie decyzji UOKiK z 2020 roku. Utrzymano karę dla spółki w wysokości 115 mln zł - poinformował Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
- Cena w kasie wyższa niż umieszczona na półce lub brak informacji o cenie produktu? To praktyki niezgodne z prawem. Sąd Apelacyjny potwierdził decyzję UOKiK i oddalił apelację spółki Jeronimo Martins Polska, właściciela sieci Biedronka - poinformował UOKiK na Twitterze.
Ile można zarobić "na kasie"?
Okazuje się, że sąd zgodził się z UOKiK, że niedopuszczalne jest naliczanie konsumentom ceny wyższej niż widoczna przy produkcie, a obowiązkiem spółki jest prawidłowe oznakowanie ceną wszystkich produktów na półce. Utrzymał również w pełni karę - 115 mln zł. Wyrok jest prawomocny.
Wyrok dotyczy decyzji z 2020 r. Do UOKiK napływały skargi konsumentów oraz informacje z Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej dotyczące nieprawidłowego uwidaczniania cen w sklepach sieci Biedronka. Sygnały dotyczyły wyższych cen w kasie, niż na sklepowych półkach lub braku cen przy towarze. Kontrole Inspekcji Handlowej wykazały wtedy, że w sklepach Biedronka średnio aż 14 proc. towarów nie miało informacji o cenie.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Tu znajdziesz lokal usługowy
To już kolejna sprawa w tym roku na koncie Biedronki. W kwietniu Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów utrzymał karę ponad 60 mln zł dla spółki Jeronimo Martins Polska, którą nałożył UOKiK za nieprawidłowe wskazywanie kraju pochodzenia warzyw i owoców w sklepach. Właściciel Biedronki może jeszcze odwołać się do Sądu Apelacyjnego.
Z kolei w połowie czerwca UOKiK nałożył karę ponad 160 mln zł na Jeronimo Martins Polska. Zdaniem urzędu spółka wprowadzała konsumentów w błąd ws. m.in. warunków akcji "Tarcza Biedronki antyinflacyjna". W tej sprawie sieć już zapowiedziała, że będzie broniła swoich racji przed sądem.
Opinie (198) ponad 10 zablokowanych
-
2023-06-27 23:10
Wszystko przez oszczędności, bo po co zatrudnić więcej pracowników? (1)
Kilku pracowników na zmianie na cały sklep i ich wyzysk? Tak właśnie jest w Biedronce, i dlatego jest tam taki bałagan. Ale po co zatrudniać więcej pracowników, lepiej zapłacić kary...
- 13 0
-
2023-06-28 10:41
nieprawda - w innych sklepach zatrudnienie jest podone i potrafią to ogarnąć
jak ktoś wiezie paletę w alejkę, to jej rozładowanie zajmuje niewiele dłużej, dlaczego potem to stoi przez cały dzień akurat w biedrze?
no i taki pracownik, a widziałem to akurat ostatnio, nie musi wcale rozmawiać przez telefon w godzinach pracy- 0 0
-
2023-06-27 23:11
I jeszcze te kosze plastikowe brudne, że strach tam artykuły spożywcze kłaść! Gdzie jest sanepid???!!!!! (1)
- 16 1
-
2023-06-28 17:50
Bieze lapowe jak zawsze od zawsze.kraj zenady i patologi
- 0 0
-
2023-06-27 23:27
Vouger (4)
W Biedrze przy płatności kartą w razie zwrotu towaru , różnicę oddają w postaci vougera na zakupy w biedrze . Czy to zgodne z prawem ?
- 10 1
-
2023-06-28 01:02
(1)
Chyba średnio zgodne ale bądźmy szczerzy - to jest praktyczne rozwiązanie - bardzo szybkie - o wiele szybsze niż zabawa w wyciąganie kasy z kasy i potem rozliczanie tego. Tym niemniej trochę chore, że jak brać kasę to biorą, a jak oddawać to na kredyt. No ale ja po prostu traktuję ten voucher jak gotówkę, a do sklepu i tak pójdę znowu przecież, więc żaden problem.
- 4 3
-
2023-06-28 10:33
bzdura co do szybkości
- 0 0
-
2023-06-28 03:13
UU
voucher działa tylko na kasie liniowej tego nie mówią. Na kasach samoobsługowych to nie działa. Każda sieć ma swoje tajemnice.
- 2 1
-
2023-06-28 10:21
Jest zgodne z prawem. Przy reklamacji uszkodzonego towaru jest zwrot gotówki. Tylko przy nagminnych zwrotach towarów pełnowartościowych jest zwrot w postaci vouchera. Nie tylko w biedrze tak jest. Po prostu trzeba robić zakupy z głową i świadomie a nie pod wpływem impulsu a potem zwracać do sklepu.
- 1 0
-
2023-06-28 03:15
Przy obecnych cenach klienci coraz częściej patrzą na paragon. W rzeczywistości różnice w cenach nie są rzadkością
- 6 0
-
2023-06-28 05:46
(1)
Zaplaca klienci i dostawcy
- 3 2
-
2023-06-28 09:28
a wiesz, ze Biedra ma konkurencję?
Niech podwyższają ceny, to pewnie będzie u nich kupować jedynie beton PIS
- 0 0
-
2023-06-28 06:01
(1)
W Lidlu jest dokładnie to samo. Non stop kupujesz coś, a cena na paragonie inna. Dziwnym trafem nikt im kar co chwila nie lepi. A no tak, to niemiecki sklep...
- 10 3
-
2023-06-28 09:24
ciekawe, bo ja akurat w Lidlu nigdy się z pomyłkami nie spotykam
kiedyś dawno temu parę razy, ale grzecznie i szybko zwrócono róznicę
- 1 0
-
2023-06-28 07:41
Wazne (2)
Biedra zapłaci klient dorzuci się do kary w 110% masz wyrok sadu
- 5 1
-
2023-06-28 09:15
Oby nie.
- 0 0
-
2023-06-28 10:39
niech sobie podnoszą ceny, wolna droga do przejęcia klientów przez Lidl
o ile jest w pobliżu
- 0 0
-
2023-06-28 08:09
porządek w sklepie musi być (3)
inne sieci nie dostają takich pozwów tylko "biedna" biedronka. Podobnie z tarczami "antyinflacyjnymi" także coś jest na rzeczy. Wielokrotnie spotykałem się z brakiem ceny towaru albo z ceną niezgodną z tą podaną. Może i jest bałagan? Zmniejszanie liczebności kadry pracowniczej w sklepie kosztem kas samoobsługowych na pewno termu nie zaradzi, o ile jeszcze nie pogorszy sytuacji.
- 4 2
-
2023-06-28 09:24
tam po prostu jest dziwny personel (2)
w innych sklepach jednak bardziej ogarniają sprawę rozkładania towaru czy cen na półkach
A kasy automatyczne sa zbawieniem, bo nie trzeba stać do nich pół godziny w kolejce.- 0 1
-
2023-06-28 10:40
... (1)
nie są żadnym zbawieniem, bo do samoobsługowych też się stoi w kolejce czasem nie krótszej niż do zwykłej kasy.
- 0 1
-
2023-06-28 10:46
to że czasem do automatycznych jest kolejka
to jednak nie znaczy, że czeka się tak samo długo jak do kasy normalnej, więc wciskać ten fajans możesz, ale nie wiem komu, bo z pewnością nie tym, którzy z kas automatycznych korzystają
- 1 0
-
2023-06-28 09:07
Kara a kto odbiorcą. (1)
Zwykły klient jak zwykle może tylko to przeczytać
- 2 1
-
2023-06-28 09:22
niestety budżet się nie domyka
kiedyś była fajna kara, bo to klienci byli beneficjentami
- 0 0
-
2023-06-28 09:09
Biedronka to jednak stan umysłu - ciekawe ze jest tak popularna wśród elektoratu PIS (1)
chyba dlatego ze prezes kiedyś określił ją jako dla biedoty, gdy tymczasem wcale taka tania nie jest.
W Gdyni na Świętojańskiej niedawno wyremontowano jedną z nich... niestety managmentu nie wyremontowano, a szkoda, bo w ostatnich dniach każdy miał okazję zobaczyć puste miejsca na warzywa, za to paletę z tymi warzywami stojącą przez cały dzień (lub dwa) w alejce.
Ciekawe było także opróżnienie lodówki z lodów w sobotę i pozostawienie jej pustej w niedzielę, gdy była promocja 1+1. W innych sklepach dziwnym trafem te lody były dostępne.- 2 6
-
2023-06-28 09:54
najbardziej bawi mnie tani kalafior na kilogramy, który wychodzi drożej niż u konkurencji
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.